globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?
13.2.2010 v 13:21
Četl jsem zajímavý článek, že u motorky se nemá měnit každou výměnu oleje i filtr. Dle vyjádření nějakého technologického oddělení rafinérské firmy se účinnost filtrace oleje se stoupajícími kilometry zvyšuje(samosebou do určité meze), proto doporučují výměnu každý druhý či třetí olej. Je fakt, že Suzuki má také předepsanou výměnu každých 18000km a pochybuji, že je to kvůli šetření peněženky zákazníka. Na druhou stranu v článku nebylo napsáno, koho autor cituje, takže to není nijak dohledatelné a ověřitelné. Co si o tom myslíte vy? Vím, že je to spíš taková kravina, ale lepší než řešit kaviárové tousty


P.S. pro Dušíny: Měním filtr zatím s každým olejem a neřeším to kvůli penězům

Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

13.2.2010 v 18:50 | Nahoru | #31
to bych chtěl vidět jak by se pár lidem orosilo čelo až zjistili že jejich motor filtruje sotva polovinu oleje a protržení celoprůtokáče ,nebo uplné ucpání s následnym zadřením je hovadina.. všude to má jištění a tlakový ventil takže olej proudit bude pokaždé.. to zase někdo nezná mazací okruhy a dělá tlaky ...

2 reakcí na tento příspěvek Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

13.2.2010 v 18:54 | Nahoru | #32
jo a chtěl bych filtr do Fazera pod 200,- tak leda piču všechno se to na netu motá kolem 300,- + poštovny a když to koupím v krámu tak to maj taky pěkně osolené..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

13.2.2010 v 20:19 | Nahoru | #33

Mirek12>jo a chtěl bych filtr do Fazera pod 200,- tak leda piču všechno se to na netu motá kolem 300,- + poštovny a když to koupím v krámu tak to maj taky pěkně osolené..


filtr pod 200,-

a tak asi by to šlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

13.2.2010 v 20:31 | Nahoru | #34

VeFeRák>filtr pod 200,-

a tak asi by to šlo

čítám že dobírkou to bude + 120 ,- ale jo

(reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

13.2.2010 v 20:34 | Nahoru | #35

Mirek12>čítám že dobírkou to bude + 120 ,- ale jo



jóóó...tak můžu jít spát

(reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

13.2.2010 v 20:42 | Nahoru | #36

Pepa GSX-R>Výrobci některých automobilů doporučují výměny olejů po 30-50 000 km,
Když se tento interval dodržuje,tak už motor nevydrží tipnu si 500000km,ale jen 200000km.
Teď jsem opravoval motor Opel vectra,který má najeto 150000km,při rozebrání jsem se zhrozil,škoda že jsem si to nenafotil.Kdyby mi někdo řekl,že má najeto milion Km,uvěřil bych tomu.Bohužel...... A zrovna u tohoto motoru byla prováděna výměna oleje po 30000km.
Na olejích a filtrech nešetřit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Opel je dobrý šmé a olej na Opel nemá vliv. To potvrdí devět z deseti auto doktorů.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

13.2.2010 v 21:57 | Nahoru | #37
Já mám v chytré knize výměna oleje po max 12000km. ale doporučený interval je 6000km.Řídím se samo sebou doporučeným intervalem!!A filtr mi mění vždy!!Nenapadlo by mě nechat sarý filtr!Jezdím k autorizovanému servisu Hondy!

(reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 00:23 | Nahoru | #38
Mirek12> Filr mám na fazera 600 za 180,- ale co to poštovné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 00:30 | Nahoru | #39
Mládě.Fidži>Kilometry jsou origo,kamarád to kupoval nové,Olej pouze Castrol edge plná syntetika,byl už ,,4x měněn,, Po opravé znovu,tak už po páté A motor ve 150 000 km total KO.Od teď bude měnit olej každých 15000 km

Naposledy editováno 14.02.2010 00:31:36

(reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 00:34 | Nahoru | #40

Mirek12>uber těch vykřičníků.. byla to benzínová hujda?? 16V?



Ne je to ropák 2,2 rok 2006

Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 00:51 | Nahoru | #41
Mam u FMX vymena oleje 3000 km , filtr olejovy kazdych 12 000 tisic, myslim si ze vyrobce vi proc tyto intervaly dava, ale kdyz vymenite filtr driv nic se nestane, prijde mi to zbytecne menit kazdou vymenu. Nema cenu se o tomto bavit, proc by vyrobce udaval neco co muze skodit motoru ? Naopak vyrobce udava intervaly, ktere jsou bezpecne a ne hranicni s znicenim motoru. Pokud nekdo nevymeni olej v 3000 tak se nic nestane vymeni ve 4000, pokud jezdite jako lidi a lejete tam kvalitni olej nic se nestane. Ale je lepsi se drzet danych intervalu a nejak drasticky je neprekracovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 01:15 | Nahoru | #42
Pepa GSX-R> No vidíš, já většinou dřív než v 25-30tkm neměním a ten chudák už má 270000km. Kdy mám čekat smrt?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 01:28 | Nahoru | #43
Mládě.Fidži> A jak to mám vědět?Co máš za stroj?Já mám na audině přes 400000km a bez problému.Ale měním pravidelně po 10000km olej i s filtrem

2 reakcí na tento příspěvek Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 01:46 | Nahoru | #44
Do filtru se chyta docela hodne humusu, ucpavaj ho otery ze spojky, otery z valce, prevodovky, v aute je daleko min soucasti, ktery maze pomerne daleko vic oleje ...napln je skoro stejna jak u auta, ale maze navic vsechny prevody, sbira oter ze spojky a aby to nebylo malo, tak jeste je tepelne vic namahanej jak u auta ...nikdy me nenapadlo uvazovat o mene castych vymenach filtru, ac vyrobce pise po 12 tis, tak ho menim pri kazdy vymene po cca 6tis km. No a k oleji asi tolik jak tu nekdo psal ze ma nazacatku i na konci stejny vlastnosti, tak mazaci urcite jo(viskozita, teplotni stabilita)! ALE!! ma v sobe kopec mikrocastic karbonu a dalsich castic co filtr nepobere, pak kysely slouceniny ze spalovani a ani jedno neni chemicky a mechanicky dobry na motor.

(reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 10:02 | Nahoru | #45

Jindra650>Do filtru se chyta docela hodne humusu, ucpavaj ho otery ze spojky, otery z valce, prevodovky, v aute je daleko min soucasti, ktery maze pomerne daleko vic oleje ...napln je skoro stejna jak u auta, ale maze navic vsechny prevody, sbira oter ze spojky a aby to nebylo malo, tak jeste je tepelne vic namahanej jak u auta ...nikdy me nenapadlo uvazovat o mene castych vymenach filtru, ac vyrobce pise po 12 tis, tak ho menim pri kazdy vymene po cca 6tis km. No a k oleji asi tolik jak tu nekdo psal ze ma nazacatku i na konci stejny vlastnosti, tak mazaci urcite jo(viskozita, teplotni stabilita)! ALE!! ma v sobe kopec mikrocastic karbonu a dalsich castic co filtr nepobere, pak kysely slouceniny ze spalovani a ani jedno neni chemicky a mechanicky dobry na motor.



No vidíš a tohle někteří jedinci nechápou

(reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 10:13 | Nahoru | #46
Pepa GSX-R> Souhlas...mám podobné skušenosti..myslím, že je to už několikrát rozebírané téma...vše se točí kolem režimu a prostředí ve kterém ten motor běží...je asi nesmysl najíždět 30tis km na oleji u pekařské dodávky, když jede od obchodu k obchodu jedna dvě max tři pak stojí motor klape na volnoběh..a v prašném prostředí..naproti tomu, člověk který najede na dálnici a dá pět a většinu km najede v tomto režimu. Myslím, že ty projezdy na olej jsou spíš maximální počty km a každý by se měl zamyslet v jakém režimu jezdí..a to se týka sam. i motorek..jestli to jde jen na okruhu na plnej kotel..tak je 1000km asi až až..ohledně filtru to samé....jsem si dovolil takhle shrnout..

1 reakcí na tento příspěvek Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 10:20 | Nahoru | #47
Jinak nějak často se teď setkávám s lidma co do na octavce tdi repas turbo okolo 250 až 300tis km..tam je dle mě as to nejslabší místo na kvalitu oleje potažmo projezdy km na výměnu..na klice se to asi nezadře tam to vydrží hoooodně..můj názor..

Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 10:39 | Nahoru | #48
hele, když ty filtry filtrujou čím dál líp, tak to se kromě obchodování s jetejma gumama brzo rozjede i obchodování s jetejma filtrama co?

1 reakcí na tento příspěvek Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 10:42 | Nahoru | #49
Nebudu zpochybnovat tvrzeni v uvodu vlakna, dost mozna ze ten filtr je v docela dobry kondici po jednom vymennem intervalu, nevim. Zato vim, ze treba po odsroubovani filtru vytece z moji motorky jeste dobrych 3/4 litru staryho oleje, ktery by tam jinak zustal a castecne rovnou znehodnotil novou napln. Takze budu menit filtr nadale kazdych 12000 km s olejem dle manualu

(reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 10:44 | Nahoru | #50

Jindra650>Do filtru se chyta docela hodne humusu, ucpavaj ho otery ze spojky, otery z valce, prevodovky, v aute je daleko min soucasti, ktery maze pomerne daleko vic oleje ...napln je skoro stejna jak u auta, ale maze navic vsechny prevody, sbira oter ze spojky a aby to nebylo malo, tak jeste je tepelne vic namahanej jak u auta ...nikdy me nenapadlo uvazovat o mene castych vymenach filtru, ac vyrobce pise po 12 tis, tak ho menim pri kazdy vymene po cca 6tis km. No a k oleji asi tolik jak tu nekdo psal ze ma nazacatku i na konci stejny vlastnosti, tak mazaci urcite jo(viskozita, teplotni stabilita)! ALE!! ma v sobe kopec mikrocastic karbonu a dalsich castic co filtr nepobere, pak kysely slouceniny ze spalovani a ani jedno neni chemicky a mechanicky dobry na motor.



Souhlas

(reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 11:16 | Nahoru | #51

PetrVTR_new>Nebudu zpochybnovat tvrzeni v uvodu vlakna, dost mozna ze ten filtr je v docela dobry kondici po jednom vymennem intervalu, nevim. Zato vim, ze treba po odsroubovani filtru vytece z moji motorky jeste dobrych 3/4 litru staryho oleje, ktery by tam jinak zustal a castecne rovnou znehodnotil novou napln. Takze budu menit filtr nadale kazdych 12000 km s olejem dle manualu



to je fakt, minulou sezonu jsem to řešil tak, že jsem motorku vytlačil do kopečka, chvíli jsem počkal a vyteklo asi půl litru (měnil jsem kvůli pár dnům na okruhu). Asi by ho šlo vyšroubovat a zpět zašroubovat ale to bych se trochu bál o těsnění, mám pocit že se při zašroubování jakoby zařízne a podruhý by to nemuselo fungovat.

(reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 11:22 | Nahoru | #52

drobshay>Jinak nějak často se teď setkávám s lidma co do na octavce tdi repas turbo okolo 250 až 300tis km..tam je dle mě as to nejslabší místo na kvalitu oleje potažmo projezdy km na výměnu..na klice se to asi nezadře tam to vydrží hoooodně..můj názor..



V poradku. To je normalni zivotnost toho turba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 12:16 | Nahoru | #53

xx-jimmy>Já mám v chytré knize výměna oleje po max 12000km. ale doporučený interval je 6000km.Řídím se samo sebou doporučeným intervalem!!A filtr mi mění vždy!!Nenapadlo by mě nechat sarý filtr!Jezdím k autorizovanému servisu Hondy!



no chvalim, ze si nechavas menit servis v autorizovanem servise, aspon maji oficialni zastoupeni na ceskem trhu z ceho zit

1 reakcí na tento příspěvek Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 12:40 | Nahoru | #54
Muj nazor je jeste takovejhle ....proc se u nas traduje, ze japonsky motorky jsou mrtvy po 50tis km? Ze stary motorky jsou stary pasti, co se hned po koupi rozsypou? Jasne jeden duvod je staceni tachometru, ale druhej si myslim to, ze pred 10ti, 15ti lety nebylo takovy povedomi o udrzbe motorek, setrilo se a sralo na to, pak rozdil v tom co motory vydrzi je markantni. Vzdyt i to moje XJ z drevni doby ma litrovej vykon 110k a to nema ani dneska zadny bezny produkcni auto(i kdyz teda takova 1,2L TSI od VW nejspis uz jo), navic jeste vzduchac a kdyz na podobnou motorku se aplikujou vymeny oleje po 15ti, 20ti tis, filtr se jen vyplachne v benzinu, jak tu nekdo rikal, tak se vubec nicemu nedivim. Ten mistni vyplachovac by si mel treba uvedomit, ze kdyz se filtr takhle odborne vyplachuje, tak se ten bordel splachne z venkovni plochy a cast usadi na vnitrku, parada

Naposledy editováno 14.02.2010 12:42:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 12:48 | Nahoru | #55
Jindra650> Pleteš víc věcí dohromady. Nikdo tady intervaly výměny oleje nezpochybňuje. Vypláchnutí zmínil Mirek12, ale v souvislosti s prohlédnutím bordelu. A k tomu výkonu auto/motorka. Pleteš hrušky s jablkama. To je jak říct, že BMW 530d má výkon jak kdejakej 10l náklaďák, ale kdybys ty motory prohodil, tak ten třílitr s tím nehne. Stejně tak motorky. Litrový výkon vysoký, ale ve vysokých otáčkách a nevhodný průběh krouticího momentu.

Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 12:59 | Nahoru | #56
No teda, nechat si měnit olej v servisu, to bych se propad hanbou, že si to neumim udělat sám.. Vždycky sem si u všech aut a motorek měnil olej sám. Do auta kupuju 10w-40 API-SJ za 40kč litr(zaměstnanecká výhoda) a výměna 10tis i s filtrem vždy. Do GSX-F a GSX-R co sem měl, tk manuál doporučoval výměnu filtru každou třetí výměnu oleje, ale já měnil raději vždy. V dirtu měnim olej co projetých 15l benálu i přes trojnásobný čištění(sítko, magnet a odstředivka).

1 reakcí na tento příspěvek Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 13:28 | Nahoru | #57
když už tady řešíme oleje-může mi někdo vysvělit proč se má měnit co 15 hodin olej v ostrém 4.taktním enduru??(ktm 530 exc)

kdyby filtr-pochopím,že se zasere ze spojky,ale čím se tak rychle znehodnotí olej??
jsem automechanik,takže něco málo o olejích vím,a nepíšu to tady proto,ža bych chtěl šetřit,ale fakt nevím,co tak strašného se děje v těchto motorech,že mají proti jiným motorům 10ti a více násobně zkrácenou životnost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 14:22 | Nahoru | #58

Dolph-cz>když už tady řešíme oleje-může mi někdo vysvělit proč se má měnit co 15 hodin olej v ostrém 4.taktním enduru??(ktm 530 exc)

kdyby filtr-pochopím,že se zasere ze spojky,ale čím se tak rychle znehodnotí olej??
jsem automechanik,takže něco málo o olejích vím,a nepíšu to tady proto,ža bych chtěl šetřit,ale fakt nevím,co tak strašného se děje v těchto motorech,že mají proti jiným motorům 10ti a více násobně zkrácenou životnost...


To by mě taky zajímalo.(Kdybych náhodou pořešil motarda) Náhodou jsem taky meechanik. Jediné mě nepadá že krosky a motardy jsou většinou jednoválce a ten motor dostává víc záhul. Jinak nevím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 14:34 | Nahoru | #59
adamosr1>

tak to jsem rád,že v tom nejsen sám...
...víc záhul-ale v čem??rychlost pohybu pístu(otáčky x zdvih) jsou v normě,teplota taky-chladí se vodou.
když jsem měl XR600R tak se měnilo co 6tis.km.-jakně chybělo pár koníků,ale stejně..

tak kde je zakopaný pes??olej se přece jen tak nezničí!kdyby se tam lil nějaký šunt,ale tohle jsou špičkové oleje...,filtry klidně,ty se můžou ucpávat..,ale ten olej ??

1 reakcí na tento příspěvek Výměna filtru při každém oleji? Mýtus?

14.2.2010 v 14:35 | Nahoru | #60
Na netu se toho pise.Prijde mi to dosti podobne jako dozivotni olej, viz.
video

Ale kdyz to vidi nejaky motorar, tak se hrozi. Ptal jsem se na to zbezne dvorniho mechose a ten mi doporucil menit pokazde, ze zakonitost o lepsich vlastnostech filtru se stoupajicimi kilometry neni.

Naposledy editováno 14.02.2010 14:36:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist