I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?
Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.
Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.
Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.
Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1) Jdi na okruh a uč se to tam a proboha hlavně bez baťůžku.
2) Když už pojedeš s baťůžkem, tak se na takové náklony a průjezdy vykašli, protože riskuješ svůj i její/jeho život.
3) V žádném případě nepoužívej obě brzdy, to tě pak v zatáčce rovná a to je špatně
4) zatáčku musíš vždy projíždět mírně po plynem a na výjezdu, až budeš na úrovní ohybu přidej plyn a to tě vytáhne
5) Pracuj tělem, přenášej váhu, motorka půjde za tvým tělem víc do náklonu
6) Když se tohle naučíš, tak se seber a jeď někam na okruh a proboha to nezkoušej tam, kde jsou svodidla, co tě zabijí, nebo ti amputují končetiny..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Mat_666>Sphere ti to napsala správně a za mě dodám:
1) Jdi na okruh a uč se to tam a proboha hlavně bez baťůžku.
2) Když už pojedeš s baťůžkem, tak se na takové náklony a průjezdy vykašli, protože riskuješ svůj i její/jeho život.
3) V žádném případě nepoužívej obě brzdy, to tě pak v zatáčce rovná a to je špatně
4) zatáčku musíš vždy projíždět mírně po plynem a na výjezdu, až budeš na úrovní ohybu přidej plyn a to tě vytáhne
5) Pracuj tělem, přenášej váhu, motorka půjde za tvým tělem víc do náklonu
6) Když se tohle naučíš, tak se seber a jeď někam na okruh a proboha to nezkoušej tam, kde jsou svodidla, co tě zabijí, nebo ti amputují končetiny..
Někde jsem ještě slyšel o tom pod plynem a přišlápnout zadní brzdu, to narovná mašinu a bude níž těžiště