globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
 
8.7.2010 v 23:13
Předem upozorňuji, že se mě tento problém již netýká, jen by mě to zajímalo.

Co se stane, pokud máte řidičák AM (tedy do objemu 50ccm a maximální konstrukční rychlosti 45km/h), motorku která má v TP maximální konstrukční rychlost 45km/h, ale ve skutečnosti motorka jede o něco víc. Dejme tomu takový skútr, padesátka, ideální příklad.

Teď vás změří policie, ve městě jste jeli 60, zastaví vás, budou chtít řidičák a TP. Jak budou řešit, že jste jeli vyšší rychlostí, než je konstrukční, bude se něco dít?

Neustále se tu řeší otevřené 2T 125ccm z 11kW, otevřené větší motorky z 25kW, ale nikde jsem se nedočet o padesátkách, kde je to prokazatelné naprosto jednoduše radarem...
Předchozí
1 2
Následující

řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

8.7.2010 v 23:16 | Nahoru | #1
Také by mě to zajímalo.. Značkuju

řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

8.7.2010 v 23:23 | Nahoru | #2
Objem splnuješ to že to jelo víc než to jet má, no bože jelo to s kopce pane policajt trochu rychleji...

2 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

8.7.2010 v 23:26 | Nahoru | #3
Jedu si takhle minulý týden z Frenštátu pod Radhoštěm, ve městě mám na tachu 60 km/h, za mnou skůtr, padesátka... Vyjedu z města, zrychluju, 70, 80, 90, 100, 112 km/h, kouknu do zrcátka, skůtr pořád za mnou A teď to vysvětlete panu policajtovi...

řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

8.7.2010 v 23:29 | Nahoru | #4
To nemá s maximální dosahovanou rychlostí nic společnýho.To je rychlost konstrukční a ta je tam hlavně z důvodů nemežnosti jezdit třeba po Jižní spojce a v tunelech (po Praze) na což dosti řidičů padesátek kašle.Bohužel je to tak a na silnici označenou tím modrým autíčkem takovéhle stroje nesmí,neboť na takto označených silnicích platí to co na dálnicích a je úplně jedno že je tam z nějakého důvodu omezena rychlost třeba na 30km/h.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

8.7.2010 v 23:32 | Nahoru | #5

zaks>Jedu si takhle minulý týden z Frenštátu pod Radhoštěm, ve městě mám na tachu 60 km/h, za mnou skůtr, padesátka... Vyjedu z města, zrychluju, 70, 80, 90, 100, 112 km/h, kouknu do zrcátka, skůtr pořád za mnou A teď to vysvětlete panu policajtovi...



A kdys mu pustil ty kšandy?

řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

8.7.2010 v 23:38 | Nahoru | #6
no jelikož se tyto padiny škrtí na 45km/h, tak nějaký znalý policajt puntičkář by podle mě v připadě jaký jsi napsal normálně zastavil, řízení bez řp, pokuta a nazdar jinak je to podle mě kvůli tomu, že ty motorky nesmí na cesty všech tříd apod.... To co jsi napsal se podle mě nějak neřeší pokud se nestane to, co jsem psal nahoře

Naposledy editováno 08.07.2010 23:38:58

2 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

8.7.2010 v 23:46 | Nahoru | #7
To se mi už stalo .Jednou sem si takhle vyjel(ještě sem zajížděl novej nikasil a píst)a jedu jedu po městě (ani nevim jestli 50km/h ) a najednou vidim policejní oktávku v zrcátku a začne na mě houkat, tak zastavim a řekli mi je že sem jel 65km/h.Já už byl vyklepanej a myslel sem si že už sem bez papírů , ale naštěstí sem měl štěstí.
Sem se vymluvil že mi špatně ukazuje tachometr a oni že se to někdy stává.
Tak mi nakonec řekli že to necháme bez pokuty,že mám čerstvej řidičák .

Jediný co mi pořád nejde do hlavy je to , že mi nic neudělali za to že sem překročil konstrukční rychlost , ale tím líp.
A druhá věc je to,že vůbec nevim kde mě mohli změřit.

(reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

8.7.2010 v 23:46 | Nahoru | #8
Karbunkel> Když jsem předjížděl , on jak nemohl podřadit tak nemohl předjet, ale pádilo mu to teda pekelně, až jsem se rozpřemýšlel co jsem ten den jedl a pil

řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

8.7.2010 v 23:47 | Nahoru | #9
Měl sem CPI Popcorna 50ccm...

Jel 45km/h po pár úpravách

(válec + píst, vejfuk, karburátory, otevřený sání, variátor, spojka, kevlar.
prodlouženej řemen, válečky ve variátoru atd...)

jel 120km/h tacho bylo tušim do 90 ti

Mimo to, konstrukční rychlost je tam pro to, že nad to se jezdit "nesmí",
je to o tom, že do této rychlosti výrobce garantuje bezporuchovost a bezpečnost
stroje (brzdy, rám atd...) pokud se něco stane ve vyšší rychlosti a např
selžou brzdy, je výrobce z obliga...

1 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

8.7.2010 v 23:49 | Nahoru | #10
Jinak v Německu,Holandsku a myslim že i ve Finsku mají takový brzdy kam tu motorku daj a uvidí kolik ta motorka jede doopravdy .
Ještě že to není u nás

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 00:02 | Nahoru | #11

čeplin>Jinak v Německu,Holandsku a myslim že i ve Finsku mají takový brzdy kam tu motorku daj a uvidí kolik ta motorka jede doopravdy .
Ještě že to není u nás



Tak kdyby chtěl někdo mně takhle prasit motorku, tak ho asi na místě seřvu a je mi jedno, že to je policajt. Motorku bych dal do ruky jen lidem, co znám a ne nějakýmu chytrákovi, co se nedokáže ani rozjet...

(reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 00:10 | Nahoru | #12

Mr.Dreamer>Tak kdyby chtěl někdo mně takhle prasit motorku, tak ho asi na místě seřvu a je mi jedno, že to je policajt. Motorku bych dal do ruky jen lidem, co znám a ne nějakýmu chytrákovi, co se nedokáže ani rozjet...



asi tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 00:19 | Nahoru | #13

zaks>Jedu si takhle minulý týden z Frenštátu pod Radhoštěm, ve městě mám na tachu 60 km/h, za mnou skůtr, padesátka... Vyjedu z města, zrychluju, 70, 80, 90, 100, 112 km/h, kouknu do zrcátka, skůtr pořád za mnou A teď to vysvětlete panu policajtovi...

skutry se dělají třeba i s motorem 800ccm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 00:51 | Nahoru | #14
roberto.cz> si to precti jeste jednou... "...za mnou skutr, padestka..."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 01:14 | Nahoru | #15

2-hrnek>roberto.cz> si to precti jeste jednou... "...za mnou skutr, padestka..."

pravda pravda ale né každá padina má 45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 01:44 | Nahoru | #16

roberto.cz>pravda pravda ale né každá padina má 45



No, z těch novějších co jsem viděl tak skoro každá. A skůtr 50ccm bez 45km/h jsem ještě neviděl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 07:07 | Nahoru | #17
čeplin> Jediný co mi pořád nejde do hlavy je to , že mi nic neudělali za to že sem překročil konstrukční rychlost , ale tím líp.

Ještě jsem neslyšel že by policajti dávali pokuty za překročení konstrukční rychlosti..
Přeci konstrukční rychlost překročíš na všem ne?

Naposledy editováno 09.07.2010 07:08:29

4 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 07:15 | Nahoru | #18
Konstrukční rychlost není maximální možná ryhlost vozidla, ale pokud vím (třeba se pletu), tak konstrukční rychlost je taková rychlost, při které by vozidlo mělo být ještě bezpečné, při vyšší rychlosti už může dojít k poškození. Když jsem kdysi na favoritu překročila konstrukční rychlost o nějakých 30 km/h (bylo to na dálnici a z dlouhého kopce) tak mi prasknul výfuk a už se to celé hodně třepalo. Na svém současném autě jsem jí taky překročila o dost, to není žádný problém.
A navíc jet na skútru z kopce jde snad mnohem rychleji než 45 km/h, vždyť takové rychlosti i vyšší dosahujou i cyklisti. I já jsem jela z kopce na kole cca 60.
Takže tohle bych vůbec neřešila.

(reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 07:18 | Nahoru | #19

riderkaER-5>Konstrukční rychlost není maximální možná ryhlost vozidla, ale pokud vím (třeba se pletu), tak konstrukční rychlost je taková rychlost, při které by vozidlo mělo být ještě bezpečné, při vyšší rychlosti už může dojít k poškození. Když jsem kdysi na favoritu překročila konstrukční rychlost o nějakých 30 km/h (bylo to na dálnici a z dlouhého kopce) tak mi prasknul výfuk a už se to celé hodně třepalo. Na svém současném autě jsem jí taky překročila o dost, to není žádný problém.
A navíc jet na skútru z kopce jde snad mnohem rychleji než 45 km/h, vždyť takové rychlosti i vyšší dosahujou i cyklisti. I já jsem jela z kopce na kole cca 60.
Takže tohle bych vůbec neřešila.



(reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 08:29 | Nahoru | #20

riderkaER-5>Konstrukční rychlost není maximální možná ryhlost vozidla, ale pokud vím (třeba se pletu), tak konstrukční rychlost je taková rychlost, při které by vozidlo mělo být ještě bezpečné, při vyšší rychlosti už může dojít k poškození. Když jsem kdysi na favoritu překročila konstrukční rychlost o nějakých 30 km/h (bylo to na dálnici a z dlouhého kopce) tak mi prasknul výfuk a už se to celé hodně třepalo. Na svém současném autě jsem jí taky překročila o dost, to není žádný problém.
A navíc jet na skútru z kopce jde snad mnohem rychleji než 45 km/h, vždyť takové rychlosti i vyšší dosahujou i cyklisti. I já jsem jela z kopce na kole cca 60.
Takže tohle bych vůbec neřešila.



Já jsem jem na kole i 80

1 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 10:09 | Nahoru | #21
Ty voe,to je úlet.Kolega z práce (starší pán) má Betku (čínskej Motoscoot,ale samej nápis ,,JAWA'' ) a řikal,že na rovince to udělá skoro 70km/h

(reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 10:22 | Nahoru | #22

riderkaER-5>Konstrukční rychlost není maximální možná ryhlost vozidla, ale pokud vím (třeba se pletu), tak konstrukční rychlost je taková rychlost, při které by vozidlo mělo být ještě bezpečné, při vyšší rychlosti už může dojít k poškození. Když jsem kdysi na favoritu překročila konstrukční rychlost o nějakých 30 km/h (bylo to na dálnici a z dlouhého kopce) tak mi prasknul výfuk a už se to celé hodně třepalo. Na svém současném autě jsem jí taky překročila o dost, to není žádný problém.
A navíc jet na skútru z kopce jde snad mnohem rychleji než 45 km/h, vždyť takové rychlosti i vyšší dosahujou i cyklisti. I já jsem jela z kopce na kole cca 60.
Takže tohle bych vůbec neřešila.



Sakra, tak to jsem se ten rok bál zbytečně. Stejně se ještě jen tak pro zajímavost zeptám u dopraváků, ale tím rozhodně nechci říct, že jste mi to dostatečně neosvětlili, spíše naopak. S tou konstrukční rychlostí to zní dost logicky. Jen si tak říkám, že pokud se auto, které tuto rychlost překročí, takto sype, tak by možná její překročení mělo být postižitelné, protože takové auto je svému majiteli i okolí nebezpečné. Ale to už je jiná debata...
PS: Dík všem za odpovědi, tohle přesně jsem chtěl vědět.

(reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 11:39 | Nahoru | #23
Haesty> já je na babettě něco přez 70km/h protože tam mi skonnčil tachometr a ručička byla na dorazu přibitá že se ani nehla

řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 11:55 | Nahoru | #24
Já měl na Aprilii RS 50 v TP 45km/h, ve skutečnosti tam byl kit Malossi 80cc a jelo mi to 45 no :D, ale na 1ku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 12:10 | Nahoru | #25

Zdenalos>čeplin> Jediný co mi pořád nejde do hlavy je to , že mi nic neudělali za to že sem překročil konstrukční rychlost , ale tím líp.

Ještě jsem neslyšel že by policajti dávali pokuty za překročení konstrukční rychlosti..
Přeci konstrukční rychlost překročíš na všem ne?



no ale tak můžou sebrat techničák , nebo ne ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 12:53 | Nahoru | #26

čeplin>no ale tak můžou sebrat techničák , nebo ne ??



proč by ti proboha brali techničák??? Přečti si co psala RiderkaER5...Konstrukční rychlost nemá nic společnýho s rychlostí kterou ti naměří policajti tudíž ti za překročení nic neudělaj... To že máš skupinu AM tě opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/hod to znamená že nemůžeš řídit malý motocykl který má konstrukční rychlost třeba 70 km/h a neznamená to že na tom nesmíš jezdit víc než je konstrukční rychlost...Konstrukční ryhlost = rychlost kterou udává výrobce jako maximální bezpečnou rychlost a ne maximální dosažitelnou...to by vzali techničák každýmu...

(reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 12:57 | Nahoru | #27

Zdenalos>proč by ti proboha brali techničák??? Přečti si co psala RiderkaER5...Konstrukční rychlost nemá nic společnýho s rychlostí kterou ti naměří policajti tudíž ti za překročení nic neudělaj... To že máš skupinu AM tě opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/hod to znamená že nemůžeš řídit malý motocykl který má konstrukční rychlost třeba 70 km/h a neznamená to že na tom nesmíš jezdit víc než je konstrukční rychlost...Konstrukční ryhlost = rychlost kterou udává výrobce jako maximální bezpečnou rychlost a ne maximální dosažitelnou...to by vzali techničák každýmu...


2 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 13:09 | Nahoru | #28
....kolegové, myslím, že si zde pletete pojmy. Skůtry se dělají takto schválně - jen na max. 45km/h. Umí jezdit i rychleji, není to problém. Problémem je skupina řidičckého průkazu, která tě opravňuje řídit vozidlo o max, 50ccm a max. rychlosti 45km/h. Dobře si to přečtetě. Od výrobce skůtru je to zařízeno tak, aby rychleji nejel. Pokud ho upravíš, aby jel rychleji, jedná se o zásah do konstrukce vozidla a je nutná nová homologace. Na takovýto upravený skůtr se již nevztahuje tvoje řidičké oprávnění (skupina) a budeš tudíž potrestán za řízení bez řidičáku. To samé platí u skupin ŘP, které opravňují k řízení motocyklu s max. 25kW a nachytají tě na otevřené 600 s plným výkonem = flastr, zákaz řízení, popř. ztráta ŘP. Radím všem dobře, nedělejte to.

"skupina Am - motocykl do konstrukční rychlosti 45km/h nebo obsahu 50 ccm"
- řidičáky vydané v minulosti byly omezeny pouze objemem, na rychlosti nezáleželo - majitelé těchto řidičáků mají v nových ŘP poznámku s kódem "150" - tzn., že je zajímá jen obsah, na rychlosti nezáleží
- všechny noví absolventi tuto poznámku nemají a musí tudíž dodržovat obě podmínky - obsah a MAX. konstrukční rychlost

řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 13:11 | Nahoru | #29
Pánové a dámy co si budeme povídat... Konstrukční rychlost je pouze a jen papírový údaj, takže zastaví-li někoho z vás policista, tak zkontroluje konstrukční rychlost stroje a kategorii motocyklu v řidičském průkazu - v tomto případě A1 do 45km/h. Jestli to sedí, tak víc ho nezajímá a překročíte li na daném stroji rychlost třeba o 100km/h, tak Vás bude pokutovat za tento přestupek úplně stejně, jak kdyby jste jeli v autě nebo na čemkoliv jiném...

Je to stejné, jako když má někdo 25kw v TP, ale motocykl je otevřený. Pak ho policejní passat vybliká na dálnici ve 250km/h - taky by to normálně nejelo, ale pokutovat ho bude za rychlost, neboť papírově mu vše sedí...

Druhá strana mince je nehoda apod., kde už je to o něčem jiném a otevření motocyklu by se řešit mohlo, případné úpravy na skůtrech apod.

(reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti

9.7.2010 v 13:14 | Nahoru | #30
radimsuchanek> ale pozor tady jde o konstrukční rychlost a přeci třeba babeta která splňuje objem i rychlost umí jet víc a nikdo to za to nic neudělá...
navíc AM není o obsahu ale o ty konstrukční rychlosti...

Naposledy editováno 09.07.2010 13:16:31
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist