I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?
Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.
Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.
Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.
Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Dolík....>NickSlaughter> no může a nemusí to souviset. "dobře projetá zatáčka" může znamenta co nejbezpečněj, tzn. z venku dovnitř a pak zase ven. menší náklon, plynulý průjezd. ale nejrychlej se to dá taky projížďět úplně jinou stopou, třeba dlouho na brzdách, pak prudce zlomit, rychle narovnat a plný plyn pryč. ale to už se dostáváme někde k rossimu a né, jestli vůbec v zatáčce sahat na brzdy
Jasně, základ ale stále je, že rychleji mohu tam, kam vidím Ono letět někde, kde to neznám vždy smrdí průserem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Dolík....>NickSlaughter> jedna super školící zatáčka je jedna pravá na skřítku směrem od šumperka
Vyhýbám se neznámým zatáčkám, pro mě je důležité, abych na motorce dobře vypadal a mohl projet zaplněnou hlavní třídu, která je děkuji bohu rovná