I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?
Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.
Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.
Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.
Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky
7 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
4 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
No a estli se dostaneš jen do první fáze (tedy do smyku kdy budeš ve směru zatáčky), tak aspoň spadneš bokem a né čelně, tzn. menší škody
e:chybějící slovíčko
Naposledy editováno 30.03.2010 10:15:41
2 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Hlavně nebrzdit. A nejlíp ani motorem, chce to držet lehounce pod plynem.
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Ať Ti to jde...a nejdřív radši bez ba´tohu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
PS: Ten borec na MZ si to tam dobře dal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Naposledy editováno 30.03.2010 10:35:52
Naposledy editováno 30.03.2010 10:42:57
špilas>Mr.Želva> mno a to me prave zajima! Vem si situaci ze projizdim tu zacatku 2x nachlup uplne stejne. Jednou mam zmacklou spojku..podruhe ne..jakej bude efekt a proč?
když jsi četl tu knížku, tak jsi určitě četl i o rozložení váhy přední vs. zadní kolo... má to bejt cca 40% přední, 60% zadní. Tvým úkolem je tendle poměr dodržet i při průjezdu zatáčkou. Když brzdíš, brzdíš motorem nebo máš vymáčklou spojku, tak se těžiště posouvá dopředu, protože přední vidlice se stlačuje víc. A ta motorka pak nedotáčí...
Nevim jestli to vysvětluju dobře, nějakej závodník mě určitě setře, ale prostě to tak cejtim a víceméně se mi to v praxi osvědčilo
Zásadní je ale to, že jsi udělal velkou jezdeckou chybu, že ses do té situace vůbec dostal. Stane se mi to párkrát za rok a pořádně si vynadám, co jsem to za debila, že neumím jezdit, když podcením zatáčku.
Pokud bys byl hodně rychlej, tak buď na okamžik narovnat, vzpít na plno za obě brzdy, naklopit a projet, ale to je už docela hodně práce během krátké chvilky...
Občas taky přibržďuju v podobných situacích lehce zadní brzdou, motorka se tim jakoby uklidní (nebo aspon mě to přijde)...
Přední brzdy v náklonu se docela bojim (lehce ano, ale prudce bych měl strach, že mi ujede přední kolo)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Švagr>Myslím, že za tu vteřinu a půl, co tě dělí od katastrofy toho moc nevymyslíš. Já bych to viděl na sešlápnutí zadní brzdy, což tě hodí do potřebného smyku k vytočení motorky ve směru zatáčky, a pak rychle odjet ze zatáčky pryč
No a estli se dostaneš jen do první fáze (tedy do smyku kdy budeš ve směru zatáčky), tak aspoň spadneš bokem a né čelně, tzn. menší škody
e:chybějící slovíčko
Tak tohle jsem udělal jednou na Simsonu. Do pravoúhlé zatáčky jsem vlítl v cca 50km/h a ono to nějak nevyšlo, tak jsem šel po zadní brzdě (přesně tak jak to dělám na kole, když to přepálím - silničním), abych se dostal do požadovaného smyku. Problém je v tom, že silniční kolo nemá vzadu tlumiče. Toho Simála jsem v tom smyku naklopil jak jezdec na ploché dráze, ale když jsem pustil brzdu, tak jsem dostal takovou prdu do prdele (když se to zadní kolo chytlo a tlumiče mě vyhodily), že jsem prdelí plachtil tak půl metru nad mašinou až jsem nakonec hodil držku a Simák salto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1) Jdi na okruh a uč se to tam a proboha hlavně bez baťůžku.
2) Když už pojedeš s baťůžkem, tak se na takové náklony a průjezdy vykašli, protože riskuješ svůj i její/jeho život.
3) V žádném případě nepoužívej obě brzdy, to tě pak v zatáčce rovná a to je špatně
4) zatáčku musíš vždy projíždět mírně po plynem a na výjezdu, až budeš na úrovní ohybu přidej plyn a to tě vytáhne
5) Pracuj tělem, přenášej váhu, motorka půjde za tvým tělem víc do náklonu
6) Když se tohle naučíš, tak se seber a jeď někam na okruh a proboha to nezkoušej tam, kde jsou svodidla, co tě zabijí, nebo ti amputují končetiny..