globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?
13.2.2010 v 13:21
Četl jsem zajímavý článek, že u motorky se nemá měnit každou výměnu oleje i filtr. Dle vyjádření nějakého technologického oddělení rafinérské firmy se účinnost filtrace oleje se stoupajícími kilometry zvyšuje(samosebou do určité meze), proto doporučují výměnu každý druhý či třetí olej. Je fakt, že Suzuki má také předepsanou výměnu každých 18000km a pochybuji, že je to kvůli šetření peněženky zákazníka. Na druhou stranu v článku nebylo napsáno, koho autor cituje, takže to není nijak dohledatelné a ověřitelné. Co si o tom myslíte vy? Vím, že je to spíš taková kravina, ale lepší než řešit kaviárové tousty


P.S. pro Dušíny: Měním filtr zatím s každým olejem a neřeším to kvůli penězům

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 20:02 | Nahoru | #1

Dolph-cz>...favorit...,proč tady srovnávat pravěk?co třeba nová ochcavka 1.2 ta má fest přes 100 koní a ani náznak po zkráceném servisním intervalu...,a to neberu 180 koňovou R1,která rozhodně nemá 4 litry oleje...

co XR 6OOR??taky jednobuch,taky z převodovkou a taky se spojkou v oleji-pravda o cca.1/3 nižším výkonem ale interval v klidu 6000km.

tak čím to tedy je?ty tvrdíš,že se olej extrémně namáhá tepelně-je lokálně přehřívaný-chápu to správně?


Ja si pripadam jako kolovratek, motor 1,2TSI je opravdu hodne nakonovanej a maze jeste turbo, podle me by mel mit zkracenej interval, ale at uz z jakyhokoli duvodu(?marketing?)nema a co jsem slysel, tak ma velice mizernou zivotnost, ale stale olej maze JEN a JEN motor, zadny prevody, zadna spojka a z tehle soucasti se odlucujou castecky opotrebeni. Lokalni prehrivani chapes spravne, pracovni casti pistu maji teploty ve stovkach stupnu a jsou chlazeny olejovou mlhou v klikovy skrini.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 20:32 | Nahoru | #2

Jindra650>Ja si pripadam jako kolovratek, motor 1,2TSI je opravdu hodne nakonovanej a maze jeste turbo, podle me by mel mit zkracenej interval, ale at uz z jakyhokoli duvodu(?marketing?)nema a co jsem slysel, tak ma velice mizernou zivotnost, ale stale olej maze JEN a JEN motor, zadny prevody, zadna spojka a z tehle soucasti se odlucujou castecky opotrebeni. Lokalni prehrivani chapes spravne, pracovni casti pistu maji teploty ve stovkach stupnu a jsou chlazeny olejovou mlhou v klikovy skrini.



chápu,jak to myslíš.
víš i nějaká čísla pro srovnání?

stále mi to nějak nestačí....,prakticky všechny motorky mají převod i spojku ve stejném oleji,takže tohle už můžeme vynechat.a u všech se dostávají částečky do oleje-od toho je tam filtr,aby je pochytal.(EXC 530 má rovnou 2)

teploty při spalovavání se jistě liší,ale nemyslím,že nějak zásadně-máme daný kompesní poměr s kterým se moc hýbat nedá(z důvodu samozápalu zejména u karburátoru,nebo nepřímého vstřikování)
dále pak směšovací poměr benzínu se vzduchem-s tím taky nehnem(neřeším teď nejmodernější motory v autech,kde už umí směs výrazně ochudit a tím je motor výrazněji teplotně namáhán)

takže výbuch je prakticky v každém motoru stejný-záleží pak jak vzniklou energii využít...

chlazení pístu se řeší ostřikem dna pístu.....prostě mi hlava nebere,proč má exc několikanásobně nižší životnost olej než např. R1

ale to už jsem vlastně psal....

PS:zajímají mně fakta-ne odpovědi,ve stylu-pripadam jako kolovratek....to nemůžeš srovnávat...a 40kw má favorit..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist