paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Moto po okruhovým majiteli
21.2.2010 v 22:46
Zdravím všechny,

myslíte si, že je riziko kupovat mašinu (když jsme u toho, samo GSXo), která má vesměs málo nalítáno (9-10k), ale prvním majitel ji podle všeho tak dobrou pětitisícovku dával na okruhu? Teď se nebavíme o tom, že může být položená, ale spíš o tom, co na to motor.

Mám v merku kus, kterej má na sobě i kryt komplet rámu a kyvky, takže se mrknout případně pod něj na sváry?

Díky všem :)

Naposledy editováno 21.02.2010 22:48:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

25.2.2010 v 18:16 | Nahoru | #1

mynonaj>Dawe02> Franky to napsal přesně. Většina zařízení se navrhuje s ohledem na různé režimy zatížení. Jestliže poměr zatížení (max/nom) je v reálném provozu více ve "prospěch" toho maximálního, tak se životnost prostě zkracuje a lepší (např častější) servis to může pouze zčásti oddálit, ale ne zastavit. Při maximálním zatížení jsou větší síly, vyšší teploty,..atd.
Zařízení lze zamozřejmě navrhnout i na 100% max zatížení, ale pak to bude dražší, těžší, ...a v případě motocyklu vlasně zbytečné.



To snad da rozum ne?! Trochu nerozumim tomu cos mi timto chtel sdelit?

Predikce je trochu jiná kategorie - ta se týká už existujícího zařízení.
Návrh (a tedy správné nadimenzování) se dělá předtím.



Predikci zivota nedefinovane moto na nedefinovanem okruhu za nedefinovanych podminek udelal Franky par postu vyse (kdyz pomineme ostatni, tak se toto preci neda vyjadrit nekolika malo cisly (80% zatez, 10-15% plne zateze apod.).

Jen jsem chtel zduraznit ze takhle receno je to natolik zobecnene, ze to prakticky nic nerika. Navic je validita tech cisel dost diskutabilni

Naposledy editováno 25.02.2010 18:19:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli

25.2.2010 v 19:24 | Nahoru | #2
Dawe02> Jasné, ta čísla, která použil Franky, jsou obecná (jako příklad), myslím, že ale jeho odhad nebude daleko od pravdy (samozřejmě, že se najdou výjimky).Poměr maximálního zatížení při závodech, které uvedl franky (80%), je podle mne umírněný odhad. Kromě několika málo kol jsou motky v max zátěži (je jedno jestli akcelerace nebo brždění) - já bych dal i 95%.
V běžném provozu se podíl max. zatížení bude samozřejmě lišit "kus od kusu" ale více než nějakých 25-30 procent bude podle mě výjimka a průměr u sportů bude tak 20% (můj odhad) - BTW jaký je tvůj odhad?
Jelikož maximální zátěž způsobuje maximální opotřebení, tak každý km na okruhu může odpovídat 3-5 násobnému nájezdu za běžného provozu.
Toť můj názor strojaře - konstruktéra - technologa.
M.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist