I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?
Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.
Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.
Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.
Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Naposledy editováno 30.03.2010 10:35:52
špilas>Mr.Želva> mno a to me prave zajima! Vem si situaci ze projizdim tu zacatku 2x nachlup uplne stejne. Jednou mam zmacklou spojku..podruhe ne..jakej bude efekt a proč?
když jsi četl tu knížku, tak jsi určitě četl i o rozložení váhy přední vs. zadní kolo... má to bejt cca 40% přední, 60% zadní. Tvým úkolem je tendle poměr dodržet i při průjezdu zatáčkou. Když brzdíš, brzdíš motorem nebo máš vymáčklou spojku, tak se těžiště posouvá dopředu, protože přední vidlice se stlačuje víc. A ta motorka pak nedotáčí...
Nevim jestli to vysvětluju dobře, nějakej závodník mě určitě setře, ale prostě to tak cejtim a víceméně se mi to v praxi osvědčilo