globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klepání - trpajzlík to není
24.5.2010 v 20:28
Zdravim,
mám od včerejška (dneška) menší problém. Včera jsme byly projet motorky do města, když jsme se stali mistry světa a trochu to projeli, protočili, vytroubili. Problém je, že od tý doby mi něco klepe v přední části motorky (podle zvuku jsem se snažil odposlouchat) Klepe to jen za jízdy, na nautrál to necvaká. Žádnej volnej plast to není, to klepání je spíše kovového rázu. Tudíž se ptám, jestli jsem to tím točením nemohl nějak pos**t. Díky za smysluplné odpovědi

PS: Trpajzlík s kladívkem v motoru to není, toho už jsem upozornil aby to nedělal
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 20:30 | Nahoru | #1
mohl

Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 20:30 | Nahoru | #2
hele mě se třepe celá motorka klepe a vibruje jak o život to je znak že žije :)

1 reakcí na tento příspěvek Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 20:31 | Nahoru | #3
a není to trpaslice??? tu jsi neupozornil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 20:32 | Nahoru | #4

GreenRF>a není to trpaslice??? tu jsi neupozornil


No vidíš, třeba klepe s trpajzlík! Parchant jeden, já mu dám !!

(reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 20:35 | Nahoru | #5

seikos>mohl


Mám sjetý lamely na spojku (taky včera hodně vytěžovaná) ale tam snad nemá co klepat ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 20:35 | Nahoru | #6
_UnI_> teď vážně, pokud Ti to dělá jen za jízdy, tak přejdi veškeré šroubové spoje, možná se Ti tam někde něco povolilo (přední vidle, uchycení motoru v rámu atd.....)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 20:38 | Nahoru | #7
GreenRF> dělá to i na stojanu, pro 1-2-3-.... ale ne tak razantně, jako za jízdy

Naposledy editováno 24.05.2010 20:41:22

Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 20:41 | Nahoru | #8
nechybí ti zub na řetězovce? nebo někde v motoru

(reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 20:44 | Nahoru | #9
_UnI_> takhle přes net to někdo těžko identifikuje, bez poslechu to nejde...frekvence toho klepání s otáčkama vzrůstá????

1 reakcí na tento příspěvek Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 20:56 | Nahoru | #10
zub nechybí, všechny uchycení znovu oběhnuty, vše vypadá že drží. Klepání s otáčkama nevzrustá (aspon mi to neprijde)
Dalsi, mozna nesouvisejici vec je, ze mam malo chladici kapaliny .. ale to me nenapad, kde by mohl bejt zadrhel :)

1 reakcí na tento příspěvek Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 20:57 | Nahoru | #11
V novějších apríliích je v motoru trpajzlík s lopatou, kterej přeměnuje benzin v uhli a to nasledne hazi do parniho motoru. Když za to poradne vezmes a trpajzlík se ještě nezahřál, muze se stat, ze se nasere a zacne mlatit lopatou do steny. => klapání motoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 21:00 | Nahoru | #12

_UnI_>zub nechybí, všechny uchycení znovu oběhnuty, vše vypadá že drží. Klepání s otáčkama nevzrustá (aspon mi to neprijde)
Dalsi, mozna nesouvisejici vec je, ze mam malo chladici kapaliny .. ale to me nenapad, kde by mohl bejt zadrhel :)

pokud to nevzrůstá s otáčkama tak to bude opravdu jen povolený nějaký spoj, mně třeba rezonuje spojková páčka, protože je vymačkané oko na kterém je uchycená

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 21:11 | Nahoru | #13

X_Robertoo_X>V novějších apríliích je v motoru trpajzlík s lopatou, kterej přeměnuje benzin v uhli a to nasledne hazi do parniho motoru. Když za to poradne vezmes a trpajzlík se ještě nezahřál, muze se stat, ze se nasere a zacne mlatit lopatou do steny. => klapání motoru


kdybys to aspon vymyslel sam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 21:15 | Nahoru | #14
GreenRF> bojim se ze ne ...proste rekneme, ze jedu, zacne to cvakat .. zastavuju, porad cvakam, az po chvilce kdyz stojim to prestane ... zadnej plast se mi prece nerozklepe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 21:17 | Nahoru | #15
_UnI_> ventilátor na chladiči?????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 21:21 | Nahoru | #16

GreenRF>_UnI_> ventilátor na chladiči?????


a to vubec neni spatnej napad .... jen jestli tam nejakej mam :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 21:26 | Nahoru | #17

_UnI_>a to vubec neni spatnej napad .... jen jestli tam nejakej mam :D

to mně taky napadlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 21:32 | Nahoru | #18
GreenRF> bojim se ze neni, to maj snad jen auta :D

Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 21:40 | Nahoru | #19
Co takhle-zatuhlej článek řetězu.Na rozetě nepoznáš-pro sekundár se mu už ohnout víc nechce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 21:42 | Nahoru | #20

_UnI_>GreenRF> bojim se ze neni, to maj snad jen auta :D

vypadá to, že u Tebe opravdu není máš dost oleje v převodovce????

(reakce na) Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 21:56 | Nahoru | #21
GreenRF> zejtra zkontroluju, ale pred pul mesicem jsem lil

Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 22:04 | Nahoru | #22
Nedočet jsem to o tom že to přestane až po chvilce když zastavíš.Tak to mně napadá už jenom něco upadlího v motoru.Neťuká Ti to do řadičky když jedeš?Dělá to i při vystavený spojce,nebo to dokonce zesílí?Může být chycená řadící vidlička.

2 reakcí na tento příspěvek Klepání - trpajzlík to není

24.5.2010 v 22:23 | Nahoru | #23
U 2t první co odejde u přetočení je ojniční jehlové ložisko a oko ojnice.Estli to po ňákém čase začne místo ťukání cinkat,zvonit až rezonovat,tak je to ono. Pak se to přidře nebo rafne a jde do kopru píst,kroužky a válec.

(reakce na) Klepání - trpajzlík to není

25.5.2010 v 10:15 | Nahoru | #24

sancu>U 2t první co odejde u přetočení je ojniční jehlové ložisko a oko ojnice.Estli to po ňákém čase začne místo ťukání cinkat,zvonit až rezonovat,tak je to ono. Pak se to přidře nebo rafne a jde do kopru píst,kroužky a válec.


To asi nepůjde jinak, než rozpůlením motoru že ?

(reakce na) Klepání - trpajzlík to není

25.5.2010 v 11:54 | Nahoru | #25

sancu>U 2t první co odejde u přetočení je ojniční jehlové ložisko a oko ojnice.Estli to po ňákém čase začne místo ťukání cinkat,zvonit až rezonovat,tak je to ono. Pak se to přidře nebo rafne a jde do kopru píst,kroužky a válec.

ale to by mu cvakalo pořád, frekvence se měnila podle otáček.......

Klepání - trpajzlík to není

25.5.2010 v 12:57 | Nahoru | #26
Prozatim jen sundáním hlavy a válce. Pak odsegrovkování pístního čepu a vytlačení čepu ven.Čep v pístu drží,tak je lepší sunadat kroužky aby sis je nezlomil a pamatovat si v jakém byly pořadí a kterou stranou nahoru.Je to banalita,ale tak to bylo zajetý.Bacha na pád ségrovky do klikovky.Pokud tam jsou tvaru dvojitýho G,tak ty jdou dobře,ale pak jsou taky tvaru C a ty se dají snadno ztratit,zničit. (Dělat v uklizeném prostoru a na betoně či asfaltu a bez mezírek!)Jakmile frnkne a nenajdeš jí,může být nalepená na klice.(Ty géčkový ségrovky bejvaj na jedné straně vypouklý.Tou vypouklinou ven s pístu-né na čep!) Pak dáš jinou-složíš to nakopneš a motor si ji přepustí nad píst a je zle.Opět všechno v hajzlu a moc peněz.Na skútra Derbi Atlantis 50cm stojí válec s nikasilem 7500kč a to je jen vzducháč.Pístová sada se dvěma chromovými kroužky 2800kč. Takže se vážně vyplatí na ségrovky pístního čepu dávat bacha.Rozeber to s někým kdo tomu rozumí.Ať si zbytečně nezničíš to-co vadný není.Pak až sundáš píst se dá poznat zda je ojnice chycená.Po otření vnitřku ojničního oka by mělo být uvnitř stříbřité až dozlatova.Né-černé,mikroskopicky potrhané až promodralé.Pokud to bude v poho,může být v hajzlu jen ložisko.Ani ojniční sada nemusí být taková rána,ale musí se půlit a hrát si s klikou.Pokud na to nejsi vybaven,raděj do servisu.Při té příležitosti se mnění ložiska kliky a simerinky.Není to ale nutnost.Jo jo.Taková oslava vítězství našich hokejistů a zvuková kulisa 2t přetočeného motoru něco stojí.Nevim zda ta Tvá potvůrka je vodník?Nejdřív se ale opravdu ujisti,zda je to ten zvuk od čepu pístu aby si mne pak neproklínal jak Nastěnka Ivánka.Jestli si někdy slyšel starou Čz-175 s hranatými kartery,tak ty zvonily už jako nové,ale tam to bylo daný konstrukcí a použitým materiálem a vůlema,které nebyly tak přesný jako dnes.Mohlo se Ti to jen na setinku přidřít a stačí jen vysvobodit přichycenej kroužek v drážce pístu.Může ťukat čep v pístu a né o ložisko a ojniční oko. Pak by to bylo na píst,ale nemuselo by se půlit.Dnešní motory maj ten čep v pístu jen lehce natlačenej a o zbytek se postará tepelná roztažnost materiálů aby se čep neprotáčel v pístu,takže to za studena jde s toho pístu poměrně dobře alespoň na jednu stranu vytlačit.(Pokud se to nepřidřelo)To poznáš zda se protočil,nebo protáčí raděj čep v pístu-kde nemá,místo toho aby se vykyvoval jen na ložisku v ojnici.Opravdu ale pořádně nejdřív vyposlouchej ten problém.Pokud máš vodníká,jako že asi jo,tak tam je dražší i blbý těsnění pod hlavu,které musíš(měl bys)vždy po demontáži vyměnit.Je tam žár a u těhle Aprilek i drobet komprese,tak Ti to žádný podtmelení nemusí udržet.Pod válec,pokud je tam papír,stačí máznout ten červenej tmel do 300'C.,ale to by stejně stálo tak 50kč.,za nový tesnění.Nejhorší je na ty díly mít peníze a montáž je pak radost.Akorát nesmíš nic uspěchat.Pěkně pomalu,jako když se chceš dostat do kalhotek a věnuješ tomu hodiny.I když už budeš z nejhoršího uvnitř-musíš v tomto tempu taky pokračovat a né to pak urychlit jako že už si mněl bejt dávno doma/jinde/to je hodin/budu muset letět atp.Mluva je možná drobet jiná,ale funguje to mnoho let stejně.PO ÚSPĚŠNÉ AKCI SE TOHO CO NEJRYCHLEJC ZBAVIT ! V tomto případě bych tu předehru dotáhl do vítězného konce.Jinak Ti to do další Olympiády,nebo MS. nevydrží.

Klepání - trpajzlík to není

25.5.2010 v 13:00 | Nahoru | #27
GreenRF> Když je to jen lehce chycený tak to na volnoběh nedělá nic,ale bude se to neustále zhoršovat.Pokud je to čep,tak to děla nejvíc při držení konstantní rychlosti.Spíš při ubrání plynu.

1 reakcí na tento příspěvek Klepání - trpajzlík to není

25.5.2010 v 13:43 | Nahoru | #28
Nedovedu si totiž představit,co jinýho by mohlo ťukat u dvoutaktního motoru.Všechno totiž rotuje a tak to buďto chroupe,nebo chrastí.Když to tůká,napadá mně jedině píst a ojnice,kteří nejsou od pana Vankela,neboť se pohybují nahoru a dolů a vzniklá vůle se tak může projevovat ťukáním.Samozřejmostí pak bývá že když tyto dvě součástky v motoru lítaj přidáním plynu rychlejc,i frekvence klepání by měla být rychlejší.Třeba se pletu a dělají to pulzy výfukových plynů,ale snad ještě majitel stroje nemá sluch jako Béda Smetana závěrem své kariéry.

Naposledy editováno 25.05.2010 13:45:58

1 reakcí na tento příspěvek Klepání - trpajzlík to není

25.5.2010 v 14:20 | Nahoru | #29
To bude dle tvého popisu suchá spojka , dělá mi to taky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání - trpajzlík to není

25.5.2010 v 15:37 | Nahoru | #30

DMC.motobiker>To bude dle tvého popisu suchá spojka , dělá mi to taky...


Nevim jestli to myslis jako vtip, nebo vazne ... jestli vazne, tak co mam udelat pro to, abych to odstranil

Jinak ten zvuk vážně není výraznej ... teda mozna je, ale hluk motorky to nepřebije
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2889 7.5.2024 v 22:32 Beranidlo
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist