globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlak v pneumatikach! Pozor!
23.6.2010 v 21:35
Ahoj,

zajimal by me spravny tlak v pneumatikach. Mam v to absolutni gulas. V navodu je psano nalriklad Font Tire Pressure: 1,9 psi 27. Coz nechapu co z toho je psi, ani jak se prevadi. Dnes u benzinky meli jednoduchy cisla, coz nevim co to je: jesli baru nebo atmosfery (jestli to je stejny). Na pneumatice mam psany 290kpa, coz neodpovida vubec zadnemu cislu.

Nakonec mi tam kamarad nafoukl neceho 2,9 s tim, ze to je tech 290kpa, coz mi prijde jako blbost. Na te vzduchove masine vubec nebyly jednotky!

Takze kolik tam mam mit, plus by me zajimalo jak se projevi vice ci mene tlaku.

---
muzu si tozjistit na internetu, ale nemam PC jsem tu pres telefon s pomalym
internetem a ve skole nas to neucili, jsem na gymplu

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach! Pozor!

23.6.2010 v 21:43 | Nahoru | #1
1 bar/atm = 101kPa = 15psi

Naposledy editováno 23.06.2010 21:45:07

Tlak v pneumatikach! Pozor!

23.6.2010 v 21:44 | Nahoru | #2
290 kpa = 2,9 atm a to je max huštění u moto pneu

Tlak v pneumatikach! Pozor!

23.6.2010 v 21:46 | Nahoru | #3
prostě to foukej na 1,9

Tlak v pneumatikach! Pozor!

23.6.2010 v 21:47 | Nahoru | #4
Takze 1,9 toho velkyho cisla :)

a jak se zmenila jizdni vlasnost oneumatiky kdyz tam mam o 101kpa vice?

Tlak v pneumatikach! Pozor!

23.6.2010 v 21:52 | Nahoru | #5
Vetsi tlak - Bude to min drzet, min se to zahreje a sjedes tu pneumatiku pomalejc
Nizsi tlak - Vic to bude drzet, vic se to zahreje, ale sjedes to rychlejc

Tlak v pneumatikach! Pozor!

23.6.2010 v 21:58 | Nahoru | #6
No takze treba na okruhove jezdeni bych si z normalnich 1,9 mel dat treba 1,5?

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach! Pozor!

23.6.2010 v 22:49 | Nahoru | #7
ty jezdiš na okruh? A co tam máš za gumy?.. jinak převodník už má i kde jaký mobil a na google jich je milion

(reakce na) Tlak v pneumatikach! Pozor!

23.6.2010 v 22:52 | Nahoru | #8

Mega-CZ>ty jezdiš na okruh? A co tam máš za gumy?.. jinak převodník už má i kde jaký mobil a na google jich je milion



píše,že je na gymplu, tam je s googlem neučí

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach! Pozor!

23.6.2010 v 22:54 | Nahoru | #9
jen upresnim, ze 1 bar neni 1 atmosfera ve smyslu ekvivalnce... 1 bar = 10^5 Pa, 1 atm = 101325 Pa (Pa = Pascal = Newton na m^2). Dale pak 1 PSI = 1 pound na square inch, z cehoz by mel byt zak ZS schopen odvodit, ze je to 1 PSI =~ 6895 Pa, pro ucely husteni pneu 7 kPa... z toho lze videt ze znaceni "1,9 psi 27" jest 1.9 bar neboli 27 PSI... na PSI muzes zapomenout, protoze je to hovadska jednotka (odvozena od imperialnich jednotek; v CR se zaplat panbu meri v jednotkach metrickych). Pokud to mas na 290 kPa, muzes proste ufouknout 100 kPa a budes tam mit, co doporucuje vyrobce (motorky)... jeste podotykam ze tlak v pneu se udava za studena

(reakce na) Tlak v pneumatikach! Pozor!

23.6.2010 v 23:09 | Nahoru | #10

Skalda>jen upresnim, ze 1 bar neni 1 atmosfera ve smyslu ekvivalnce... 1 bar = 10^5 Pa, 1 atm = 101325 Pa (Pa = Pascal = Newton na m^2). Dale pak 1 PSI = 1 pound na square inch, z cehoz by mel byt zak ZS schopen odvodit, ze je to 1 PSI =~ 6895 Pa, pro ucely husteni pneu 7 kPa... z toho lze videt ze znaceni "1,9 psi 27" jest 1.9 bar neboli 27 PSI... na PSI muzes zapomenout, protoze je to hovadska jednotka (odvozena od imperialnich jednotek; v CR se zaplat panbu meri v jednotkach metrickych). Pokud to mas na 290 kPa, muzes proste ufouknout 100 kPa a budes tam mit, co doporucuje vyrobce (motorky)... jeste podotykam ze tlak v pneu se udava za studena



Já myslel, že na výšce učí složité věci vysvětlit jednoduše(i pro ty hloupé ) /třeba mě /

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach! Pozor!

23.6.2010 v 23:11 | Nahoru | #11
Je tady kupa témat na to, jak foukat gumy, jen musíš hledat. Ale když jsme u toho, prostě to foukej, jak udává výrobce gumy!
Když jsme u toho okruhu, tak to není jen tak, je to na delší povídání, ale ty to s dvackou nevyužiješ, protože, co si Tě pamatuju ze Sosnové, tak hlavně ani nemáš gumy na okruh a to je základ a hlavně na to nemáš motorku, ale budiž.
Stručně jasně na okruh se fouká 2,1 předek a 1,8 zadek - ale za tepla.
Ty si dej prostě na silnici, to co doporučuje výrobce a je to ok

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach! Pozor!

23.6.2010 v 23:45 | Nahoru | #12
PSI= Pound per Squere Inch /Preklad- Libra na krychlovi inch/ .Mam merak v Pascalech i v PSI coz je americka mira tlaku a jelikoz jsem tu tak mi to vubec nevadi. Mimochodem na kazde gume je napsano jakej tlak mas foukat. Na mejch Conti dokonce v obou mirach. Nekdy se staci podivat do slovniku nebo na Wikipedii. Co tam mas

(reakce na) Tlak v pneumatikach! Pozor!

24.6.2010 v 06:23 | Nahoru | #13
CAGIVA PLANET 125
PLANET-125Die technischen Daten sowie Produktzuordnungen wurden von Louis mit größter Sorgfalt ermittelt und beziehen sich auf das Deutschland-Modell des ausgewählten Fahrzeuges. Auslandsmodelle können eventuell hiervon abweichen. Eine Gewährleistung für die Richtigkeit der Daten schließt Louis aus.
Bitte berücksichtigen Sie vor Montage die Angaben aus dem Bordbuch Ihres Motorrades und/oder informieren Sie sich beim Hersteller.



Baujahr / Fahrgestellnr.
Baujahr: 1998-
Fahrgestellnr.:

Füllmengen
Gabel pro Holm: 365 CM3 SAE 7,5
Öl ohne Filter:
Öl mit Filter:
Bremsflüssigkeit: DOT 4
Endgetriebe:
Betriebsstoff: 12,5 LITER
Kühlflüssigkeit: 1,3 LITER




Technische Daten
Hubraum: 124 ccm
Zylinder: 1
PS/KW: 15/11
Ventilspiel (Ein):
Ventilspiel (Aus):
Leerlaufdrehzahl:
Vergaserluftschraube: 1 AUSDREHUNG
Reifendruck (vorn): 1,9 (2,0) BAR
Reifendruck (hinten): 2,0 (2,2) BAR
Zündkerze 1: NGK B95EGV
Zündkerze 2:
Elektrodenabstand: 0,5 MM
Lenker/Standrohr Ø:
Ritzel/Kettenrad: 14/43 ZÄHNE

Tlak v pneumatikach! Pozor!

24.6.2010 v 07:14 | Nahoru | #14
Ty vado 3 bary to muselo drncat jako by si jel po loukotích

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneumatikach! Pozor!

24.6.2010 v 08:50 | Nahoru | #15
MartasUS> Liber na ctverecni palec

Tlak v pneumatikach! Pozor!

24.6.2010 v 10:23 | Nahoru | #16
Na pneumatice máš uvedenej MAXIMÁLNÍ tlak, který je pro tu gumu povolenej, ale gumu foukáš na tlak PODLE VÝROBCE VOZIDLA! a ten bývá většinou o dost nižší!

(reakce na) Tlak v pneumatikach! Pozor!

24.6.2010 v 12:43 | Nahoru | #17

Zikkin>Je tady kupa témat na to, jak foukat gumy, jen musíš hledat. Ale když jsme u toho, prostě to foukej, jak udává výrobce gumy!
Když jsme u toho okruhu, tak to není jen tak, je to na delší povídání, ale ty to s dvackou nevyužiješ, protože, co si Tě pamatuju ze Sosnové, tak hlavně ani nemáš gumy na okruh a to je základ a hlavně na to nemáš motorku, ale budiž.
Stručně jasně na okruh se fouká 2,1 předek a 1,8 zadek - ale za tepla.
Ty si dej prostě na silnici, to co doporučuje výrobce a je to ok


hele a já bych měl motku na okruh ?

Tlak v pneumatikach! Pozor!

24.6.2010 v 13:19 | Nahoru | #18
Zikkin: Je to okruhova 125, jen nema plasty, jinak srovnatelne s Mitem a RS 125. Jen nemam gumy na to :( a konecne uz mam i vykon, tehdy jsem nemel dostatecnou kompresi.

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach! Pozor!

24.6.2010 v 14:25 | Nahoru | #19
Pijanst: Uplně stejnýho intrudera má kamarád, co semnou má garáž a co jsem se na tom projížděl, tak si myslím, že ta motorka na okruh vyloženě patří. Ta se jinam nehodí

RaDeoon: Jo, planet je na okruh? Jak tohle můžeš napsat? A ještě hned za to, jen nemá plasty A co je na ní okruhovýho, jestli se můžu zeptat? A co se týče gum, tak to je první věc, kterou bys měl mít kvalitní a to nemyslím jen při jízdě na okruhu, ale i na silnici

(reakce na) Tlak v pneumatikach! Pozor!

24.6.2010 v 14:34 | Nahoru | #20
Zikkin> RaDeoon chtěl říct, že k okuhovce mu chybí málo: jen podvozek, rám, motor, kapoty a pneumatiky

Tlak v pneumatikach! Pozor!

24.6.2010 v 17:25 | Nahoru | #21
Danielos:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneumatikach! Pozor!

24.6.2010 v 17:52 | Nahoru | #22

BadRX>MartasUS> Liber na ctverecni palec



Cesky = palec / Anglicky = inch

(reakce na) Tlak v pneumatikach! Pozor!

25.6.2010 v 14:06 | Nahoru | #23

MartasUS>Cesky = palec / Anglicky = inch


jj a Squere je ctverecni, cubic je krychlovy.

Tlak v pneumatikach! Pozor!

25.6.2010 v 22:56 | Nahoru | #24
Zikkin: to jsem presne cekal. Moc se v tom nevyznas Vis s cim se jezdi zavody 125 sportproduction? Jsou to Cagivy Mita a Aprilky RS bez uprav. Ja mam Cagivu Planet, coz je totozne jako Mito. Takze ram, motor urcite sportovni mam.

Asi te irituje 125 .

Okruhovka je asi blbost, ale jinak to je zavodni motorka.

1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach! Pozor!

25.6.2010 v 23:00 | Nahoru | #25
Kristova noho, gymnazista

(reakce na) Tlak v pneumatikach! Pozor!

25.6.2010 v 23:16 | Nahoru | #26

Dawe02>Kristova noho, gymnazista



A kvůli takovým volům kulhá bůch

Tlak v pneumatikach! Pozor!

26.6.2010 v 07:31 | Nahoru | #27
My, co jsme prošli autoškolou jsem byli informování o několika různých způsobech značení stojanů s kompresorem...

A protože jsem línej si to zapamatovat, zjistil jsem si tlaky pro moji motorku v pneumatikách, a pro jednotlivé značení jsem si udělal tahák, kterej vozím neustále v portmonce...

Tlak v pneumatikach! Pozor!

26.6.2010 v 13:49 | Nahoru | #28
Radeoon: nevyznám se, asi prodám GIXeRo a koupím planeta, já si říkal, že při výjezdu ze Schwantzovky ztrácím, třeba mě ta závodní motorka porychlí.

Naposledy editováno 26.06.2010 13:52:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr motrky od 16 let Cagiva Planet 125, Honda XL 125V Varadero, Honda CBR... moto_man 14 25.4.2021 v 20:53 Honza_DT
Zadřená Cagiva Planet Cagiva Planet 125 omest 29 7.3.2021 v 19:54 omest
naháč nebo supersport u 125ky Cagiva Planet 125, Cagiva Raptor 125, Honda NSR 125 toudbya 4 1.5.2020 v 09:22 grooll
Někdo s 125ccm 2T z Prahy (Mito, Pl... [1, 2, 3] Cagiva Planet 125, Honda NSR 125R, Cagiva Mito 125, ... mickaelb 71 12.2.2020 v 07:43 mickaelb
Cagiva Planet 125 nestartuje Cagiva Planet 125 kurevnicek456 5 7.10.2019 v 08:00 mito7


TOPlist