1 reakcí na tento příspěvek Laďák + karburátor
v zahraničí 50 dolarů
No a kontroler k ní se dá sehnat za 100 dolarů
Naposledy editováno 21.02.2010 23:47:41
1 reakcí na tento příspěvek Laďák + karburátor
Světe div se, já si ladil sám Er5ku, Horneta a ani jedna motorka nekouřila, oba motory se lehčeji vytáčely a spotřeba se od série lišila +/- 0,5L/100km..Ještě mi tu vyprávěj že i PC commander a Ignitech je pro vstřiky na hovno a graf co dostaneš po odladění je na všech brzdách na světě zmanipulovanej, aby měl zákazník radost..
PS: kamošův Fazer 600 2004 si v sérii sem tam zakouřil (černý saze, takže pohoda) z Horneta mi po 20ti tisících km po úpravách nevyšel ani černej ani modrej ani bílej obláček..Jde z zněj akorát pára při zahřívání motoru..Tak a teď mi můžeš vyprávět, že jsem jediná vyjímka na světě co mu Dynojet v nalědní v domácích podmínkách funguje..
2 reakcí na tento příspěvek Laďák + karburátor
Dargas: určit velikost hlavních trysek problém není, buď jdeš od menších po větší, nebo dáš rovnou největší možné..Když jsou trysky moc, motorka smrdí po benzínu (po jízdě), takže dáš menší..Polohu jehly jsem řešit nemusel a dal ji dle doporučení Dynojetu..Bohatost volnobežné směsy přesně neurčíš, ale poznáš když je mimo..S např. KN filtem se ochudí a je potřeba ji obohatit..I zahřátej motor se při rozjedzu zadrhává, při prudkým otočení plynu to samé, takže obohacuješ dokud to není OK..No a až něco najedeš koukneš na svíčky..Je to piplačka a hodně práce, určitě po odbrždění by to nebylo 100% OK ,ale nato aby se nekurvil motor a choval se normálně to stačí..
pak ještě nechápu, proč menší trysky?
jehly jsou u dynojetu nastavený tak, aby se směs obohatila, ne (nebo jaký jsou u dynojetu jehly?) ? tak nechápu, proč se pak dá menší HT, která ovlivňuje poslední část plynu - jehlou obohatíš cca 1/4-3/4 plynu a zbytek, kterej je o HT, necháš stejnej nebo dokonce ochudíš? tomu moc nerozumím
taky si moc nedokážu představit, jak by jinej vzducháč mohl ovlivnit volnoběh, když je zavřený šoupě a podlak v sacím potrubí nijak závratnej.. ?
no zítra to schválně zkusím odpojit airbox, jakej to bude rozdíl.
a nejlepší návod na nějaký domácí ladění má podle mě factory pro -
http://www.factorypro.com/tech_tuning_procedures/tuning_carbtune,CV,lower_rpm_engines.html
Naposledy editováno 22.02.2010 19:40:19
Naposledy editováno 22.02.2010 20:09:26
co přesně podle Tebe ovlivňuje volnoběžná tryska?
vliv sání jsem vztahoval pouze na volnoběh - tzn. zavřená klapka + volnoběžný okruh - tam jsem výrazný změny nepozoroval, ale můžu to ještě jednou vyzkoušet. jen mi přijde divný, že by filtr ovlivňoval něco jako je volnoběh, kdy bude podtlak v sání minimální, ne?
pro srovnání trysky keihin vlevo HT 125 vpravo VT cca 45 - teda čert ví jakej je tam průtok a jakým dílem/poměrem se VT podílí na bohatosti např. na třetinu plynu, na polovinu plynu a na plnej..
[URL=
Naposledy editováno 22.02.2010 20:51:19
2 reakcí na tento příspěvek Laďák + karburátor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďák + karburátor
zalezi kus na kusu motorky, treba u mojeho XJ muzu klidne za behu otevrit vzduchac, vyndat filtr a bezi to uplne stejne jak s nim akorat to samozrejme vic chrochta ....ono s KN filtrama to je taky druhej super business ...resi se furt smes, ale zajimalo by me kolik lidi meni vzduchac po 10tis km, pac jinak zahumusenej tjůning filtr ma vetsi prutocnej odpor jak radne menenej original, nehlede na to, za na tjůning filtry aspon na nahacich zatejka, prasi se ve vetsi mire a tak podobne ...
Dargas: určit velikost hlavních trysek problém není, buď jdeš od menších po větší, nebo dáš rovnou největší možné..Když jsou trysky moc, motorka smrdí po benzínu (po jízdě), takže dáš menší..Polohu jehly jsem řešit nemusel a dal ji dle doporučení Dynojetu..Bohatost volnobežné směsy přesně neurčíš, ale poznáš když je mimo..S např. KN filtem se ochudí a je potřeba ji obohatit..I zahřátej motor se při rozjedzu zadrhává, při prudkým otočení plynu to samé, takže obohacuješ dokud to není OK..No a až něco najedeš koukneš na svíčky..Je to piplačka a hodně práce, určitě po odbrždění by to nebylo 100% OK ,ale nato aby se nekurvil motor a choval se normálně to stačí..
sice to odporuje tvojí druhý větě v prvním příspěvku ale jinak ok, to zní jako rozumný doladění v domácích podmínkách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďák + karburátor
..Roko..>, ale při plném otevření už je to jen na trysce..Takže fakt nevím
Při plném otevření čeho? pokud klapky tak to není pravda
Jindra650>..Roko..> OK
zalezi kus na kusu motorky, treba u mojeho XJ muzu klidne za behu otevrit vzduchac, vyndat filtr a bezi to uplne stejne jak s nim akorat to samozrejme vic chrochta ....ono s KN filtrama to je taky druhej super business ...resi se furt smes, ale zajimalo by me kolik lidi meni vzduchac po 10tis km, pac jinak zahumusenej tjůning filtr ma vetsi prutocnej odpor jak radne menenej original, nehlede na to, za na tjůning filtry aspon na nahacich zatejka, prasi se ve vetsi mire a tak podobne ...
Jak říkáš..Kamoš dělal GS500 a furt to mělo něaký protesty, nakonec na airboxu našel vyvrtanej otvor v průměru 6mm..Když jej zaslepil bylo po problému.U mé ER5ky se motor normálně vytáček ikdyž jsem měl airbox celej dole (samozřejmě na místě v garáži).No nejvíc na raně to mám teď na VTR, tam je ramair přímo skrz krk řízení a když si posvítíš baterkou do náporovýho potrubí, filtry (jsou 2 válcový) krásně vidíš..Díky restriktorům (taková plastová válcová jokoby drátěňka, co se do filtrů vsune)se většina hrubšího bordelu do filtru ani nedostane a chovají se co se propustnosti týče v podstatě jeko origa papírový..
Jurawood - jak jsi dával ty videa, kde byly vysoký otáčky, ale zavřená klapka a bylo to v tu chvíli jen o volnoběžným okruhu - při vysokých otáčkách a velkým podtlaku se nasává větší množství vzduchu díky netěsnosti klapky?
ale to větší množství vzduchu s sebou strhává i větší množství benzínu díky šroubu/trysce bohatosti?, takže ani při vysokejch otáčkách a zavřený klapce nedojde k ochuzení směsi, protože poměr volnoběžný směsi je stejnej (při zavřený klapce) ať už je motor vytočenej nebo jen blafe na volnoběh..??
přijde mi divný obohacovat volnoběh jen proto, abych ovlivnil něco, co už je spíš o jehle. navíc volnoběh jde obohatit jen do určitý míry, při moc bohatý směsi se motor začíná dusit.
nebo je to úplně jinak?
já totiž nechápu, proč by byly trysky v dynojetu menší - to málo, co vím, je, že s průchodnějším filtrem klesne podtlak v sání a tím dojde k ochuzení směsi, je proto třeba směs obohatit. a tady vlastně píšete o pravým opaku -s průchodnějším filtrem menší trysky.
s volnoběhem nevím, dneska sem to zkoušel hrát si se šroubem bohatosti v rozmezí 4-5 otáček od zavřeno po 5 otáček povoleno a žádnej větší vliv na polohy plynu od 1/8 dál sem nepozoroval - v mým případě pokud nějakej vliv volnoběžnýho okruhu je, tak minimální.
nevím, proč střílení do karbu se přisuzuje jen malým volnoběžným tryskám - v mým případě (střílení kolem 1/4 - 1/3 plynu) to nefunguje a k odstranění střílení musím mít zvedlou jehlu o tři podložky. motor, ač vzducháč mající sklony k přehřívání, jsem málokdy v létě dostal přes 100 stupňů, spotřeba se motá o cca litr víc, než je tovární - teď uvidím, kolik to bude brát po přetryskování, na radu člověka, co to zkoušel, sem dal 130 HT místo 125, ale neprojížděl sem, tak těžko říct jakej bude výslednej efekt.
suma sumárum zvednutím jehel sem snížil spotřebu o cca půl litru, zlepšil chování v nízkých otáčkách, zjistil, že volnoběhem nenaženu něco, co už je spíš záležitostí jehly, motor nemá sklony k přehřívání, takže já sem spokojen, jen škoda, že nemám jinou jehlu na vyzkoušení. svíčka colortune dobrá věc, ale drobný rozdíly stejně moc nepostřehnu - ale jako informace jestli to není někde chudý, je to dobrý..
1 reakcí na tento příspěvek Laďák + karburátor
btw. tím posunutím jehel jsi spravil bohatost kolem 1/4 plynu jak jsi psal.
odstranil jsi tím i kmitání toho šoupátka? předpokládám, že ne?
1 reakcí na tento příspěvek Laďák + karburátor
Ja mam starou FZR 600 91" byvaly majitel tam neco kutil s ladakama made in doma a to same i prime filtry, konkretne na kazdy karburator zvlast, pakarna... Koukal jsem do karbiku a mam tam trysky mensi, alespon podle materialu se kterym jsem porovnaval jsou mensi...
No ja jsem se to pokousel dat nejak z toho mala co tu mam dohromady, tak jsem nastavil smes na tovarni 3 ot. a dal jsem tam puvodni airbox a ladeny KerKer, ale mam i original... Vzhledem k mensim tryskam jsem tam dal filtr K&N vypada to, ze to je presne tento...
Prve jsem se chtel zeptat jak tomu vadi upraveny airbox dle vaseho nazoru, je zmenseny priblizne o 30% viz foto...
A tady je ten KerKer... Videl jsem ho na nejakych FZR, tak snad je k tomu urceneej...
No a chtel jsem se zeptat... Svicky mam do cerna, jakoby saze... Trochu to strili do vyfuku a z vyfuku to za studena kouri, takovej bilej dym, po zahrati se to utlumi a kouri malo. Tak me zajimalo, zda to je podle vas alespon trochu dobre nastaveny... Pri jizde v nizkym pasmu otacek, tak do 3000-3500 trochu pocukava, pak uz OK cely prubeh, alespon me se to tak jevi, nemel jsem moznost zajezdit si na jinym FZR, tak nevim, zda to je normalni.
No a kazdopadne kolik by me to stalo seridit v servisu... Mam na mysli kontrolu hladin, podtlaku a nastaveni smesi. Muzete prihodit i cenu serizeni ventilovych vuli, staci priblizne jestli nekdo vi...
Sorry za tak rozsahlej dotaz, jsem trochu ukecanej Kdyz uz, tak uz
Dikes!
šoupě už jsem neřešil a zatím není v plánu - nevypadá to,že by se kmitáním něco vydíralo nebo někde dřelo, takže to snad ničemu nevadí.
Gripstone>Zdravim panove, taky pridam nejaky ten dotaz...
Ja mam starou FZR 600 91" byvaly majitel tam neco kutil s ladakama made in doma a to same i prime filtry, konkretne na kazdy karburator zvlast, pakarna... Koukal jsem do karbiku a mam tam trysky mensi, alespon podle materialu se kterym jsem porovnaval jsou mensi...
No ja jsem se to pokousel dat nejak z toho mala co tu mam dohromady, tak jsem nastavil smes na tovarni 3 ot. a dal jsem tam puvodni airbox a ladeny KerKer, ale mam i original... Vzhledem k mensim tryskam jsem tam dal filtr K&N vypada to, ze to je presne tento...
Prve jsem se chtel zeptat jak tomu vadi upraveny airbox dle vaseho nazoru, je zmenseny priblizne o 30% viz foto...
A tady je ten KerKer... Videl jsem ho na nejakych FZR, tak snad je k tomu urceneej...
No a chtel jsem se zeptat... Svicky mam do cerna, jakoby saze... Trochu to strili do vyfuku a z vyfuku to za studena kouri, takovej bilej dym, po zahrati se to utlumi a kouri malo. Tak me zajimalo, zda to je podle vas alespon trochu dobre nastaveny... Pri jizde v nizkym pasmu otacek, tak do 3000-3500 trochu pocukava, pak uz OK cely prubeh, alespon me se to tak jevi, nemel jsem moznost zajezdit si na jinym FZR, tak nevim, zda to je normalni.
No a kazdopadne kolik by me to stalo seridit v servisu... Mam na mysli kontrolu hladin, podtlaku a nastaveni smesi. Muzete prihodit i cenu serizeni ventilovych vuli, staci priblizne jestli nekdo vi...
Sorry za tak rozsahlej dotaz, jsem trochu ukecanej Kdyz uz, tak uz
Dikes!
duvodem tech cernych svici bude podle mojeho nazoru hlavne to hodne divny nastaveni volnobeznych okruhu, ktery ovlivnuje prave odezvu na plyn v tomhle pasmu otacek a hodne prispiva k cernym svicim. zakladni postup nastaveni bez pristupu k nejakymu mericimu vybaveni je takovy, ze u teplyho motoru se stalym volnobehem se pomalu vytaci sroub, az dosahnes maximalnich otacek, pak uz valec zdechava, takze se vratis na maximum a utahnes tak o pulotacku az otacku, to uz je zavisly na typu karbu a motorky. no a takhle udelas vsechny valce a po kazdym valci znova nastavis volnobezny otacky. Az to budes mit nastaveny, tak musi jit motor za plynem a to bez zadrhnuti, jak na volnobeh, tak v tahu.
včera jsem koupil ZX-9 a při prodeji mi bylo řečeno, že to má upravený trysky, takže předpokládám, že do bude Dynojet. Ale co tak o tom čtu, tak to asi nebude zrovna výhra z hlediska spotřeby a životnosti motoru. Nebo se pletu? Jinak moto má i laďák a sport. filtr.. Radši bych ten Dynojet dal dopryč a vrátil tam originál. Jinak černý kouř jsem nezpozoroval..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 106 | Včera v 15:44 osiris |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |