na výběr je jich hromada,jen nevím při jaké teplotě by se měl spínat..k mání jsou od cca 80-110 °C
řešil to už někdo,nebo najde se někdo kdo to má napsané na čidle a pod.??
myslím,že to maji všechny podobné motorky +- stejné..
2 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
nevím co vás vede k teorii že bez termostatu jde všechna voda přes chladiče?
termostat snad funguje jako klapka, která pouští vodu buď rovnou do motoru nebo přes chladič, ale v krajních polohách vždy jednu trasu uzavře úplně...
při studeným motoru je výstup do hcladičů uzavřen a na plno otevřen výstup do motoru
při teplým motoru přesně obráceně
a když tam termostat není vůbec, jsou oba výstupy zaráz otevřeny a záleží jan na odporu jaký kapalině vytváří... tam kde je odpor menší proudí kapaliny více a logicky chladič bude vytvářet větší odpor než hadice....
nebo se pletu?
PopiSV píše: ..
termostat snad funguje jako klapka, která pouští vodu buď rovnou do motoru nebo přes chladič, ale v krajních polohách vždy jednu trasu uzavře úplně .....
To asi ne..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Tak to se pleteš...
Při studeném motoru je otevřen "malý okruh", tj chladicí kapalina cirkuluje motorem. Účelem je rychlejší dosažení provozní teploty. Po otevření termostatu chladicí kapalina cirkuluje malým a "velkým" okruhem současně, tj teplá kapalina z motoru se chladí v chladičích. Termostat "pouze" zajišťuje to, aby byla kapalina využita optimálně, otvírá a zavírá vstup do chladiče. Pokud ho vyndáš, jde kapalina oběma okruhy, motor se podstatně déle ohřívá.
Takže je jen jedna "krajní poloha" -a to u studeného motoru.
Naposledy editováno 28.01.2012 18:08:12