globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tak a je to tady! Konečně!
9.3.2010 v 16:54
Nic bych za to nedal, že tohle bude jedno z nejčtěnějších témat! Konečně přišel jeden člověk s kvalitním názorem!!!

Litrová motorka pro začátečníka? Proč ne?!

V časopise Motohouse (vydání březen 2010) na stránce 51 jeden z redaktorů vypráví, že to není žádný problém, proč taky? A já s ním plně souhlasím!!! Doporučuje například Hondu CB 1000R.

Takže opravdu NEzáleží na zkušenostech ale na ROZUMU!!!
Konečně!!!! Jak dlouho to trvalo, než s touhle myšlenkou někdo přišel a nebál se jí zveřejnit!

Tak a teď do mě!

2 reakcí na tento příspěvek Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 18:45 | Nahoru | #121
Mě by zajímalo, jak je to s tou krizovkou... jestli když mi tam vlítne auto a nebo mne to rzokope v zatáčce, a já jedu na šestce nebo litru... ??

Neuznám odpověd typu "s litrem bys jel pomaleji, se slabší motorkou bys tak nelětěl, apod." - protože každej jede tak - jaký má zkušenosti - jak je odvážnej - jak je blbej. Bohužel hranice těchto 3 kriterií jsou od sebe děsně blízko.. že letí jak kameň když má litra, tak potom je to jen o tom jak je blbej - pokud není zkušenej (což ale za určitýc okolností může být jedno a stejně bude za blba.. a to je ta tenká hranice - ROZUM).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 18:47 | Nahoru | #122
Jardik7> Přesně, navíc CB1000R je naháč a nikdo na něm nebude lítat pořád rychle, protože na něm fouká a je to potom takový celý náročný A taky v Motohouse dobře napsal:

"Jenomže chlape, já mám z toho litru prostě strach. Víc než 100 koní, to musí být neskutečný rambajz, přece si nebudu pořizovat motorku, na kterou se budu bát!"

"Ou, ou, ou, to ne," oponuji obratem, "ten litr má nad sto koní až někde nad hranicí 10 000 otáček, a není přece nikde psáno, že to musíš hned od začátku takhle šponovat."

Naposledy editováno 09.03.2010 18:47:55

Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 18:49 | Nahoru | #123
WhiteS...hele mám si koupit tričko Lacoste nebo Dolce a Gabana???Co je víc styl!!???

(reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 18:50 | Nahoru | #124

Stev>Já si o tom článku myslím že je to blábol stejně jako většina toho co dotyčný autor napíše, ale každej máme svůj názor.

On to ale nenapsal tak, že je o tom přesvědčený a přes to vlak nejede - mělo to být jen zamyšlení.
Jinak jak tu někdo na začátku psal něco o 2 a 2 je pět, tak to bylo trefné přirovnání...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 18:53 | Nahoru | #125

Raisidlo77>Mě by zajímalo, jak je to s tou krizovkou... jestli když mi tam vlítne auto a nebo mne to rzokope v zatáčce, a já jedu na šestce nebo litru... ??

Neuznám odpověd typu "s litrem bys jel pomaleji, se slabší motorkou bys tak nelětěl, apod." - protože každej jede tak - jaký má zkušenosti - jak je odvážnej - jak je blbej. Bohužel hranice těchto 3 kriterií jsou od sebe děsně blízko.. že letí jak kameň když má litra, tak potom je to jen o tom jak je blbej - pokud není zkušenej (což ale za určitýc okolností může být jedno a stejně bude za blba.. a to je ta tenká hranice - ROZUM).



myslim, že v krizovce jsou právě potřeba zkušenosti. to se rozumem nevyřeší, na to není čas.
to musí bejt automatická reakce...

Naposledy editováno 09.03.2010 18:53:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 18:54 | Nahoru | #126

Zdeny88>Jardik7> Přesně, navíc CB1000R je naháč a nikdo na něm nebude lítat pořád rychle, protože na něm fouká a je to potom takový celý náročný A taky v Motohouse dobře napsal:

"Jenomže chlape, já mám z toho litru prostě strach. Víc než 100 koní, to musí být neskutečný rambajz, přece si nebudu pořizovat motorku, na kterou se budu bát!"

"Ou, ou, ou, to ne," oponuji obratem, "ten litr má nad sto koní až někde nad hranicí 10 000 otáček, a není přece nikde psáno, že to musíš hned od začátku takhle šponovat."



problém je v tom, že prostě budeš na šestce jezdit opatrně točit do pěti šesti tisíc... Jenže časem zapomeneš(nejen začátečník řeší i jiný věci), že ta 6tka má v pěti cca 30 Nm a litr skoro 80Nm. V nájezdu do zatáčky to během pár vteřin udělá plus 30kmh, který začátečník stopro nedokáže zvládnout...

(reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 18:55 | Nahoru | #127

vonZahn>Pokud tomu začátečníkovi bude 21 a předtím jezdil tak na pinckovi, bude mít životnost max. 2 sezóny. První sezónu se na tom bude učit a 2. si začne věřit a začne za to tahat. A konec

Trošku přehnaná prognóza, lidí, co si koupili zpraku litra je docela dost a zdaleka ne všichni se vyráchali v asfaltu, tím ale nechci říct, že jsem rozhodně za...

(reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 18:55 | Nahoru | #128
Zdeny88>Je vidět,že pan redaktor se asi povozil

3 reakcí na tento příspěvek Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 18:56 | Nahoru | #129
Tak jako pro toho kdo začíná s lyžováním není hned ta nej-nej sjezdovka, tak jako začínající horolezec se nevypraví do Himalájí, nepatří biker začátečník na silnou, těžkou (nedej bože obojí) mašinu. Začátečník je začátečník bez ohledu na věk a postavení . Tvrzení mám rozum bude jezdit pomalu je fajn, ale ježdění na motorce přece vůbec není o tom jak to na rovině otevřu nebo ne. Jízda na mašině je (alespoň myslím) celý soubor návyků bez kterých to prostě nejde – jak zatáčet impulsem jak bez něho, jakou rychlostí najet do zatáčky aby to bylo dobře, otočka v plným rejdu, rychlá myška, kdy brzdit, jak brzdit atd. Tyhle věci se člověk v autoškole nenaučí ani náhodou. Ty lze získat jen a jen praxí. Jsem přesvědčen že na „normálnějších“ mašinách (gs 500, er5, CBF, fz6…) získá tyto základní návyky průměrný (kterých je nás nejvýce) biker snáze. Pak hurá na vysněnou silnou nebo těžkou mašinu. A najednou je vidět, že na to všechno co už jako umím a dělal jsem automaticky, musím stále myslet, ale zaplať pánbu že je z čeho vyjít.
Také myslím že tento postup má tu výhodu, že když k tomu někdo fakt moc není tak snad bude alespoň tak soudný (nebo jeho okolí) že už na nic silnějšího nepoleze.
Jsou samozřejmě i lidi talenti (ale podle Gausse jich nebude moc) co sednou hned na litra a za chvíli ho vodí jak kolo.
Vidím jednoznačně.Motorka se 120 koňma co dá dvoustovku za 10 sekund nepatří do rukou začátečníka, ať má třeba hlavu jako Einstein a doma herbář čtyřlístků.

(reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 18:59 | Nahoru | #130
Váňa> neni co dodat

1 reakcí na tento příspěvek Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:00 | Nahoru | #131
No myslím že každej znás by měl napřed zjistit třeba na 125 co dělá štěrk, volejová skvrna v zatáčce, zatáčka co vynáší apod. Protože kdyby to začátečník zjištoval na 1000 tak už nebude nikdy vědět co zjistil protože tam bude mít na tom štěrku jinou rychlost a jinej záběr. A zároven si myslím(možná se pletu) že na silný motorce, nevyježděnej člověk při špatném podřazení si taky může pěkně nabít.

Známej mi zrovna vyprávěl jak jeden zkušenej chlap doporučoval slečně v autoškole at si na začátek koupí cb 500 a ona že chce er6 tak si ji koupila a v první zatáčce se zabila :o)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:00 | Nahoru | #132

WhiteS>Byl bych spíš ten první typ. Motorky mě začaly brát tak kolem 9 - 10 let. Chtěl jsem něco takovýho, jako je fichtl nebo simson, jenže naši řekli ne! Říkali, že se do toho akorát budou rvát prachy a že je to prostě v těhle letech dost nebezpčený. V patnácti jsem si řidičák nedělal, protože na ten rok, co bych jezdil na 50ccm by to nemělo cenu. Počkal jsem tedy do 16 na 125 ccm a 11 kW. Motorku (tehdy Honda NSR) jsem měl samozřejmě ale asi o půl roku dřív. Na takový to leštění a ježdění kolem rybníka nebo s tátou.

Takže nejsem žádnej typ, kterej by si 17 řekl, že chce motorku a koupil hned to první, co bylo pekelně drahý a strašně se mu to líbilo. Když jsem prodával NSR, tak jsem akorát věděl, že chci opět sportovní brutální zalehávačku. Ninju, R6, nebo Gixxera.

Něco ti řeknu,když sem v 17ti začínal na čz 250-471 byla to ta nejvetsi blbost!bylo to na zacatek silný až moc a prvních par rozjezdu bylo furt po zadním!necxchtene.Taky odhad a zkusenosti se nedali vubec naučit ,protože ta motorka byla pro zacatecnika moc silná a furt sem padal a chyboval.Chce to začit hezky postupně 50 nebo 125,pak 500 a pak až 600 nebo 1000.Čím je motorka rychlejší a silnější ,tím víc musíš předvídat a bejt vyježděnej!Pokud sednes ze 125 na 1000 4v nebo brutal 2V ,tak nemas šanci preží,to ti říkám bez legsrace.Další věc je že rozum,šikovnost příchází s věkem(až na výjimky) a to že se muže veklá motorka řídit od 21 let není špatnej výmysl.Chce to zkušenosti ,haldu km za sebou a hlavně PŘEDVÍDAT!což mladý klucí neumí a ani nechtěj umět.

(reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:03 | Nahoru | #133
Váňa> lépe to ani napsat nejde

Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:03 | Nahoru | #134
Nemá cenu zástávat názor že pro začátečníka nahatej litr v pohodě. Protože stejně uslyšíš akorád fundovaný odpovědi jako "zabiješ se,nepřežiješ,si debil,atd...".

Naposledy editováno 09.03.2010 19:04:07

1 reakcí na tento příspěvek Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:05 | Nahoru | #135
pičovina na entou...naučte se jezdit aspoň na dváce a pak lezte na litr bože..to se vám hodí když najdete takovéto tlachy v časopise, který nikdo nečte..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:05 | Nahoru | #136

maxx10>Něco ti řeknu,když sem v 17ti začínal na čz 250-471 byla to ta nejvetsi blbost!bylo to na zacatek silný až moc a prvních par rozjezdu bylo furt po zadním!necxchtene.Taky odhad a zkusenosti se nedali vubec naučit ,protože ta motorka byla pro zacatecnika moc silná a furt sem padal a chyboval.Chce to začit hezky postupně 50 nebo 125,pak 500 a pak až 600 nebo 1000.Čím je motorka rychlejší a silnější ,tím víc musíš předvídat a bejt vyježděnej!Pokud sednes ze 125 na 1000 4v nebo brutal 2V ,tak nemas šanci preží,to ti říkám bez legsrace.Další věc je že rozum,šikovnost příchází s věkem(až na výjimky) a to že se muže veklá motorka řídit od 21 let není špatnej výmysl.Chce to zkušenosti ,haldu km za sebou a hlavně PŘEDVÍDAT!což mladý klucí neumí a ani nechtěj umět.


hlavně se podívej jaky si ty "boorec " v avataru...1-200,2-300 z místa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:14 | Nahoru | #137

Raisidlo77>Mě by zajímalo, jak je to s tou krizovkou... jestli když mi tam vlítne auto a nebo mne to rzokope v zatáčce, a já jedu na šestce nebo litru... ??

Neuznám odpověd typu "s litrem bys jel pomaleji, se slabší motorkou bys tak nelětěl, apod." - protože každej jede tak - jaký má zkušenosti - jak je odvážnej - jak je blbej. Bohužel hranice těchto 3 kriterií jsou od sebe děsně blízko.. že letí jak kameň když má litra, tak potom je to jen o tom jak je blbej - pokud není zkušenej (což ale za určitýc okolností může být jedno a stejně bude za blba.. a to je ta tenká hranice - ROZUM).



Já jsem začátečník a po 7tis km (dva měsíce) jsem přesedlala z 125tky na 695. není to problém. jediná změna k lepšímu se konala v lepším podvozku a snazším předjíždění. Na rychlost to až tak vliv nemělo - na naháči prostě fouká a nejde tam jezdit 200kou pořád -říkejte si co chcete.

a výhody silný motorky? Ty místa kde mi dváca dělala hada pod zadkem, Ducinka sedí jako přibitá. taky už se mnou nezávodí kdejakej trouba v plechovce a když chci pryč od náklaďáků tak prostě ujedu a to s dvácou nešlo.
O dálnici nemluvě, tam je slabá motorka hrozně nebezpečná. Tolik ke krizovkám co trápí mě.

Ohledně hmotnosti litrů a šestek tak myslím není co řešit a jestli někdo jede 200 na šestce nebo na litru a smrkne to proti zdi, tak myslím obsah taky nehraje roli a bude placatej.

Líbí se mi CB1000R a moc - takže být velkej kluk, asi bych jí koupila. Ale já NIKDY jako první motorku, a vlastně ještě dlouho ani jako třetí motorku bo na to nemám a vím to. Ale třeba jsou lidi co to zvládnou hned napoprvý...

1 reakcí na tento příspěvek Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:30 | Nahoru | #138
Vždyť nejde vždycky o výkon.....jde o to, že ta motorka je asi 3x větší než pincek a o hmotnosti ani nemluvím. I tyhle detaily jsou jasným důvodem, proč je litr do začátku nevhodný

Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:32 | Nahoru | #139
Doufám,že si děláš jen legraci a téma jsi založil aby bylo o čem psát.
Jestli ne,doporučuji zabrouzdat na Youtube a podívat se na některé začátečníky.
Hodně se zasměješ a bude ti to jasné.


Naposledy editováno 09.03.2010 20:22:50

(reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:34 | Nahoru | #140

Windy>Ty místa kde mi dváca dělala hada pod zadkem, Ducinka sedí jako přibitá. taky už se mnou nezávodí kdejakej trouba v plechovce a když chci pryč od náklaďáků tak prostě ujedu a to s dvácou nešlo.
O dálnici nemluvě, tam je slabá motorka hrozně nebezpečná. Tolik ke krizovkám co trápí mě.


Tak s tímhle plně souhlasím, u mě je to akorát SVčko, ale na litra bych si teda netroufal.

Naposledy editováno 09.03.2010 19:36:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:36 | Nahoru | #141

Švagr>Vždyť nejde vždycky o výkon.....jde o to, že ta motorka je asi 3x větší než pincek a o hmotnosti ani nemluvím. I tyhle detaily jsou jasným důvodem, proč je litr do začátku nevhodný



Já osobně CB 1000R nikdy neřídil, ale dle autora je docela lehká a pěkně ovladatelná. (narozdíl od ostatních litrových naháčů)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:37 | Nahoru | #142

WhiteS>Celkem mám najeto asi 8 000 km (na 125 ccm). Ale to je ted jedno. Pořádně si přečti, co píšu v úvodu fóra. Není tam nic o tom, že chci litra!!!



No nevím, ale myslím že po 8000 i šestka je celkem dost

(reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:42 | Nahoru | #143
Hiffson> Tak na litru nebude někdo točit 5 tisíc jako na šestce, ale tísíce čtyři... A pokud se někde nedokáže udržet a za ten heft prostě vezme, budiž mu asfalt při pádu měkký.

Pomalu se dá jezdit na všem a ve všem!!! Nedá se to sice srovnávat s běžným provozem, ale holka jak tady na videu, tak moje s tím neměli problémy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:45 | Nahoru | #144

Zdeny88>Jak to vidím já...

Ten kdo jezdil už na nějaký motorce (je fuk jestli to byl fichtl, 125 apod.) a dokáže nějak mozkem kalibrovat svou pravou ruku, tak nebude mít s litrem problém. Po pár km si určitě na tu notnou dávku síly zvykne.

Ten kdo nikdy na ničem nejezdil, by opravdu měl začít na něčem slabším, klidně jen chvilinku, aby si osahal, jak vlastně motorka funguje.

Jinak ať si každý koupí co chce a na co se cítí...



Myslíš že třeba 8000 je na to dostatek??

Naposledy editováno 09.03.2010 19:46:14

1 reakcí na tento příspěvek Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:48 | Nahoru | #145
to je asi hodná motorka, dokud se nelekneš, nebo jí nemáš vytočenou.
Další věc je, že začátečník nemá odhad na brzdy.
Vezmi si např TL1000, stačí nešetrně podřadit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:50 | Nahoru | #146

SVéčko>No nevím, ale myslím že po 8000 i šestka je celkem dost


není otázka je ovšem co je to za kilometry. Jestli šoupání okolo komína po silničkách kde si hlídáš králíky a výmoly, nebo vykroužený na okruhu a nebo potahaný rovný dálnice...

(reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:51 | Nahoru | #147

SVéčko>to je asi hodná motorka, dokud se nelekneš, nebo jí nemáš vytočenou.
Další věc je, že začátečník nemá odhad na brzdy.
Vezmi si např TL1000, stačí nešetrně podřadit.



s brzdama souhlasím to byla pro mě při přeskoku dlouho potíž silná motorka=silnější brzdy a to už fakt chce cit

(reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:51 | Nahoru | #148

Dargas>myslim, že v krizovce jsou právě potřeba zkušenosti. to se rozumem nevyřeší, na to není čas.
to musí bejt automatická reakce...



Sám bych to asi nenapsal líp

Už končím nebo to tu zahltím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:53 | Nahoru | #149

Hiffson>problém je v tom, že prostě budeš na šestce jezdit opatrně točit do pěti šesti tisíc... Jenže časem zapomeneš(nejen začátečník řeší i jiný věci), že ta 6tka má v pěti cca 30 Nm a litr skoro 80Nm. V nájezdu do zatáčky to během pár vteřin udělá plus 30kmh, který začátečník stopro nedokáže zvládnout...


to je problém Vás kluků
jezdíte po paměti a tyhle návyky Vám po čase přejdou tak do krve, že to fakt je potíž... jezdíte na otáčky a techniku.
my co jezdíma prostě tak aby nás to "někam dovezlo", to až tak neřešíme

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak a je to tady! Konečně!

9.3.2010 v 19:56 | Nahoru | #150
SVéčko> Já neříkám nic, pro někoho ano, pro jiného ne, já mám na šestce najeto 7500km a na litra se cítím, ale jak jsem psal, nejsem žádnej hustokrutostřelec, abych lámal rekordy, jen si myslím, že litr pro mě a můj způsob jízdy bude pohodlnější a účelnější...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Páčky Probrake Honda CB 1000R WildOne 16 3.4.2024 v 23:11 Lbj23
Houpání volnoběhu Honda CB 1000R mik119 7 1.4.2024 v 04:43 PANKY-CB600F
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
přešití sedla na nové motorce Honda CB 1000R JARYN82 17 27.12.2023 v 13:44 Niki76
Jakou motorku si mám vybrat Hondu C... Honda CB 1000R VFR 13 18.12.2023 v 22:12 storeman


TOPlist