globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Verva 100 od benziny
 
10.7.2010 v 20:04
Zdravim, dnes mi kamarád poradil natankovat do moto vervu 95 od benziny, rozdíl je prý znát. V nabídce mají ale i vervu 100.Chci se zeptat jestli je možné bez obav tento typ tankovat.Konkrétně mám Bandi 600 ale řekl bych, že se to týká všech motorek.
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 od benziny

21.8.2010 v 22:52 | Nahoru | #61

kov>

Nemáš v motoru náhodu iridiovou svíčku ? Teď vážně 98 oktanů jde v běžném motoru tak trochu poznat 100 oktanů, no to už chce něco speciálního a ne třeba jen kompresní poměr 11:0 apod. atd.

Naposledy editováno 21.08.2010 22:54:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 od benziny

22.8.2010 v 11:48 | Nahoru | #62

babuka>Nemáš v motoru náhodu iridiovou svíčku ? Teď vážně 98 oktanů jde v běžném motoru tak trochu poznat 100 oktanů, no to už chce něco speciálního a ne třeba jen kompresní poměr 11:0 apod. atd.


Četl jsem tu o tom, že 98-čka + 100-ka jsou pro motory s vyšším kompresním poměrem, že u ostatních to nefunguje. Jenže varan má kompresní poměr dost malý a přesto mi spadla spořeba o litr.
Co musím ještě pozjištovat... napsal mi jeden chlapík, že by to mohlo podpalovat ventily. O tom jsem slyšel poprvé, tak musím ještě nějak zjistit, jestli to může být pravda. Někdo zase píše, že to motoru neškodí, že to jen nemá smysl z finančního hlediska.

1 reakcí na tento příspěvek Verva 100 od benziny

22.8.2010 v 11:50 | Nahoru | #63

Verva 100 od benziny

22.8.2010 v 11:57 | Nahoru | #64
dej tam letecký palivo a budeš hotovo, ale musíš přidat do motoru ty sajrajty které zanechávají film z molekul, lepší než výbrus a pak to i poletí

Naposledy editováno 22.08.2010 11:57:31

(reakce na) Verva 100 od benziny

22.8.2010 v 13:49 | Nahoru | #65
kov> Rekni tomu chlapisku ze je KOKOT podpalovat ventily ti muze kdybys to tam dal naopak...Chlapec si to trochu plete.

(reakce na) Verva 100 od benziny

22.8.2010 v 13:57 | Nahoru | #66

Sefo>Já to jednou natankoval, ale pak sem radši vypustil nádrž, fakt se nechci zabít, takovou pilu to najednou jelo....



(reakce na) Verva 100 od benziny

22.8.2010 v 14:02 | Nahoru | #67

Váňa>Mrva 100



''Tentokrát ovšem není výkonu dosaženo hyperatomovou syntézou komplexního multiminerálu s el kasei imunitas s výtažkem z perel, jak je ve světě televizních reklam obyklé, ale snížením třecích ztrát díky speciálním mazacím složkám. ''

To mě dostalo!

Verva 100 od benziny

17.3.2014 v 12:39 | Nahoru | #68
Samej ptofik tady pokud se budu bavit k Verva 100 tak ten benzin splnuje normu CMSN 228 tzn lze pouzit pro jakýkoliv benzinovy motor který zvládne Natural 95. Rozdíl je jestli ma dany motor mechanismus na čerpadle ktery dokáže upravit zapalování a využije tento benzin tim ze zapaluje pri vetsim tlaku, jak tu padlo vissi oc číslo znamena vyysi odolnost proti samovzniceni. Verva 100 ma oc číslo 98.4- 101,7 navíc je vyráběna v Raichu takže to není ceska sračka a je velice kvalitne aditivovana, takze spotreba se snizi diky tomu, ze je tam menší tření. Dale Verva treba u Speed triplu vyresila problem se starty, a u mašiny co porad strilela do sani nebo výfuku tento jev dost snizila. U nas tankuju na shell za 36.30 a Vervu tu maji za 37.20...

Verva 100 od benziny

17.3.2014 v 17:02 | Nahoru | #69
Moje zkušenost s vervou 100 na mé Hondě CRF 250L. Starty, chod motoru, akcelerace, maximálka, vše ok jako na v-power 95. Bohužel, spotřeba šla oproti 95ce skoro o půl litru nahoru. Jezdim furt stejně.. Chvályhodná je ta absence biosraček, takže dobrý na zimní odstávku. Jinak do pitbiku leju výhradně v-power 95 už 7 let a karbec, palivový filtr a nádrž bez jakéhokoliv bordelu či úsad, povlaku, vše ok a čisté jak slovo boží. Starty a chod motoru na jedničku.

Verva 100 od benziny

17.3.2014 v 18:21 | Nahoru | #70
Pozitivní zkušenost s vervou na stromkovi - lepší starty po dlouhém stání, nejmarkantnější je však volnoběh za studena. S 95 musím po naskočení lehce vrknou do plynu a pak se to komíhá na nějakých 1100ot. a po chvíli zahřátí se ustálí +-1300ot. V servise seřídili, beze změn. Po natankování vervy kdykoli na brnk chytne, volnoběh téměř ihned naskočí na těch +-1300ot a krásně drží. Potvrdil jsem si, že je to benzínem a jsem klidný. Pak zase budu tankovat 95 a dělat tu svoji proceduru.
Jiné změny jako výkon atd. nepozoruju, jezdím pohodu, takže asi ani nemám šanci to poznat.

Verva 100 od benziny

23.5.2014 v 09:58 | Nahoru | #71
Tak jsem provedl dlouhodobé zhodnocení prémiového paliva verva na mém stroji V-strom 650 K5. Jednalo se o předzimní a pozimní provoz po seřízení motoru v servisu. Ježděno 70% sólo, 30% 2 os. Vyzkoušeno 6 plných nádržích N95 + VIF aditiv – verva – N95+VIF-verva – verva – N95+VIF.

N95
- za studena normální starty
- volnoběh za studena nic moc
- po ohřátí starty na první protočení, volnoběh OK
- s přídavkem Benzin VIF aditiv pouze lepší volnoběh jak za studena tak po ohřátí (musel jsem na škrtící klapkce o chlup ubrat), jinak beze změn
- moto „bez vibrací“ do 7000ot., pak standardní projev tohoto motoru

verva
– lepší studené starty
- výrazně lepší volnoběh hlavně za studena (rozdíl markantní) a za tepla (opět jsem musel na škrtící klapce ubrat)
- co mě ale nemile překvapilo a musel jsem se v tom utvrdit, jsou vibrace a kovový zvuk motoru. Když jezdím na vervu, tak motorka od 5-7000 ot. vibruje min o 50% víc (až nepříjemně) než na N95 a přesně v tomto spektru otáček, ve kterém se nejčastěji pohybuji, je výrazně slyšet cvakání ventilů, ale opravdu fest. Při zatížení je toto ještě výraznější. Po včerejším posledním hodnotícím natankování N95+VIF jsem měl dalších 100km pocit, že jedu na jiné motorce. Ta nepřítomnost vibrací a kovového zvuku byla parádní. Musel jsem opět zvýšit volnoběh.
Takže u mě vervu a pod pouze přes zimu a párkrát přes sezónu na proplach nádrže. Modernější motory na tom budou asi jinak, takže tam hodnotit nemůžu.
Pozn. zvuk na volnoběh byl vždy stejný.

Verva 100 od benziny

23.5.2014 v 13:45 | Nahoru | #72
Mě to na vervu akorát o něco víc žere, jinak je všechno stejný. Na zimní odstávku je ale dobrá.

2 reakcí na tento příspěvek Verva 100 od benziny

10.2.2015 v 10:06 | Nahoru | #73
Vím že tyto stroje do této debaty až tak moc nepatří ale přidám sem nějaké poznatky a zkušenosti. Jawa 350,škoda 136. Jawu 350 škrtám hned na začátku protože je tam jedno jestli nalejete natural 95,V-Power,ředidlo nebo naftu. Nepoznáte rozdíl :D Jediný rozdíl který jsem poznal na 136ce když jsem tankoval V-Power je ten že se trochu posunulo pásmo "vadnutí" motoru při vytočení do plna. Na natural 95 motor zvadl už před 5500 otáčkama a pak už jenom řval a žral. Po natankování Shell V-Power jsem pocítil že motor má krásný znatelný zátah i když to fakt přeženu a vytočím přes 6500. (samozřejmě tak normálně nejezdím,jen jsem to zkoušel) Jinačí rozdíl tam pravdu neni. u OMV 100 jsem nepoznal absolutně nic. Ted ještě otestuju Vervu 100mkterá se sice z nejasného důvodu jmenuje Verva 100 ale přitom na té malé informační nálepce je psané že má oktanové číslo 98 a u některých benzínek jsem už videl i 95

Verva 100 od benziny

28.9.2015 v 12:19 | Nahoru | #74
řikate tu blbost jezdím okruhy superbike a když do svý okruhovky naliju natural 95 tak jse mě to ve vysokých otačkach dusí a když naliju modrej 100okt. vervu tak je to ok je to otom kdo jaký má dělaný zapalovaní a druhá věc vypali to bordel a je nižžší spotřeba

(reakce na) Verva 100 od benziny

29.9.2015 v 04:53 | Nahoru | #75
Boocheer> existuje verva 100 a verva 95. Jsou to dva vyrobky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 od benziny

29.12.2015 v 13:59 | Nahoru | #76
Boocheer>
Verva 100 se vyrábí s oktanovým číslem cca 99,5 - cca 101. Důvod, že na stojanu je u pistole uvedeno, že benzín vyhovuje požadavkům na 98 oktanový benzín je údajně to, že na 100 oktanové benzíny není samostatná EN norma a prodejce pravděpodobně musí deklarovat minimálně jaké normě prodávaný benzín vyhovuje. Uvádí tedy 98 nebo jak píšeš někde i 95. Použití vyššího oktanového čísla má smysl u motorů se zvýšeným kompresním poměrem apod. kdy platí, že čím vyšší oktanové číslo, tím je možný vyšší kompresní poměr a nedochází k detonačnímu hoření směsi ve spalovacím prostoru. Z tohoto pohledu pro běžné motory nemá vyšší oktanové číslo tak velký smysl, ale za důležité považuji to, že u vysooktanových benzínů do nich nejsou (nebo jen minimálně) přidávány další "povinné" biosložky. Při dlouhém stání (u moto při zazimování mimo sezónu) se tedy biosložka od benzínu neseparuje a neucpává palivový systém.
Pokud to zjednoduším a pominu různou úroveň aditiv, tak zejména díky absenci nebo jen minimálnímu podílu biosložky je pravděpodobně na vysooktanové benzíny uvalena vyšší spotřební daň a proto jsou asi dražší. Resp. paliva s vyšším podílem biosložky (natural95, E85) jsou asi považována za "ekologičtější" a jsou tedy daňově zvýhodněna, proto jsou levnější. Ovšem za cenu toho, že v benzínu je vyšší poměr sajrajtu, který do něj podle mě nepatří.
Nevím to teď přesně, ale dá se ověřit na účtenkách od pumpy, na kterých bývá uvedena výše spotřební daně na tankované palivo. Např. na lpg je spotřební daň 2,146 Kč/litr. Účtenku za natural 95 nebo Vervu 100 teď žádnou po ruce nemám
Já kupuju Vervu 100 do motorové pily (kanystr mám namíchaný s olejem a benzín v něm stojí delší dobu než jej všechen "vyřežu"), do motocyklu když dlouho stojí a do auta, který mám s alternativním pohonem na lpg a plná nádrž benzínu (pouze na starty nebo krátké pojíždění po městě) mi vydrží třeba i 4 - 6 měsíců.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 od benziny

2.3.2016 v 22:05 | Nahoru | #77
Lorry_2K14> Mne to bylo vysvtleno tak, ze benzinka musi daz do celkove vytoceneho benzinu nejake procento biosracek. Pokud daaji do 95-ky o neco vic, tak nemusi do 100-ky dat nic a pritom ten predpis celkove splnuji a vsichni jsou spokojeni.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 od benziny

8.3.2016 v 10:38 | Nahoru | #78
Kov> Podľa toho, čo viem, tak do vysokooktánových benzínov sa dávajú nejaké prísady (meno si nepamätám), ktoré (podobne ako lieh) zvyšujú oktánové číslo, ale na rozdiel od liehu nemajú toľko neželaných vlastností. Vyrábajú sa z liehu (ktorý sa ráta do minimálnej kvóty pre biozložky) a ešte nejakej látky, ktorá je drahšia. Teoreticky sa dá spraviť, čo píšeš, ale potrebný priemer je nad 4% a maximálny obsah je 5%, takže tam moc miesta na to nie je.

Zdroje:
http://www.auto.cz/v...raky-necekejte-82674
http://www.subaruclu...tanu-ano-ci-ne-69298
http://auto.idnes.cz...ovedi.aspx?t=BENZINA

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva 100 od benziny

9.3.2016 v 09:00 | Nahoru | #79
Metric> Ten odborník tam píše:
Václav Loula: Kolekci prémiových paliv značky VERVA prodává společnost BENZINA . Tvoří ji vysokoktanový benzin VERVA 100 u tohoto prémiového benzinu není přidáván bioetanol.

(reakce na) Verva 100 od benziny

10.3.2016 v 00:43 | Nahoru | #80
.

Naposledy editováno 10.03.2016 23:54:49

(reakce na) Verva 100 od benziny

10.3.2016 v 05:53 | Nahoru | #81

Metric píše: Kov> Podľa toho, čo viem, tak do vysokooktánových benzínov sa dávajú nejaké prísady (meno si nepamätám), ktoré (podobne ako lieh) zvyšujú oktánové číslo, ale na rozdiel od liehu nemajú toľko neželaných vlastností. Vyrábajú sa z liehu (ktorý sa ráta do minimálnej kvóty pre biozložky) a ešte nejakej látky, ktorá je drahšia. Teoreticky sa dá spraviť, čo píšeš, ale potrebný priemer je nad 4% a maximálny obsah je 5%, takže tam moc miesta na to nie je.

Zdroje:
http://www.auto.cz/v...raky-necekejte-82674
http://www.subaruclu...tanu-ano-ci-ne-69298
http://auto.idnes.cz...px?t=BENZINA [/quote]

Jen bych ještě doplnil, že se jedná o ETBE v benzínech, a to se započítává do tzv. plnění biopovinnosti daňového skladu jen z 50% aplikovaného množství. ETBE se do vysokooktanových benzínů přidává jako zvyšovač oktanového čísla místo tetraethylu a tetramethylu olova, které byly z důvodu jejich jedovatosti zakázány již před cca 15 lety. To že se započítává je logické, protože se z lihu vyrábí. Pokud je ve 100 oktanovém benzínu detekován zbytek lihu, je to technologický zbytek z výroby ETBE, a je v řádech jen několika desetin %, ve výsledcích rozboru v odkazu je to od 0,2 do 0,5%, což je chemicky pro běžný provoz zcela zanedbatelné. To se ale týká těchto benzínů, jen pokud jsou z Rakouska nebo Německa. Pozor, pokud to bude benzín z Polska, nebude mít určitě 100 oktanovou hodnotu, a bude v něm normálně přimíchán sprostý bioethanol, což je v tom testu ve výsledcích také jasně vidět u polské Vervy a BA98 u KM Prona. A současně tam bude i nižší podíl ETBE, bo je drahé, a v Polsku to vohnoutům ke štěstí takto stačí, to je tam vidět taky.
Takže až Benzina zruší v Čechách v názvu Vervy tu 100vku, tak to na 99% bude znamenat, že se k nám už dodává "polská ověřená kvalita", protože když to je tak dobré v Polsce, bude to dobré i u nás pro nás.

Verva 100 od benziny

10.3.2016 v 09:10 | Nahoru | #82
Vysokooktanovými benziny se zabýval i renomovaný časopis německého automotoklubu ADAC. Jeho redakce si k testu paliva Shell V-Power Racing vybrala tři vozy, jejichž majitelé by podle výrobců měli používat benzin s oktanovým číslem minimálně 98.

Testu se zúčastnil i jeden vůz, jehož motor se spokojí s Naturalem 95. Měření výkonu se tak podrobilo Audi A3, BMW 316i, Porsche Boxter a Volkswagen Golf 1,4. Proti hodnotám udávaných výrobcem se výkon motoru nepatrně zlepšil pouze u vozů Porsche a Volkswagen. U zbývajících tří byl zaznamenán dokonce jeho pokles. Podobně dopadla i druhá část testu, v níž se posuzovalo pružné zrychlení.

Zdroj: http://auto.idnes.c....aspx?c=2004M146Y02A

Verva 100 od benziny

23.4.2019 v 10:42 | Nahoru | #83
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist