globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Strikacka x karburatory
 
6.5.2010 v 12:01
Chova se co do rizeni motorka se strikackou jinak nez s karburatory? Mam na mysli odezvu na plyn, jizda ustalenou rychlosti a tak...

jo, a taky jsem v nejakym testu cetl vyraz "nervozni vstrikovani"... co tim mel autor asi na mysli?

Naposledy editováno 06.05.2010 12:07:29
Předchozí
1 2 3
Následující

Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 12:02 | Nahoru | #1
vyjde to plus minus na stejno

1 reakcí na tento příspěvek Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 12:03 | Nahoru | #2
Starší stříkačky prvních generací při hooodně malejch otáčkách cukaly. Jinak to bude jak říká assasin.
Jo a snad moto se stříkačkou míň žere

4 reakcí na tento příspěvek Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 12:06 | Nahoru | #3
zrovna to řeším, pořád mám problémy s elektoinstalací na Guzze tak uvažuju o překopání na karbce. Dilema je jestli šoupátkový Dellortha s akcelerační pumpičkou nebo membránový Mikuni HSR 42 možná 45mm.

tak mám takový dilema no...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 12:08 | Nahoru | #4

illMedvědGuzzin>zrovna to řeším, pořád mám problémy s elektoinstalací na Guzze tak uvažuju o překopání na karbce. Dilema je jestli šoupátkový Dellortha s akcelerační pumpičkou nebo membránový Mikuni HSR 42 možná 45mm.

tak mám takový dilema no...



soupatka s akcelerackou, membrany jsou pro lamy co neumi s plynem :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 12:19 | Nahoru | #5

illMedvědGuzzin>zrovna to řeším, pořád mám problémy s elektoinstalací na Guzze tak uvažuju o překopání na karbce. Dilema je jestli šoupátkový Dellortha s akcelerační pumpičkou nebo membránový Mikuni HSR 42 možná 45mm.

tak mám takový dilema no...



Počkej, ty řešíš problémy s nedobíjením výměnou vstřikovací soustavy za karburátory?

(reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 12:23 | Nahoru | #6

Dalos76>Počkej, ty řešíš problémy s nedobíjením výměnou vstřikovací soustavy za karburátory?



celkově s elektrikou...

(reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 12:24 | Nahoru | #7

assassin>soupatka s akcelerackou, membrany jsou pro lamy co neumi s plynem :)



(reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 12:28 | Nahoru | #8

vonZahn>Starší stříkačky prvních generací při hooodně malejch otáčkách cukaly. Jinak to bude jak říká assasin.
Jo a snad moto se stříkačkou míň žere



Mě Busa žere víc než ZZRko

1 reakcí na tento příspěvek Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 12:32 | Nahoru | #9
Tak spotřeba vůbec nezáleží na principu tvorby směsi ale na jejím nastavení.
Stříkačka která bude mít mapy stále do bohata bude žrát víc než karbec natryskovaný nachudo, a naopak..

ed. ano při brždění motorem je spotřeba na stříkačce nulová, narozdíl od karbecu, ale to je nula nula prd rozdíl.

Naposledy editováno 06.05.2010 12:33:59

Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 12:58 | Nahoru | #10
Hornet s karbcema zral o cca o litr mín nez CBR se stríkackou...

Ale strikacka je pohodlnejsí, trochu neprijemny je akorat cuknutí kdyz pridas plyn po tom co byl uplne zavrenej.

1 reakcí na tento příspěvek Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 13:04 | Nahoru | #11
Ja sem zaznamenal nejaky cuknuti nebo jak to nazvat, kdyz jsem ubral po akceleraci, abych ustalil rychlost...

Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 13:49 | Nahoru | #12
Třeba rozdíl mezi Fárošem 900 s karbci a 929 se stříkačkou je minimální. Jede to skoro stejně, žere to stejně, většinou 7-8, max 9,2. Odezva bych řekl stejná, žádný fároš necuká.

Karbce jsem nikdy neřešil a furt vše v pohodě. Teď na stříkačce jsem musel měnit TP senzor, koupil jsem ho s vadným, ale jinak si myslím, že nebude problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 13:58 | Nahoru | #13

Jurawood>Tak spotřeba vůbec nezáleží na principu tvorby směsi ale na jejím nastavení.
Stříkačka která bude mít mapy stále do bohata bude žrát víc než karbec natryskovaný nachudo, a naopak..

ed. ano při brždění motorem je spotřeba na stříkačce nulová, narozdíl od karbecu, ale to je nula nula prd rozdíl.



cece u motorek se "fuel cut" jakoze vypnuti paliva pri brzdeni motorem moc nepouziva, treba nove kawy to maji a lidi to celkem casto (treba pomoci ATRE) vyrazuji, protoze je uprostred zatacky blbej prechod brzdeni motorem/akcelerace...

ono vubec u tech motorek je ta strikacka stavena dost primitivne proti autum a uspora paliva moc nehrozi.. aspon u starsich systemu, ty novejsi jdou zase dal no...

navic u karbce jde zase udelat podtlakem ovladanej ventil kterej taky presrusi dodvku paliva. u aut to bylo bezne... tzn je to jen o konstrukci.

podle me jde spis o to ze strikacka je vyrobne, nastavenim a ve vsem okolo jednodussi a levnejsi a to vyrazne...

Naposledy editováno 06.05.2010 13:59:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 14:00 | Nahoru | #14

BadRX>Ja sem zaznamenal nejaky cuknuti nebo jak to nazvat, kdyz jsem ubral po akceleraci, abych ustalil rychlost...



tyhle jevy se casto daji minimalizovat peclivym serizenim vstrikovani...

Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 15:20 | Nahoru | #15
vstřikování.... asi bych jej bral
na každej válec jeden karbec a hrůza to seštelovat dohromady. Když se to ale zdaří, jede to nádhera se spotřebou 5.5/100

Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 15:30 | Nahoru | #16
muj pohled na vec je asi takovej,pro jizdu rozdil minimalni nebo spis asi zadnej ale pro mne osobne pocitove jasne vede karbec kdyz je dobre udelanej,navic treba starej faros=6 dratu a jede vs, kawa 05 tisic dratu a jede taky a kdyz ne tak pakarna ...

(reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 15:41 | Nahoru | #17

assassin>soupatka s akcelerackou, membrany jsou pro lamy co neumi s plynem :)



nějaký tipy? nejsem v tom moc kovanej tak nějak nevím po čem se mám koukat :) odzkoušený maj většinou lidi právě membránový...

kdyžuž jsme u toho, copak je tohle za kousek?



Naposledy editováno 06.05.2010 15:44:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 15:43 | Nahoru | #18

assassin>cece u motorek se "fuel cut" jakoze vypnuti paliva pri brzdeni motorem moc nepouziva, treba nove kawy to maji a lidi to celkem casto (treba pomoci ATRE) vyrazuji, protoze je uprostred zatacky blbej prechod brzdeni motorem/akcelerace...

ono vubec u tech motorek je ta strikacka stavena dost primitivne proti autum a uspora paliva moc nehrozi.. aspon u starsich systemu, ty novejsi jdou zase dal no...

navic u karbce jde zase udelat podtlakem ovladanej ventil kterej taky presrusi dodvku paliva. u aut to bylo bezne... tzn je to jen o konstrukci.

podle me jde spis o to ze strikacka je vyrobne, nastavenim a ve vsem okolo jednodussi a levnejsi a to vyrazne...


Mohl bys mi poradit nějaký studijní materiál čistě o vstřikování u moto? Nějaký rozdíl už jsi tu popisoval (lambda regulace). Předpokládám jen čistě teoreticky jako hlavní řídící veliču teplotu vzduchu, otáčky a polohu plynu. Tlak paliva nejspíš konstantní (neregulován), zpězná vazba skoro nulová důležitost.

1 reakcí na tento příspěvek Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 15:54 | Nahoru | #19
medved: hele ono to bylo spis takove zvolani, ty prime karbce jsou mi sympaticke principem funkce a ze je meli vsechny stroje co sem mel, fichtl, CZ175 a TE410:)
ale fakt s karburatorama a jejich ladenim nemam moc praktickych zkusenosti... ja v tvem pripade bych asi zkusil dat do kupy tu strikacku, prijde mi to jednodussi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 15:55 | Nahoru | #20

assassin>medved: hele ono to bylo spis takove zvolani, ty prime karbce jsou mi sympaticke principem funkce a ze je meli vsechny stroje co sem mel, fichtl, CZ175 a TE410:)
ale fakt s karburatorama a jejich ladenim nemam moc praktickych zkusenosti... ja v tvem pripade bych asi zkusil dat do kupy tu strikacku, prijde mi to jednodussi...



stříkačka funguje, elektrika kolem relátek je na hovno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 16:00 | Nahoru | #21

Poggy>Mohl bys mi poradit nějaký studijní materiál čistě o vstřikování u moto? Nějaký rozdíl už jsi tu popisoval (lambda regulace). Předpokládám jen čistě teoreticky jako hlavní řídící veliču teplotu vzduchu, otáčky a polohu plynu. Tlak paliva nejspíš konstantní (neregulován), zpězná vazba skoro nulová důležitost.



ja sem jako zaklad vzal servisni manual u sve moto, pak studoval principy co tam popisuji ruzne na netu. o necem ucelenem asi nevim, spis roky procitani clanku na dane tema na netu. taky ostatne mam nastudovane prevazne to suzuci a u ostatnich predpokladam podobnej pristup (u konkretnich pripadu to pak overuju) ... je ale fakt ze u tech poslednich motorek uz je to zase o kus slozitejsi a moc jsem to tam nezkoumal.

jinak stale se podle me prevazne pouzivaji 2druhy rizeni vstrikovani nakombinovane v kazde moto... podle podtlaku v sani pro male otevreni klapky - volnobeh, jizda ustalenou rychlosti... a pak uhel natoceni klapky a otacky a mnozstvi paliva z mapy podle tehle velicin.

ruzny dalsi teploty, tlaky atd jsou uz jen korekcni cinitele pro upravu mnozstvi "vypocteneho" z predchoziho. tlak v railu obvykle konstantni a jen rozdilne doby otevreni vstriku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 16:01 | Nahoru | #22

illMedvědGuzzin>stříkačka funguje, elektrika kolem relátek je na hovno



tak to nejak zadratujem:) odladit ty karbece by byl asi vetsi orisek...

(reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 16:05 | Nahoru | #23

assassin>tak to nejak zadratujem:) odladit ty karbece by byl asi vetsi orisek...



to asi ne, zápalko od ignitechu a karbce zakladni ladění bych použil podle kluků co to už maj...

zatím je to nouzový plán kdyby se nepovedla ta elektrika...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 16:13 | Nahoru | #24
assassin>
Díky. Aspoň už vím proč je tak důležitý seřízení podtlaků u těhle stříkaček.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 16:15 | Nahoru | #25

Poggy>assassin>
Díky. Aspoň už vím proč je tak důležitý seřízení podtlaků u těhle stříkaček.



jj to cukani v nizkejch ot. obvykle zpusobuje prechod mezi temi rezimy...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 16:18 | Nahoru | #26
assassin>
A jak se zjišťuje množství vzduchu? Protože bez toho to fungovat nebude. Otáčky a poloha klapky sice dají průtočné množství, ale neříkají nic o hustotě vzduchu. 4 snímače tlaku je blbost (pro každé sací hrdlo).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 16:18 | Nahoru | #27

illMedvědGuzzin>zrovna to řeším, pořád mám problémy s elektoinstalací na Guzze tak uvažuju o překopání na karbce. Dilema je jestli šoupátkový Dellortha s akcelerační pumpičkou nebo membránový Mikuni HSR 42 možná 45mm.

tak mám takový dilema no...



Nechci ti do toho kecat, ale HSR 42 jsem mel na Dakarce a je to primy karbec s rovnym soupatkem a akceleracni pumpickou, zadny membranovy .... A jelo to stim jako krava a hlavne to slo suprove ladit... Kdyby neco, tak ti poslu navod jak ladit Mikuni HSR



Naposledy editováno 06.05.2010 16:20:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 16:19 | Nahoru | #28

Poggy>assassin>
A jak se zjišťuje množství vzduchu? Protože bez toho to fungovat nebude. Otáčky a poloha klapky sice dají průtočné množství, ale neříkají nic o hustotě vzduchu. 4 snímače tlaku je blbost (pro každé sací hrdlo).



spíš bude jeden přímo v airboxu ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 16:22 | Nahoru | #29

dakarista>Nechci ti do toho kecat, ale HSR 42 jsem mel na Dakarce a je to primy karbec s rovnym soupatkem a akceleracni pumpickou, zadny membranovy .... A jelo to stim jako krava a hlavne to slo suprove ladit... Kdyby neco, tak ti poslu navod jak ladit Mikuni HSR

]



posílej prosím na nemamvasradvasrath(opilá ryba)centrum.cz :)

díky moc

(reakce na) Strikacka x karburatory

6.5.2010 v 16:22 | Nahoru | #30

illMedvědGuzzin>spíš bude jeden přímo v airboxu ne?


Snímač tlaku se umísťuje až za škrtící klapku. Teda ve všech autech co jsem zatím viděl. Před klapku se dávají termistry nebo přímé měřiče hmotnosti vzduchu (ale ten bych v moto nečekal).

e: A navíc by se pak ty tlaky v sání ani nemusely seřizovat. Pokud by se tedy každý vstřikovač otvíral samostatně.

Naposledy editováno 06.05.2010 16:25:31
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist