Tak já začnu:
Náš povětšinou svahovej "arzenál" Lítám já, táťka, brácha a semtam ségra
"védvojka"
[URL= na gumicuku
[URL= můj
[URL= brácha
[URL= Mistral
[URL=
A k tomu máme ještě hafo kombatovejch samokřídel, 3 motorový samokřídla a ZoomZooma 4D.
Docela slušná výbavička ne?
Naposledy editováno 01.02.2010 21:17:08
1 reakcí na tento příspěvek RC Modeláři sem!
a to teda ridim plyn ... ne zadnej governor mode co se lita akrobacie, tam to drzi konstatni otacky at se deje co se deje, tam nepoznas kolik tam zrovna tece..... to prave litaj ti co umi 3D....
2-3nasobek hmotnosti statickyho tahu nemam asi na zadne heli :)
a delam to protoze nelitam akrobacii, tak je zbytecny aby mi vrtulnik tocil 20tis kdyz si litam osmicky....
Pher:l fakt myslim ze nemam, treba 3g uz by ten vrtulnik musel nastoupat 20m za sekundu... a to asi zadna bezna 450 - minititan, hk/align trex - neda
jo mame doma vrtulniku mrak, ve 450 trexe, minititana a nekolik HK450... s tim litam ja. otec pak ma HK500,250... naky spalovaky od 6,5 do 15ccm, neco stavebnice, neco samodomo... treba uplne prvni vrtulnik z dob kdy v CR litali asi 3 lidi:) to nema rizenej kolektiv, tusim ze schlueter se jmenuje ta mechanika, myslim ze pak ten ceskej helix mel neco takoveho taky....
no ikdyz, letel jsem naposled tak pred rokem... ted uz jen semtam auta...
Naposledy editováno 23.11.2015 23:54:23
1 reakcí na tento příspěvek RC Modeláři sem!
to je skoda ze se obcas neproletis kdyz ti to jde me vrtulniky nechytly nikdy zrovna v cera mi volal kolega zeby potreboval vyfrezovat nejaky ventilator na vrtulnik ale nemam 3d frezu jen nc a pravoosou...... ze to uz nemuze sehnat a mato asi nejaky atyp..... myslim ze ma nejakeho 1,raptora jo shutle to bylo od kyosha ne ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!
assassin píše: pjercak:jo neboucnhou, ...
ale bouchnou, neco o tom vim . Sice to zadna velka rana neni, ale na (poradne) leknuti to staci - a ty kousky obalu jsou rozhazene docela na velke plose.Medved píše: ale bouchnou, neco o tom vim . Sice to zadna velka rana neni, ale na (poradne) leknuti to staci - a ty kousky obalu jsou rozhazene docela na velke plose.
asi zalezi na tom jak tuhej je ten "sacek" ve kterym jsou, me prohorely docela plynule kdyz jsem to testoval, ale docela solidni plamen....
1 reakcí na tento příspěvek RC Modeláři sem!
assasin jo toje on tak nejak se zacinalo kdo se vznesl do metru a pristal byl borec
pred deseti lety taky nikdo nevedel co toje 3d akroacie promne jeto zmitajicise cosik i u letadel neninatom nic pekneho dle mne sokovat divaky ale po tretim letu to nikoho nebavi...
Naposledy editováno 24.11.2015 14:33:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!
tomino1270 píše: assassin> tak je otázka jeslti při vysoký dopředný rychlosti rotor tahá pořád aerodynamicky nebo tim že na něj zespoda proudí vzduch. Velkej vrtulník je úspornej energeticky celkem ale to i letadlo. bavíme se ale o modelech. Modelový listy mají sice profil ale ten ti funguje až u pětistovek vrtulníků. Jinak to zvedáš čistě tim že naklopíš "desku". A to je sakra náročný na motor. Když si vezmu jaký motory se dávají do 250tek vrtasu a kolik to vazi.... to by rozlitalo o hodne tezsi letadlo. Aerodynamickym vztlakem bys akrobačku nezaletěl ani omylem. jinak 2x vetsi tah nez je hmotnost letadla je dobrej, s tim se da zachranit i z visu solidne. Ale mam i letadlo co tahne asi 0,8. Teda na zemi když stojí, za letu když nabere rychlost tak to táhne daleko víc s použitou vrtulej :D
Nevím, zda tvůj náhled na let vrtulníku je úplně správný. Aerodynamika funguje u všech 6ch vrťasů s normálními listy. Co se týká mixování kolektiv-plyn, u spalováků je to normální, i když i tam se používá governor, u elektrik je běžný lítat rovný křivky nebo govík, používá se většinou několik letových režimů s ruzně nastavenými otáčkami, a tím i ziskem gyra ocasního rotoru.
Při přechodu z visu do dopředného letu musím naklonit rotorový disk vpřed (cyklikou), tím ztratím část vztlaku, proto musím přidat na kolektivu, a tím i na výkonu. Poté, co se vrtulník rozletí, tak trochu přitáhnu (cyklika), tím zvýším vztlak, uberu kolektiv, snížím výkon. Pokud chci letět samozřejmě na maximum, tak hodně potlačím, přidám kolektiv a výkon, a zrychluji tak dlouho, dokud mi odpor vzduchu dalšímu zrychlování nezabrání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!
tomino1270 píše: boš.> se vsim co jsi napsal souhlasim, mas pravdu ale asi si me spatne pochopil, nerikam ze aerodynamika nefunguje, jen ze na 3D by to sama neutahla a pri razantnim pakovani se vznasis spis aerodynamickym odporem naklopenyho listu. Co jsi napsal o teorii pridavani a ubirani plynu tak taky souhlasim, ale ve chvili kdy letis dopredu urcitou rychlosti, musis se zaklonit a ubrat. tak mi teda vysvetli bez aerodynamickyho odporu vrtulniku a listuproc kdyz letim rychle dopredu a chci brzdit musim plyn stahnout vic nez na vis jinak mi vrtulnik zacne stoupat? Jeste si zkus na zemi v jakym uhlu je list vuci vodorvny rovine kdyz visis. osa listu bude šikmo aby nadnášel spíš odpor než aerodynamika. A hlavně, aerodynamickej vztlak vzniká rozdílnou rychlostí proudění vzduchu pod a nad listem. A u listu se souměrným profilem ti proudí na obou stranách stejně rychle přece.
I ve visu fachá aerodynamika. V případě visu bývá úhel náběhu listů v závislosti na otáčkách rotoru cca 3 až 5 stupňů. Souměrný list je obtékán stejnou rychlostí z obou stran pouze při nulovém náběhu listu. V případě úhlu náběhu třeba 3 stupně je proudění na horní straně listu v ideálním případě (laminární proudění bez turbulencí) vyšší než ze spodní strany listu (ano, slyšel jsem i o odporové (silové) teorii, ale zůstanu u klasické Bernoulliho rovnice) - čímž na horní straně listu vzniká podtlak, a na dolní straně přetlak (je dobré si uvědomit, že zatímco na náběžné hraně listu si proudnice můžeme představit vodorovné, tak na odtokovce už budou směřovat zhruba pod úhlem náběhu směrem dolů - pak si lze lépe představit, že dráha proudnice nad listem bude delší než pod listem) . Samozřejmě změna úhlu náběhu listu změní i aerodynamický odpor, bez gyra v ocase by pilot musel zvýšený odporový moment síly korigovat vrtulkou - směrovým kormidlem, s gyrem to je automatické. Současně s tím samozřejmě roste příkon a výkon pohonu. Za pohybu vrtulníku vpřed je to trochu složitější.
Naposledy editováno 24.11.2015 22:41:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!
Ale u vrtulníku se vždy jedná o dynamický vztlak. Statický vztlak využívá snad jen balon.
Naposledy editováno 24.11.2015 22:45:35
tomino1270 píše: Tak trojnásobek nemáš protože nelítáš akrobačku, ale když s letadlem chceš lítat pohodu kolem hlavy a osmičky tak ti stačí i 0,8x hmotnost. To ti ale žádnej vrtulník ani neposkočí. Takže sme u toho že letadla fakt potřebujou míň. Co se týče wattů, to by bylo na ještě větší diskuzi, do toho se pouštět nehodlám :D A 3D vrtulníky aby kopaly obraty jak to zvládnou tak tam ty géčka sou určitě.
Jak už dříve psal Assassin - pokud budeš chtít s letadlem viset, tak musíš mít tah motoru větší nebo roven tíze letadla - no a u heliny je to totéž. No a pokud to má být 3D vrťas, tak tam už je holt několika násobek výkonu, ale stejně jako u 3D akrobata-letadla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!
Pjercak píše: medved je videt ze kazdy ma jinou zkusenost .... myslim ze cim menci clanky tim vic bouchaji ???? mam jen 3300 a výš.....
assasin jo toje on tak nejak se zacinalo kdo se vznesl do metru a pristal byl borec
pred deseti lety taky nikdo nevedel co toje 3d akroacie promne jeto zmitajicise cosik i u letadel neninatom nic pekneho dle mne sokovat divaky ale po tretim letu to nikoho nebavi...
Jen pro uplnost, meli jste osetrene hlidani napeti clanku, napr balancerem?
Protoze treba ten muj pripnu na zacatku nabijeni a on se na to v pulce klidne vysere a jednotlive clanky ke konci obcas prelezou povolene napeti
Jinak jste to pánové popsali pěkně, nemám co vytknout. Myslím, že je už jasný proč se neshodnem, Vy zastáváte teorii že křídlo/rotor nakloněný vůči rovině letu o 45 stupnu (pri tom brzdeni neni problem) je nadnaseny vztlakem, ja rikam ze vic odporem. Ale to je jak píše Boš věc toho, k jaký teorii se člověk přiklání. A na diskuze na základě vnitřního přesvědčení tu sou jiný témata. Ale víceméně se shodnem na fyzikálním aspektu veci, jen jinak nazýváme působící síly