globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odvzudušnění se stříkačkou
26.5.2015 v 22:28
Čau všem. Po namontování nové brzdové hadice - tenká pancéřovka se ani zaboha nemůžu domluvit s odvzdušněním. Stav je takový, že brzda na samé "podlaze" zastaví kolo pro ruku, tím to ale končí. Jde o zadní brzdu. Používám klasický systém odvzdušnění s hadičkou na odvzdušňováku a pumpování. Pedál klade velmi malý odpor při konci dráhy, jinak ani prd. Přitom kapalina přes odvzddušňovák bez bublin vytéká.. Zkusil sem ještě systém s vyšroubováním odvzdušňováku, kapalina pomaličku ale volně protéká systémem ven.. taky bez bublin..
Snad že existuje fígl se stříkačkou - tahá se z třmenu do ní, nebo z ní přes třmen do nádobky ? Či jak to celé funguje.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Odvzudušnění se stříkačkou

26.5.2015 v 22:33 | Nahoru | #1
To je divné, ale už jsem se s tím setkal u cyklo kotoučovek, že to jinak nešlo, než opačně.
Stříkačkou se tlačí do prasátka a bublinky by měly vylézt z páky.

Odvzudušnění se stříkačkou

26.5.2015 v 22:40 | Nahoru | #2
A mas odvzdusnovak na nejvyssim miste na trmenu?

Odvzudušnění se stříkačkou

26.5.2015 v 22:44 | Nahoru | #3


Naposledy editováno 26.05.2015 22:48:51

Odvzudušnění se stříkačkou

26.5.2015 v 22:53 | Nahoru | #4
Můžeš to ještě zkusit přes holendr. Normálně našlapej a povol místo odvzdušňováku holendr. Je to druhý nejvyšší bod, třeba se něco drží tam. Akorát bacha na desky, dobře to oblož hadrama, nebo je raději vytáhni a vraz tam nějaké distanční rozpěrky.

Naposledy editováno 26.05.2015 22:54:57

1 reakcí na tento příspěvek Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 07:46 | Nahoru | #5
není v manuálu napsáno jak se to má dělat? Setkal jsem se s tím, že pro odvzdušnění se třmen sundal, a dal do jiné polohy než je standardně na motorce. Pokud máš dost dlouhou hadici, dal bych třmen na kotouč svisle, aby byl odvzdušňovák skutečně co nejcíc nahoru a odvzdušnil. Samozřejmě, to se dělá nejlépe ve dvou lidech.
Povolování šroubu napojení hadice na třmen bych nedělal. Rozpojení systému jej vždy zavzdušní.

Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 08:20 | Nahoru | #6
já bych našlapal a povolil připojovací šroub mezi hadičkou a třmenem pokud jsi dost šikovný ve 2 lidech to dáš....

Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 08:20 | Nahoru | #7
Taky bych zkusil sundat třmen a odvzdušnovat i v jiné pozici. Třeba u mojí VFR je to standard.

1 reakcí na tento příspěvek Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 08:36 | Nahoru | #8
Hadal bych na chybu v pumpe. Nekdy to "vzduchoprazdno" pri rozebirani a odstraneni komplet brzdovky odsere tesneni ktere prestane tesnit. Tak bych rovnou udelal pumpu a pak teprve resil dal. Jeste se dela takovy sikovny ventil. Nasadis na odvzdusnovak a nemusis ho porad mezi pumpovanim povolovat a utahovat a jen pumpujes....sikovna vec za cenu par stovek.

(reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 09:13 | Nahoru | #9
V_i_c_i> Jde pouzit zpetny ventil z ostrikovacu , nebo lze sehnat zpetny ventil v akvaristyckych potrebach a je to za par kacek.







Naposledy editováno 27.05.2015 09:17:11

Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 10:23 | Nahoru | #10
Povol šroub co drží hadici máš to zavzdušněné tam.

Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 10:41 | Nahoru | #11
Ráno sem teda vylézl dřív z postele a po šíleném nadávání zdemontoval levý tlumč, výfuk a další abych se dostal brzdiči, ten sundal dolů, dal ho do polohy pod brzdový válec a namísto destiček namontoval pár soustružnických nožů. Zdá se, že to mělo efekt, už se to začíná tvářit jako brzda, večer pokračování.. takže zdá se že byla bublina v "břichu" nad banjem.. uvidíme.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 10:41 | Nahoru | #12

maspe píše:
...............Povolování šroubu napojení hadice na třmen bych nedělal. Rozpojení systému jej vždy zavzdušní.



Povolení toho šroubu má stejný význam jako odvzdušňovák. Kapalina je při napumpování pod tlakem a při povolení vytéká ven. Nemá se to jak zavzdušnit.

(reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 12:25 | Nahoru | #13

fidlimydli píše: Povolení toho šroubu má stejný význam jako odvzdušňovák. Kapalina je při napumpování pod tlakem a při povolení vytéká ven. Nemá se to jak zavzdušnit.



Pokud je ale ten šroub výše než odvzdušňovák tak tam vzduch zůstane.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 12:38 | Nahoru | #14
fidlimydli> jako teorie dobrá, zajímalo by mne, proč japonci doporučují sundat brzdič a dát ho při odvzdušňování do určité polohy, když vlastně stačí povolit šroub. Možná proto, aby neměli celé brzdy zeblité od kapaliny, že při každém povolení se správně mají měnit těsnění, že spoj je považován za bezpečně těsný až po dotažení daným momentem, že k tomu tento spoj není vůbec určen, nejistota výsledku a další.

Možná proto jsou u nás motorky v takovém stavu jak jsou, když někdo místo aby povolil 4 šrouby hledá jednodušší nefunkční řešení.

Stále by mne zajímalo, co vlastně říká k tomuto tématu manuál.

(reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 12:54 | Nahoru | #15

fidlimydli píše: To je divné, ale už jsem se s tím setkal u cyklo kotoučovek, že to jinak nešlo, než opačně.
Stříkačkou se tlačí do prasátka a bublinky by měly vylézt z páky.



taky tak jsem to resil kdyz jsem byl v koncich

1 reakcí na tento příspěvek Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 14:45 | Nahoru | #16
No, takže se to posunulo.. byl sem na vteřinku v garáži.. pokud pístky zatlačím o kus do třmenu a šprajcnu kusem kovu, tak to funguje, respektive pedál klade odpor tak jak by měl, fígl je v tom, že po vyndání vzpěry pístky po zmáčknutí pedálu o kousek vyjedou, a po puštění zase zajedou nazpátek, takže je ještě přemluvit, aby se dostaly až ke kotouči :) Večer ještě zkusím variantu stříkačky, tu už mám koupenou

(reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 15:19 | Nahoru | #17

hrnous píše: po vyndání vzpěry pístky po zmáčknutí pedálu o kousek vyjedou, a po puštění zase zajedou nazpátek



Pokud je to tak jak píšeš, tak nefunguje pumpa tak jak by měla. Neměls jí rozhozenou? Možná se ucpal doplňovací kanálek z nádobky do pumpy při vypoušťění původní kapaliny...

Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 15:31 | Nahoru | #18
Do pumpy sem nesahal..

Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 17:19 | Nahoru | #19
Takové špécie, aj na autě, montuju dohromady tak, že prase úplně naplním pracovním médiem, aby v něm nebylo ani zbla vzduchu.
Pak naleju do nádobky kapalinu a posečkám, až začne téct ven.
Pak to teprv smontuju.
Ty dvě-tři bublinky v systému sů ven na pár šlápnutí.
Co si tím ušetřím nervů a času .
Třebas předek neodvzdušňuju vůbec, ty bublinky samy vyletijů ven za pár pumpnutí (Jawa, ČZ, Honda XR i CR...)
Šlaušek bych teda měnil tak, že bych vycucl nádobku, namontoval šlaušek a dolél kapalinu.
Až začne prýštit ven, namontoval bych to na prase.
Posléze bych tu kapalinu, pro klid v duši, dovyměnil - vyšlapal aj z prasete.
Podobně se to dělá aj na soutěži (enduru).

Naposledy editováno 27.05.2015 17:23:33

Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 18:15 | Nahoru | #20
Přímý přenos z garáže,., už ta bláznovina funguje, nakonec to vyřešila slavná koňská stříkačka a klystýr ve směru od brzdiče do nádobky, celá sestava zdemontovaná v poloze tak, aby byl odvzdušňovák ve správné poloze.. dík všem

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 18:45 | Nahoru | #21

maspe píše: fidlimydli> jako teorie dobrá, zajímalo by mne, proč japonci doporučují sundat brzdič a dát ho při odvzdušňování do určité polohy, když vlastně stačí povolit šroub. Možná proto, aby neměli celé brzdy zeblité od kapaliny, že při každém povolení se správně mají měnit těsnění, že spoj je považován za bezpečně těsný až po dotažení daným momentem, že k tomu tento spoj není vůbec určen, nejistota výsledku a další.

Možná proto jsou u nás motorky v takovém stavu jak jsou, když někdo místo aby povolil 4 šrouby hledá jednodušší nefunkční řešení.

Stále by mne zajímalo, co vlastně říká k tomuto tématu manuál.



Chtěl bych sdílet zdejší iluze, že v servisech postupují podle nějakých manuálů a každý šroubek dotahují momentovým klíčem. V oboru jsem byl více než 10let a vím jak to chodí . Kdyby měl mechanik dělat podle manuálu, nevydělá si na suchý chleba, nebo se zákazník nedoplatí. Víš, že u většiny automobilek by se podle manuálu měly po sundání hlavy dát všechny šrouby nové? Cena za sadu samozřejmě není pouze ve stovkách.

Líbí se mi, jak tady špekulují ti, kteří si akorát přečetli manuál a vrchol jejich praxe je šponování řetězu. Výše popsaná věc je běžná praxe pokud je třeba zalomený odvzdušňovák. Navrhl jsem tohle řešení, protože vidím z obrázku, že šroub je logicky v nejvyšším místě. Bohužel, dnes je doba, kdy lidé absolutně přestali používat rozum. Na každé povolení šroubku a zmáčknutí tlačítka potřebují manuál. Tebe zajímá co k tomu říká manuál, mne zajímá, jak jsi došel k tomu, že je to nefunkční řešení.

Samozřejmě odšroubování třmenu a zkoušet v jiném náklonu je taky jedno z řešení. Jen pak nezapomeňte třmen přitáhnout předepsaným momentem, aby byly u nás motorky ve špičkovém stavu. A vůbec .. jak to může někdo dělat na koleně doma? Po něm bych teda motorku nechtěl, ta musí být v hrozném stavu. .... nebo jak se to tu obvykle píše.

(reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 18:52 | Nahoru | #22

fidlimydli píše: Chtěl bych sdílet zdejší iluze, že v servisech postupují podle nějakých manuálů a každý šroubek dotahují momentovým klíčem. V oboru jsem byl více než 10let a vím jak to chodí . Kdyby měl mechanik dělat podle manuálu, nevydělá si na suchý chleba, nebo se zákazník nedoplatí. Víš, že u většiny automobilek by se podle manuálu měly po sundání hlavy dát všechny šrouby nové? Cena za sadu samozřejmě není pouze ve stovkách.

Líbí se mi, jak tady špekulují ti, kteří si akorát přečetli manuál a vrchol jejich praxe je šponování řetězu. Výše popsaná věc je běžná praxe pokud je třeba zalomený odvzdušňovák. Navrhl jsem tohle řešení, protože vidím z obrázku, že šroub je logicky v nejvyšším místě. Bohužel, dnes je doba, kdy lidé absolutně přestali používat rozum. Na každé povolení šroubku a zmáčknutí tlačítka potřebují manuál. Tebe zajímá co k tomu říká manuál, mne zajímá, jak jsi došel k tomu, že je to nefunkční řešení.

Samozřejmě odšroubování třmenu a zkoušet v jiném náklonu je taky jedno z řešení. Jen pak nezapomeňte třmen přitáhnout předepsaným momentem, aby byly u nás motorky ve špičkovém stavu. A vůbec .. jak to může někdo dělat na koleně doma? Po něm bych teda motorku nechtěl, ta musí být v hrozném stavu. .... nebo jak se to tu obvykle píše.

1 reakcí na tento příspěvek Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 18:56 | Nahoru | #23
Takže když sem šrouby mezi třmemem a záchytem zalepil drahým lepidlem k tomu určeným, můžu to považovat, že sem to neodfláknul.. :)

(reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 18:59 | Nahoru | #24
hrnous> Pokud přesně daný typ lepidla nebyl v manuálu, máš to marný.

Jsem rád, že se zadařilo. Přeji hodně km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 21:26 | Nahoru | #25
fidlimydli> každý podle sebe.

Edid.:Zrovna jsem si vzpomněl na typické půlení motoru šroubováky a sekerou, to je přesně ten případ, kdy dle tebe zdravý rozum vyhrál. To, že po třetím půlení je blok na vyhození, je věc druhotná. Děkuji, ale musím použít citaci Visáčů - Nechci, nechci.

Naposledy editováno 27.05.2015 21:33:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

27.5.2015 v 22:03 | Nahoru | #26

maspe píše: fidlimydli> každý podle sebe.

Edid.:Zrovna jsem si vzpomněl na typické půlení motoru šroubováky a sekerou, to je přesně ten případ, kdy dle tebe zdravý rozum vyhrál. To, že po třetím půlení je blok na vyhození, je věc druhotná. Děkuji, ale musím použít citaci Visáčů - Nechci, nechci.



Pokud tohle považuješ za vítězství zdravého rozumu, drž se raději těch manuálů.

Odvzudušnění se stříkačkou

28.5.2015 v 08:04 | Nahoru | #27
Moje zkušenost ze servisů je ta, že manuál se otevře až když opravdu nevím....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

28.5.2015 v 15:17 | Nahoru | #28
fidlimydli> nikoli, to dle tvého popisu je výraz zdravého rozumu. Moje schopnost improvizace a tvorby alternativy fabriských přípravků z ničeho je téměř pověstná.

Asi jsi zkušený nechoš, tak je pro tebe něco samozřejmě brnkačka, pro ostatní smrtelníky třeba ne.
Když někdo něco dělá prvně, a neví jak na to, tak (pro tebe asi ne) je normální, že se podívá, jak to popsal někdo kdo tomu rozumí, nedejbože, to dokonce vymyslel a zkonstruoval a třeba pro to napsal postup jak se to má dělat..

Díky tomu, co tu čtu o vítězství zdravého rozumu, už konečně chápu výskyt některých závad, které jsem si myslel, že nemohou vzniknout - pokud si majitel přečte alespoň základní návod ke své motorce.

Teď už díky místnímu osvícenství chápu, že návody jsou pro blbce. Jdu se potupně zahrabat do sekce manuálů

Naposledy editováno 28.05.2015 15:19:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

28.5.2015 v 16:15 | Nahoru | #29
maspe> Manuály se vydávají více méně ze dvou důvodů.

První je právní. Výrobce má jakousi normu na kterou se může v případě sporu o závadu vždy odkázat. Podfouklo ti podruhé těsnění pod hlavou? Co hlava je zkroucená? A vyměnil jsi všechny šrouby při předešlé výměně? Ne? Sorry, nedodržel jsi postup, reklamace se neuznává. Z tohoto důvodu je jakýkoliv manuál nadsazený o 100%, aby byla fabrika dobře krytá vůči všem možným napadením, protože lidi jsou schopni se dnes soudit kvůli každé blbosti.

Druhý je opravdu pro to, jestliže nevím, tak se podívám. V některých případech je to nutnost. Nikdo neví vše a různé značky, motory atp. mají pro různá nadstavení různé hodnoty, které každý nezná. Ale pochop, že stejně jako v ostatních oborech je jedna věc teorie a druhá praxe. Běžný mechanik nepotřebuje studovat jakým momentem má dotáhnout jaký šroubek, protože ví, kolik asi tak může dotáhnout šestku šroub v hliníku.

Pokud mi tu budeš tvrdit, že odvzdušnění přes holendr je blbost, protože se to zavzdušní, aniž by jsi to kdykoliv dělal, nebo logicky došel k závěru, že je tam při odvzdušňování přetlak a navíc to jistit tím, že podle manuálu, který jsi ani nečetl se to nesmí, protože ten spoj k tomu není určen, že pak musím vyměnit těsnící podložky a vše dotáhnout momentovým klíčem, neměl by jsi se do toho montovat. Možná jsi ve svém oboru špička, proč ne, ale raď tam, kde máš nějaké zkušenosti.

(reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

28.5.2015 v 16:47 | Nahoru | #30
fidlimydli> Ano, rozumíme si. Akorát lidi nejen, že nečtou servisní manuály, ale ani uživatelské, pak jsou dotazy typu "kolik hustit" a "kdy mám dělat ventily".
Zkušený mechoš má cit, a hlavně zkušenosti. Ale většina zkušených mechošů se tu nebude ptát jak odvzdušnit brzdu. Zase když řeknu, že mi motorka vyblikala chybu 132 tak bez odborné literatury většinou ani mechanik neřekne co je špatně, byť samodiagnostiku zvládne.

Ohledne holendru - jak jsem psal - každý dle sebe. Osobně bych si nechtěl do destiček a na kotouč nacamrat brzdovku, jen proto, že jsem byl líný povolit 3 šrouby. Proto to jiným neradím.

Osobně jsem dělal brzdy na VFR, kde je přesně tento případ. Zvolil jsem pohled do manuálu (což mi zabralo asi 2 minuty večer den předem) a tam to bylo popsané, jak jsem psal výše. Snažím se radit jen k věcem, se kterými jsem se osobně setkal - měl je v ruce, dělal a to tak, jak vím, že to jde (případně doplnit i jak to nejde)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... Kamioňák_Petr 4 28.8.2022 v 20:24 kratkej01
Nová zkušenost [1, 2] Jawa 650 Style milan1963 41 1.10.2017 v 07:47 laďa-prášil
Lichtenštejnsko, Švýcarsko v červen... Jawa 650 Style milan1963 2 23.5.2015 v 17:55 milan1963
Jak bych si představoval českou mot... [1 ... 5, 6] Jawa 650 Style teamwhd 155 24.4.2015 v 14:06 laďa-prášil
Pneuservis v Ústí nad Labem Jawa 650 Style jawaman 11 21.2.2013 v 18:35 milan1963


TOPlist