globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: max. otáčky motoru 638/640
8.5.2010 v 10:05
Včera jsem přehodil digitální otáčkoměr na jawu a max. otáčky motoru 6670, zkoušel někdo měřit svoji motorku? Jen pro poznámku, při červeném poli na origo tachošu tj. 5750 ukazoval digitál cca 5150, teda - 600. Celé zkoušeno na 2.př. st. v tahu do mírného kopce, takže ne přetáčení z kopce.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) max. otáčky motoru 638/640

19.10.2011 v 22:25 | Nahoru | #31

c.j. píše: Ukazoval by správně Aspoň na jawách se zapalováním VAPE, protože to má jen jeden snímač a oba válce pálí spolu, takže i v dolní úvrati. Takže na jawách od cca roku 93, nebo kdy se začalo VAPE montovat, lze použít libovolný elektronický otáčkoměr pro 4T 4válce.


Tenkrát jsem ještě ani netušil, že něco jako Vape (s tím to skvěle šlape , jezdím od nich na Ducati regulátor už skoro 40 tisíc km a pohoda ) na Jawu existuje a dělá ještě navíc na starší moto bezkontakt! Já měl/mám na Jawách pěkně origoš kladívka v kulise a každej tejden jsem je poctivě 2x až 3x seřizoval! Jinak ten elektro otáčkoměr ze Škodárny jsem měl na Péráku a ukazoval právě +/- polovinu skutečných otáček... Ono i tak by se teoreticky dal rozebrat, ten tovární 4T setup "poladit" a znovu nějak ocejchovat , ale tenkrát by to určitě nedopadlo dobře a tak jsem to raději neřešil - alespoň se dá pořád znovu použít!

Doly_cz> Klasika - jestli si to dobře pamatuju, tak tam máš jenom plus, konstru a signál od kladívka, takže s tím zapojením fakt problém není...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) max. otáčky motoru 638/640

19.10.2011 v 22:31 | Nahoru | #32

DMC.motobiker píše: ..Já měl/mám na Jawách pěkně origoš kladívka v kulise a každej tejden jsem je poctivě 2x až 3x seřizoval! ..



No právě, seřídit předstih a odtrh budu umět nadosmrti i poslepu Svou poslední jawu s kladívky jsem prodal loni, díky bohu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) max. otáčky motoru 638/640

19.10.2011 v 22:38 | Nahoru | #33
c.j.> Tak mně to tenkrát ani nepřišlo , jsme jezdili půl dne po polňačkách a najeli jsme tak 15 km... Dalo se to , nejlepší doba to byla... Jinak u jednoválcových 250 to bylo ještě celkem na pohodu , ale 350 se byla schopná tak rozhádat, že už ani na rovince neutáhla dvojku! A tak to bylo snad každej tejden! Měl jsem "konopnici" a pak tu novější 350 a můžu říct, že od kevačky to bylo s Jawou rok od roku horší! Docela změna, když pak sedneš třebas na Nortona, kterej chytne na první šlápnutí, předstih se nastavuje odstředivě dle otáček, svíčka nebyla 30 let venku a jen leješ benál a jezdíš! Holt anglán je anglán! A to je to přitom asi tak 100x složitější strojovna...

Naposledy editováno 19.10.2011 22:42:02

max. otáčky motoru 638/640

19.10.2011 v 22:53 | Nahoru | #34
Šteluju kladívka max na jaře aspíšpro pořádek,těm storkám, jak každý týden 2x seřizovali se fakt musím smát. Kolik jste najezdili 500každý den? Bůhví, kde byla chyba... Předstih seřizuju šuplerou do díry po svíčce při zapnutém zapalování a sleduju jiskru. Stalo semi, že mi odešly na cestě do Hořic oba kondíky,ale nikdy problém s kladívky. Přebrušoval jsem vačku,jak jsem už někdy pal,protože házela na jednom kladívku jiskru 2x na jedné svíci a dělala to i další 638 - to se to hádalo,pak už ne a s kladívky faktni. Za 50 tis jsem je měnil jednou,preventivně, že jsem chtěl nové.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) max. otáčky motoru 638/640

19.10.2011 v 22:57 | Nahoru | #35
DMC.motobiker> Zrovna Es 2 není žádný technický zázrak a složitá - jak se to vezme, je tam jenom to, co je nutné, co byla typická vada prý, to bylo vydírání ventilového vodítka,protože nebyl ideální pohyb vahadla po stopce ventilu, (úhel) aspoň mi to říkal dobový majitel ES 2. ES2 je typický užitkový motocykl angl pojetí.

max. otáčky motoru 638/640

19.10.2011 v 22:59 | Nahoru | #36
Já jsem se těm story o předstihu taky smál, předstih držel a nebylo třeba jej ani kontrolovat, dokud neupadlo kladívko, ale na další jawě byl křivá deska s kontakty, výměna nepomohla, protože byla zvlněná i dosedací plocha na dynamu no to pak byl oříšek to seřídit A nejlepší když bylo vymlácené ložisko kliky u dynama a celá vačka lítala plus mínus 2mm žádná míra, no to byly zážitky..

(reakce na) max. otáčky motoru 638/640

20.10.2011 v 01:22 | Nahoru | #37
laďa prášil> Je to tak , ES2 byl v době svého vzniku už v mnohém zastaralý stroj a proto se asi také dovážel do Československa... Jinak jasně, je tam jen to co je potřeba, ale stačí si jen rozebrat karbec na Nortonu a na Jawě a těch "zbytečných" dílů je na Nortonu o hodně víc... A tak je to tam se vším, i když se jedná o v té sobě nejzákladnější užitkový model značky... Ale ono to celé hlavně funguje , zrovna včera jsem byl na černém trochu pojezdit a je to zážitek... ...ale co hlavně? No dojel jsem zase domů... A s poměrně čistýma rukama... A navíc, nebudeš mi asi věřit mojí odvahu, ale vyjel jsem i bez brašny s nářadím! O problémech kolem ventilů nevím, táta měl Nortonů asi 5 a žádný na tohle netrpěl, to spíš víc trpělo ojniční ložisko a sem tam nějaká ojedinělá závada - třeba se po "kopnutí" / zpětném rázu povolila jedna matka na klice a opřela se o boční výko tak, že motor už nešel nastartovat a choval se jako zadřený... Ale to jsou závady, které se řešily řádově až po desítkách až stovkách tisíc... Ale to je tak trochu mimo téma - no ta moje Jawa - fakt nevím, kde byla chyba... Ona celkově ta moje 350 nějak nefungovala jak by měla , asi páteční kousek... Přitom na Péráku a kejvačce jsem začínal a jsou to stroje, na kterých je pro mě jízda stále radostí! A máš pravdu, tam opravdu seřizuju jednou za čas a jezdí to celkem v pohodě... Jen ty kondenzátory se tam občas odporoučí, ale zase - nikdy jsem žádný nekupoval nový, všechno dávám origoš 30 - 60 let staré kousky...

Jinak bych se ale nechtěl hádat , jako uživatele tě dlouhodobě obdivuji a uznávám!

1 reakcí na tento příspěvek max. otáčky motoru 638/640

20.10.2011 v 07:50 | Nahoru | #38
no to nevím sice proč, ale beru to jako že je fajn, že Tě nějak nes*ru.
Jinak já opravdu jezdím bez nářadí i na jawě, sice jak říkám - už jezdím málo a ne daleko. ale opravdu ani nevím, jestli tam mám aspoń svíčák. Podívám se. Ostatně bordelář jsem byl vždycky Nedojel jsem jenom jednou, dotáhli mě 5 km autem. Ale je to tak dávno, že nevím proč... Jo, vybitá baterka, bylo jednodušší zavolat ženě na odtah. U 4T je lepší to, že při odstávce netrpí tolik ložiska na klice atd. , já co mám 500 SV 1927 tak přijdu po dvou letech, přeplavím a brčí. Max po dlouhé odstávce se mi něčím zalepí hl. tryska (stalo asi 2x, asi nějaká usazenina... z paliva x materiál, nevím, řeším to vyndáním šoupátka a protáhnutím trysky bez další demontáže)

max. otáčky motoru 638/640

20.10.2011 v 19:15 | Nahoru | #39
Na mé "nové" jawě se mi strašně líbí, že startuje i bez baterky

(reakce na) max. otáčky motoru 638/640

20.10.2011 v 19:57 | Nahoru | #40
laďa prášil> Tak to musí být paráda! Holt 4T je 4T , nejen spolehlivostí, ale i zvukem!

c.j.> Závidím , to se mi ještě u žádné motorky nepodařilo!

Teda vlastně jo, Honda mi jezdila i bez baterky...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist