globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problémy s Jawkou
29.3.2010 v 21:18
Zdravím pánové a dámy!
Mám děsné problémy s mojí Jawou, loni jsem laboroval se samovolně zvyšujícímí se otáčkami apod. To se vyřešilo novou vložkou svíčky na levém válci a taky podfukovala hlava, ta se zabrousila. Teď je vše v richtiku, všechno těsní jak má. Další faktor který to ovlivňoval byla slabá pružina šoupátka, to se taky vyřešilo.
Karburátor jsem kompletně vyčistil v tech. benzínu, profoukal vzduchem, nastavil podle manuálu a chvíli se zdálo že je vše v pořádku, jenže nastaly nové problémy:
Když je studená a náhodou nastartuje tak na sytič jde šíleně do otáček, když ho vypnu naopak chcípne(to by mi až tak nevadilo, startnu, nasednu a jedu), ale po zahřátí jsou volnoběžné otáčky na úrovní někde 3-3,5tis, když to snížím pod 2 tis. tak chvíli to je v pořádku, ale nestartne jinak než se sytičem.
Jinak tedy jezdí v pořádku, jde za plynem a zdá se mi že i táhne velice dobře.
Dneska jsem na ní jel do práce, všechno v pohodě, tedy až na ten kolísající volnoběh. Po šichtě jsem k ní přišel a nechtěla chytnout, laboroval jsem s tím snad půl hodiny a furt nic. Vždycky když už chytla, tak na 3 vteřiny a pak hned chcípla, při přidání plynu ji to hned zadusilo. Nakonec po dlouhém přemlouvání tedy chytla a já dojel domů, ale jsem z toho nešťastný Můžete mi nějak pomoct?

Omlouvám se za román, ale chtěl jsem to popsat co možná nejpřesněji.

P.S.: Svíčky jsou fungl nové a jiskru hážou a mám tam VAPE.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Problémy s Jawkou

29.3.2010 v 21:20 | Nahoru | #1
hele odkážu Tě na www.jawamania.info. Tam ti kluci poradí. Zaručeně.

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou

29.3.2010 v 21:35 | Nahoru | #2
Tam jsem měl v plánu napsat dotaz taky, díky!

Problémy s Jawkou

29.3.2010 v 21:38 | Nahoru | #3
Ahoj,takhle se chová když bere falešnej vzduch.Nejezdi na to,motor mé blíž k zadření-velmi chudá směs.Přisávat může guferem na klice,jestliže nehuli a tedy nebere olej,tak pod zapalováním,nebo může přisávat mezi kartery-rovněž by hulila,nebo pod válcem a nejpravděpodobněji u příruby karburátoru.

Problémy s Jawkou

29.3.2010 v 21:40 | Nahoru | #4
Dělá to Vape - alespoň mě. S orig zapalováním dobře chytá, s Vape dobře jede. I kámošovi nechce zastudena chytat od tý doby co má Vape.

Naposledy editováno 29.03.2010 21:45:31

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou

29.3.2010 v 21:54 | Nahoru | #5
Co s tim má společnýho typ zapalování?Buď dá silnou jiskru ve správný moment nebo ne. Ale jak by zvyšovalo otáčky? Typoval bych to na něco se směsí, zkusit jinej karbec a zkontrolovat, jestli někde nepřisává. Jak vypadají svíčky? Černé, hnědé, bílé... Pokud jsou fungl nové, jak vypadaly ty před tim?

Naposledy editováno 29.03.2010 21:56:06

Problémy s Jawkou

29.3.2010 v 21:56 | Nahoru | #6
S vape mi to chytalo skvěle jen za polostudena sem musel roztlačovat. a jak psal nazlobenej- někde to saje vzduch.

Problémy s Jawkou

29.3.2010 v 21:56 | Nahoru | #7
bere ti to falešnej vzduch, jak už tady psali Vape to rozhodně nedělá, buď příruba karburátoru, případně pod válcema nebo gufero pod zapalovaním tohle všechno přetěsni gufero vyměň a mělo by být po problému, ještě je možnost, že ti saje falešnej vzduch mezi kártrama, ale to je hodně málo pravděpodobný, začni přetěsněním příruby karburátoru, pokud nepomůže tak výměna gufera pod zapalováním pokud ani to ne, tak sundej válce dej nové těsnění a musí to být v cajku.

(reakce na) Problémy s Jawkou

29.3.2010 v 21:56 | Nahoru | #8

Chotis>Co s tim má společnýho typ zapalování?Buď dá silnou jiskru ve správný moment nebo ne. Ale jak by zvyšovalo otáčky? Typoval bych to na něco se směsí, zkusit jinej karbec a zkontrolovat, jestli někde nepřisává.


Vliv to má jen na ty starty. Jinak bych to viděl na karburátor.

Problémy s Jawkou

29.3.2010 v 22:19 | Nahoru | #9
Chlapi na tom něco bude, pravda je, že to nehulilo skoro vůbec při jízdě.... Děkuju moc za rady! Zkusím přetěsnit tu přírubu toho karbce. Pak napíšu co to dělá.

Problémy s Jawkou

29.3.2010 v 22:45 | Nahoru | #10
já jen, aby tu řeč nestála, vsázím na gufero ( na klice u zapalka )
za román se neomlouvej, máš to moc hezky popsané

Problémy s Jawkou

29.3.2010 v 23:12 | Nahoru | #11
Zítra se na to podívám a pak poreferuju večer jak to dopadlo. Já osobně tipuju přírubu mezi karbcem a válcema, tedy pokud jde fakt o ten falešný vzduch Díky za pochvalu!

Problémy s Jawkou

29.3.2010 v 23:13 | Nahoru | #12
S Vape motorka startuje výborně Tyhle problémy má na svědomí pouze směs, ne zapálování. Jak bylo psáno výše, zkontrolovat přírubu, ta guma se brzo vymačká, ten plech co ji drží je moc tenký a časem se prohne, takže srovnat (v domacích podmínkách položit smirkl na sklo a brousit a brousit.. :)) Stejným postupem srovnat i ten hliníkový mezikus.

Už jen zopakuju, co už napsáno bylo, to kolísání otáček má na svědomí chudá směs, což může být přisáváním falešného vzduchu a nebo (podle mě spíše) přímo v karbci.. Ono někdy jen vyčistit nestačí, kanálky můžou být ucpané a ani drátkem to nevyčistíš.. Nejjednodušší je zkusit jiný karbec.. Vsadím boty, že v každém garážovém servisu díly na jawku mají.. A jestli ne, tak přijeď do hlučína, je tady jeden vyhlášený odborník..

Mám motorku o 5let novější a le i tak už jsem kdysi dávno řešil vychozené šoupátko, byla na něm úbytek 0,5mm materiálu na každé straně.. Ale to by se takhle neprojevovalo, zůstavalo viset po přidání plynu.. Jen tím chci říct, že prostě karbec 19let starý fakt nemusí být v poho.

8 let jsem měl 634 a celkem mě udivovalo, že šroub bohatosti musel být dotažený úplně nadoraz, jinak byla směs chudá.. Ale nebádal jsme nad tím ,motorka jela výborně.. Po 8mi letech jsem náhodou při čistění zjistil, že volnoběžná tryka, ač napohled stejná, je 3mm kratší než je originál..

Koukám, že motorku máš nově, to takhle blbla od novoty? Pokud ano, tak fakt zkus jako první věc prohodit karbec za jiný..

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou

29.3.2010 v 23:33 | Nahoru | #13
No právě že minulému majiteli šlapala výborně, začala takhle blbnout až u mě a to až vlastně loni. Předloni když jsem ji koupil tak jezdila i startovala skvěle, moc jsem toho před zimou už nenajezdil, po zimě se dělaly brzdy a taková celková udržba, sezónu sem začínal pozdě, kvůli tomu že mi sebrali papíry na 3 měsíce. Chvíli pohoda, byl jsem nadšený že to konečně i brzdí a pak se to začalo mrvit.
Ty otáčky blbly i kvůli bovdemu a právě té pružině o které jsem taky psal, vše už chodí jak má, šoupátko viset nezůstává. Myslel jsem že to už konečně bude v pohodě a ejhle.
Nad tím karburátorem uvažuju, nejde o peníze, ale nechce se mi vyhazovat peníze za nový karbec když to nakonec bude úplně něčím jiným.
Jinak díky za nabídku, ale hlučín je kapku z ruky Mám poblíž jednoho blázna co má nové náhradní díly na jawy, takže by se nový karbec sehnat dal, ale když to celou dobu chodilo dobře a najednou se to začalo kazit? To mi nejde do hlavy, to přisávání teď považuju za nejreálnější. Ale po tvém přízpěvku je mi jasné že asi i ten karbec budu muset dát nový, šoupátko už fakt není jak z výroby no...

Problémy s Jawkou

30.3.2010 v 11:09 | Nahoru | #14
sázel bych na gufero pod zapalkem je na jawách legendární

Problémy s Jawkou

31.3.2010 v 22:26 | Nahoru | #15
Jen abych nezůstal dlužen, tak oprava se odkládá na pátek, mám objednaný karburátor a bude konečně čas se vrhnout i na to podfukování, takže konečný verdikt tady napíšu o víkendu.

(reakce na) Problémy s Jawkou

31.3.2010 v 22:39 | Nahoru | #16

Blade23>N
Jinak díky za nabídku, ale hlučín je kapku z ruky M



Z ruky?! Hodinu a chlup (na Jawce.. :)) Karbec si nemusel kupovat hned nový, stačilo s někým prohodit, vždyť jsou už 30let stejné

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 19:08 | Nahoru | #17
Zdravím! K tomu karburátoru, radši sem ho koupil, nikdo po ruce nebyl kdo by měl jawku, stejně bych ho tak nebo tak kupoval. Nicméně problémy neodezněly. Namontoval jsem nový karburátor, srovnal přírubu a dal tam nové těsnění a po startu(který se povedl až po stříknutí benzínu do válce stříkačkou) otáčky vyletí k nebi. Při startování je svíčka suchá, totálně, takže to furt někde saje a karburátor na to neměl vliv, bohužel, myslel jsem že už budu jezdit
Takže chystám rozebrání té příruby komplet i s tím mezikusem co je přímo na válcích, je to nevím proč, utěsněné asi hermetixem nebo podobnou sračkou. Takže to očistím, dám tam těsnění a uvidím. Jestli ani tohle nepoimůže tak zbývá jenom to gufero u zapalování které jste avizovali.
Začínám být ale pomalu bezradný, jestli jsi tu nabídku myslel vážně, tak ti to dovezu na podvalu, jelikož po vlastní ose se na tom prostě jet nedá.

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 20:11 | Nahoru | #18
No pokud si neporadíš tak doporučuju Pavla Kubína v hlučíně

MOTOSPORT
Pavel Kubín
Hornická 30
748 01 Hlučín
mob.: 605 102 668

Zavolej mu předem, jestli má na to místo.

Jinak ve starším vlákně http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=82570&fid=18&pgr=1 máš kontakty na další servisy, ještě můžu doporučit z Havířova "motoblba", působí solidně, jawu určitě zvládne taky.. :)

Jian k komu tvému problému, pokud kopeš a svíčky jsou suché, tak to je moc divné.. Tohle neudělá nějaká netěsnost. Máš tam benzín? Teče dost? Nemáš zalepené sítko v nádrží? Zkus jak rychle teče do petky.. Ještě mě napadá jedna varianta, nemáš propálený píst skrz? Už jsem na jawě viděl.. Má to normální kompres?

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 20:35 | Nahoru | #19
Díky za kontakty!
Kompresi to má dobrou, písty jsem viděl, měl jsem sundané hlavy, obě a jsou v pořádku.
Sítko protéká normálně, benzín teče. Taky je mi to divné.
Nejsem žádný odborník na dvoutakty a na jawu už vůbec, vyzkoušel jsem všecko co mi kdo poradil a co mě samotného napadlo, i dneska se za mnou zastavil bývalý majitel a šťourali jsem se v tom a prostě nic, po složení otáčky v nebi a neuděláš s tím nic.

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 20:50 | Nahoru | #20
takže když to chytne tak běží? (i když s otáčkama v nebi?) a chcípne to samo nebo to běží dokud to nevypneš?

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 21:00 | Nahoru | #21
Běží dokud nevypnu a vypínám teda dost rychle, jelikož 4000 ot na studený motor asi není optimální. Minulý týden když jsem to tu psal, tak se mi to podařilo nějakým záhadným způsobem seřídit a když jela tak perfektně, bez problémů, večer jsem jel z práce a dost co nechtěla startnout tak volnoběh blbnul jak mohl.

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 21:02 | Nahoru | #22
No a dneska po instalaci nového karbce, tak chytla a ihned otáčky na cca 4000, když jsme dali maximální bohatost tak ty otáčky šly nahoru pomaleji, ale stejně tam vyletěly.

A ještě abych podal vyčerpávající info, tak po tom když startla poprvé tak chytala a první kopnutí. Může to být nějakým problémem v karburátoru? Že by byl třeba špatný a nešel by seštelovat?

Naposledy editováno 04.04.2010 21:21:44

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 21:31 | Nahoru | #23
tohle není jen o seřízení karburátoru, to spíše vypadá jako nevracející se šoupátko..

Nebo to můžou dělat i extrémně "teplé" svíčky, ale to by se projevovalo spíše až po zahřátí..

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 21:45 | Nahoru | #24
Myslíš že je možné aby tohleto dělal bovden? Šoupátko v karburátoru chodí krásně volně a fakt lehoutko, nikde nedrhne. Ale byl problém s lankem už jednou, celý bovden i s lankem se vyměnil, nakonec jsme dali i silnější pružinu a zdálo se že je po problému, ale nebylo...
Já věřím tomu, že to bude totální ptákovina a nakonec si budu nadávat jaký to nejsem vůl, jenže hledání té kraviny to je sakra únavná činnost.

Ještě ty svíčky: Brisk, tuším N15C, podle katalogu. Předtím jsem měl NGK a problémy byly stejné, svíčky jsou nové a barva taková cihlově hnědá, černé to není a bílé taky ne

Naposledy editováno 04.04.2010 21:47:53

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 21:51 | Nahoru | #25
takže svíčky OK, ten bovden by to být mohl ..

když máš karbec dole, tak se mrkni jestlki jde šoupátko až dolů..

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 21:58 | Nahoru | #26
Nemám čas číst všechny příspěvky takže pokud už to tady je tak se omlouvám.
Nejpravděpodobnější a nejjednoduší diagnoza.
někdo silnej jak silnice utáhl šrouby příruby karburátozu a teď to nesedí a saje faleš.
Sundat, zabrousit do rovna, na slabý těsnění potřený vazelínou a dotáhnout jako člověk a ne jako prase.

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 21:58 | Nahoru | #27
Kouknu na to, mám totiž bovden vedený pod nádrží na rámu a po pravdě se mi zdálo že kdyby to bylo o kapku delší tak by to bylo lepší. Možná se to zase seklo a dělá to zase bordel i když by to bylo už fakt sakra náhoda.

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 22:02 | Nahoru | #28
jo, ten bovden vytáhni z pod nádrže a nech ho volně, bokem (aspoň na zkoušku), zkoušel jsi jestl imáš vůbec na plynové rukojeti nějakou vůli? (otočením řídítek doleva se lanko natáhne, protoe by měla být vůle na lanku cca 3mm)

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 22:03 | Nahoru | #29
Mě to právě dělalo paseku při otočení doprava, kdy se bovden ohnul, doleva to nedělalo. Vůle tam je, aspoň dle mého soudu, 3mm nevím, ale něco jo. Ale je pravda že teď když sme to poskládali znovu tak jsem to nějak neřešil, nenapadlo mě to.

Problémy s Jawkou

4.4.2010 v 22:06 | Nahoru | #30
Ale stejně by to neřešilo tu strašně chudou směs ne? Když sem na tom jel do té práce, tak mi z laufů nešel žádný dým, což běžně je za mnou charakteristický modravý oblak A ta svíčka by podle mě taky měla být tmavší, já se špatně vyjádřil, je rozhodně světlejší než by být měla, úplně bílá sice není, ale ideální to taky není.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist