globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: startování se spojkou
22.5.2010 v 22:56
V letošním roce jsem si koupil ZX12R r.v.2002 a velmi mě překvapilo,že se při startování nemačká spojka.Vlastnil jsem již několik motorek včetně Kawiček,ale vždy jsem při startování musek mít zmačklou spojku.Jde o to,že mi ZX12 na křižovatce chcípla a než jsem vyřadil a mohl znovu nastartovat byl jsem za totálního blbce/ještě ,že mám tmavé plexi na helmě/.Podělte se jak to máte vy ostatní ZX12,nebo tam mám snad něco špatně?Díky za rady.
Předchozí
1 2 3
Následující

startování se spojkou

22.5.2010 v 23:04 | Nahoru | #1
Mám sice hondu a navíc desetinový objem, ale startování při neutrálu jde beze spojky a při zařazené rychlosti stačí spojka a už startuje, jen samozřejmě nesmím mít stojánek...
Myslím, že je to spíše tím, že toto je novější motorka než ty minulé...

1 reakcí na tento příspěvek startování se spojkou

22.5.2010 v 23:10 | Nahoru | #2
řek bych že tam bude chyba i starší motorky mají spínač na spojce (páčce) abys právě nemusel hledat neutrál když ti to zdechne

1 reakcí na tento příspěvek startování se spojkou

22.5.2010 v 23:20 | Nahoru | #3
"povinnou" spojku mívají sériově snad jen Suzuki od 90. let, ne?

1 reakcí na tento příspěvek startování se spojkou

23.5.2010 v 00:30 | Nahoru | #4
myslim,že by to mělo jít normálně nahodit se spojkou

1 reakcí na tento příspěvek startování se spojkou

23.5.2010 v 00:51 | Nahoru | #5
To u Ducati šli ještě dál , tam můžeš startovat bez spojky na jakejkoliv kvalt!

(reakce na) startování se spojkou

23.5.2010 v 04:33 | Nahoru | #6

dohoja>řek bych že tam bude chyba i starší motorky mají spínač na spojce (páčce) abys právě nemusel hledat neutrál když ti to zdechne



ja,da,yes

(reakce na) startování se spojkou

23.5.2010 v 08:38 | Nahoru | #7

Jindramx>myslim,že by to mělo jít normálně nahodit se spojkou


a já si doteď myslel,že nemusím vyřadit na neutrál,když mi to chcípne. Nakonec budu muset i v autě dávat neutrál, když mi to chcípne,to se na to vybodnu

startování se spojkou

23.5.2010 v 09:40 | Nahoru | #8
Honda XR 125 L: Mikrospínač u spojkové páčky na řidítkách umožňující startování přez kvalt.To za předpokladu že při vymáčnuté-odskočí.(stačí WD-40)

1 reakcí na tento příspěvek startování se spojkou

23.5.2010 v 09:50 | Nahoru | #9
a když ti to zdechne, tak proč vyřazuješ?

startování se spojkou

23.5.2010 v 10:14 | Nahoru | #10
JJ haproval mi zmíněný spínač a občas nešlo nastartovat při zařazené rychlosti - vyčistit, opravit.

1 reakcí na tento příspěvek startování se spojkou

23.5.2010 v 13:29 | Nahoru | #11
a není to jedno?

(reakce na) startování se spojkou

23.5.2010 v 13:41 | Nahoru | #12
Dolík....> troubo

(reakce na) startování se spojkou

23.5.2010 v 13:42 | Nahoru | #13
Paži> taky trouba

startování se spojkou

23.5.2010 v 14:31 | Nahoru | #14
tak jakej to má význam? nerejpu, skutečně mě to zajímá

3 reakcí na tento příspěvek startování se spojkou

23.5.2010 v 19:49 | Nahoru | #15
Ten spínač má blbuvzdornou funkci.Pokud budeš někde stát a jseš zvyklej si tam šoupnout kvalt,aby Ti to nepadlo třeba s policajta.Sedneš na to a nevyřadíš a tlacháš s kámošem o hovně.Najednou chceš polekat procházející babku-zastartuješ a...můžeš toho mít plný trenky a shánět zrcátka, lakýrníka,nový prádlo,babce čistírnu,chrup,(havrany)-V tomto případě odpadá čistírna a chrup se hledá jen pokud mel zlatý zuby).Diváci kolem chytnou břišní kýlu atp.Takhle to nezačne točit startérem dokud nestiskneš páčku spojky.(Na nevystavující spojky nebere zřetel).To samí jako vyklopený stojan,jenže ten při zařazené rychlosti chcípne motor-jinak:Levotočivá mírná se stává zrazu ostrou pravou.Pak je tu varianta skůtrů startovaných pod plynem,kdy se může okamžitě roztočit zadní kolo a potahat majitele bokem po parkovišti. Tam se zase musí držet při startování startérem páčka zadní brzdy. Při startování pákou se předpokládá že to bude stát na hlavním stojanu a kolo je tak v luftě.Brzda se držet nemusí,neboť né každý má ruce jak orangután,aby přidal plyn a zároveň šlapal na páku umístěnou u zadního kola a ještě k tomu dokázal držet páku zadní brzdy na levé straně řidítka,když na plyn dosáhne jen že dá plnej pravej rejd.(Utavenej motor na volnoběh nechytá.) Tak proto jsou tam tyto pro někoho zbytečnosti.Né každý má hlavu jen na to aby mu nepršelo do krku.

2 reakcí na tento příspěvek startování se spojkou

23.5.2010 v 20:57 | Nahoru | #16
Taky netuším, proč bych měla vyřazovat, když mi to chcípne ... prostě zmáčknu spojku a nastartuju znova ... jinak ani moje kawa nevyžaduje při startování držet spojku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování se spojkou

23.5.2010 v 23:59 | Nahoru | #17
rezetka> A právě proto, aby jsi nastartovala v prípadě zařazené rychlosti POUZE se ZMACKNUTOU SPOJKOU je tato funkce. je tam spínač, který pokud nemas zmacklou spojku nedovoli startovat - tudiz se ti nestane, ze zatocist starterema pak sbiras motorku ze zeme...jak to obsirne popsal Sancu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování se spojkou

24.5.2010 v 00:30 | Nahoru | #18
[quote]sancu>Ten spínač má blbuvzdornou funkci.Pokud budeš někde stát a jseš zvyklej si tam šoupnout kvalt,aby Ti to nepadlo třeba s policajta.Sedneš na to a nevyřadíš a tlacháš s kámošem o hovně.Najednou chceš polekat procházející babku-zastartuješ a...můžeš toho mít plný trenky a shánět zrcátka, lakýrníka,nový prádlo,babce čistírnu,chrup,(havrany)-V tomto případě odpadá čistírna a chrup se hledá jen pokud mel zlatý zuby).Diváci kolem chytnou břišní kýlu atp.Takhle to nezačne točit startérem dokud nestiskneš páčku spojky.(Na nevystavující spojky nebere zřetel).To samí jako vyklopený stojan,jenže ten při zařazené rychlosti chcípne motor-jinak:Levotočivá mírná se stává zrazu ostrou pravou.Pak je tu varianta skůtrů startovaných pod plynem,kdy se může okamžitě roztočit zadní kolo a potahat majitele bokem po parkovišti. Tam se zase musí držet při startování startérem páčka zadní brzdy. Při startování pákou se předpokládá že to bude stát na hlavním stojanu a kolo je tak v luftě.Brzda se držet nemusí,neboť né každý má ruce jak orangután,aby přidal plyn a zároveň šlapal na páku umístěnou u zadního kola a ještě k tomu dokázal držet páku zadní brzdy na levé straně řidítka,když na plyn dosáhne jen že dá plnej pravej rejd.(Utavenej motor na volnoběh nechytá.) Tak proto jsou tam tyto pro někoho zbytečnosti.Né každý má hlavu jen na to aby mu nepršelo do krku.[/quote

kurwa to jsou vymoženosti, mě by stačilo, kdyby Jawa svítila vzadu, když hamstnu na přední brzdu. Snad seženu pravou část řidítek ze Simála.

(reakce na) startování se spojkou

24.5.2010 v 04:15 | Nahoru | #19

sancu>Ten spínač má blbuvzdornou funkci............Tak proto jsou tam tyto pro někoho zbytečnosti.Né každý má hlavu jen na to aby mu nepršelo do krku.



To mě nikdy nenapadlo a to z jedinýho důvodu - když se mi to stane na dváce, zastavím to cuknutí snad jenom tím že se postavím na nohy

startování se spojkou

24.5.2010 v 06:09 | Nahoru | #20
Paži> Motorky se nevyvážejí jen do zemí kde umějí hrát hokey,ale i tam kde s potápěckym oblekem si musej hlídat silnější vítr.Tam i dváca čéka potahá.Ono u těch motorek nejde o jejich sílu když vrčej,ale o délku prvního r.stupně,kvalitě baterie a síle startéru a momentu překvapení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování se spojkou

24.5.2010 v 11:09 | Nahoru | #21
FishX3> Chápu, že je to blbuvzdorné opatření, ale proč bych měla vyřazovat, když mi to chcípne na křižovatce a vím, že tam mám rychlost. Tak prostě zmáčknu spojku a nastartuju znovu, ne? ... jo a jinak, není ten spínač přežitek z doby, kdy nebyl ukazatel neutrálu?

(reakce na) startování se spojkou

24.5.2010 v 11:14 | Nahoru | #22

1100Virago>"povinnou" spojku mívají sériově snad jen Suzuki od 90. let, ne?



me prijde ze kawa toho se suzuki hodne "sdili" co se elektroniky (asi i mechaniky) tyka.. myslim ze to ze to ta 12ka nema je spis nakej zasah kutila...

jo pro ty co si mysli ze je to jen spinc pro blbce a je v poho to premostit/odpojit tak bacha na to u novejsich suzuki se vstrikovanim... ten signal od tohodle vypinace jde i do ridici jednotky a ovlivnuje to volbu palivovych a zapalovacich map... tzn premosteni muze zpusobit i to ze motorka "hur jede" protoze ma nakou neutralovou apod "mapu" ....

1 reakcí na tento příspěvek startování se spojkou

24.5.2010 v 13:19 | Nahoru | #23
rezetka> No Ty nemusíš,proto že Ti to funguje jak má.Zakladateli vlákna to ale pravděpodobně nefunguje a proto se na to ptal.Má prostě ten deaktivační spínač pod páčkou spojky rozbitý/zatuhlý Když si na světlech hrál s něčím pravou rukou v kapse-(po té,co předjel kolonu),padla oranžová-motor vrčel na neutrál a volnoběh.Zmačkl spojku vrazil kvalt a tím aktivoval čidlo nemožnosti startování při chodu motoru a zařazené rychlosti.Jenže pustil spojku dřív něž dokončil to v tý kapse a na rozjezd si nepřidal a chcíplo mu to.Udělal tedy to co by udělal každý.Zmáčkl spojku a chtěl to nastartovat přez rychlost,aby ho Ti plechovkáři neutroubili k smrti.No a ono to nezačlo točit startérem.Proč? Protože mu spínač pod páčkou spojky,který deaktivuje to vtý převodovce neodskočil a neseplo mu to proud pro relé startéru.Takže za stálého troubení dopaťchal ke krajnici se stisklou spojkou i s kvaltem v převodovce aby jim nepřekážel a zjistil,že mu to začne startovat až když vyřadí.A tak se ptal,jestli to má někdo taky takhle blbě? My mu odpovídali-jak by to mělo fungovat.Tobě to funguje a tak Ti není jasný proč to neudělal jako Ty.On to tak udělal,ale startér nezačal točit ! No a to už by mělo být jasný i blondýnce.Jinak ten spínač není přežitek neboť ten v převodovce chrání tolik diskutovanou volnoběžku a zoubky.Ty spínače jsou totiž 2.Jeden který při jizdě a zařazené rychlosti blokuje tlačítko startéru(zjednodušeně řečeno)No a druhý který to odjišťuje,ale jen při stisklé spojce,aby se nešťastník nemusel zdržovat vyřazováním,když mu to při rozjezdu chcípne.Rozhodně je to jen moje domněnka a tak nikomu nedoporučuji zkoušet za jízdy startovat.

(reakce na) startování se spojkou

24.5.2010 v 13:48 | Nahoru | #24
exxxi> čoveče, já tam ten spínač mám, ale stejně byl odpojenej, asi se v tom někdo přede mnou už vtral, tak sem ho onehdy vyhodil do špic.. stejně většinou brzdím oběma..

(reakce na) startování se spojkou

24.5.2010 v 14:29 | Nahoru | #25
rezetka> protože nejsme nikdo dokonalý, a i když mám už hodně nalítáno, občas se mi stane že například zařadím a mám ješte vyklopený boční stojan - ono to pak chcípne - stejně tak by se mi mohlo stát, že zastartuji při zařazené rychlosti bez vymáčknutí spojky a motka se mi odporoučí - ano je to blbuvzdorné opatření.Pokud jej právě ty nepotřebuješ, tak tleskám, nicméně domnívám se že pro ostatních 99procent smrtelníků má jistý význam...

Jinak když ti to chcípne a budeš mít tento spínač rozbitý, tak buď prostě s rychlostí nenastartuješ (musíš vyřadit) nebo nastartuješ nezávisle na spojce - což se rozebírá jako potencionální ohrožení tvého stroje. (co se bude dít záleží na závadě - zda je spínač trvale sepnutý nebo trvale přerušen)

Co se týká přežitku z doby "kdy nebyla kontrolka neutrálu" - myslím že v té době o které mluvíš, nebyl ani náhodou tento spínač především proto, že většinou nebyl ani starter...samozřejmě až na výjimky kde to byla příplatková výbava.

startování se spojkou

24.5.2010 v 14:53 | Nahoru | #26
Sancu: ad jedna) si mě pobavil tou úžasnou fabulací o havranech a stařence ...resp. všech ostatních (ne)možných eskapádách po chcíplým motoru, pravotočivé zatáčce vlevo atd
ad dvě) obdivuju tvojí trpělivost v tom nekonečném vysvětlování.

možná by bylo lepší než to omílat pro všechny co dojdou do fóra později(aniž by si DŮKLADNĚ přečetli jádro pudla), že na začátku je dotaz, který ke tvé odpovědi docela pasuje
Jinak pro všechny nevěřící Tomáše, oba dva spínače už běžně fungují na mašinách asi 25-30let a mají své opodstatnění

startování se spojkou

24.5.2010 v 15:00 | Nahoru | #27
jestli nemůžeš nastartovat se zařazenou rychlostí a vymáčklou spojkou tak to máš rozbitý

startování se spojkou

24.5.2010 v 15:18 | Nahoru | #28
" jéééé...já vím čím to je..." ..."je to rozbitý "

startování se spojkou

24.5.2010 v 15:39 | Nahoru | #29
pánové super, díky, už tomu rozumím ... ještě že jsem blondýna jenom chemická

startování se spojkou

24.5.2010 v 15:48 | Nahoru | #30
Na motorce máš kvůli blbuvzdornosti 3 čidla, neboli spínače. A to konkrétně čidlo neutrálu, spínač ve spojkové páčce, spínač u bočního stojánku. Kromě obvyklé kontrolky neutrálu ovládaj zapalování a relé startéru.
Zapalování běží, pokud máš neutrál, nebo zaklopený stojan.
U startéru jsou 2 varianty: V jedné je to zaplé, pokud tam máš neutrál, nebo zmáčklou spojku a zaklopený stojan. V druhé varintě vyžaduje zmáčklou spojku i se zařazeným neutrálem.

Tazateli zřejmě nespíná ten spínač ve spojkové páčce, takže mu to umožňuje startovat jen na neutrál, kdy to v první varinatě na spojku kašle.

Já na žádné své motorce spínač na stojánku neměl a dokonce ani ve spojkové páčce. Výsledek je ten, že na startér můžu popojíždět a boční stojan jednou za čas zaklopím o asfalt v první levé zatáčce. Na jedné motorce ho mám vyklopenej v takovém úhlu, že se o asfalt nezaklopí, což je velmi nepříjemné, když potřebuji okamžitě naklopit doleva, tak jsem si tam spínač dodělal a připojil na něj bzučák. Celý je to napájený z drátu mezi kontrolkou neutrálu a jeho spínačem. Proud tekoucí skrz tu kontrolku tomu bzučáku stačí.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vola trubky prednej vidlice Kawasaki ZX-12R Ninja lenkochal 22 1.5.2024 v 00:44 lenkochal
volna dosticka v brzdici Tokico 6x [1, 2] Kawasaki ZX-12R Ninja lenkochal 33 19.4.2024 v 10:52 lenkochal
Alternator/regulator nabijanie Kawasaki ZX-12R Ninja lenkochal 5 8.10.2023 v 16:31 zdenysrx6
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA
Knoty na lepení pneu [1, 2] Kawasaki ZX-12R Ninja, Kawasaki ZX-10 riderr3 46 18.7.2022 v 11:18 kawapavel


TOPlist