1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při vysokych otáčkách nedobíjí
hondacbf1000>Zeptám se blbě, ale jsem stará škola:
Nemůžou být sjeté kartáčky na alternátoru? Změnší se tak jejich přítlak ke komutátoru a pak by odskakovaly při vyšších otáčkách.
Dřív to dělalo na snad všech alternátorech, dynamech a čertvíještě na jakých zařízeních...
U spotřebičů to bylo obdobné a ty pak ztrácely výkon.
Ale na motorce jsem to nikdy nerozdělával, takže nevím. Teda na motorce jo, kdysi, ale na HONDĚ ne, s Hondou neznám problémy
až na to že ten alternátor nemá žádné uhlíky
ale to bys věděl kdyby ses podíval do příslušného manuálu.
Píšu to pořád dokola, kdo o tom nic neví by neměl sem cokoli psát!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) při vysokych otáčkách nedobíjí
Dingo>až na to že ten alternátor nemá žádné uhlíky
ale to bys věděl kdyby ses podíval do příslušného manuálu.
Píšu to pořád dokola, kdo o tom nic neví by neměl sem cokoli psát!
Proto jsem psal, že jsem stará škola. V manuálu k motorce žádný popis alternátoru nemám.
No a když tomu rozumíš, tak vysvětli: jak se proud vytvořený v alternátoru, dostane do baterky??? Čím se sbírá?
Fyzika sedmá třída říkala o principu toto: "Pohybujeme-li cívkou v magnetickém poli, vzniká na této cívce elektrické napětí. Na tom principu fungují alternátory, že na rotor navineme cívky, na nich se generuje elektřina a z komnutátoru se sbírá "kartáčema", což je někdy pomocí uhlíků, jindy pomocí měděných pásků.
Ale alternátor bez sbírání vzniklého proudu, jaksi pozbývá smysl...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 | Zajda2004 | 5 | 7.11.2023 v 13:42 Kubák |
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 | malbbs | 8 | 15.9.2023 v 19:32 yurcko |
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 | Motomaniak | 16 | 24.5.2023 v 05:56 Maly1 |