myslíte si, že je riziko kupovat mašinu (když jsme u toho, samo GSXo), která má vesměs málo nalítáno (9-10k), ale prvním majitel ji podle všeho tak dobrou pětitisícovku dával na okruhu? Teď se nebavíme o tom, že může být položená, ale spíš o tom, co na to motor.
Mám v merku kus, kterej má na sobě i kryt komplet rámu a kyvky, takže se mrknout případně pod něj na sváry?
Díky všem :)
Naposledy editováno 21.02.2010 22:48:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
mynonaj>Dawe02> Franky to napsal přesně. Většina zařízení se navrhuje s ohledem na různé režimy zatížení. Jestliže poměr zatížení (max/nom) je v reálném provozu více ve "prospěch" toho maximálního, tak se životnost prostě zkracuje a lepší (např častější) servis to může pouze zčásti oddálit, ale ne zastavit. Při maximálním zatížení jsou větší síly, vyšší teploty,..atd.
Zařízení lze zamozřejmě navrhnout i na 100% max zatížení, ale pak to bude dražší, těžší, ...a v případě motocyklu vlasně zbytečné.
To snad da rozum ne?! Trochu nerozumim tomu cos mi timto chtel sdelit?
Predikce je trochu jiná kategorie - ta se týká už existujícího zařízení.
Návrh (a tedy správné nadimenzování) se dělá předtím.
Predikci zivota nedefinovane moto na nedefinovanem okruhu za nedefinovanych podminek udelal Franky par postu vyse (kdyz pomineme ostatni, tak se toto preci neda vyjadrit nekolika malo cisly (80% zatez, 10-15% plne zateze apod.).
Jen jsem chtel zduraznit ze takhle receno je to natolik zobecnene, ze to prakticky nic nerika. Navic je validita tech cisel dost diskutabilni
Naposledy editováno 25.02.2010 18:19:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto po okruhovým majiteli
V běžném provozu se podíl max. zatížení bude samozřejmě lišit "kus od kusu" ale více než nějakých 25-30 procent bude podle mě výjimka a průměr u sportů bude tak 20% (můj odhad) - BTW jaký je tvůj odhad?
Jelikož maximální zátěž způsobuje maximální opotřebení, tak každý km na okruhu může odpovídat 3-5 násobnému nájezdu za běžného provozu.
Toť můj názor strojaře - konstruktéra - technologa.
M.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 | Zajda2004 | 5 | 7.11.2023 v 13:42 Kubák |
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 | malbbs | 8 | 15.9.2023 v 19:32 yurcko |
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 | Motomaniak | 16 | 24.5.2023 v 05:56 Maly1 |