Mám problém se studeným startem. Baterie nabitá (kolem 12,8V), motorem točí, ale nechytne.
Napojím na autobaterii a chytne hned. Je pravda, že točí trošku rychleji.
Pak ujedu pár kilometrů a se zahřátým motorem už je to v pohodě.
Motorka dobíjí správně.
Může to být něco jiného než vadná baterie? Mám jí tak 3 měsíce.
Baterie se dá změřit hustoměrem
Baterie se dá dle měření doplnit destilovanou vodou, když je to normální AKB, a nebo když je to bezúdržbovka, tak smolík.
Baterie se po opětovném nabití změří hustoměrem a nebo čertíkem. Když ani potom nejeví známky oživení je death a koupit novou.
1 reakcí na tento příspěvek Vadná baterie?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vadná baterie?
Další, co mě napadá, jsou nízké tlaky v motoru. Pak potřebuje motor od startéru vyšší obrátky, aby došlo k zápalu. Za tepla se komprese zvýší a už to není tak háklivé. A samozřejmě - musí být u studeného motoru dobrá směs.
Pokles napětí při startu studeného jsem bohužel nezkusil, při teplém to velký pokles nebyl.
Směs je dobrá, karburátory se dělaly o víkendu a za ty strčím ruku do ohně :). Čerpadlo taky čerpá, jen teda komprese mě nenapadla.
Ale dostal jsem kontakt na firmu, kde mi dnes tu baterii v zátěži změří, tak se uvidí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vadná baterie?
Každopádně po práci jsem skočil do firmy, kde prodávají a servisujou akumulátory a ten můj je prý OK i pod zátěží :(
na tebe mám ale i dotaz...kolik voltů je na buzení pro zapalování? píšeš že 73 při roztáčení motoru, ale zajímal by mě interval od - do...to znamená, kolik dává zhruba tak kolem těch provozních otáček ( cca 3500 - 5000 ) Moc by mě to zajímalo...73V je tedy minimum pro krmení zapalovací jednotky?
Dneska jsem byl v garáži a na půl sytiče chytla, a možná v tom hrají svojí roli i ty rány při startování. Sice to bude nejspíš chybějící zub na startovacím soukolí, ale bůh ví.
Jinak buzení by při startování mělo dávat určitě víc než 70V, ale nevím už přesně, kde jsem tuhle hodnotu vyčetl. Jinak jsem to měřil jen při startování, při běžícím motoru mě to nenapadlo, i když do toho konektoru bych se zezadu dostal.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rozdíl Suzuki DR 750 Big, Suzuki DR 800 Big | drevak | 11 | 6.3.2021 v 11:22 Slávek-TDM |
Lakovani motoru Suzuki DR 750 Big | k.r.a.k.en. | 2 | 6.1.2021 v 11:06 pacik1 |
Dakar 2021 on-line Suzuki DR 750 Big | soccer | 1 | 3.1.2021 v 11:35 Kohlstein |
Na BIGu světem křížem krážem (y) Suzuki DR 750 Big, Suzuki DR 800 Big | BorekS | 7 | 18.12.2020 v 21:52 Pedl |
Neznáte servisáka na Suzuki Big 750S? Suzuki DR 750 Big | DavePrague | 4 | 7.9.2016 v 20:16 georgiss |