globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
 
1.5.2010 v 13:19
Zdravím
Rád bych slyšel názory zkušených, jelikož je vás zde asi dost a každý ste prošli tím co já teď.
Je mi 18, ted jsem začal dělat papíry na motorku(nemám zatím nic). Rovnou silnější co se dělá od 18. Doma nemáme žádnou motorku, ani nikdo nemá vztah k motorkám kromě mě. Jelikož mám hodně kamarádů kteří je mají. Auto mi absolutně nic neříká, a je to pro mě jen stroj pro převoz z bodu A do bodu B :) proto motorka. Autoškolu bych měl zvládnout, jelikož od 14 jezdím na skutru(což není ale motorka) v provozu, skoro denně(policajti mě chytli jen 1 v 15). Takže návyky už mám. Situace v běžném provozu taky předvídám líp než někdo kdo nejezdil ještě. Občas se sjedu na CBR125 a Aprilii 125rs co mi pujčí, ale to jen málo. Po autoškole bych si chtěl něco koupit. Peníze nehrajou roli. Teď co mě zajmá! nuže.
Jakou motorku? někdo mi říká že pěkně od 125 a zvyšovat. Někdo říká že když jsem už znalý z provozu a mám to v hlavě srovnané, tak je jedno naco sednu. Jen přiznám že je rozdíl jezdit v provozu na motorce s 20kw nebo 4kw automat... Jelikož papíry mě brzdí tak se bavme jen o 125 nebo 250. Co doporučujete? CBR se mi za 1 nelibí, ale na začátek je ideální. Taková vosa si připadám na bomboně :D ta aprilie už je trochu jiné žihadelko, a docela sem si připadal poprvé na ni rychlý, ale po určitém čase normálka. Chtěl bych si ale koupit aprilie 250 RS. Nejezdil sem na ní, ale ale určitě to bude o něčem jiném. Nebo máte snad jiné nabídky? Libí se mi i cagivy mito ale jsou to hrozně drahé stroje :/ díky za odpovědi.

(reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

2.5.2010 v 23:09 | Nahoru | #61

Rostisrot>Jojo, ale připadá mi zbytečné koupit dvácu a za 3měsíce ji prodávat a kupovat 5ti kilo.


to jsem přesně udělala já a nelituju toho

dváca se dobře prodává...

Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 07:11 | Nahoru | #62
Asi podle toho jaká, hodně lidi i tady na fóru už si stěžovalo na to, že nemůže prodat rs 125. Většinou jsou to rv 99 a na motoinzerci už to spádlo v průměru na 30.000,- Kč. Tak ale neříkám, že je neprodejná...každá motorka si najde svého kupce.

(reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 08:29 | Nahoru | #63
Windy> Měřím 183, jsem dobře stavěný prej:D sportuju dost.

Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 08:52 | Nahoru | #64
Takže zatím silně uvažuji o nějakém té GPZ 500, naco si mám dát pozor? Určitě si seženu někoho kdo mi nato koukne, ale chci slyšet i vaše názory, zkušenosti. dík

Naposledy editováno 03.05.2010 08:52:33

1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 10:42 | Nahoru | #65
Rači ségru v bordelu než brašku na japanci.

(reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 11:07 | Nahoru | #66
pjeknýkluk> No tak to vážně nesouhlasím :D

2 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 11:12 | Nahoru | #67
tak co bude s tou forkou?

(reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 11:14 | Nahoru | #68

fcvjihlava>tak co bude s tou forkou?


Forkou už bylo dosť ne?

(reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 11:38 | Nahoru | #69
fcvjihlava> Slibuju že sní udělám fotku na motorce až nějakou vyberu :) bohužél tričko bude mít na sobě :/ (možná) plavky :D

1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 14:45 | Nahoru | #70
Já vlastním Suzuki GS500F. I ostatní pětikila se mi líbí jako GPZ, CB500 nebo Ninja 250R. Čeho si dost cením je to, že s ní nemám žádný problém. Za začátek to jede krásně, je to velké akorát, vejdu se na ní ikdyž mám 185cm a hlavně je jednoduchá co se týče konstrukce (tudíž vyměnit filtry, oleje, kapaliny není problém). Na trhu jich je hromada a proto je důležité nekoupit nějakou podezřelou. Dost jich je padaných s čímž se musí počítat protože je většinou vlastní kluci jako my Nejvíc bych se bál koupit si nějaký typ motorky, který není až tak častý (jak jsi tu psal o nějakém dvoutaktu 250) a pak jí třeba někde opravovat a mít z toho zbytečný starosti...

(reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 15:26 | Nahoru | #71
raduza> Ta tvoje se mi hodně libí :) Během dělání řidičáku si chcu teda vybrat a uvidím no :) Zatím GPZ, je jich docela hodně.

1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 16:21 | Nahoru | #72
-jednoznačně souhlasím se Škvárou-Zvykneš si hned-je to otázka chvilky.Hlavně to musíš mít srovnaný v hlavě a pak musíš sám na vlastní kůži pár krizovek prožít a hlavne je přežít.Příjdou hned,nečekaně-tak ať ti to 6kilo jezdí -zdarec

(reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 17:02 | Nahoru | #73
Roman88> Pár už jsem jich zažil, asi hodím mojeho skutra jak vypadá...:D naštěstí to bylo všechno v 3x menších rychlostech než na tom 600. Jinak díky moc

Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 18:12 | Nahoru | #74
Jestli opravdu nejsou peníze problém, tak ti prodám svoji er-5 ... řekněme za takovejch 220 tis. ... abych si koupil FZ8 Jinak samozřejmě vítej mezi námi velezkušenými a všehoznalými motorkáři

1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 18:13 | Nahoru | #75
ale ty furt děláš jak kdyby to šestikilo mělo valit 250 hned co na to sedneš pokud tu motorku opravdu koupíš zavřenou na 25 kW, tak to pojede tak 170-190 max?! pokud to teda bude supersport... nevím, nemám zkušenosti s šestikilem, jezdil jsem na dváci jenom a potom hned 130 koňový litr... přesto všechno dostat to do těch rychlostí nebude otázka okamžiku, nemusíš se bát, že by ti ucuklo zápěstí a motorka ti ujela zpod prdele... 22 kW mají otevřená RS125 jestli se nepletu (což je na našich cestách většina, jenom zlomek 125ccm motorek je opravdu zavřených na hodnotu, kterou mají v TP)

já sám jsem se i se svýma asi 5 letýma zkušenostma a 15 000 km na NSR bál přesednout na toho litra, že mě to někde posmyká... není to tak, že ti cukne zápěstí a už sleduješ motorku jak ti ujela zpod prdele... když to budeš držet v nízkých otáčkách a seznamovat se s tím postupně, tak se není čeho bát... a nějaké zkušenosti přecejenom máš i z toho skůtru...

já osobně bych šel do zavřené 600 ccm, už jenom proto, že tu motorku nebudeš měnit po roce, ale ve 21 si ji necháš otevřít (ty supersporty mají myslím kolem 80-90 kW otevřené, což bude zase pořádná porce zábavy) a zase tě bude bavit, ale pořád budeš vědět co máš za motorku, jak ses o ni staral a nebudeš riskovat, že ji prodáš strašně pod cenou (nehledě na to, že můžeš prodávat i půl roku) a koupíš nějakou mrchu co se ti bude jenom srát a ty budeš víc opravovat než jezdit...

stejně většina mladých co si koupí v 16 letech dvoutakt, má ty motorky otevřené na 20 a více kW, takže to takový rozdíl nebude... a naučí se na tom dobře ;)

Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 18:15 | Nahoru | #76
a co říkáte na hondu CBR 600?:) Dneska mi ji kámoš ukazoval a jsem sní nadšen. Tak opticky, dovnitř nevidím.

(reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 18:21 | Nahoru | #77
Skvara>
Máš pravdu :) Já jen mám ze všeho určitý respekt. V autoškole jezdím na jawe 350, má 14kw myslím a jakože se mi to zdá docela dost :D ale to je tak jak jsem sednul na skutra a jel 50 a bál jsem se, ted jedu stím s kopce přes 90 a ještě si stihnu přečíst smsku. Já mám hlavně obavu z toho že to rodičům nevysvětlím. Tatík uvidí na boku nápis 600 a zamkne mi to v garáži, s argumentem že po skutru nemužu sednout na takovou mašinu. Už ted se jim snažím vysvětlovat že to bude mít max 25kw. Jak hledám tak hledám 600 nemužu najít žádnou zavřenou. Kolik to stojí uzavřit?dík

Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 18:45 | Nahoru | #78
CBR?! Fko je více cestovní model, pohodlnější, RRo je sportovní střela, je to Honda, někým odsuzována, jiní na ni nedají dopostit... jinak Hondy jsou prostě spolehlivé motorky, ale špatnou motorku můžeš koupit vždycky a je jedno co to bude za značku, to je holt smůla...

ohledně respektu... to samé jsem byl já... chtěl jsem v 16 zavřenou 125ku na 11 kW, protože jsem do té doby jezdil na fichtlu a měl jsem z toho strach... nakonec měla moje NSR asi 17 kW (taková napůl otevřená)... a po chvilce jsem to otevíral na plný výkon, protože to je furt takový větší fichtl, akorát ve všem o trochu lepší (s nadsázkou) a po nějaké době už mě NSR moc nebavilo, chtělo to něco většího a po taťkovi byl doma litrový Triumph... byl jsem z toho posraný strachy, dyť blbě přidám a motorka mi ujede zpod prdele... a sedl jsem na to a zase žádná hrůza... držíš to v nízkých otáčkách a ono to jede jak NSRo pod plynem, nic šíleného se neděje potom sem tam zkusíš přidat víc a rozpoutat peklo... lekneš se a plyn zavřeš... a tak si pomalu zvykáš až ti to přijde normální

s rodičema to je těžko, mi by doma asi taky jenom tak neprošla větší motorka kdyby nestála v garáži po otci... ale nejdůležitější je je předsvědčit a dostat to domů... jakmile bude motorka doma a poprvé vyjedeš tak už se to hrotit nebude a zvyknou si tak samo to bylo s Triumphem... ani otec (motorkář) mě na něho nechtěl pustit, ale vyjedeš jednou, dvakrát a už to doma nikdo neřeší pokud se nic nestane chce to jezdit hlavou

a držel bych se doma argumentu, že je to sice 600ccm, ale výkon to má jako 125ccm, ale má to daleko lepší podvozek a brzdy, takže je to lepší než koupit malou raketu

ohledně zavření to je různé od značky... měli jsme na to stránky, ale ty už nejedou, to ti bude muset poradit někdo zasvědcenější než jsem já... Kawa to měla snad za 3000?! Honda nebo Yamaha snad i 20 tisíc?! nevím, různí se to od značky a typu motorky...

Naposledy editováno 03.05.2010 18:47:55

Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 19:01 | Nahoru | #79
No u mě doma krom dědy, ktery snáma nebydlí, nikdo s motorkama nedělá a spíše jsou velcí odpurci... Jim stačí na nově radoby bouračka a už do mě hustí že takhle dopadnu :) Ja beru jejich obavy, ale to bych se pak asi nemohl ani vymočit...jelikož se mi může něco stát. Občas chcu prostě vyjet na kopec, někde daleko, jen sám...což se skůtrem jde ale trochu to ztrácí na kvalitě požitku. Navíc bydlím v totální prdeli...a s autobusákem si tykáme...:D

No ja původně než jsem se poradil tady, chtěl nějakou 125. Popřípadě 250. Taková Cagiva mito, ojej vypadá krásně a určitě i jede. Jen stěmi díly to bude asi problém. Nemužu se rozhodnout co. Počkám ještě a budu každý den sjíždět inzeráty. I když peníze mám rozhod jsem se do toho nedat víc jak 60-70 tisíc. Novou nechci.

Naposledy editováno 03.05.2010 19:23:42

1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 19:12 | Nahoru | #80
125ccm je určitě dobrý start, ale asi v těch 16, když už máš možnost mít motorku do 25 kW, tak to fakt vyjde skoro nastejno jestli koupíš zavřenou šestku na 25 kW nebo dvácu Mito, které má 22-23 kW

navíc Mito i RSko jsou super motorky, ale obě jsou z Itálie a obě jsou docela dost poruchové... v tomhle zlaté moje NSR, na kterém se nevysralo za 6 let skoro nic, kámoši co měli takhle dlouho dvácu Italku skoro všichni během té doby zadřeli nebo jim tam odcházelo něco jiného...

další věc je, že do dvoutaktní dvácy musíš lít asi litr oleje na 1000 km (zhruba 300-400 Kč za litr) a spotřeba je stejně někde na 7-10 litrech když to točíš (dá se jet i za 5-6 litrů na 100 km, ale to nesmíš vytáčet přívěru, takže jezdíš ani ne na poloviční výkon)... ta šestka by snad víc jak 7 vzít neměla a olej kupovat nepotřebuješ...

a ještě jedna věc je zvuk... ať už se dvoutaktní zvuk někomu líbí a někomu ne, tak furt je to větší sekačka (osobně jsem si na něj zvykl a poslouchal ho rád ), zatímco ta šestka už je velká motorka a bude znít pěkně

je to na tobě... osobně jsem strašně rád, že jsem se na dváce učil, protože mi dala strašně moc, ale jak tady někdo psal... pokud je holka která v životě neseděla na motorce jinde než v autoškole schopná si koupit šestku, která má 25 kW jenom v papírech a nezabije se na tom a naučí se jezdit, tak to asi nebude taková hrůza (nic proti slečnám )

a ještě jednu věc si musíš uvědomit... není to jenom o tom udělat papíry a koupit motorku... tím to teprve začíná a dalším krokem než začneš jezdit je pořádné vybavení, takže kvalitní helma, kombinéza, rukavice, boty, páteřák... to je základ co budeš muset koupit... ono se to zdá, že dáš 60-70 tisíc do motorky, ale ještě to chce počítat tak 20 tisíc na vybavení (a to klidně i z bazaru, ale nejezdit v šusťákovce, riflích a teniskách )... osobně bych už bez kombi a veškeré výbavy nesedl na motorku ani pro jízdu do obchodu pro rohlíky a zpátky, protože tohle všechno ti může zachránit život až ti někdo nedá přednost nebo uděláš nějakou blbost

Naposledy editováno 03.05.2010 19:19:55

(reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 19:20 | Nahoru | #81
Skvara> jj to vím. Ale pěkně pomalu no. Zase nejsem milionář. Rodiče mi přispějou tak na ten olej :D Kvalitní helma, když nepočítám značkové jak shoe apod tak v jaké ceně bych si měl koupit?

edit: Ted koukám na tu tvou motorku a krása, zavidím:) Z těch fotek to NSR vypadá dost podobně jako bráška, ale uplně jiné střely :D

Naposledy editováno 03.05.2010 19:24:37

1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 19:32 | Nahoru | #82
v první řadě vyber motorku, potom vybírej zbytek výbavy provoz dvoutaktní 125ky tě vyjde dráž než provoz 600ky bych řekl ono se to zdá, ale ta spotřeba je dost velká i na tak slabou motorku a kupovat furt ten olej je taky mazec, když vidíš jak ty kilometry naskakují a nádržka je zase prázdná, navíc aby tě ta dváca fakt bavila, tak to budeš muset točit jako blázen a nakonec zjistíš, že nemáš pomalu ani na provoz motorky

helmy, měl jsem AGV, nějakou z těch nejlevnějších sad, ale helmy Shark mají celkem kvalitní zpracování a dají se pořídit za rozumnou cenu, do začátků bych bral asi tohle... já si teď koupil Scorpion EXO-1000 a taky za solidní peníze, i když s hlučností nejsem nejspokojenější, ale tak holt to není Shoei nebo Arai za 20 tisíc no (a určitě je to daleko lepší než to levné AGVčko) ale jak říkám, hlavně pořeš motorku nejdříve a jenom počítej s tím, že v rozpočtu si musíš nechat zhruba 20 tisíc na výbavu (helma 5000-10 000, kombi 5-10 tisíc, páteřák 1500-2000, rukavice 1000 - 3000, boty 2000 - 5000), tohle jsou tak zrhuba ceny ve kterých by ses pohyboval, ale kromě helmy bych se nebál klidně koupit všechno z bazaru, takže tam se dá v začátcích ušetřit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 20:36 | Nahoru | #83
Skvara> Jj hlavně budu chtít helmu(pořádnou, ne co mám ted) a bundu, páteřák už mám a rukavice taky. Později boty a ty kalhoty. Nemůžu se dočkat no :)) Ale fakt váhám do čeho jít, na netu se toho ti lidi zbavujou tak jakby nikdo nechtěl na motorkách jezdit. Až se někdy divím jestli to není nějaký "žid" :D

1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 20:50 | Nahoru | #84
hodně motorek je dovezených ze zahraničí, ale chce to vybrat pořádný kus nebo si nechat přes známého dovézt pořádnou motorku, protože dovozci většinou vozí padlé nebo bourané, na kterých vydělají nejvíc, tak abys nekoupil nějakou mrchu... rozhodně to chce se jet na ni podívat s někým kdo tomu opravdu rozumí... klidně i zaplatit nějakému známému který je mechanik celé odpoledne a vybrat pořádně...

jinak boty bych určitě taky pořizoval, to zachrání kotník při pádu, ani nevíš jak

vybrat motorku musíš podle tvého vkusu... jestli spíše Horneta nebo Bandita (naháče) nebo CBR, GSX-R, R6, Ninja (kapotované supersporty), případně nějaké SV 650 nebo Fazer (kapotované naháče)... je to na vkusu a na tom co chceš jezdit... ale to SV i Fazer bude mít asi celkem lineární průběh, takže ty motorky asi nejdříve začnou nudit, ostatní by mělo mít v určitých otáčkách kopanec a průdký nárůst výkonu, ale to by taky museli mluvit asi spíše majitelé motorek než já

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 20:54 | Nahoru | #85
dareckov> Ahoj je to opravdu hodně individuální, ale podle toho co a jak píšeš, nebudeš snad žádný tzv.bezmozek a tak ti povím svou zkušenost. Moje první motka je yamaha R6 (2003) jinou jsem nikdy nesedlela, akorát 500 káwu v autoškole, takže to se už ani nemůže snad počítat. Pořád se na ní učím a seznamujeme se, i když je to hlavně roky vysněná motka občas přemýšlím i nad nějakým ceťákem, je to úplně jiný posez než na R6 kde člověk leží(supersport) podle mě ti motka musí hlavně sednout a musíš mít na ní pohodlí. To co se týče obsahu, jak každému říkám, dyť umí jet i pomalu, tak co řešíš? Přeju Ti hlavně dobrou koupi a mnoho kilometrů bez nehod

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 21:11 | Nahoru | #86
Skvara> Jsem spíše na kapotované, uplně. Ale i to kapotované naháče ujdou.

No prevence je dobrá. Když budou finance hned budu kupovat celou výbavu. + nesmím zapomenout na nějakou udržbu kdyby se náhodou taky něco pototento. A přítelkyně už taky něco mumlá že se těší, takže to vidím na 2x výbavu(i když ...:D).

Radunka83> Tak to smekám:D co první puštění spojky? hned na kawe ještě s instruktorem wow:D. Taky jsem měl tremu i když jsme pakrát už to zkoušel u kámošu... i ted mě to občas kopne:) Jinak tu motorku zavidím R6 bože :))) a dík

(reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 21:25 | Nahoru | #87

NickSlaughter>Monster 600



preeeesne. Klidnej plynulej "vykon" bez nejakych kopancu. me naucil moc, bez problemu a tez jsem na nej presel z fichtla atd atd... je fakt hodnej, predvidatelnej a drzak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 21:29 | Nahoru | #88
dareckov> taky jsme všechno kupovali 2x a byla jsem strašně nadšena Bikers Crownem, měly a ještě snad pořád mají hodně výrazné slevy na vše, bundu mám celokoženou, chtěla jsem kůži s látkou, ale ta mi tolik neseděla, je i s páteřákem a její původní cena byla 8.900,- sleva na 4.350,- Helmy to samé, fakt jsem tam z toho zboží byla moc mile překvapená a to co jsem počítala že dáme za 1, oblékly jsme se oba. A i když bys neměl taky žádný poblíž, pořád se díky těm slevám tam zajet vyplatí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 21:34 | Nahoru | #89
Radunka83> A jak se na te R6 jezdí? určitě jezdíš ještě opatrně, ale celkově jak dlouho na ni vydržíš apod?:) mě to docela zajmá. A vidět ženu na tehle motorce... to někdy stojí za fotku(většinou) :)

(reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.

3.5.2010 v 21:49 | Nahoru | #90
dareckov> řešila jsem tu problém, kvůli motobotám, v obyč botasce jsem nedostala oběma nohama pevně patou na zem, ale někteří dostanou jenom na špičky. Tak nakonec koupě motobot zatím opadla a bez snižování motorky se učím dál. Mám ji jen měsíc, ale jak neprší, tak prostě jezdím. Minulou sobotu jsem jela zhruba 380km a zkusila si na dálnici Praha - Mladá Boleslav trochu táhnout za plyn, jela jsem 223km/h ale to jen krátce, ale je to úžasný pocit, něco jako když si můžeš říct, zase jsem o krok dál. Jinak ruce mě nebolí, ale chce to opravdu dobré rukavice, hlavni ti musí opravdu dobře padnout a nikde netlačit, během měsíce mám teď druhé, ty prní mě stály 1700,- Ale na delší trase mě do pravačky brala zespodu pod prstní klouby křeč, prostě mě neseděly.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist