globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nejnižší spotřeba
28.7.2010 v 22:01
Dneska sem dosáhl nejnižší spotřeby, jakou sem kdy měl a to 174km za 6,61 = 3,8l/100km
Podmínky: teplota kolem 20°C, vlhkost vzduchu kolem přes 90%, vítr kolem 1,5m/s

Rychlosti: město 50, mimo město 90, dálnice 110. Dálnice tvořila většinovou část trasy.
Celou dobu mimo město a dálnice v totálním zálehu. Rozjezdy velmi pozvolné, né však provoz zdržující

Myslel sem si vždycky, že pokud budu jezdit co nejpomaleji na nejvyšší možný stupeň, musí být jízda nejúspornější. tzn u mě to je 70km/h na šestku (při nižší rychlosti už se třepe a evidentně se to motoru nelíbí)..ale není to tak..s takovou jízdou byla spotřeba asi 4,2.
Tak se pochlubte s vašimi tipy a spotřebami jak na pětikoulích, tak jiných strojích

Pro rejpaly: samozřejmě, že to je jen hovadina, jestli žere 4 nebo 5 litrů..tak moc na tom zase nezáleží, ale je ok vědět, při jakým stylu jízdy a hlavně rychlostech si veme nejmíň



Naposledy editováno 28.07.2010 22:04:59
Anketa: Jezdím
za 4-5l
25%
57
za 5-7l
56%
130
za 7-10l
19%
45

Nejnižší spotřeba

31.7.2010 v 16:46 | Nahoru | #91
940ccm dvouvál, spotřeba 5l delší jízda, 5,5l jiná jízda, nad šest se až tak moc dostat nedá, takže za mě

1 reakcí na tento příspěvek Nejnižší spotřeba

31.7.2010 v 20:21 | Nahoru | #92
maximálníá spotřebu s motorkou co mám teď sem měl asi 4,1 l/100km ale to sem ji bral a zkoušel co dá

Jinak když jedu normálně tak kolem 3,8 l/100km ve dvou

takže sem ani něják zatím nezkoušel jet usporně

(reakce na) Nejnižší spotřeba

31.7.2010 v 22:07 | Nahoru | #93
usporna jizda na motorce to jako existuje to tak na jawce 250 ale na silnejsich strojich je potreba to trosku vytocit motor proc by tam jinak ty otacky byli ja na svem bigu mam ho chvilku najezdil 300km a spotreba je zatim 5l a to to nesetrim zkousim co vydrzi on a i ja,ale zas na druhou stranu nemuzete srovnavat gs 500 nahace se supersportem r1 atd pac na r1 se musi furt lezet a tocit a tocit jinak je to jizda o nicem sami mame doma gsxr 750 a cestovni rychlost normal je tak 140 pak uz zalehnout a nechat motor vytocit ke 13tisicum proto kdo chce supersport tak si ho poridi a na spotrebu nehledi ale zaroven nerikam ze se s ni neda jet za 6l ale taky za 10l pro to sem poridil enduro

Nejnižší spotřeba

31.7.2010 v 22:27 | Nahoru | #94
Nepročítal jsem to celý. Ale základní věci kolem spotřeby : stav motoru, karbec/stříkačka, 2t/4t, konstrukce motoru (některý motory jsou rozežraný už od přírody) , stav motorky (řetězovka, pneu, ložiska, nepřibrzďující brzdy a pod), hmotnost nákladu (jinak žere motorka když veze 50 kg a jinak když 200 kg), hustota provotu, stav silnic, členitost terénu. Výraznej činitel je to, co je mezi sedlem a řidítkama.
Každopádně mě tady dostávaj obdorníci, co dělaj na motorce maximálně to, že jedou do servisu a zpátky. Ohladně kurvení motoru- tam je mrtě věcí. Jedna věc je nepodtáčet, ale tady si plno lidí plete otáčky, co motorka ještě pobere, s podtáčením. Neznám přesně údaje jednotlivejch motorů, ale analogicky k benzínu v autě- volnoběh 750, detonační spalování nastává u motoru v záběru +/- pod 1500 otáček. U motorky bejvá volnoběh 1200, tak dejme tomu, že detonační spalování může bejt pod 2500 a to sjem ještě hondně nadhodnotil a neberu v potaz velký buchary, co maj blíž k motorům z aut (chováním). Mnoho z vás neví, že k detonačnímu spalování dochází i při vysokejch otáčkách, akotrát ře vzhledem k hluku a vibracím, kterej motore normálně produkuje to nepoznáte. Pokud chce člověk jezdit za míň, tak to chce víc myslet hlavou. Ovšem neznamená to, že nutně musí jet pomalejc (to už tu ostatně někdo psal). Hlavní věcí je zbytečně neprohřejvat motor na místě, ale pomalou jízdou a taky jezdit delší trasy, nebo poskládat víc kratších za sebe, jelikož o nejvíc benzínu si řekne studenej motor.
p.s. Pro chytrolíny, co tu píšou něco o facokáví řidiče motorem, když jede pod 3000- se schválně opodívejte do manuálů, jaký jsou doporučený otáčky při zajíždění motoru. Druhá věc-moderní 4 válcový šestky (/ s těma mám zkušenost) utáhnou na 6tku 60 km/h po rovině. Ovšem je nutný si uvědomit, že je nutný při tom jen lechtat plynem a nečekat po motiorce nějakou akceleraci. dávat při tom plnej bez podřazení je opravdu na facky

moje sptřeba- fichtl kolem 2 litrů, ČZ 180/487.3, motor před go (najeto skoro 40000 km) během najetejch 4500 km 3,87 l/ 100 km ( z toho asi 25% po Praze), ER-5 4,57 l/100 km během nalítanejch 5000 Km, z toho cca 20% po Praze.

Naposledy editováno 31.07.2010 22:30:41

Nejnižší spotřeba

1.8.2010 v 04:09 | Nahoru | #95
2T R2 343 ccm, nejnižší 3,5l/100km. běžně 4, maximum bylo 6.
když se motám po městě tak jsou ideální otáčky 2,5-3 tis., jinak 3,5

Nejnižší spotřeba

1.8.2010 v 09:57 | Nahoru | #96
> Carlos38: Myslíš, že obecně platí, že když je člověk z ekonomické školy, tak ví o motorech, pozdvozcích, ... velké prd?

Nejnižší spotřeba

1.8.2010 v 13:04 | Nahoru | #97
Pokud chceš šetřit prodej mašinu a kup si kolo, a nebo elektro scooter )))))))))) na spotřebu se nedivám, buď prachy mám a jedu nebo je nemám a nejedu.

Nejnižší spotřeba

1.8.2010 v 22:09 | Nahoru | #98
Ahoj kucíí, tak jsem vyjel první nádrž na vervu 100. Dělám takový pokus na základě jednoho vlákna tunáá. První dobírání benzínu mě poněkud zaskočilo, protože můj průměr 6.1 byl snížen na 5.2 To jsem fakt nečekal! Svítí mi teď hladové oko, tak jsem zvědavý na nový průměr. Snažím se brát sice stejně - po okraj, ale malý rozdíl tam být může, takže to chce vzít víckrát a počítat průměr. Napsal jsem na Benzinu a napsal mi jejich říďa. Docela zajímavé info. Udělám test spotřeby vervy 100, nějak to celé zpracuju a dám vědět jak to dopadlo.

1 reakcí na tento příspěvek Nejnižší spotřeba

1.8.2010 v 23:45 | Nahoru | #99
kov: Verva 100 je hodně dobrá, většinou teda tankuju Carerru 100, protože benzinek s Vervou je čím dál tím míň. Já mám opačnej poznatek, tankuju pořád 100ku a průmer stále kolem 5 a jednou jsem nabral normální N95 a o půl litru víc a motorka jela o 50% hůř . Ale já mám N98 předepsanej, komprese 12,5:1. Ted u nás stojí Carerra 100 33,90 což je pecka, 2 kačky navíc na litr oproti N95, což se vrátí už jen na tý spotřebě a to nepočítám uplně jinej pocit z jízdy. Pokud máš rozdíl ve spotřebě litr na sto, tak bych se na N95 vys... a bral už jen Vervu. Schválně pak zkus takhle i Carerru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejnižší spotřeba

2.8.2010 v 00:03 | Nahoru | #100
Jack82, kov> Když máš předepsáno 98okt., tak je jasné, že to pojede lépe a za méně. O 50% sice ne, ale jistý menší propad tam je. Ale u 99% motorek určených na N95 jede stejně i se stejnou spotřebou a účinek je pouze placebo. Tyhle testy, kdy člověk natankuje lepší benzín a má menší spotřebu jsou neobjektivní, placebo efekt je opravdu silný . Objektivní to bude tehdy, kdy ten dotyčný jezdec nebude vědět, zda má N95 nebo N100.

(reakce na) Nejnižší spotřeba

2.8.2010 v 12:03 | Nahoru | #101
Fidži.V-Strom> Varan 08 má doporučenou 95-ku.
Chápu a vím o čem mluvíš, ale já to ,,placebo,, spočítal na kalkulačce. Spotřeba 12,3 litrů, najeto od tankování 235km. Za chvíli frčím do města, doberu nádrž do plna a budu mít druhý průměr pro posouzení. Jsem moc zvědavý. Asi 30km z momentálně natočených jsem jel v ostrých zatáčkách, kde jsem motor pořádně prohnal, tak jsem zvědav co vypočítám.
Motorka má jiný zvuk - je víc uprděná, takže se něco uvnitř motoru děje jinak. Verva 100 taky víc smrdí benzínem než jsem zvyklý u 95-ky. Vyrábí se v Rakousku a neobsahuje biosložky. Na cesty dávám vložky do výfuků, před chvílí jsem je vytáhnul na domácí ježdění po najetí asi 480km. Jsou téměř čisté. Začouzené jen minimálně. Znova jsem čučel jak žaba! cPokud dnes bude výsledek stejně dobrý, tak má benzina nového zákazníka. Problém ale je, že je málo míst kde se prodává. Přestože má varan dojezd 400km, tak je to dost napytel.

Nejnižší spotřeba

2.8.2010 v 12:37 | Nahoru | #102
fidži: 98ku jsem testoval jiz drive na Versysu 650 (ten mel dokonce povoleno jezdit i na N91) a MG Sport 1200 a vysledek vzdy stejny. Hladsi chod, motor sel rychleji do otacek a spotreba o pul litru nizsi. Ted na R1200S je ale ten rozdil propastnej, pocitove ma masina tak o 10k a ukrutne pomalou reakci na plyn a nechce se sbirat z nizkych otacek. Dira mezi 5-6tis. je s N95 nekonecna a na 6ku ji skoro nelze prekonat. Tragedie! Jak rikam, nouzove jsem musel vzit N95 (Benzina), jinak bych nedojel, a vickrat uz to neudelam. To radsi budu tlacit! (vcera jsem stejne 300m tlacil pro tu zas... 95ku..)

Nejnižší spotřeba

2.8.2010 v 12:46 | Nahoru | #103
Z750- při zajíždění prvních 1000km spotřeba 4,8 až nějakých 5,5l, teď už to leze k šesti a až doleju poslední nádrž tak počítám, že vyjde tak 8l/100km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejnižší spotřeba

2.8.2010 v 13:21 | Nahoru | #104

Fidži.V-Strom>Jack82, kov> Když máš předepsáno 98okt., tak je jasné, že to pojede lépe a za méně. O 50% sice ne, ale jistý menší propad tam je. Ale u 99% motorek určených na N95 jede stejně i se stejnou spotřebou a účinek je pouze placebo. Tyhle testy, kdy člověk natankuje lepší benzín a má menší spotřebu jsou neobjektivní, placebo efekt je opravdu silný . Objektivní to bude tehdy, kdy ten dotyčný jezdec nebude vědět, zda má N95 nebo N100.



Ano, alespoň někdo píše co má hlavu i patu

Pocit je sice fajn, ale když se to změří změří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejnižší spotřeba

2.8.2010 v 15:50 | Nahoru | #105
Váňa> Když to ale změřím po svém -naberu plnou,vydělím spotřebu kilometrama, tak to není jen pocit.

spotřeba č. 2(druhá vyjetá nádrž):

benál-24,27(z toho 4litry 95-ky brané na Slovensku abych dojel domů)
najeto 469km
průměr zase 5,2 litru - téměř o litr míň jak mám normálně! + nemělo by to zasírat motor!
tak to je nářez!
Nevím co by to ukázalo na brzdě-věřím spíš svému měření. Po dvou nádržích se to ZATÍM zdá být jasné a levnější než 95-ka

Nejnižší spotřeba

2.8.2010 v 16:48 | Nahoru | #106
ha ja som ta tronfol ja som mal spotrebu 3,38L/100km !!!!! nebolo na benzin vtedy

Nejnižší spotřeba

3.8.2010 v 17:31 | Nahoru | #107
poslední dobou jezdím stabilně kolem 4,5

Nejnižší spotřeba

3.8.2010 v 18:19 | Nahoru | #108
Nejmenší co jsme měl 3,6l/100km , bylo po zimě na takové to rozježdění, jinak 4,5 běžně. Když jsme jel s tátou atd. takže jsme doháněl šestikule, kteří si jeli bublačku měl jsme 4,8 a táta 4,5 na DL650

Nejnižší spotřeba

3.8.2010 v 21:07 | Nahoru | #109
Pro méně chápavé spoluobčany.. Těch 19 litrů jje samozřejmě cocotina, bylo to jen na popud toho, že člověk na motorce (pokud ji nema vyloženě jako přibližovadlo) spotřebu neřeší, ale jezdí především tak, aby ho to bavilo..

Průměr asi

Cebro 6,5 l/100km
ZX9R 7 l/100km
korado 1,5 l/100km

Nejnižší spotřeba

3.8.2010 v 21:09 | Nahoru | #110
A nejvíc mi žere sekačka. Ta než by najela 100 km, tak si dvacku cucne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejnižší spotřeba

3.8.2010 v 23:47 | Nahoru | #111

kov>Váňa> Když to ale změřím po svém -naberu plnou,vydělím spotřebu kilometrama, tak to není jen pocit.

spotřeba č. 2(druhá vyjetá nádrž):

benál-24,27(z toho 4litry 95-ky brané na Slovensku abych dojel domů)
najeto 469km
průměr zase 5,2 litru - téměř o litr míň jak mám normálně! + nemělo by to zasírat motor!
tak to je nářez!
Nevím co by to ukázalo na brzdě-věřím spíš svému měření. Po dvou nádržích se to ZATÍM zdá být jasné a levnější než 95-ka



fidži ti stejně nebude věřit...bude ti vysvětlovat, že tvá kalkulačka je taky nakažená placebo efektem, a že nemáš pravdu...znám ho...prostě si žije svůj omezený svět...zdravim fidžiho

(reakce na) Nejnižší spotřeba

4.8.2010 v 13:04 | Nahoru | #112

rich.puzzle>fidži ti stejně nebude věřit...bude ti vysvětlovat, že tvá kalkulačka je taky nakažená placebo efektem, a že nemáš pravdu...znám ho...prostě si žije svůj omezený svět...zdravim fidžiho

Že to říkáš o omezenosti zdrovna ty Jinak kalkulačka nelže. Jestli to nevíš, tak spotřebu nejvíc ovlivníš pravým zápěstím a na to placebo funguje Oni i ty všechny laboratorní testy budou omezené, včetně Váni, zdravím Váňu

P.S.: Odkdy ty mě vlastně znáš? Z toho co píšu tady?

Nejnižší spotřeba

4.8.2010 v 13:41 | Nahoru | #113
No, co jsem na předchozí straně psal že jezdím 5,5-6l/100km tak hovno 100km jízda s klukama (zatáčky 50%, rovinky) a vlezlo se 8,4l prdele kdo to má živit

Nejnižší spotřeba

4.8.2010 v 13:49 | Nahoru | #114
Já naměřil v Alpách 5l/100km. To při přesunech předpisovou rychlostí, sem tam protáhnutí, dálnice do 150 km/h. A to i s převodem do síly o 10%.

Při lítání po kopečkách a mezi městy spotřeba 6,2l/100km. (vždy za vyjetou nádrž)

Přibližně stejnou spotřebu měl aj Blackbird karbec i když já jsem za to tahal sem tam víc.

Naposledy editováno 04.08.2010 13:54:23

Nejnižší spotřeba

4.8.2010 v 14:28 | Nahoru | #115
myslel jsem, že mi šla spotřeba dolů skrz větší kompresní poměr u Varana. Je to přeci jen litrový dvouválec..(Kdysi jsem totiž četl, že je ten 100 okt.benál spíš pro motory s vyšším kompresním poměrem.) Když jsem si ale našel kompresní poměr Varana, tak jsem zjistil, že má naopak hodně malý. 9,8:1 Čtyčválcové šetky mají větší...
No, aspoň jsem zase o cosi chytřejší

Nejnižší spotřeba

22.9.2010 v 20:57 | Nahoru | #116
Trochu už starší článek, ale mám "rekord" s Milkou. Výlet Karlovy Vary - Krnov( + ježdění po městě )- Opava - Karlovy Vary po I/6 a I/11 ( 611 ), odjeto 955 km, prům. spotřeba 4,8 l.

Nejnižší spotřeba

22.9.2010 v 22:36 | Nahoru | #117
Když už je to vlákno nahoře...
vyjel jsem asi šestou nádrž vervy 100 a spotřeba mi pořád vychází o 0,5 až 1 litr(dle stylu jízdy) nižší než jsem byl zvyklý na 95-ku. Přes všechny řeči co tu čtu o tom, že jezdit na ni nemá smysl, i ni zůstanu.

Nejnižší spotřeba

27.9.2010 v 17:46 | Nahoru | #118
byl jsem ted tyden v italii a tankoval jsem výhradně značkové N95 (kvuli ceně, N98 stojí v It kolem 1,5é). Krom toho že motor víc vibroval a nechtěl se tolik točit mi při pohodovém tempu neklesla spotřeba pod 5,5l. běžně pi podobném stylu jezdím 4,7-5,2. Na Vervu nebo Carreru se u mě dá jet i na 5000ot. kde je díra jak prase, na N95 je to v těch otáčkách očistec a tisíce mravenečků s kladívkama Podobné to bylo i na Guzzi 1200, jen v otáčkách 3500-4000. Na Agip 98, Vervu 100 a Carreru 100 to téměř nevibrovalo a jelo fajně i v těch "špatnejch" otáčkách. Plus to, že se motor líp a rychleji vytáčel. Spotřeba u Guzzi byla menší o 0,3-0,5l, tedy ne takovej rozdíl jako u BMW, kde je N98 předepsána

Nejnižší spotřeba

27.9.2010 v 22:01 | Nahoru | #119
jezdim s gs rv. 2007 standardně za 3,9-4,1

no prostě se rád kochám no

Nejnižší spotřeba

28.9.2010 v 00:31 | Nahoru | #120
když spotřeba na pětikulích tak moje cx s cca 200tkm a 3ma X na hrbu a 5ti kvaltama, podle reklamního letáku umí při rychlosti 60km/h 3,3l ale moje minimum 3,9l bez kufrů sólo při pomalym přesunu v dešti v koloně aut na okreskách, běžně sólo bez zavazadel 4-4.5 mimo dálnici (do 110km/h), s topcase 4,2-4,9 (do 130km/h), s komplet zavazadlama 4,5-5,5 (do 130km/h), max 5,8 sólo plně naložená při dálničním přeletu nad 130 (otáčky prakticky permanentně nad 7 tisíc),předevčírem se všema kuframa brno-D1-prágl-mělník-česká lípa 5,2l s tim že na dálnic jsem držel 110-130 podle situace a byl jsem zalehnutej na tankvaku (pač chcalo a chtěl jsem si chránit zip kudy mi občas proteče. Je jasný že spotřeba směrem nahoru by šla ještě i dál ale kdo by to trápil.
Jezdim jen delší trasy. Na to že motor je po 30 letech silně opotřebenej (spotřeba oleje skoro litr na 1000), karburátory evidentně taky (na plnej lítaj saze jak z nafty) a má permanentně hnanej ventilátor od motoru to myslim ujde.U tohodle motoru hodně dělá synchronizace a seřízení karbeců, stav zapalování apod., na druhou stranu tam mám vzduchovej filtr asi 20tkm (předchozí tam byl asi 30tkm), svíčky brisk (předchozí ngk vydržely skoro 30tkm).
Mimo to poslední konkrétní zkušenost s vlivem kvality benzínu na chod motoru - v chorvatsku mi začal cukat motor, v nízkejch pod 3500 na částečnej plyn skoro vynechával, volnoběh OK, jak jsem natankoval v maďarsku tak to pak po pár desítkách km ustalo. Spotřeba při ježdění do 100km s topcase na ten cukavej benál po chorvatsku okolo 4,5l (to je mimochodem motor kterej bez problémů kouše i speciál 91 protože byl na to konstruovanej).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist