globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd
 
17.2.2010 v 18:04
Vazeni pratele motorek

Rad bych navodil debatu ohledne pouzivani zadni brzy v krizovce.
Podobne tema zde nedavno bylo a alespon pro me s nejasnym zaverem.

Stojim o vase nazory na modelovou situaci, kterou priblizim nize.

Predstavme si prumerneho jezdce, nikoliv okruhoveho strelce, ktery jede v poklidu po silnici a nahle musi krizove brzdit a to zcela necekane. Terenem je asfalt, ktery je suchy a neni zasterkovany. Jede se po rovine nebo temer po rovine. Motocykl nema ABS nebo CBS a podobne vychytavky a typ motocyklu je supersport/nahac a jim podobne, ne napr. chopper, kde je jine rozlozeni hmotnosti.
Nikoliv tedy situace, kdy se zenu od zatacky k zatacce, presne vim, kde musim a kdy brzdit a mam spoustu zkusenosti!
Modelova situace je dle me docela bezny stav za jizdy, nikoliv nerealna smyslenina.

Muj nazor na tuto situaci je brzdit jen predni brzdou.

Moje duvody?
Ve zcela necekane situaci je se soustredeni pouze na davkovani jedne packy, navic citlivou rukou dle me pro prumernou osobu unosne.

Naopak zadni brza, ovladana mene citlivou nohou v pevne bote dale snizujici citlivost muze v necekane rizikove situaci snadno vest k zablokovani zadniho kola, ztrate stopy, nutnosti korekce smeru a tim padem snizeni efektivity brzdeni predni brzdou.

Prosim o vase nazory k tomuto tematu a prosim pouze o nazory skutecne k tematu a to takove, ktere k tomu maji co rici , jelikoz bych chtel z vlakna vydolovat nejakou hodnotu. Lepe, at neprispeje nikdo, nez zbytecne. Prispevky se budu snazit moderovat tak, abych prispel k vyse popsanemu.

Dekuji za pochopeni a dekuji vsem za snahu se podelit o sve zkusenosti a nazory.

EDIT: Jelikoz bych rad udrzel vlakno fakt v lajne a strucne, tak budu mazat asi vic, nez by se kdekomu libilo, at se to nezmeni jen v nejaky pokec. Takze se predem omlouvam tem, kteri napisi i prispevky v pohode a ve snaze nejak pomoci, ze jim zmizi...
Nezlobte se prosim

EDIT2: Jelikoz jsem to asi nevysvetlil zcela jasne, tak doplneni: Ja nemam pochybnosti o tom, ze by brzdeni pouze predni brzdou bylo na kratsi draze, nez brzdeni obema.
O cem mam pochybnosti, je to, ze prumerny pilot motorky nezvladne v krizovce efektivne brzdit zadni brzdou a dojde k zablokovani kola.
Jde mi tedy o to, ze motorka by to zvladla, ale clovek to nezvladne.

Naposledy editováno 17.02.2010 20:15:36

1 reakcí na tento příspěvek krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

17.2.2010 v 22:14 | Nahoru | #1
Jak může někdo na motorce, kde je dobrej každej milimetr styčný plochy gumy a asfaltu, při brždění dobrovolně používat jen polovinu tý styčný plochy je nad moje chápání Brzdit jen přední je taková kravina, že se vždycky rozčílím, když to vidím. Mrzí mě to, ale zdá se mi, že advokáti brždění jen jednou brzdou nikdy pořádně nezkusili brzdit oběma. Rozdíl je markantní.

PS: Proč je vůbec tak špatný, když se zablokuje zadní kolo (při brždění v přímém směru)? Zablokovaný kolo pořád brzdí líp než kolo vůbec nebržděný. Osobně se mi zadní kolo při brždění blokuje dost často. V čem je problém? Když porovnám zničení zadní pneu proti tomu, že dokážu dobře a rychle zastavit, tak si vybírám rychlý zastavení.

PS2: Proč se asi dělají všechny ty systémy kombinovaných brzd?

PS3: Proč asi závodníci brzdí oběma brzdama?

Edit: přidáno PS4 a PS5

PS4: Proč mají všechny auta brzděný všechny 4 kola? (když by mělo stačit brzdit jen předníma)

PS5: Proč se vůbec dělají na motorky zadní brzdy? (když je přece účinnější brzdit jen přední)

Naposledy editováno 18.02.2010 08:32:40

(reakce na) krizové brzdění - použití přední vs. obou brzd

17.2.2010 v 22:16 | Nahoru | #2
Bozo> no o polovině styčné plochy by se bavit dalo, ale brzdný efekt zadního kola je tak možná 5% a zvlášť, když se ti už to zadní kolo zvedne, tak je to fuck už úplně.

Naposledy editováno 17.02.2010 22:17:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist