Ale trochu uvažuju i nad Jawou (nejvíc se mi zamlouvá 639). Nejsem moc nadšenej z váhy - zrovna rambo nejsem , kladívka , jo a neprošel bych s ní z garáže kolem auta!
Motorku chci pro dopravu z místa na místo, ale i pro odpolední výlety po okolí. Aby to nějak extrémně moc nežralo a díly by mohly být za nějakou rozumnou cenu, ideálně i velká nabídka použitých. Většinu oprav pořeším doma. Prostě ať to zvládnu uživit.
Co mi poradíte ? Přesvědčíte mě pro Jawu, MZ nebo něco jiného ? Za rady dík všem!
// Tak a je doma! http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=54602
Naposledy editováno 15.01.2011 08:40:18
1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?
Pawka píše: ty čoveče a nevíš jak maš nastavenou kompresi?pamatuju si ze velka komprese je tvrdej chod a sklon k zadirani, davaj se pod hlavu podlozky,to jsi asi nemeril vuli pistu pod hlavou vid? jinak pekny ctení?
Měřil, a je tam mezera přesně podle knížky.
Jinak: Od toho prvního zadření 500 km v pohodě a dneska se to zase začlo zadírat. Přestala táhnout, hned jsem bral za spojku a zastavil. Na volnoběh to normálně frčelo. Šáhnul jsem na válec a byl dost rozpálený, tak jsem chcípl a nechal vychladnout. Potom jsem to zas nakopl a v pořádku dojel domů.
Spíš by mě zajímalo, čím to sakra je? Jel jsem 90 km/h, točilo to asi 4500 ot., mažu teď 1:40 Mogul TSF a stejně se to přidírá! Svíčka ukázkově vypálená do hněda, směs tedy v pořádku... Nějaké nápady?
Fakt je to jen tím že je píst šmejd a tolik se roztahuje?
jinak muj nazor nemusi brat sice tomu rozumim kde co sem rozdelal a slozil a delam do toho dlouho,ale nejsem zavodnik a ani konstrukter dílů,jen ten pozna tento problem dokonale
Naposledy editováno 08.06.2011 20:38:09
před 14ti dny se mi zadřela 150 emzetka, abych řekl pravdu, čekal sem na to už dlouho :D, vůle lužiska kliky už byla příšerná, pískalo to jak svině.. za posledních tisíc km, se mi kousla tak 15x , někdy i víckrát denně :D dam vám sem fotky pístu pro pobavení večer.. ale to je jedno.. provádim ještě komplet go mz etz 251 jak už sem psal.. odvezl sem tedy oba válce na výbrus jednomu pánovi co je u nás v kraji vyhlášenej motorář, mimo jiné bývalý motokárový závodník... při pohledu na válec 150 se začal smát, koukal na tu 251 a řiká, taj v poho, proč to brousíš? a já řikam že mam rozebranou převodovku kvuli ložiskum takale že to chci mít pořádně tak mi že to chci taky udělat... on že v pohodě, řikal sem mu jak to bude s pístní sadou, on že obědná, řikam mu že se už nedělaj písty co se dělávaly.. a on že se nemam bát..
včera sem si oba válce přivezl.. 150 i s pístní sadou stála 1000 kč, naleštěný kanálky jak svině, jak to udělal nevim... 251 i s pístní sadou 1500 kč, a řikal, máš to i s origo pístem.. kanály taky naleštil jak prase, a řikal že by měla hamtat jak hovado... taky sem dal udělat repas klikových hřídelů s naleštěním ojnic.. ale to ještě neni hotové.. jinak ale zarazilo mě, když sem se pána zeptal: ,, jak si mam počínat při zajíždění? a míchání oleje?" řekl mi, že mam míchat normálně jako obvykle 1:50 a že mam jezdit uplně normálně, že nějakej čtvrplyn jak se mezi lidma povídá je prej uplná blbost... ale věřim mu, je mu šedesát, má tam hafec závodních 2t mašin, - jawy a ČZ , radil mi teda nějakej olej co používá on při závodech, ale to fakt nebudu, 450 kč za litr - na to nemam.. řikal ale že polosyntetikou nezkazim vubec nic.. každopádně sem zvědavej, jak to bude chodit po vejbrusech, dam vam pak vedet až to udělam....
ale to je jedno, chtěl sem ti říct, že mam doma ten píst z 251, orygo z DDR i z kroužkama, má najeto ( neručim za to) 15 000 a nejni v hajzlu, je mi už k ničemu, výbrus sem nechal udělat pro dobrej pocit, chci mít emzetu dvěapůli jako novou, včetně absolutně zgenerálkovanýho motoru...
moto je napsano na souseda,stary deda..ted to chci prepsat na sebe,ale se soused porad se mnou nemusel otravovat s pojistkou a tak. musi se mnou na urad na prepsaní? nejak vim ze staci plna moc,ale nevim jakou by mela mit formulaci.
staci me pak ta plna moc,technicak,penize,protokol z stk,zelena karta,znacka a muzu jit prepisovat?
lépe cítit, nebo ti padne do ruky, tak tu ber. Závisí kolik chceš do koupě opravdu
investovat. Pokud plánuješ investici do 20000, tak kup MZ 251, protože třinda pod 20000
bývá už po smrti a jsou to odjeté šroty, na kterých se většinou vyřádí 3 a více majitelů.
Z jawek bych doporučil jedině 640 a pokud chceš vyznávat retro, tak 634 konopnici.
jak je to u 250 nemam nastudovany,spojka je uplne jina koukam
Naposledy editováno 26.01.2012 17:53:01
1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?
v tom to pc nemam knihu mz abych se podival a nastudoval to a zkusil neco napsat co si myslim ze by pomohlo
Naposledy editováno 26.01.2012 19:03:05
1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?
jinak kuzel cistej nestaci,musi byt taky kloudnej a ne znicenej(sami vita tak co vam rikat),kdyz to lepidlo drzi tak poc ne,ale lepidlu neverim.pak taky jediny co je tak vymenit hridel ci druhou plochu,ja mel taky znicenej kuzel,ale rozdelavej si klikovku a schanej cep novej. dve pade ma vetsi vykon a tam to musi sedet,matka nic neudrzi,klinek tam není.. proste mas to nastudovany dobre,vsak se o to nezajimas prvni den,lado.prasile radsi rekni co s tim.co se nema ví
1 reakcí na tento příspěvek MZ nebo Jawa ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ nebo Jawa ?
bledemon> Máš pravdu, u "hrubého" seřízení jde jen o to roztáhnout ten mechanismus tak, aby se opíral o spojku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 13 | 16.4.2024 v 12:56 Kládík1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |