globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Axiální házivost kotouče
5.7.2010 v 15:54
Zdravím všechny,

potřeboval bych vědět, jaká je mezní axiální házivost nového předního kotouče při montáži. Jedná se o sestavu brzdového kotouče pevného (průměr 320 mm) a plovoucího dvoupístku. (Házivost měřená ve střední dráze brzdové destičky).

Poraďte borci .

Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 16:12 | Nahoru | #1
Házivost by dle mě neměla překročit 0,05mm. Mělo by to být napsáno na papíru přiloženém ke kotouči. Ovšem jestli nějaký přiložen byl...

Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 16:26 | Nahoru | #2
Tak nějak souhlasim, zatim tam mam cca 0,15 a to se mi nelíbí ... Přiloženo nebylo nic...to by člověk chtěl asi moooc

Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 17:30 | Nahoru | #3
Já jsem na motorku teda nikdy nový kotouč nemontoval, ale starší jsem rovnal papírovejma podložkama o různé síle(cca 0,05 0,1 a 0,15mm). Vysekal jsem si pár podložek a pak to vyrovnal do házivosti asi 0,04mm.
Házivost 0,15mm by mi taky přišla moc.

1 reakcí na tento příspěvek Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 19:14 | Nahoru | #4
Suzuki udava 0.3mm limit. Ja jezdil i s kotouci 1.15mm a da se, jen rozhazuji desky. Zalezi take na derivaci, jestli tak je ostry hrbol, muze to i kopat. Idealni je 'prosta osmice'.

Jinak si srovnavam kotouce pravidelne, staci par rychlych prezouvani a je tam par desetin jak nic.

1 reakcí na tento příspěvek Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 19:17 | Nahoru | #5
Ok zajímavej nápad ...kouknu do skladu vyrovnávacích podložek pod ložiska , přeci jenom kalená ocel bude asi lepší ...jinak jsem zjistil, že mi hází né kotouč ale příruba náby...tak to možná asi raději přesoustružim ...ale vůbec se mi do toho nechce

Dík za radu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 19:20 | Nahoru | #6

Dawe02>Suzuki udava 0.3mm limit. Ja jezdil i s kotouci 1.15mm a da se, jen rozhazuji desky. Zalezi take na derivaci, jestli tak je ostry hrbol, muze to i kopat. Idealni je 'prosta osmice'.

Jinak si srovnavam kotouce pravidelne, staci par rychlych prezouvani a je tam par desetin jak nic.



Koukám u suzuki jsou odváží a jak moc se ti to kroutilo za tepla??? Vlnil se kotouček moc???

No dám brzdič a nové desky a zkusim co a jak ...při nejhoršim udělám pár kotrmalců do škarpy

1 reakcí na tento příspěvek Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 19:23 | Nahoru | #7
tak on pevnej kotouč pr.32O je docela konstrukčně pič.....,můžeš ho vypodložkovat za studena třeba na nulu a po prvním ohřátí tam lítaj desetiny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 19:23 | Nahoru | #8
Nemry> to co jsem psal plati pro plovouci kotouce, blbe jsem cetl, tobe jde o pevne. Tam to bude prisnejsi. Premer si hazeni celni plochy a pripadne pretoc. Kdyz bude hazet kotouc, normalne mosazne kladivko, pajcr a srovnas to taky.

(reakce na) Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 19:29 | Nahoru | #9

Dawe02>Nemry> to co jsem psal plati pro plovouci kotouce, blbe jsem cetl, tobe jde o pevne. Tam to bude prisnejsi. Premer si hazeni celni plochy a pripadne pretoc. Kdyz bude hazet kotouc, normalne mosazne kladivko, pajcr a srovnas to taky.



Tož toho se bojim to jsem dělal naposled na praxi

(reakce na) Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 19:30 | Nahoru | #10

PETARDAK>tak on pevnej kotouč pr.32O je docela konstrukčně pič.....,můžeš ho vypodložkovat za studena třeba na nulu a po prvním ohřátí tam lítaj desetiny



Taky myslim ale nemam s tim moc zkušeností...bo zatim jsem lítal na plovoucích

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 20:43 | Nahoru | #11

Nemry>...kouknu do skladu vyrovnávacích podložek pod ložiska , přeci jenom kalená ocel bude asi lepší ...


Jelikož z výroby byly kotouče vyrovnávány podložkama z materiálu podobnému papíru, tak jsem v tom pokračoval. Přecijen brzdnou (tečnou) sílu drží osazení na šroubech a tyhle podložky vyrovnávájí jen axiální házivost - axiální síla v ideálním případě je jen po dotažené šroubů. Takže jediný co by mohl být problém je rozpálenej kotouč natolik, že papír shoří...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 21:42 | Nahoru | #12

GeorgeB>Jelikož z výroby byly kotouče vyrovnávány podložkama z materiálu podobnému papíru, tak jsem v tom pokračoval. Přecijen brzdnou (tečnou) sílu drží osazení na šroubech a tyhle podložky vyrovnávájí jen axiální házivost - axiální síla v ideálním případě je jen po dotažené šroubů. Takže jediný co by mohl být problém je rozpálenej kotouč natolik, že papír shoří...



OK zkusim tedy papír mě spíš napadla degradace vodou a ostatními povětrnostními vlivy ale když tak ho lechce napustim bezbarvákem a snad to bude bez problémů

Jak se docílí takové tloušťkové rozmanitosti papíru???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 21:52 | Nahoru | #13
Nemry> Papírové těsnění mezi kartery a pod různýma víčkama taky vydrží. A z jedný strany na něj jde olej, fridex a z druhý třeba ta voda...
Tloušťky: čtvrtka má asi 0,2mm, běžný papír asi 0,1mm a například cigaretový papír asi 0,05mm. Ale stačí mít jen podložky z tý čtvrtky a obyč 80g papíru. Po dotažení se zmáčkne tak na 70% své původní tloušťky.
Prostě vložit podložky, dotáhnout na správný moment a změřit házivost. Pak někde ubrat/přidat a znova dotáhnout a změřit.
Ale pokud budeš soustružit dosedací plochu, tak by pak s novým kotoučem to mělo sedět.

Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 21:53 | Nahoru | #14
Hoši to je Jawa ... nečekejte od toho Japonskou přesnost a kvalitu ...

(reakce na) Axiální házivost kotouče

5.7.2010 v 22:05 | Nahoru | #15
[quote]GeorgeB>Nemry>
Pravdu máš
Do toho soustružení se mi moc nechce, pač bych musel vytočit upínací trn a... celý kolo u nás na mašinu asi nedostanu...a rozplejtat ...udělám jak radíš ...

...jdu hledat čtvrtku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... Kamioňák_Petr 4 28.8.2022 v 20:24 kratkej01
Nová zkušenost [1, 2] Jawa 650 Style milan1963 41 1.10.2017 v 07:47 laďa-prášil
Odvzudušnění se stříkačkou [1, 2] Jawa 650 Style hrnous 34 4.6.2015 v 10:35 milan1963
Lichtenštejnsko, Švýcarsko v červen... Jawa 650 Style milan1963 2 23.5.2015 v 17:55 milan1963
Jak bych si představoval českou mot... [1 ... 5, 6] Jawa 650 Style teamwhd 155 24.4.2015 v 14:06 laďa-prášil


TOPlist