globalmoto_kveten





Téma: RC Modeláři sem!
 
1.2.2010 v 21:16
V návaznosti na toto vlákno jsem založil téma, kde se motorkáří-modeláři mohou pochlubit svými létajícími, jezdícími atd. RC miláčky.

Tak já začnu:
Náš povětšinou svahovej "arzenál" Lítám já, táťka, brácha a semtam ségra
"védvojka"
[URL= na gumicuku
[URL= můj
[URL= brácha
[URL= Mistral
[URL=

A k tomu máme ještě hafo kombatovejch samokřídel, 3 motorový samokřídla a ZoomZooma 4D.
Docela slušná výbavička ne?


Naposledy editováno 01.02.2010 21:17:08
Anketa: Máte doma RC model?
Ano
80%
131
Ne
15%
25
Nevím :-D
5%
8

1 reakcí na tento příspěvek RC Modeláři sem!

23.11.2015 v 23:29 | Nahoru | #1051
tomino: praveze na rychlej let - natlaceno, velkej uhel dopredu, staci malo vykonu, ja jsem zvyklej si na koletivu ubirat otacky aby to tak nejecelo a pak prave v rychlem letu to je ok, ale kdyz udelam ostrejsi zatacku tak je potreba vykon a nez se to z tech nizkejch otacek posbira tak to smrdi ranou :) fakt jakmile to rozjedu na rychlost a litam jako s letadlem tak mam tak tretinu plynu, kdyz na viseni je tam treba i dost pres pul....
a to teda ridim plyn ... ne zadnej governor mode co se lita akrobacie, tam to drzi konstatni otacky at se deje co se deje, tam nepoznas kolik tam zrovna tece..... to prave litaj ti co umi 3D....

2-3nasobek hmotnosti statickyho tahu nemam asi na zadne heli :)

(reakce na) RC Modeláři sem!

23.11.2015 v 23:42 | Nahoru | #1052
assassin> fakt nemas?
To by jsi s tim moc manevru nedokazal. 2-3g je bezne pretizeni

RC Modeláři sem!

23.11.2015 v 23:43 | Nahoru | #1053
Tak jeste teda otazka, jak ubiras otacky na kolektivu? to mas letovej rezim a namixovany do kolektivu plynovej kanal? To trosku nechapu proc delas. Ale s 250kou sem pro let dopredu bez naklonu potreboval malo plynu a pro rychlej let na max zase hodne, pak to padalo. Ono je to pak znat i na simulatorech lepsich ze se ti vrtulnik "rozskace" podle naklonu kdyz s plynem ani nehnes a musis to ridit plynem, presne jak to delas ty. Ale ty otacky mi vrtaj hlavou. A i s podelanym MCPX se stridackem sem unes druhy MCPX pod sebou takze to uz sme na vic nez dvounasobku tahu a to je mala blecha. Ale mozna ze tvuj vrtulnik se chova jinak, zase moc zkusenosti s vrtulnikama nemam, spis letadla a auta no. S cim vubec litas?

RC Modeláři sem!

23.11.2015 v 23:49 | Nahoru | #1054
tomino: jo mix kolektiv-plyn mam vsude... jen mam jeste na potaku vahu toho mixu, takze muzu menit otacky k tomu danemu uhlu nabehu....

a delam to protoze nelitam akrobacii, tak je zbytecny aby mi vrtulnik tocil 20tis kdyz si litam osmicky....

Pher:l fakt myslim ze nemam, treba 3g uz by ten vrtulnik musel nastoupat 20m za sekundu... a to asi zadna bezna 450 - minititan, hk/align trex - neda

jo mame doma vrtulniku mrak, ve 450 trexe, minititana a nekolik HK450... s tim litam ja. otec pak ma HK500,250... naky spalovaky od 6,5 do 15ccm, neco stavebnice, neco samodomo... treba uplne prvni vrtulnik z dob kdy v CR litali asi 3 lidi:) to nema rizenej kolektiv, tusim ze schlueter se jmenuje ta mechanika, myslim ze pak ten ceskej helix mel neco takoveho taky....

no ikdyz, letel jsem naposled tak pred rokem... ted uz jen semtam auta...

Naposledy editováno 23.11.2015 23:54:23

1 reakcí na tento příspěvek RC Modeláři sem!

24.11.2015 v 00:12 | Nahoru | #1055
Tak trojnásobek nemáš protože nelítáš akrobačku, ale když s letadlem chceš lítat pohodu kolem hlavy a osmičky tak ti stačí i 0,8x hmotnost. To ti ale žádnej vrtulník ani neposkočí. Takže sme u toho že letadla fakt potřebujou míň. Co se týče wattů, to by bylo na ještě větší diskuzi, do toho se pouštět nehodlám :D A 3D vrtulníky aby kopaly obraty jak to zvládnou tak tam ty géčka sou určitě.

RC Modeláři sem!

24.11.2015 v 09:11 | Nahoru | #1056
Dotaz, je tu v Mladé bolce někdě RC shop? Potřebuju koupit svíčku, a 16% nitro. :( nikde tu nic nemužu najít.
Díky
Snažil sem se oživit 1/8 Inferno. a svíčka je už blbá-nežhaví celá jen poslední závit :(

RC Modeláři sem!

24.11.2015 v 09:21 | Nahoru | #1057
assasin tak to je masakr motor rovnou do prevodovky zadne ztraty
to je skoda ze se obcas neproletis kdyz ti to jde me vrtulniky nechytly nikdy zrovna v cera mi volal kolega zeby potreboval vyfrezovat nejaky ventilator na vrtulnik ale nemam 3d frezu jen nc a pravoosou...... ze to uz nemuze sehnat a mato asi nejaky atyp..... myslim ze ma nejakeho 1,raptora jo shutle to bylo od kyosha ne ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!

24.11.2015 v 13:20 | Nahoru | #1058

assassin píše: pjercak:jo neboucnhou, ...

ale bouchnou, neco o tom vim . Sice to zadna velka rana neni, ale na (poradne) leknuti to staci - a ty kousky obalu jsou rozhazene docela na velke plose.

RC Modeláři sem!

24.11.2015 v 13:31 | Nahoru | #1059
Pjercak: Schlueter - takovej pravek, nema to kolektiv - tzn stoupas jen zvysenim otacek...

(reakce na) RC Modeláři sem!

24.11.2015 v 13:32 | Nahoru | #1060

Medved píše: ale bouchnou, neco o tom vim . Sice to zadna velka rana neni, ale na (poradne) leknuti to staci - a ty kousky obalu jsou rozhazene docela na velke plose.



asi zalezi na tom jak tuhej je ten "sacek" ve kterym jsou, me prohorely docela plynule kdyz jsem to testoval, ale docela solidni plamen....

1 reakcí na tento příspěvek RC Modeláři sem!

24.11.2015 v 13:49 | Nahoru | #1061
medved je videt ze kazdy ma jinou zkusenost .... myslim ze cim menci clanky tim vic bouchaji ???? mam jen 3300 a výš.....
assasin jo toje on tak nejak se zacinalo kdo se vznesl do metru a pristal byl borec
pred deseti lety taky nikdo nevedel co toje 3d akroacie promne jeto zmitajicise cosik i u letadel neninatom nic pekneho dle mne sokovat divaky ale po tretim letu to nikoho nebavi...

Naposledy editováno 24.11.2015 14:33:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!

24.11.2015 v 14:55 | Nahoru | #1062

tomino1270 píše: assassin> tak je otázka jeslti při vysoký dopředný rychlosti rotor tahá pořád aerodynamicky nebo tim že na něj zespoda proudí vzduch. Velkej vrtulník je úspornej energeticky celkem ale to i letadlo. bavíme se ale o modelech. Modelový listy mají sice profil ale ten ti funguje až u pětistovek vrtulníků. Jinak to zvedáš čistě tim že naklopíš "desku". A to je sakra náročný na motor. Když si vezmu jaký motory se dávají do 250tek vrtasu a kolik to vazi.... to by rozlitalo o hodne tezsi letadlo. Aerodynamickym vztlakem bys akrobačku nezaletěl ani omylem. jinak 2x vetsi tah nez je hmotnost letadla je dobrej, s tim se da zachranit i z visu solidne. Ale mam i letadlo co tahne asi 0,8. Teda na zemi když stojí, za letu když nabere rychlost tak to táhne daleko víc s použitou vrtulej :D



Nevím, zda tvůj náhled na let vrtulníku je úplně správný. Aerodynamika funguje u všech 6ch vrťasů s normálními listy. Co se týká mixování kolektiv-plyn, u spalováků je to normální, i když i tam se používá governor, u elektrik je běžný lítat rovný křivky nebo govík, používá se většinou několik letových režimů s ruzně nastavenými otáčkami, a tím i ziskem gyra ocasního rotoru.
Při přechodu z visu do dopředného letu musím naklonit rotorový disk vpřed (cyklikou), tím ztratím část vztlaku, proto musím přidat na kolektivu, a tím i na výkonu. Poté, co se vrtulník rozletí, tak trochu přitáhnu (cyklika), tím zvýším vztlak, uberu kolektiv, snížím výkon. Pokud chci letět samozřejmě na maximum, tak hodně potlačím, přidám kolektiv a výkon, a zrychluji tak dlouho, dokud mi odpor vzduchu dalšímu zrychlování nezabrání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!

24.11.2015 v 15:39 | Nahoru | #1063
boš.> se vsim co jsi napsal souhlasim, mas pravdu ale asi si me spatne pochopil, nerikam ze aerodynamika nefunguje, jen ze na 3D by to sama neutahla a pri razantnim pakovani se vznasis spis aerodynamickym odporem naklopenyho listu. Co jsi napsal o teorii pridavani a ubirani plynu tak taky souhlasim, ale ve chvili kdy letis dopredu urcitou rychlosti, musis se zaklonit a ubrat. tak mi teda vysvetli bez aerodynamickyho odporu vrtulniku a listuproc kdyz letim rychle dopredu a chci brzdit musim plyn stahnout vic nez na vis jinak mi vrtulnik zacne stoupat? Jeste si zkus na zemi v jakym uhlu je list vuci vodorvny rovine kdyz visis. osa listu bude šikmo aby nadnášel spíš odpor než aerodynamika. A hlavně, aerodynamickej vztlak vzniká rozdílnou rychlostí proudění vzduchu pod a nad listem. A u listu se souměrným profilem ti proudí na obou stranách stejně rychle přece.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!

24.11.2015 v 22:25 | Nahoru | #1064

tomino1270 píše: boš.> se vsim co jsi napsal souhlasim, mas pravdu ale asi si me spatne pochopil, nerikam ze aerodynamika nefunguje, jen ze na 3D by to sama neutahla a pri razantnim pakovani se vznasis spis aerodynamickym odporem naklopenyho listu. Co jsi napsal o teorii pridavani a ubirani plynu tak taky souhlasim, ale ve chvili kdy letis dopredu urcitou rychlosti, musis se zaklonit a ubrat. tak mi teda vysvetli bez aerodynamickyho odporu vrtulniku a listuproc kdyz letim rychle dopredu a chci brzdit musim plyn stahnout vic nez na vis jinak mi vrtulnik zacne stoupat? Jeste si zkus na zemi v jakym uhlu je list vuci vodorvny rovine kdyz visis. osa listu bude šikmo aby nadnášel spíš odpor než aerodynamika. A hlavně, aerodynamickej vztlak vzniká rozdílnou rychlostí proudění vzduchu pod a nad listem. A u listu se souměrným profilem ti proudí na obou stranách stejně rychle přece.



I ve visu fachá aerodynamika. V případě visu bývá úhel náběhu listů v závislosti na otáčkách rotoru cca 3 až 5 stupňů. Souměrný list je obtékán stejnou rychlostí z obou stran pouze při nulovém náběhu listu. V případě úhlu náběhu třeba 3 stupně je proudění na horní straně listu v ideálním případě (laminární proudění bez turbulencí) vyšší než ze spodní strany listu (ano, slyšel jsem i o odporové (silové) teorii, ale zůstanu u klasické Bernoulliho rovnice) - čímž na horní straně listu vzniká podtlak, a na dolní straně přetlak (je dobré si uvědomit, že zatímco na náběžné hraně listu si proudnice můžeme představit vodorovné, tak na odtokovce už budou směřovat zhruba pod úhlem náběhu směrem dolů - pak si lze lépe představit, že dráha proudnice nad listem bude delší než pod listem) . Samozřejmě změna úhlu náběhu listu změní i aerodynamický odpor, bez gyra v ocase by pilot musel zvýšený odporový moment síly korigovat vrtulkou - směrovým kormidlem, s gyrem to je automatické. Současně s tím samozřejmě roste příkon a výkon pohonu. Za pohybu vrtulníku vpřed je to trochu složitější.

Naposledy editováno 24.11.2015 22:41:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!

24.11.2015 v 22:31 | Nahoru | #1065
Tomino> Zkus mrknout sem http://zd.wwwcity.cz/zd/TeorieLetuHeli.htm, sem https://cs.wikipedi...namick%C3%BD_vztlak, nebo sem http://fyzika.jreic...zaklady-fyziky-letu.

Ale u vrtulníku se vždy jedná o dynamický vztlak. Statický vztlak využívá snad jen balon.

Naposledy editováno 24.11.2015 22:45:35

RC Modeláři sem!

24.11.2015 v 22:50 | Nahoru | #1066
tomino: hodne zjednodusene - roztocenej rotor se chova jako kridlo - pokud ma vrtulnik doprednou rychlost a naklonis ho dozadu - das kridlu uhel nabehu = vetsi vztlak, stoupani, proto musis ubrat pokud chces drzet vodorovnej let....

(reakce na) RC Modeláři sem!

24.11.2015 v 23:05 | Nahoru | #1067

tomino1270 píše: Tak trojnásobek nemáš protože nelítáš akrobačku, ale když s letadlem chceš lítat pohodu kolem hlavy a osmičky tak ti stačí i 0,8x hmotnost. To ti ale žádnej vrtulník ani neposkočí. Takže sme u toho že letadla fakt potřebujou míň. Co se týče wattů, to by bylo na ještě větší diskuzi, do toho se pouštět nehodlám :D A 3D vrtulníky aby kopaly obraty jak to zvládnou tak tam ty géčka sou určitě.



Jak už dříve psal Assassin - pokud budeš chtít s letadlem viset, tak musíš mít tah motoru větší nebo roven tíze letadla - no a u heliny je to totéž. No a pokud to má být 3D vrťas, tak tam už je holt několika násobek výkonu, ale stejně jako u 3D akrobata-letadla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!

25.11.2015 v 09:35 | Nahoru | #1068

Pjercak píše: medved je videt ze kazdy ma jinou zkusenost .... myslim ze cim menci clanky tim vic bouchaji ???? mam jen 3300 a výš.....
assasin jo toje on tak nejak se zacinalo kdo se vznesl do metru a pristal byl borec
pred deseti lety taky nikdo nevedel co toje 3d akroacie promne jeto zmitajicise cosik i u letadel neninatom nic pekneho dle mne sokovat divaky ale po tretim letu to nikoho nebavi...

Tohle byl asi 1200 3S, tusim. Ze synova EasyStaru. Predtim asi dostal trosku ranu pri tvrdem pristani na cumak, ale videt na nem nebylo nic, parkrat se v pohode nabil a za tyden pri dalsim letani pri druhem nabijeni syceni, kouknul jsem se na to, zacalo se to nafukovat, pak rana jako krava a ohniva koule. Zbyly mi lanka s konektorama a kouskama medenych elektrod na konci .

(reakce na) RC Modeláři sem!

25.11.2015 v 09:40 | Nahoru | #1069
Medved> krasna predstava
Jen pro uplnost, meli jste osetrene hlidani napeti clanku, napr balancerem?
Protoze treba ten muj pripnu na zacatku nabijeni a on se na to v pulce klidne vysere a jednotlive clanky ke konci obcas prelezou povolene napeti

(reakce na) RC Modeláři sem!

25.11.2015 v 11:10 | Nahoru | #1070
boš.> ja sem nepsal o statickym a dynamickym vztlaku ale tahu A u 3D akrobata mas nejvetsi tah potrebnej pri prechodu do stoupani z visu a v tom sou letadla pomalejsi nez vrtulniky, tudiz u vrtulniku mas vetsi nasobky. Jo a prvni odkaz nenalezen, wiki: článek neexistuje a to třetí u profilu skutečně funguje ale ne u souměrnýho.

Jinak jste to pánové popsali pěkně, nemám co vytknout. Myslím, že je už jasný proč se neshodnem, Vy zastáváte teorii že křídlo/rotor nakloněný vůči rovině letu o 45 stupnu (pri tom brzdeni neni problem) je nadnaseny vztlakem, ja rikam ze vic odporem. Ale to je jak píše Boš věc toho, k jaký teorii se člověk přiklání. A na diskuze na základě vnitřního přesvědčení tu sou jiný témata. Ale víceméně se shodnem na fyzikálním aspektu veci, jen jinak nazýváme působící síly

RC Modeláři sem!

25.11.2015 v 11:36 | Nahoru | #1071
Tomino - odpor je sila pusobici proti pohybu - ten nic nadnaset nemuze. Ono kridlo u ledadla samozrejme ma odpor taky - respektive sily se rozkladaji na slozky - pusobici proti pohybu - odpor a kolmo na nej - vztlak .... Takze to neni o tom k jaky teorii se kdo priklani, ale o tom kdo studoval aerodynamiku ve skole a kdo v hospode

RC Modeláři sem!

25.11.2015 v 12:09 | Nahoru | #1072
Proč když máš člun a pluje rychle tak se "zvedne" nad hladinu? odpor vody na šikmou plochu přídě ho zvedá. Tím to vysvětluju já. Jak ty?Rád se nechám poučit

1 reakcí na tento příspěvek RC Modeláři sem!

20.12.2015 v 21:56 | Nahoru | #1073
Koukám, že to tu je samej modelář, tak se taky pochlubím se svým rc modelem. Ještě to zdaleka nemám hotový, ale pokud by vás zajímaly fotky z průběhu stavby, tak mrkněte na moje stránky: kamen.skodateam.cz.

RC Modeláři sem!

20.12.2015 v 22:34 | Nahoru | #1074
Moc pekny

(reakce na) RC Modeláři sem!

21.12.2015 v 02:27 | Nahoru | #1075
K4m3n> Tak to je naprostej mazec, klobouk dolů!

1 reakcí na tento příspěvek RC Modeláři sem!

21.12.2015 v 10:43 | Nahoru | #1076





Z-37 , zrovna tam zastavuji spalovák místo elektriky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!

21.12.2015 v 11:06 | Nahoru | #1077
georgeCZ> Pěká hračka Kam s tím chodíš lítat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!

21.12.2015 v 12:51 | Nahoru | #1078
Pher> chodím do lipencu, jsem tam i v klubu. S tímhle jsem tam ještě nebyl, je to nové.

(reakce na) RC Modeláři sem!

21.12.2015 v 13:09 | Nahoru | #1079
georgeCZ> když vidím motor na rozpěrkách, nemáš obavy z torzních kmitů?
Bude čmelda i práškovat?

1 reakcí na tento příspěvek RC Modeláři sem!

21.12.2015 v 14:47 | Nahoru | #1080
Nemám takové obavy, ale to se uvidí časem. Práškovat bude, má to uvnitř násypku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist