globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak poznat jízdu blízko limitu
 
8.6.2010 v 21:18
Hojte,

chci se zeptat zkušenějších, jak se dá poznat, že se blížím jízdě, co motorka (a hlavně pneumatiky) ještě "pobere", neboli jízdě blízké limitu. Ptám se na jízdu jak na okruhu, tak i v provozu. Mám VTR1000F a Bridgestony BT021.
Prosím, posílejte pouze seriozní rady.
(příspěvky typu "když spadneš jedeš přes limit" nebo "vyměň pneu nebo motku" nejsou to, co mi pomůže).

Dík za rady.
M.

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 21:41 | Nahoru | #1
I jezdci, co ty limity znaj víc než dobře, to občas "neodhadnou".. No je to jejich dobře placená práce, takže oni vlastně "musej" na limit. Viz. Valentino minulý týden..

Jinak co se týče náklonu, to přece není ještě žádné měřítko jízdy na limitu! Kolikrát vidím kluky na okruhu v totálním "placáku" (náklonu) vykružujíc zatáčku ..a ono to vlastně nemusí být vůbec rychlý...když to přeženu, dá se ten samej průjezd udělat s prstem v nose v menším náklonu a s menším zatížením gum, tedy o dost dál od těch "limitů". Těch rozhodujících faktorů je více, ne jen guma sjetá do hran.

Naposledy editováno 10.06.2010 21:42:08

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu

10.6.2010 v 22:15 | Nahoru | #2

Perňa_81>I jezdci, co ty limity znaj víc než dobře, to občas "neodhadnou".. No je to jejich dobře placená práce, takže oni vlastně "musej" na limit. Viz. Valentino minulý týden..

Jinak co se týče náklonu, to přece není ještě žádné měřítko jízdy na limitu! Kolikrát vidím kluky na okruhu v totálním "placáku" (náklonu) vykružujíc zatáčku ..a ono to vlastně nemusí být vůbec rychlý...když to přeženu, dá se ten samej průjezd udělat s prstem v nose v menším náklonu a s menším zatížením gum, tedy o dost dál od těch "limitů". Těch rozhodujících faktorů je více, ne jen guma sjetá do hran.



No čím větší rychlost, tím větší odstředivá síla. Čím větší odstředivá síla tím větší zatížení pneu. Jak tedy můžu projet rychleji zatáčku bez většího zatížení pneu?
Ty jezdíš taky dvouvál - tak poraď.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist