globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Odvzudušnění se stříkačkou
26.5.2015 v 22:28
Čau všem. Po namontování nové brzdové hadice - tenká pancéřovka se ani zaboha nemůžu domluvit s odvzdušněním. Stav je takový, že brzda na samé "podlaze" zastaví kolo pro ruku, tím to ale končí. Jde o zadní brzdu. Používám klasický systém odvzdušnění s hadičkou na odvzdušňováku a pumpování. Pedál klade velmi malý odpor při konci dráhy, jinak ani prd. Přitom kapalina přes odvzddušňovák bez bublin vytéká.. Zkusil sem ještě systém s vyšroubováním odvzdušňováku, kapalina pomaličku ale volně protéká systémem ven.. taky bez bublin..
Snad že existuje fígl se stříkačkou - tahá se z třmenu do ní, nebo z ní přes třmen do nádobky ? Či jak to celé funguje.
Předchozí
1 2
Následující

Odvzudušnění se stříkačkou

29.5.2015 v 10:21 | Nahoru | #31
No už asi pozdě, ale odvzdušňoval jsem pomocí stříkačky, která byla už stará a používaná. V důsledku toho ji drhnul píst a brzdovku jsem tam tlačil rázově. Práce na 5 minut. Před tím jsem se to pokoušel klasicky 2 hodiny s nulovým výsledkem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

30.5.2015 v 12:56 | Nahoru | #32

fidlimydli píše: Chtěl bych sdílet zdejší iluze, že v servisech postupují podle nějakých manuálů a každý šroubek dotahují momentovým klíčem. V oboru jsem byl více než 10let a vím jak to chodí . Kdyby měl mechanik dělat podle manuálu, nevydělá si na suchý chleba, nebo se zákazník nedoplatí. Víš, že u většiny automobilek by se podle manuálu měly po sundání hlavy dát všechny šrouby nové? Cena za sadu samozřejmě není pouze ve stovkách.....


Ahoj, taky vím jak to v těch servisech chodí, tak si pokud možno vše na autě a na motorce dělám sám. Bohužel, pečlivých, spolehlivých a poctivých odborníků je málo .
Návody taky většinou čtu, až když jsem v koncích a pak bývám překvapen, jak se to mohlo udělat jednodušeji , takže je určitě nezavrhuj. A kdo pár šroubů už utáhl a má cit pro materiál, ten potřebuje momenťák opravdu jen vyjímečně. Brzdovou soustavu jsem si zvykl odvzdušňovat podtlakem - třeba nasadit na odvzdušňovák přes hadičku větší stříkačku a jen nasávám, dokudne saji jen čistou kapalinu. Má to výhodu, že nepotřebuji nikoho na šlapání a snáze se to odvzdušní - podtlakem se bubliny zvětší a snáze jdou ven, než když jsou tlakem zmenšené v nějakém mrtvém místě. Stačí jen kontrolovat hladinu v nádobce. Stejně se i mění kapalina - vycucnu nádobku, naleju plnou a postupně u každého třmenu vysávám kapalinu z celé větve a doplňuji nádobku. Mám to bez nebezpečí zavzdušnění za chvilku hotové. Ten holendr bych taky nepovoloval, co těsní, s tím se nemá hýbat . Jo a k těm šroubům k hlavě - ty šrouby jsou utahovány k hranici pevnosti, těsně pod hranici meze kluzu. Pokud se použijí znovu, je pravděpodobné, že se tato hranice překročí a materiál se začne natahovat. No a pak to povolí a těsnění vystřelí. Svádí se to na křivou hlavu, špatné těsnění a pod, ale jsou to šrouby, které ztratily původní pevnost. Mám kamaráda, který si takhle nechával před delší cestou vyměnit všechna těsnění (??) a zpátky to vezl na vozejku, protože mu vystřelilo těsnění pod hlavou. Sváděl to na ukrajinský benzín, ale podle mě to byly ty nevyměněné šrouby. Nejsou sice zadarmo, ale kolikrát sundaváme hlavu u auta nebo cestovní motorky?

(reakce na) Odvzudušnění se stříkačkou

1.6.2015 v 07:33 | Nahoru | #33
mirekm> S těmi šrouby je to hezká teorie, ale pracoval jsem v servisu přes 10 let, v životě jsem to neviděl měnit a nikdy jsem problém spojený s tímto neviděl. Než by se ten pevnostní šroub začal natahovat délkově, dřív jej ukroutíš. To těsnění pod hlavou bývá z 99% způsobené křivou hlavou, nebo nerovnoměrně usazenými vložkami válců. Pokud je jedna výše a druhá si sedne níže, je na ni menší přítlak a těsnění střelí, dále to může být chyba v těsnění, nekvalitní práce a spousta dalších pravděpodobnějších příčin.
Jak jsem psal výše, servisní manuál se hodí, ale ne slepě následovat každé slovo. Když měníš olej dáváš pokaždé nové těsnění pod šroub? Ten holendr můžeš povolit stokrát a nic se nestane. Zvláště pokud jej nebudeš sundávat a neprohodíš podložky , aby se musely znovu vymáčknout, ale i to se nic nestane. Opět v servise Ti při výměně brzdiče nikdo nové podložky dávat nebude, pokud nebudou součástí balení a kupodivu vše jezdí.

Odvzudušnění se stříkačkou

4.6.2015 v 10:35 | Nahoru | #34
Odvzdušňovat zadní brzdu u Jawy 650 ? Velký problém. Já to zkoušel bez stříkačky, běžným postupem a neuspěl jsem. Po půl dni nervů jsem to odvezl do servisu...tam nakonec vyměnili celý brzdič a funguje to.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... Kamioňák_Petr 4 28.8.2022 v 20:24 kratkej01
Nová zkušenost [1, 2] Jawa 650 Style milan1963 41 1.10.2017 v 07:47 laďa-prášil
Lichtenštejnsko, Švýcarsko v červen... Jawa 650 Style milan1963 2 23.5.2015 v 17:55 milan1963
Jak bych si představoval českou mot... [1 ... 5, 6] Jawa 650 Style teamwhd 155 24.4.2015 v 14:06 laďa-prášil
Pneuservis v Ústí nad Labem Jawa 650 Style jawaman 11 21.2.2013 v 18:35 milan1963

TOPlist