P.S. pro Dušíny: Měním filtr zatím s každým olejem a neřeším to kvůli penězům
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?
Dolph-cz>...favorit...,proč tady srovnávat pravěk?co třeba nová ochcavka 1.2 ta má fest přes 100 koní a ani náznak po zkráceném servisním intervalu...,a to neberu 180 koňovou R1,která rozhodně nemá 4 litry oleje...
co XR 6OOR??taky jednobuch,taky z převodovkou a taky se spojkou v oleji-pravda o cca.1/3 nižším výkonem ale interval v klidu 6000km.
tak čím to tedy je?ty tvrdíš,že se olej extrémně namáhá tepelně-je lokálně přehřívaný-chápu to správně?
Ja si pripadam jako kolovratek, motor 1,2TSI je opravdu hodne nakonovanej a maze jeste turbo, podle me by mel mit zkracenej interval, ale at uz z jakyhokoli duvodu(?marketing?)nema a co jsem slysel, tak ma velice mizernou zivotnost, ale stale olej maze JEN a JEN motor, zadny prevody, zadna spojka a z tehle soucasti se odlucujou castecky opotrebeni. Lokalni prehrivani chapes spravne, pracovni casti pistu maji teploty ve stovkach stupnu a jsou chlazeny olejovou mlhou v klikovy skrini.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?
Jindra650>Ja si pripadam jako kolovratek, motor 1,2TSI je opravdu hodne nakonovanej a maze jeste turbo, podle me by mel mit zkracenej interval, ale at uz z jakyhokoli duvodu(?marketing?)nema a co jsem slysel, tak ma velice mizernou zivotnost, ale stale olej maze JEN a JEN motor, zadny prevody, zadna spojka a z tehle soucasti se odlucujou castecky opotrebeni. Lokalni prehrivani chapes spravne, pracovni casti pistu maji teploty ve stovkach stupnu a jsou chlazeny olejovou mlhou v klikovy skrini.
chápu,jak to myslíš.
víš i nějaká čísla pro srovnání?
stále mi to nějak nestačí....,prakticky všechny motorky mají převod i spojku ve stejném oleji,takže tohle už můžeme vynechat.a u všech se dostávají částečky do oleje-od toho je tam filtr,aby je pochytal.(EXC 530 má rovnou 2)
teploty při spalovavání se jistě liší,ale nemyslím,že nějak zásadně-máme daný kompesní poměr s kterým se moc hýbat nedá(z důvodu samozápalu zejména u karburátoru,nebo nepřímého vstřikování)
dále pak směšovací poměr benzínu se vzduchem-s tím taky nehnem(neřeším teď nejmodernější motory v autech,kde už umí směs výrazně ochudit a tím je motor výrazněji teplotně namáhán)
takže výbuch je prakticky v každém motoru stejný-záleží pak jak vzniklou energii využít...
chlazení pístu se řeší ostřikem dna pístu.....prostě mi hlava nebere,proč má exc několikanásobně nižší životnost olej než např. R1
ale to už jsem vlastně psal....
PS:zajímají mně fakta-ne odpovědi,ve stylu-pripadam jako kolovratek....to nemůžeš srovnávat...a 40kw má favorit..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom | Stromowner | 23 | 16.2.2024 v 20:26 Edyk |
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom | Bocik13 | 4 | 13.2.2024 v 16:49 Bocik13 |