globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka s vysokou nosností
23.7.2010 v 11:25
Nazdárek lidi,
uvažuju o koupi nějaké motorky. Hlavní podmínka je, musí mít velkou nosnost, aby uvezla mě i manželku a nějakej ten kufřík, celkem tedy min 250Kg. Dělaji se vůbec motocykly s takovou nosností?
Typ motorky buď cestovní enduro, naháč anebo i chopper (preferuju ale cestovní enduro). Max objem do 1000. Cena kolem +-50.000,--, jestli se sežene.
Děkuji předem za tipy.
Hamry
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 11:33 | Nahoru | #1
Já bych to viděl na suzuki-dr-800-big
Jinak BMW, ale to je za jiné peníze... Za 50tis. nemůžeš chtít zázraky

Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 11:53 | Nahoru | #2
těch peněz není moc není to cestovní enduro ale cesták dobrej NT650Deauville free moto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 12:09 | Nahoru | #3

Hondza>Já bych to viděl na suzuki-dr-800-big
Jinak BMW, ale to je za jiné peníze... Za 50tis. nemůžeš chtít zázraky



Tak nějak ani zázraky nečekám.
Jakou má nosnost ta Suzuka?
Ještě Cagiva 750 elefant.

Kdyby jste si vybýrali mezi těmito dvěmi, kterou spíše?

Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 12:10 | Nahoru | #4
Ahoj, dovolil bych si nabídnout

Je sice dražší, ale zase v plné polní, kufry, vyhřívání, mazání řetězu, zásuvka. jo a uveze nesmysl

Jo a díly na to jsou a spolehlivý to je

1 reakcí na tento příspěvek Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 12:13 | Nahoru | #5
už se ptal na mp...hodinu jsem listoval ve starých katalozích

ntv je sice výborná motorka, ale jestli se nepletu, nosnost cca 195 (první japonec, na kterém jsem nejen seděl), deauville má taky do 200

Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 12:15 | Nahoru | #6
Jinak řešil bych kromě nosnosti to, aby se ta motorka taky rozjela. Na dovolené za námi Big sotva dýchal, pro jízdu ve dvou bych se držel okolo litru.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 12:16 | Nahoru | #7
Já si myslím, že většina motorek bude mít tu nosnost do 200 kg (NX650 Dominator má 185kg), ale myslím, že tenhle údaj je trošku podhodnocený.
Každopádně bych nevybíral motorku pouze podle nosnosti - ta se totiž dá trošku ovlivnit - tužší pružinu, zvýšit trošku zadek v přepákování a rázem motorka bez problému uveze o 100kg víc.Pak je ale nutný se rozloučit s nějakým jízdním zážitkem sólo.Kompromisní nastavení totiž vpodstatě neexistuje...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 12:27 | Nahoru | #8

mariano> už se ptal na mp...hodinu jsem listoval ve starých katalozích...


Více Hlav více ví , jsem sehnal akorát motohouse z 2001 a tam maji u všeho akorát suché hmotnosti.

Každopádně bych nevybíral motorku pouze podle nosnosti - ta se totiž dá trošku ovlivnit - tužší pružinu, zvýšit trošku zadek v přepákování a rázem motorka bez problému uveze o 100kg víc...


Toto se dá udělat na většině motocyklů? Nebo jen na některých?

Jinak upřesnění využití motocyklu: občasná vyjížďka, občas na ní do práce. Prostě tak 2x v týdnu se projet. ....neřeším nějaké dlouhé cestování, k tomu využívám auto (hlavně s náma jezdí i naše 60kg vážící štěňátko)

(reakce na) Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 12:31 | Nahoru | #9
Hamry> No troufnu si říct, že komě BMW a jejich specifickýho způsobu zavěšení obou kol (ale jen u řady 1100-1150-1200) to půjde úplně na všem co má klasickej centrální tlumič ať už s přepákováním, nebo bez.V kategorii cestovních endur kolem 50 tis tedy na všem.
Na tužší pružiny existujou specializovaný firmy, to je záležitost do tisícovky, případný zvýšení zadku ti nějakej strojař vymyslí za pětikilo...

Ale jak už jsem psal, když potom pojedeš sám, nebude to nic moc(spíš nic než moc)

(reakce na) Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 13:41 | Nahoru | #10

Hamry>Tak nějak ani zázraky nečekám.
Jakou má nosnost ta Suzuka?
Ještě Cagiva 750 elefant.

Kdyby jste si vybýrali mezi těmito dvěmi, kterou spíše?



Cagiva 900 Elefant....

Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 13:56 | Nahoru | #11
Yamaha XTZ 750 Super Ténéré 50 000 kč je docela málo

Naposledy editováno 23.07.2010 13:57:07

(reakce na) Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 14:03 | Nahoru | #12

BagoBorec>Já si myslím, že většina motorek bude mít tu nosnost do 200 kg (NX650 Dominator má 185kg), ale myslím, že tenhle údaj je trošku podhodnocený.
Každopádně bych nevybíral motorku pouze podle nosnosti - ta se totiž dá trošku ovlivnit - tužší pružinu, zvýšit trošku zadek v přepákování a rázem motorka bez problému uveze o 100kg víc.Pak je ale nutný se rozloučit s nějakým jízdním zážitkem sólo.Kompromisní nastavení totiž vpodstatě neexistuje...



motorka není dimenzovaná, aby vezla o 100 kg víc...co ti je platný zesílení pružin, když ti odejdou ložiska, praskne šavle, zlomí se podsedlovka?
samozřejmě na extrémní dovolenou - 14 dní mimo civilizaci ve dvou na konzervách a pod stanem - ji přetíženou o 20-30 kg povezeš vždycky...když nemáš 80 a přítelka 50 kg

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 14:09 | Nahoru | #13

Hamry> Více hlav víc ví)



věř mi, že motorky nemají nosnost 250, a většina ani 200, kg. prohlídl jsem kvůli tobě všechny katalogy od půlky 90. let

(reakce na) Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 14:17 | Nahoru | #14

mariano>věř mi, že motorky nemají nosnost 250, a většina ani 200, kg. prohlídl jsem kvůli tobě všechny katalogy od půlky 90. let



No nic, přestaň chodit na pívo, nejez bůček a ovar.
1. zhubneš ( nepotřebuješ moto s takovou nosností)
2. ušetříš prachy a budeš si moct koupit lepší moto
3. Budeš mít ze života hovno, a tak se budeš na moto těšit o mnoho víc

2 reakcí na tento příspěvek Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 14:46 | Nahoru | #15
Vzhledem k tomu kolik toho taháme a jezdíme ve dvou, tak bych se na nějaký papírový kg vybodnul. Kup něco co trochu jede a neni to nějaka mala mrcha - Suzuki V-Strom 650 nebo 1000, Hondy Transalp, Triumph trophy a nebo se podivej na starou dobrou TDM850 - pokupis ji v klidu kolem padeesati, jede, nesere se a je to kompromis mezi endurem a silnicni motkou.

Snad ti me TDM na ktere si jsem si sedl ja (100kg) i pritelkyne pro predstavu postaci :)

[img] to vypada takhle:


ale to už neni za 50...

Naposledy editováno 23.07.2010 14:48:11

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 14:47 | Nahoru | #16
FishX3> TDM 850-900 mě napadlo ale udávaná nosnost max zatížení je 203kg ...samozřejmě že to unese i víc

(reakce na) Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 14:55 | Nahoru | #17
jetam> myslim ze se shodneme, ze asi nenajdem motku ktera by na cestach vozila to co ma v papirech - -nebo alespon nikdo z meho okoli tak nejezdi - -ono je totiz pekne resit celkovou nosost, ale pak se podivas na kufry a drzaky a zjistis, ze i kdyby jsi nakrasne takovou motorku nasel, stejne tu bagaz nemas kam dat, leda by mela ledvinka na zadech 50kg krosnu. Napr mam sice 50l hlinikove kufry, ale papirova nosnost drzaku je 10kg! mam 53l topcase od kappy,ale i tam to byl nejaky smesny udaj...proto pisu, kup si rozumne velkou motku s rozumnym vykonem a zapomen na papirove udaje.

Druha varianta je nejake PAVIK - -dea ji se už docela moderni, jenže ten stoji pomalu jak ta motorka...

PS: to ze se motorka nalozena chova uplne jinak je samozrejmosti a ze manipulace na miste je megaopruz taky

Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 15:45 | Nahoru | #18
nj je fakt že v poměru "cena/hodnota motky" je TDM asi král. Já sehnal mojí babču loni za 35tis.

Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 16:20 | Nahoru | #19
Aj Bandit ma slusnu nosnost 215 kg ale 250kg no nevim

Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 16:54 | Nahoru | #20
jo , to je všecko hezky ale DNĚPR je DNĚPR

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 17:08 | Nahoru | #21

jetam>FishX3> TDM 850-900 mě napadlo ale udávaná nosnost max zatížení je 203kg ...samozřejmě že to unese i víc


ono i těch 230kg by mělo být dostačující...

wikky1: Aj Bandit ma slusnu nosnost 215 kg ale 250kg no nevim


to asi ta 1200, 600těžko, nebo se mýlím?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 17:28 | Nahoru | #22
FishX3> hele nic proti TDM (skvělá motka) ale nejsou známý zvlášť ty starší kusy a to za 50000 bude, že poměrně hodně žerou olej, v některejch případech až tak že kam se na ně 2T hrabe

Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 17:32 | Nahoru | #23
Nedávno sem koukal na kámošovýho transalpa a po jedný dovolený v rumunsku mu odchází celá podsedlovka- jel sám a jen s topcasem.Navíc podsedlovka je součástí rámu takže soudruzi rejžožrouti u toho moc nepřemýšleli.Pošetři a kup bmw r1100gs a máš vystaráno na celej život,větší hliníko-ocelovej inkgot a stěhovák neexistuje


Naposledy editováno 23.07.2010 17:32:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka s vysokou nosností

23.7.2010 v 18:51 | Nahoru | #24

Hamry>to asi ta 1200, 600těžko, nebo se mýlím?



6-ka má nosnost 213kg (aspoň ta moje, vzducháč rok 02, podle manuálu), 12-ka nevim..

(reakce na) Motorka s vysokou nosností

24.7.2010 v 03:04 | Nahoru | #25
Holmis> ano, u ojetejsich kusu si vzaly nejaky olej, ja mel nalitano 56tis kdyz jsem ji prodaval a pokud si vzala .5l/6000 km serv inetrval, tak to bylo hodne...takže bych se toho jiste nebal.......ja ji prodal kamaradovi za 30tis, počitam ře realna cena takove motky byla v te dobe cca 40tis, takže bych se vubec nebal koupit 40-50tis- že je třeba hledat, to v každopádně,a le to je u jakekoli koupe. Myslim že TDM neni nejakej chcipak, kde bych se bal že naložim a sedne na pr... a současně jsem s ni byl schopen nakopat skoro každýmu- vcelku to jede a podvozek je OK. Za mne je to v teto cenove skupině jedna z nejrozumějších voleb.

Motorka s vysokou nosností

24.7.2010 v 03:09 | Nahoru | #26
dkonce novejsi 4TX http://www.motorkar...-tdm-850-201477.html

Zakladateli vlakna: jestli to chapu dobře, mašinu nemáš a ani jsi na ni tudiz nekde dal nebyl...vyber si motorku ktera ti je sympaticka - podle specifikace stejne sahnes nekam do vetsich endur nebo cestaku - delas dobre, preskoc 500ccm a co je nad tim si proste kup - nabalis tam co potrebujes a pokud budes omezenej, bude to objem nikoli vaha. To, jaky problemy ti vyvstanou pri pretizeni motorky - manipulace na miste nebo v male rychlosti, reseni nozouvych situaci apod, ma pramoalo spolecneho s pretizenim - mysleno tak, ze jestli jednu prtizis o 10kg nebo druhou stejnym nakladem o 20kg je uz vlastne fuk, pruserova je samozrejme nalozena, natoz prelozena motorka, ale bohuzel nasinec se tomu holt nevyhne (resp ja to teda nikdy neumel). Nejakeho poskozeni ramu co se tu probira bych se nebal. V may bande mame TransAlp, V -strom 650, mel jsem TDM, mam CB 1300 - mame najezdeno vcelku dost, vetsinu s holkama a dalnice neradi. Lehky offroad neni vyjimkou - - zadne zmeny nepozorujeme.

Priprav se na investice do bagaze (drzaky, kufry), takze bych asi pri vyberu koukal i na vybavenost v tomto smeru. Osobne kufry 2x 48 + 46 byly na tydeni akci, bez stanu, bez spacaku a se susenym zradlem. Do mensiho bychom se nezbalili.

Naposledy editováno 24.07.2010 03:22:57

Motorka s vysokou nosností

24.7.2010 v 04:51 | Nahoru | #27
Děkuji vyčerpávající odpovědi...určitě se Vaše rady neztratí....nic, jdu navštívit strýčka googla a kouknout na nějaká videa TDMka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka s vysokou nosností

24.7.2010 v 10:54 | Nahoru | #28

tomsth>6-ka má nosnost 213kg (aspoň ta moje, vzducháč rok 02, podle manuálu), 12-ka nevim..


Tak tak bratře a eSko 220 kg ale zas je o trochu těžší.
Rám je téměř identickej s B12 má jen jinou pevnější kyvku a štelovatelné přední trubky ale jinak stejný

Motorka s vysokou nosností

25.7.2010 v 17:56 | Nahoru | #29
Ahoj,obávám se,že na Tebe,nebo na Vás Japonci pozapomněli.Problém není v pružině ale v podsedadlových rámech,které jsou dimenzované tak akorát na to co píšou.Oni ty bágly a kufry plné na dovolenou jsou trochu zavádějící,ta váha je menší a více rozložena,když si sedne až na konec 110kg habán,nebo silnější paní tak už nevíš co kde povolí,je to nejnáročnější bodové zatížení.Japonci se léta honí za ušetřenými kilogramy,nedávají tam bezstarostný ingot.Konkrétně Ti neporadím,ale myslím si,že staré konzervativní BMW bude nejlepší,boxer co má víc najeto,držej si prostě cenu,ale maj seriozní výrobu.Litrovýho.A časem Pav 40,šikovný řemeslník Ti udělá tažné zařízení.Když se stáhne spojovací kříž,dá se jezdit 120,nebo udělat nový větší.

(reakce na) Motorka s vysokou nosností

25.7.2010 v 22:19 | Nahoru | #30
Kakac> No to nevim, kde si na to přišel, ale B12 má i silnější trubky...ten rám vypadá na první pohled stejně, ale stejnej není... a taky si vem, že 6kovej rám má tendenci se kroutit a co by to dělalo s 12ckovým motorem..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bridgestone Batlax A41 Adventure, r... Ostatní cestovní greg600 10 24.2.2024 v 19:31 NUTELIER
Točí semi gripy Ostatní cestovní bommbay 14 4.2.2024 v 19:04 kalous72
vyplatí se 125ccm Ostatní cestovní obcasjuli 23 20.10.2023 v 18:46 dva_hrnce
grossglockner [1, 2] Ostatní cestovní Zbyněc 38 12.9.2023 v 22:29 TomasNBK
Bulharsko, Řecko 2023 Ostatní cestovní Milan1963 15 11.9.2023 v 15:15 Milan1963


TOPlist