Tak já začnu:
Náš povětšinou svahovej "arzenál" Lítám já, táťka, brácha a semtam ségra
"védvojka"
[URL= na gumicuku
[URL= můj
[URL= brácha
[URL= Mistral
[URL=
A k tomu máme ještě hafo kombatovejch samokřídel, 3 motorový samokřídla a ZoomZooma 4D.
Docela slušná výbavička ne?
Naposledy editováno 01.02.2010 21:17:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RC Modeláři sem!
tomino1270 píše: boš.> se vsim co jsi napsal souhlasim, mas pravdu ale asi si me spatne pochopil, nerikam ze aerodynamika nefunguje, jen ze na 3D by to sama neutahla a pri razantnim pakovani se vznasis spis aerodynamickym odporem naklopenyho listu. Co jsi napsal o teorii pridavani a ubirani plynu tak taky souhlasim, ale ve chvili kdy letis dopredu urcitou rychlosti, musis se zaklonit a ubrat. tak mi teda vysvetli bez aerodynamickyho odporu vrtulniku a listuproc kdyz letim rychle dopredu a chci brzdit musim plyn stahnout vic nez na vis jinak mi vrtulnik zacne stoupat? Jeste si zkus na zemi v jakym uhlu je list vuci vodorvny rovine kdyz visis. osa listu bude šikmo aby nadnášel spíš odpor než aerodynamika. A hlavně, aerodynamickej vztlak vzniká rozdílnou rychlostí proudění vzduchu pod a nad listem. A u listu se souměrným profilem ti proudí na obou stranách stejně rychle přece.
I ve visu fachá aerodynamika. V případě visu bývá úhel náběhu listů v závislosti na otáčkách rotoru cca 3 až 5 stupňů. Souměrný list je obtékán stejnou rychlostí z obou stran pouze při nulovém náběhu listu. V případě úhlu náběhu třeba 3 stupně je proudění na horní straně listu v ideálním případě (laminární proudění bez turbulencí) vyšší než ze spodní strany listu (ano, slyšel jsem i o odporové (silové) teorii, ale zůstanu u klasické Bernoulliho rovnice) - čímž na horní straně listu vzniká podtlak, a na dolní straně přetlak (je dobré si uvědomit, že zatímco na náběžné hraně listu si proudnice můžeme představit vodorovné, tak na odtokovce už budou směřovat zhruba pod úhlem náběhu směrem dolů - pak si lze lépe představit, že dráha proudnice nad listem bude delší než pod listem) . Samozřejmě změna úhlu náběhu listu změní i aerodynamický odpor, bez gyra v ocase by pilot musel zvýšený odporový moment síly korigovat vrtulkou - směrovým kormidlem, s gyrem to je automatické. Současně s tím samozřejmě roste příkon a výkon pohonu. Za pohybu vrtulníku vpřed je to trochu složitější.
Naposledy editováno 24.11.2015 22:41:56