bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s nastavením ventilů.
25.4.2010 v 13:24
Potřeboval bych poradit s problémem týkajícím se ventilů. Po nastartování motorky se začalo ozývat pravidelné klepání z oblasti hlavy. Všiml jsem si že bovden dekompresoru povyskočil z misky, tím pádem byly výfukové ventily zřejmě pootevřené. Po zastrčení bovdenu spět vše o.k.Projel jsem nějakých 80 km bez problému. Druhý den po nastartování opět cinkot. Domníval jsem se že kontrola ventilových vůlí, popřípadě jesjich regulace problém odstraní. Ventilové vůle na výfukových ventilech byly dost mimo takže nastavit, dát do kupy, start, a stále to samé.V domění že jde o něco vážnějšího jsem sundal hlavu válce (čekal jsem ohnutý ventil nebo tak něco) ale všechno vypadá o.k. Pak jsem zjistil že při správném nastavení rysek na klikovce i vačce nastavím vůle správně ale po otočení vačky o 180°, rysky jsou správně, avšak na výfukových ventilech naní žádná vůle, po otočení vačky o dalších 180° zase vše o.k.Vačka je rok stará takže tam bych problém nehledal. Čím by to mohlo být?Napadá mně pouze opotřebení zdvihátek ale nejsem motorář tak prosím o radu, předem díky.

Problém s nastavením ventilů.

25.4.2010 v 13:35 | Nahoru | #1
nastavoval jsi to podle manuálu?

Problém s nastavením ventilů.

25.4.2010 v 13:42 | Nahoru | #2
Samozřejmě, dělal jsem to už několikrát a nikdy nebyl problém.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nastavením ventilů.

25.4.2010 v 14:03 | Nahoru | #3

"Pak jsem zjistil že při správném nastavení rysek na klikovce i vačce nastavím vůle správně ale po otočení vačky o 180°, rysky jsou správně, avšak na výfukových ventilech naní žádná vůle, po otočení vačky o dalších 180° zase vše o.k."



A nejsou takhle náhodou po půl otáčce ty ventily otevřený?

Naposledy editováno 25.04.2010 17:57:23

Problém s nastavením ventilů.

25.4.2010 v 15:57 | Nahoru | #4
Dám ti dobrou radu, nehrab se v tom a dej to někomu kdo to umí ...jenom pro info, zajímalo by mě jesti si použil nové těsnění pod hlavu, nebo to staré namazal silikonem, nastříkal vypalovací barvou etc...?!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastavením ventilů.

25.4.2010 v 16:32 | Nahoru | #5
Stráťa> "Pak jsem zjistil že při správném nastavení rysek na klikovce i vačce nastavím vůle správně ale po otočení vačky o 180°, rysky jsou správně, avšak na výfukových ventilech naní žádná vůle, po otočení vačky o dalších 180° zase vše o.k."

Pokud 180° myslíš 360° tak se tomu říká čtyřtakt :)

(reakce na) Problém s nastavením ventilů.

25.4.2010 v 17:57 | Nahoru | #6
Blix> No to byla citace z prvního příspěvku, proto to bylo v uvozovkách. Ale asi to ještě zedituju aby to bylo líp vidět.

2 reakcí na tento příspěvek Problém s nastavením ventilů.

25.4.2010 v 19:47 | Nahoru | #7
Pro 2stroke:Jestli můžu prosit odpověď pouze k tématu, když nevím tak neodpovídám.Díky

Pro Blix: Když otočím klikovkou o 360° tak se vačka protočí o 180°.Podle rysek všechno sedí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nastavením ventilů.

25.4.2010 v 19:51 | Nahoru | #8

walaszek>Pro 2stroke:Jestli můžu prosit odpověď pouze k tématu, když nevím tak neodpovídám.Díky

Pro Blix: Když otočím klikovkou o 360° tak se vačka protočí o 180°.Podle rysek všechno sedí.



Můžu jen zopakovat, je to čtyřtakt.. Rysky sedí, ale úvrať je blbě

(reakce na) Problém s nastavením ventilů.

25.4.2010 v 19:56 | Nahoru | #9

c.j.>Můžu jen zopakovat, je to čtyřtakt.. Rysky sedí, ale úvrať je blbě


Já to po něm nemohl prostě pochopit co mu to dělá

(reakce na) Problém s nastavením ventilů.

25.4.2010 v 21:07 | Nahoru | #10
walaszek>
Koukej na todle tak dlouho dokud ti nedojde proč to nemáš kontrolovat po jedné otáčce klikovky ale až po 2.

Problém s nastavením ventilů.

25.4.2010 v 21:09 | Nahoru | #11
zlatá jawa 350

Problém s nastavením ventilů.

25.4.2010 v 21:50 | Nahoru | #12
Stráťa a C.J:Díky moc, přesně to jsem potřeboval vědět Co je čtyřtakt vím, akorát mě zmátly ty rysky.Zase jsem o něco chytřejší a někoho to možná i pobavilo Ještě jednou díky, animaci si hodím na komp jako spořič ať tady znovu nezasírám fórum zbytečnostmi

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nastavením ventilů.

25.4.2010 v 22:27 | Nahoru | #13
u prvního čtyřtaktu jsem nad tím taky dlouho bádal (taky mě nenapadlo, že nestačí mít na ryskách, ale ještě i v úvrati.. )

Problém s nastavením ventilů.

26.4.2010 v 11:17 | Nahoru | #14
Jsem rád že jsou tady lidi co poradí byť je to pro ně otázka banální. Samozřejmě že nejjednodužší je hodit motku do servisu, zaplatit a hotovo. Bohužel se servisem nemám dobré zkušenosti. Takže se snažím co se dá opravit sám, a myslím že od toho je fórum kde se můžu na cokoliv zeptat. Ono když to dělám sám tak vím že to není odfláklé, dělané ve spěchu a můžu se na motorku spolehnout.

(reakce na) Problém s nastavením ventilů.

26.4.2010 v 17:26 | Nahoru | #15

c.j.>u prvního čtyřtaktu jsem nad tím taky dlouho bádal (taky mě nenapadlo, že nestačí mít na ryskách, ale ještě i v úvrati.. )


Ahoj,nestačí jen úvrať,musí to být kompresní ůvrať,prakticky se blbě kontrolujou značky(točím kolem a vidím pouze na vačky),takže obě vačky symetricky nahoru(říkám ,jak křídla nezvadlýho motýla)

Problém s nastavením ventilů.

29.4.2010 v 15:38 | Nahoru | #16
Tak dnes vše smontováno a nastaveno podle vašich rad, vše funguje takže ještě jednou díky za rady.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
palivová směs karburátor Suzuki LS 650 Savage Zvukostroj 6 8.11.2023 v 10:48 Zvukostroj
Výměna kontrolky neutrálu Suzuki LS 650 Savage Pegas21 3 26.7.2023 v 13:15 Slávek-TDM
Laďáček Suzuki LS 650 Savage Bupo 2 21.11.2022 v 10:30 ldoktor
Suzuki ls650, nefunkční blinkry Suzuki LS 650 Savage Majsik 1 29.7.2021 v 10:04 grooll
předělat z karburátoru na stříkačku... [1, 2, 3, 4] Suzuki LS 650 Savage Štemb 114 22.12.2020 v 18:17 assassin


TOPlist