globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
 
30.3.2010 v 10:06
Tak chlapi..(a samozřejmě také ženy..zde na fóru často označované jako,,chlapy" ) potřeboval bych od vás poradit:
I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?

Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.

Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.

Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.

Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky

Anketa: Spojku:
Zmáčknout
6%
7
Nechat tak
94%
111

2 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

3.4.2010 v 23:36 | Nahoru | #1
Tak mám ještě jeden dotaz..doufám,že už jste ho tady neřešili(je to dlouhý jak týden ),ale procházel jsem to,tak snad ne..

Podle mě pokud dobržďdujete do zatáčky, tak si zhoršuje silové podmínky na pneumatice..Tím,že přidáte k odstředivému zrychlení ještě zrychlení,resp. zpomalení od brzd tak se dříve dostanete na maximální hodnotu adhéze a pak už vám nepomůže ani ten strážný anděl.. Nevím jestli je to správně,ale připadá mi to logický..

(reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

4.4.2010 v 00:09 | Nahoru | #2
mates86> no to jo, ale když to budeš pomalu (hodně pomalu) zkoušet, tak zjistíš, že si guma nechá líbit hodně velký náklon a hodně brzd. ale taky záleží na teplotě, povrchu atd atd... a myslím, že tu nebylo napsané, že je lepší brzdit oběma brzdama a hlavně to chce hned po tom, co se brzdy pustí přidat, bo jak motorku tlačíš do zatáčky při brzdění, tak po pustění brzd si chce sama lehnout, tak potřebuješ zase rychle ven.

dnes sem si to tak zlehka zkoušel a je to prča

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka

4.4.2010 v 11:24 | Nahoru | #3
mates86> souhlas Mates Jen musíš umět odhadnout hranici kdy ti ta guma řekne dost.Podle mne si tady střelci pletou pojem dobře "projetá zatáčka" s "nejrychleji projetá zatačka".Je jasný,že když se budeš držet těsně pod hranicí adheze pneu budeš mít "největší náklon" potažmo nejrychlejší průjezd.Myslim si že zakladatel chtěl spíš vědět jak najíždět do zatáčky a rádius projetí,ale každopádně je tohle jedno z mála zajímavých vláken
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist