globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Laďák + karburátor
19.2.2010 v 23:24
Zdravím, na podzim jsem si koupil Bandita rok 2004, takže ještě karburátor. Motorka byla padlá a výfuk byl docela dost otlučenej, tak sem se rozhod, že koupím nový a rovnou laděný.Koupil jsem od firmy Creptus přímo na Bandita.Chci se zeptat jestli mám nějakým způsobem seřizovat karburátory.Pokud byste měl někdo nějakou zkušenost budu moc vděčný za pomoc.
Předchozí
1 2
Následující

Laďák + karburátor

20.2.2010 v 00:09 | Nahoru | #1
já myslím že nemusíš!Taky sem měl na er-5 normál a koupil ladak a jelo to pořád stejně a nic sem neseřizoval!

Laďák + karburátor

20.2.2010 v 07:15 | Nahoru | #2
Směs je celkem do bohata už od továrního nastavení, laďák to zas tak nerozhodí jako filtr..

Takže buď v klidu.

Pokud chceš mít jistotu kup si za 900 obyč. lambdu do auta a při akcelerac zkus zda ti ukazuje 0,8V a tím jseš stále bezpečně pod 14,7:1

Laďák + karburátor

20.2.2010 v 11:15 | Nahoru | #3
kdyz uz mas tam ten ladak dej tam i vic propustnej filtr at to stoji za ty prachy.Potom to ovsem musis nechat postelovat.

1 reakcí na tento příspěvek Laďák + karburátor

20.2.2010 v 12:40 | Nahoru | #4
Zadnej ladak bohatost smesi nerozhodi, bud v klidu a nenech se zlamat od nikoho, neni to 2T.

BTW lambda z auta mu vubec nic neukaze kdyz tam bude mit trvale 0,8V tak bude mit akorat jistotu, ze ma smes v prdeli a je to furt chudy Aby to bylo optimalne nastaveny s uzkopasmovou lambdou, tak musi vystup kmitat mezi jejima dvema urovnema, jinak vis kulovy, bud ze to je moc bohaty, nebo moc chudy ...btw potrebuje lehce bohatou a ne chudou

Laďák + karburátor

20.2.2010 v 12:44 | Nahoru | #5
taky mě to zajímalo, aspon nemusím zakládat téma, díky

Laďák + karburátor

20.2.2010 v 13:04 | Nahoru | #6
Ddíky za odpovědi,moc ste mi pomohly

1 reakcí na tento příspěvek Laďák + karburátor

20.2.2010 v 13:41 | Nahoru | #7
tak já teda za sebe musim říct,že když jsem dal na B12 LeoVince,tak mi to dělalo dost velkou neplechu,střílelo to jak prase,spotřeba vylítla nahoru.Všechno se to srovnalo až přetryskovánim Dynojetem a ted pohoda

jo a s tim filtrem,bych to nedělal páč jsem tam měl KNko a musel jsem ho vyndat,byla tam díra ve výkonu jak prase.do bandasky je podle mýho nejlepší origo filtr.

Naposledy editováno 20.02.2010 13:48:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďák + karburátor

20.2.2010 v 14:31 | Nahoru | #8

pardál77>tak já teda za sebe musim říct,že když jsem dal na B12 LeoVince,tak mi to dělalo dost velkou neplechu,střílelo to jak prase,spotřeba vylítla nahoru.Všechno se to srovnalo až přetryskovánim Dynojetem a ted pohoda

jo a s tim filtrem,bych to nedělal páč jsem tam měl KNko a musel jsem ho vyndat,byla tam díra ve výkonu jak prase.do bandasky je podle mýho nejlepší origo filtr.


Tak schvalne se podel o to jaky ty novy trysky jsou velikostne Vetsi? mensi? No myslim ze vetsi, akorat delaj to, ze je to bohaty a misto zvukovy kulisy je pak opticka - cerny oblacek, kterou tak casto vidim u dynojetovych motorek No a o kolik vylitla spotreba jak uvadis? Nemyslis, ze je to spis tim, ze za to jinak tahas kvuli tomu ze to ma jinej zvukovej projev? Bejt to 2T tak bych proti takovymu tvrzeni nerek ani A ani B.

Laďák + karburátor

20.2.2010 v 14:47 | Nahoru | #9
ne ne taham za to furt stejně.Ta spotřeba se mi fakt zvedla o nějakých 1,5l a až popřetryskování a seřízení na brzdě se to srovnalo.

Laďák + karburátor

20.2.2010 v 18:21 | Nahoru | #10
značkuju

(reakce na) Laďák + karburátor

20.2.2010 v 20:24 | Nahoru | #11
Jindra650>Tak za prvý, té lambdě se neříká úzkopásmová, ale skoková Za druhé, 0,8V je bohatá směs, jen nevíme, jak moc je to bohatý...ale pokud je to motorka s továrním nastavením karbeců, tak nám to stačí ke zjištění, že to není chudý. To kmitání mezi dvěma úrovněma, to máš asi namysli motorky se stříkačkou-s katalyzátorem, který vyžaduje přesný rozmezí součinitele lamda, což je asi 0,9-1 tzv.lambda okno, v tomhle rozmezí katík pracuje nejlíp. Máš pravdu, že potřebuje lehce bohatou. Není pravda, že laďák směs nerozhodí, je to podle typu, některej neznatelně, jinej víc. Zkontroloval bych to po montáži na brzdě s lamdou... >

Naposledy editováno 20.02.2010 20:26:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďák + karburátor

20.2.2010 v 20:33 | Nahoru | #12
Jindra650> chudá je fakt 0,2V, to ses popletl.

Marvinn> překmitávání z 0,8 na 0,2 nemusí bejt jen u stříkačky. Ta labmda má právě skok z 0,8 na 0,2 při lambda=1, takže pokud by to skákalo, tak to značí, že je lamba se pohzbuje těsně kolem 1 a tudíž se ta sonda "nemůže rozhodnout" jestli 0,2 nebo 0,8

E: sry, prohodil jsem omylem ty hodnoty

Naposledy editováno 21.02.2010 09:05:25

(reakce na) Laďák + karburátor

20.2.2010 v 20:48 | Nahoru | #13
Dargas> Bohatá je 0,8V To 0,9-1 jsem myslel součinitel lamda, ne napětí. S tím skákáním máš samozřejmě pravdu....My ale chceme, aby to neskákalo a bylo to pořád v mírně bohatým pásmu, tím pádem na multimetru chceme vidět 0,8V

Naposledy editováno 20.02.2010 20:49:00

1 reakcí na tento příspěvek Laďák + karburátor

21.2.2010 v 00:49 | Nahoru | #14
hm tak o lambdě víš Jindro kulový

a rozhodně nemá mozek aby se rozhodovala kam skočí, a kmitat taky nebude.. na to už jsem se s ní v praxi naladil dost abych to věděl

(reakce na) Laďák + karburátor

21.2.2010 v 02:36 | Nahoru | #15

Jurawood>hm tak o lambdě víš Jindro kulový

a rozhodně nemá mozek aby se rozhodovala kam skočí, a kmitat taky nebude.. na to už jsem se s ní v praxi naladil dost abych to věděl



I mistr tesar se utne, sorac, ale jestli mi tu nekdo bude tvrdit, ze potrebuje na lambde konstantni napeti, tak at de nekam A lambde pouzivany na autech se rika bud uzkopasmova, nebo skokova, vyznam je uplne stejny. Meri v oblasti kolene prechodu napetovy charakteristiky toho kyslikovyho clanku co v ni je a vestavenej komparator umi rozlisit jen dve urovne, proto je to nastaveny tak, ze musi kmitat kolem optimalni hodnoty, mezi jeho dvema urovnema je pasmo hystereze a kolem toho se to pak preklapi(takze to vlastne svuj mozek ma ). To ze na plnej plyn uz se na lambda regulaci nejede, to je otazka toho, ze tam uz je potreba bohatsi smes na max. vykon a k tomu je ti tahle lambda uplne k hovnu , asi tak jako ze v Cernobylu vedeli, ze maj vysokou teplotu v jadre, ale ne ze uz se tavi na sracky . A kulovy si myslim ze teda nevim(tak neskromny budu), Dargas by vedel....muze mi to ale bejt uplne kulovy Ono mimojine se sirokopasmovou lambdou co stoji docela ranec pak stejnak dopadne, ze sice ma sirsi rozsah mereni a vystupni napeti odpovida lambde, ale ujede se do bohata, stale stejny nesmysl to ukazuje a jediny relevantni udaj je to co meri analyzator plynu ale asi uz prestanu pichat do vosiho hnizda

Dargas: njn Martine, chybicka se vloudila ne, tady nema cenu razit nejaky odborny myslenky, tady vladne dynojet kit na motorkarich a to je svatost ja nevim, ale vzdycky se rikalo pretryskovat karby ale dneska je to tjuning kit, spesl vec

Naposledy editováno 21.02.2010 02:52:35

1 reakcí na tento příspěvek Laďák + karburátor

21.2.2010 v 08:43 | Nahoru | #16
Jindra650>Ty seš automechanik že? To, o čem tady mluvíš, je to lammda okno, o kterým jsem tady psal...Myslím, že víš jak to funguje, ale unikají ti souvislosti...Proč je tam ta regulace? Kvůli ideálnímu nastavení směsi a hlavně kvůli katalyzátoru, kterej pracuje nejlíp v úzkým pásmu kolem lambda 1. Dnešní motorky jsou vázány přísníma emisníma normama. Je to uzavřená smyčka-lambda+ostatní snímače>ŘJ>vstřikování, celý to trvá kolem 4ms a pořád dokola. Tady se ale řeší karburátorová motorka, tak sem necpi vstřikování... Ptal se, jestli má seřizovat karburátory...Jo a kdyžs nakousl ten Dynojet, tak z mých pozorování, co bylo změřeno na brzdě, tak NIKDY nezvýšil výkon, ale spotřebu stoprocentně. Tím neříkám, že pro naladění motorky nesmíme přetryskovat motorku Jen Dynojet je jedna velká pohádka, která pořád vynáší dost peněz

(reakce na) Laďák + karburátor

21.2.2010 v 09:12 | Nahoru | #17
Marvinn> tak nám schválně objasni, k čemu ten dynojet teda je? zvyšování spotřeby asi nikdo neuvítá, takže to ten účel nebude....

Jindra650> no stress, všichni melem o tom samym, to je jen nedorozumění ve slovíčkách...

Naposledy editováno 21.02.2010 12:01:37

Laďák + karburátor

21.2.2010 v 10:37 | Nahoru | #18
Dargas: taky mi to prijde

Marvinn: No, s Dargasem jsme na takovym "ustavu pro psychycky chore", bejt automechanik, tak tady peju chvaly na Dynojet a nebo prevrtani trysek vrtakem Jasne ze uzkopasmova lambda regulace se pouziva u vstrikovani, ale ta bezne dostupna lambdasonda ze vsech aut a motorek, kterou se tady nekde radilo kontrolovat spravnou lambdu po namontovani ladaku je proste kravina. Ty lambda sondy jsou navrzeny aby fungovaly kolem 1ky a mimo tohle pasmo jsou prece uplne k nicemu. K cemu je, ze to ukazuje konstantni napeti, kdyz to rika akorat ze to je nekde v bohatym, nebo chudym pasmu, no to je k prdu. BTW to jako karburatorovej motor si myslis ze pracuje za uplne jinych prebytku vzduchu? Je to furt stejnej zazehovej motor, zadnej naftak, to ze vstrikovani umoznuje presnou regulaci a montaz katu je druha vec, nicmene to proc karburatory jsou tak relativne slozity zarizeni se spoustou trysek a palivovych okruhu je, ze se snazi udrzet spravnou lambdu taky kolem 1ky(vyjma krajnich rezimu a prechodovych rezimu, ale to vstrikovani taky dela), akorat bez zpetny vazby to nejde porad ale vicemene jen v ustalenym rezimu. Dynojet je dobry komercni tah kazdopadne furt mi nikdo neodpovedel, jaky velikosti trysek ma Dynojet proti standardu. Kdyz by kazdej bral motorky k nekomu kvalifikovanymu s brzdou, tak bych to chapal. Ono je jasny, ze kus od kusu kazdy motor je trosicku jiny a nastaveni z fabriky je takovy, ze pokreje vsechny motory, takze na brzde se to da vypiplat, ale apriory aplikace Stage 1, 2, 3, 4 nebo kolik jich je, tak to me privadi k nerizenemu privalu smichu.

Naposledy editováno 21.02.2010 10:39:23

1 reakcí na tento příspěvek Laďák + karburátor

21.2.2010 v 10:38 | Nahoru | #19
ale vždyť dynojet je hlavně o těch tryskách ne? jsou to kity pro určitý sitace a podle toho rozdělený na určitý "stage" - a ladiči na to taky určitě slyšej, protože je to pro ně lepší byznys prodat celou sadu různých velikostí trysek, než na motorce vyměnit trysky za jinou velikost a tím by to celý stálo míň, než těch velikostí prodat 3 sady v jednom kitu, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďák + karburátor

21.2.2010 v 10:42 | Nahoru | #20

Němec>ale vždyť dynojet je hlavně o těch tryskách ne? jsou to kity pro určitý sitace a podle toho rozdělený na určitý "stage" - a ladiči na to taky určitě slyšej, protože je to pro ně lepší byznys prodat celou sadu různých velikostí trysek, než na motorce vyměnit trysky za jinou velikost a tím by to celý stálo míň, než těch velikostí prodat 3 sady v jednom kitu, ne?


Jasne, mas uplnou pravdu, ale jestli ti odbornici co to ladi pouzivaj uzkopasmovou lambdu z auta, tak to je jak kdyby nic nemerili Pak se clovek octne na nejaky akci, nebo letisti a z kazdy druhy motorky opatreny mega-hustym dynojetem vidim cerny oblacky z vejfuku, kdyz tomu nandaj

Laďák + karburátor

21.2.2010 v 10:43 | Nahoru | #21
tady máš ty trysky dynojet a jejich značení v porovnání s ostatníma, jestlis měl na mysli tohle? jestli je to pravdivý nebo ne posoudit nedokážu :) -
hole-----Kehein #--- DynoJet #---Mikuni #
0,0570----147,5------ 136--------127,5
0,0580----150-------- 138--------129,4
0,0590----152,5------ 140------- 131,3
0,0600----155-------- 142--------133,1
0,0610----157,5------ 144------- 135,0
0,0620--- 160-------- 146------- 136,9
0,0630--- 162,5------ 148------- 138,8
0,0640--- 165-------- 150------- 140,6
0,0650--- 167,5------ 152------- 142,5
0,0660----170-------- 154------- 144,4
0,0670--- 172,5------ 156------- 146,3
0,0680--- 175-------- 158------- 148,1
0,0690--- 177,5------ 160------- 150,0
0,0700--- 180-------- 162------- 151,9

zdroj:
http://www.exriders.com/vbb/printthread.php?s=f039c3d74b2ae840fe4e7690dbd8cfd2&threadid=210561

Naposledy editováno 21.02.2010 10:44:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďák + karburátor

21.2.2010 v 10:46 | Nahoru | #22
Jindra650> já myslel že u ladění se používá i to air/fuell ratio udělátko? to je něco jinýho, než lambda, ne? tam bys pak měl v pohodě naladit motorku jak je třeba, ne? o problematice nic moc nevím, ptám se jen, protože mě to zajímá

Laďák + karburátor

21.2.2010 v 12:01 | Nahoru | #23
A/F udělátko je stejně chytrý, jako sonda na kterou je napojený. tzn. muselo by bejt napojený na širokopásmovou lambdu, aby to k něčemu bylo.

btw. Jindra nemyslel jaký velikosti trysek existujou, ale jaký jsou v dynojet kitech.
jestli tam bejvaj menší, větší nebo oboje, potažmo který trysky se tímhle "dynojet přetryskováním" většinou dávaj - menší, větší...?

Naposledy editováno 21.02.2010 12:03:49

(reakce na) Laďák + karburátor

21.2.2010 v 12:07 | Nahoru | #24
Němec> Air/fuel ratio je v cestine pomer palivo vzduch, tzn. vyjadruje to stechiometrickej prebytek vzduchu a to je lambda, ale musi se pouzivat sirokopasmova lambda sonda, ktera dokaze meri spojite v pouzitelny oblasti a ne uzkopasmova/skokova, ktera je urcena pro motory kde chci udrzet lambda=1 a mimo 1 uz pouzit nejde. I tak neni spatny mit jeste vedle druhy meridlo, treba analyzator vyfukovych plynu pro potvrzeni mereni.

Laďák + karburátor

21.2.2010 v 12:26 | Nahoru | #25
aha díky za vysvětlení, já právě mnyslel že to A/F se měří něčím na způsob jako tu zmiňuješ analyzátor výfukových plynů - asi jako na emisích na STK, tam je to poměrně přesný, ne (i když nevím, čím a jak to tam měřej) ?
a v dynojetech jsou jen větší trysky? - z logiky věci bych myslel, že jo - jakýkoliv úpravy se tady zmiňujou - jinej filtr, jinej výfuk, chudší směs za účelem plnění emisních limitů a její následný obohacení - všechno vyžaduje určitý obohacení. takže menší trysky by ani u dynojetu v drtivý většině případů neměly smysl, nebo jo?

3 reakcí na tento příspěvek Laďák + karburátor

21.2.2010 v 12:32 | Nahoru | #26
no, filtr asi na bohatost vliv má, ale samotná koncovka výfuku?
pořád jsem se od nikho nedozvěděl, jak může pouze výměna koncovky výfuku rozhodit bohatost směsi (vzd. filtr standartní, beze změny)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laďák + karburátor

21.2.2010 v 12:52 | Nahoru | #27
Dargas> no ale proč se teda pořád tvrdí, že výfuk složení směsi ovlivní? je k tomu něco v češtině, nebo v nejhorším i v jiným jazyce (AJ nejlíp), kde je funkce a vliv (pokud nějakej je) výfukový soustavy na samotný složení směsi ve válci vysvětlenej?

vzhledem k tomu, co píšeš, mi totiž uniká smysl výfukový soustavy (u 4T) jinej než tlumící hluk.

ještě tak dokážu pochopit, že při střihu ventilů vlivem nižšího odporu ve výfuku tý směsi vyletí víc ven, než je žádoucí, ale to složení samotný směsi ve válci nijak neovlivní, protože směs už je daná na vstupu karburátorem, je to tak?

stejně tak potom nechápu, proč u otevřenýho výfuku dochází ke střílení při ubrání plynu, který se přisuzuje chudý směsi - která ale dle Tvýho tvrzení nemůže být chudá, když ji jiná koncovka neovlivní

(reakce na) Laďák + karburátor

21.2.2010 v 13:04 | Nahoru | #28

Dargas>no, filtr asi na bohatost vliv má, ale samotná koncovka výfuku?
pořád jsem se od nikho nedozvěděl, jak může pouze výměna koncovky výfuku rozhodit bohatost směsi (vzd. filtr standartní, beze změny)



Změnou puzace ve výfukovém potrubí,se dá ovlivnit i pulzace sání.

Jinak k Dynojet kitům:není to žádnej marketingovej tahák,ale nejdůležitější věc,je tam jehla,která dokáže průběh ovlivnit nejvíce,kolikrát mi toho po zoptimalizování zůstane i polovina nepoužitá,ale je to také tím,že mezi motorkama jsou kus od kusu někdy docela rozdíly.

K lambdě:správně říkáte,že skoková je nevhodná,ona jen při chudé směsi přepne a pak je schopná se vrátit při nějaké bohatosti zpět,jenže nevíš,o kolik se pak třeba přidá paliva.Většina brzd u nás,bohužel používá skokovou(s výrobcem se o to přu už několik let)Zahraniční výrobci brzd používají širokopásmovou,kde se zobrazuje bohatost v AFR.
Byl jsem také nucen zakoupit zařízení,které mi měří v AFR,jinak se totiž nedá naladit vůbec nic a ten výsledek ze skokové je velmi zavádějící.

(reakce na) Laďák + karburátor

21.2.2010 v 13:12 | Nahoru | #29
Dargas> Na mojí FZS1000 po výměně origo koncovky za otevřenou změna na jízním projevu ani na chodu motoru žádná. Spotřeba o malinko výš, ale to může být i změnou jízdního stylu. Rozhodně nečekej nárust výkonu, to samotná koncovka nezajistí. I když FZS má exup, u motorek bez něj nevím.

(reakce na) Laďák + karburátor

21.2.2010 v 13:21 | Nahoru | #30
Němec> kdybych o něčem takovým věděl, tak už to dávno mám přečtený

Murkin> mhol bys nějak rozvést ty pulzace? (čili chceš říct, že střih ventilů na ovlivnění stačí?)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bandit vs E10 [1, 2, 3] Suzuki GSF 600 Bandit MeCool 76 Dnes v 07:10 bazin.
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman


TOPlist