globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?
13.2.2010 v 13:21
Četl jsem zajímavý článek, že u motorky se nemá měnit každou výměnu oleje i filtr. Dle vyjádření nějakého technologického oddělení rafinérské firmy se účinnost filtrace oleje se stoupajícími kilometry zvyšuje(samosebou do určité meze), proto doporučují výměnu každý druhý či třetí olej. Je fakt, že Suzuki má také předepsanou výměnu každých 18000km a pochybuji, že je to kvůli šetření peněženky zákazníka. Na druhou stranu v článku nebylo napsáno, koho autor cituje, takže to není nijak dohledatelné a ověřitelné. Co si o tom myslíte vy? Vím, že je to spíš taková kravina, ale lepší než řešit kaviárové tousty


P.S. pro Dušíny: Měním filtr zatím s každým olejem a neřeším to kvůli penězům

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 12:48 | Nahoru | #1
Jindra650> Pleteš víc věcí dohromady. Nikdo tady intervaly výměny oleje nezpochybňuje. Vypláchnutí zmínil Mirek12, ale v souvislosti s prohlédnutím bordelu. A k tomu výkonu auto/motorka. Pleteš hrušky s jablkama. To je jak říct, že BMW 530d má výkon jak kdejakej 10l náklaďák, ale kdybys ty motory prohodil, tak ten třílitr s tím nehne. Stejně tak motorky. Litrový výkon vysoký, ale ve vysokých otáčkách a nevhodný průběh krouticího momentu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 16:06 | Nahoru | #2

Mládě.Fidži>Jindra650> Pleteš víc věcí dohromady. Nikdo tady intervaly výměny oleje nezpochybňuje. Vypláchnutí zmínil Mirek12, ale v souvislosti s prohlédnutím bordelu. A k tomu výkonu auto/motorka. Pleteš hrušky s jablkama. To je jak říct, že BMW 530d má výkon jak kdejakej 10l náklaďák, ale kdybys ty motory prohodil, tak ten třílitr s tím nehne. Stejně tak motorky. Litrový výkon vysoký, ale ve vysokých otáčkách a nevhodný průběh krouticího momentu.


Ja nechci abych vypadal arogantne, ale ver mi, ze litrovy vykon znamena dost, protoze ten vykon v podstate udava tepelny zatizeni oleje ...jasne, v olejovy vane je treba teplota relativne prijatelna, ale to vypovida malo o tom, jakych teplot se dosahuje v cinnych castech motoru a prave to, ze objem oleje u motorky musi odvadet daleko vic tepla na jednotku objemu(prevodovka ma nezanedbatelny ztratovy vykon taky) znehodnocuje olej vic jak u auta, do toho jeste ta spojka. Ok to vyplachnuti jsem pritah za vlasy Jabka s hruskama ale nepletu, pro olej je dulezity tepelny zatizeni a to nesouvisi s kroutakem, ale vykonem, vykon=teplo ....apropo naftaky maj kratsi intervaly na olej a vyssi naroky kvuli pruniku sazi pres olejovy film na stenach valce, tyhle castice nejen ze jsou jak brusna. Shrnu to, cim mene oleje a vyssi tepelny zatizeni, tim castejsi vymeny - to je duvod kratkych intervalu u endur a krosek, malo oleje-nizka hmotnost, vysoky tepelny zatizeni - provoz na plny zatizeni v malych rychlostech, nedostatecny chlazeni v terenu

Naposledy editováno 14.02.2010 16:08:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 108 6.6.2024 v 11:37 Kubák
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom Fazerrli 12 1.6.2024 v 09:46 rogyze
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 23.5.2024 v 03:36 2stroke
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18


TOPlist