globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pozor na internetu na některé články - rady apod.
 
27.1.2010 v 00:00
Náhodou jsem si četl diskuzi na nejmenovaných stránkách (nejsou to motorkari.cz ale jiné) byly tam jakési "hlody" o nabíjení o akumulátorech a samozřejmě halda kydů o gelu apod........ a mimo jiné i tento odkaz www.suzukibandit.cz , že je to krásně popsáno a vysvětleno vše co se týká akumulátorů, inu tedy jsem jej otevřel a začal číst doufaje, že si třeba rozšířím vědomosti, a chyba lávky, po chvilce čtení se mi zvedl žaludek a bylo mě málem na blití ovšem co přišlo za půlkou článku mě tak dorazilo, že jsem nemohl už číst dál!!!

toto:
Sulfatace
Sulfatace olověných akumulátorů je hlavní příčina jejich "stárnutí" a omezené délky "života". Vlivem opakovaných chemických reakcí a mechanického namáhání vibracemi dochází k postupnému opadávání chemikálií z desek a ty se u akumulátorů s tekutým elektrolytem usazují na dně nádoby pod deskami ve formě kalů. Po určité době se sníží kapacita akumulátoru proto, že na deskách je méně chemikalií, které jsou schopny akumulovat a vydávat el.energii, resp.desky jsou pokryty již neaktivními chemikáliemi, ale, co je horší, vrstva vodivých kalů se dostane až k spodnímu okraji desek, způsobí mezi nimi zkrat, a skrze takový zkratovaný článek se akumulátor vybije sám do sebe a "zemře". To jsou ty situace, kdy ráno přijdete k autu nebo k motorce, která den před tím bezvadně startovala, zastrčíte klíček a nestane se nic - ani světélko na vás nemrkne. Je to krásná a tichá smrt, jako když člověk zemře ve spánku. Takové baterce již není pomoci, i když paradoxně, ji lze nabít - druhý den to bude stejné. Někdy se stane, že při manipulaci se kal usadí a přestane článek zkratovat, a protože akumulátor byl zcela vybit pouze pár hodin, nestačily se desky zcela rozpadnout. Je to však pouze "labutí píseň" - netrapte ji, vždyť koně se také střílejí. Zásadně, se starými baterkami zacházejte opatrně, netřeste jimi a nenaklánějte je, pokud to není nezbytně nutné.

autor článku už od začátku projevuje jistou neznalost daného tématu a plete si i elektrické veličiny, celý článek je vlastně takový souhrn lží a mýtů co se obecně šiří internetem jako mor Nejhorší na tom je, že autor se snaží vypadat že ví vo co gou a že tomu rozumí a celý článek vydává jako rady ostatním co o tom nic neví. A další špatná věc je že tomu bude hromada lidí věřit a navíc tyto "pravdivé" informace šířit internetem!

Tento článek doporučuji číst jen jako odstrašující příklad nevědomosti autora!! A toho, že každý kdo má do prdele díru, může na internetu nakydat hromadu lží a ještě to vydávat za velice odborné rady.

Naposledy editováno 27.01.2010 00:04:51

2 reakcí na tento příspěvek Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 14:15 | Nahoru | #1
v tom textu co jsem cetl bylo 1903 Versuchsrennwagen, tedy zkusebni zavodak. Kazdopadne ten spyker pak vyhral Peking - Paris race... ALe frantici ho nejak vojebali a oficialne dekorovali nejakou francou zkou blitku..

O tom zavoide mam u rodicu knizku, ale dlouho jsem to nevidel... Takze nevim.. pokud to bylo jak rikas o rok driv.. o to vic je videt ze ty kluci holandsky vedeli co delaj ... Bohuzel marketingove naopak umeli relativne asi malo.. o cemz svedci i ten zavod - kdy si od frantiku nechali nasrat... a ani nepodali protest.. Kdo vi jak to tenkrat bylo, mozna to nebylo tak gentlemansky jak se dneska po 100 letech pise... ale stejne to muselo bejt husty...

nemuzu dse hadat, tenkrtat jsem cetl o Quattru na wiki a jen me nastvalo ze tam kluci tak placaj.. prvni byl jensen ze 70 let... Tak jsem mrknul uplne zbezne na net, nasel to o spykeru a opravil jim to.. Nekdo klidne muze opravit me..

taky najdes ze prvni auto s hnanyma vsema kolama bylo nejaky Porsche z roku 1900. Nejaka elektricka hyena s motorem pro kazdy kolo.

# 1900 stellte Ferdinand Porsche das als Lohner-Porsche bekannte Elektromobil mit Allradantrieb vor. Dieses skurrile Gefährt war mit je einem Elektromotor an seinen vier Rädern ausgestattet.
# 1903 wurde in den Niederlanden von den zwei Brüdern Jacobus und Hendrik-Jan Spijker mit dem Spyker 60 H.P. das erste Verbrennungsmotor-Automobil mit Allradantrieb als Rennwagen für den Automobilsport konstruiert.

---------------------------

dokonce prej podle dnesnich vyzkumu saha historie aut s nahonem na vsechna kola az do roku 1827, viz nize:

Nach heutigem Kenntnisstand geht der Ursprung allradangetriebener Fahrzeuge auf das Jahr 1827 zurück, als John Hill und Timothy Burstall in England ein dampfgetriebenes Transportfuhrwerk mit Heckantrieb und einem über eine - zur damaligen Zeit noch unübliche - Kardanwelle zuschaltbaren Vorderachsantrieb konstruierten. Weitere Versuche bei dampfgetriebenen Gefährten anderer Konstrukteure folgten, doch konnte sich der Allradantrieb hier aufgrund technischer Probleme nicht durchsetzen.

Naposledy editováno 27.01.2010 14:23:13

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 15:15 | Nahoru | #2
Spijker>
Výroba od 02, výstava Paříž 03.
Spyker 4WD specifications 1902:
8676cc, 6-cylinder, petrol, side-valve (T-head)
bore: 120mm, stroke: 128mm, c.r.:4.59:1
transmission: 3-speed manual, 2-speed transfer case, full time four wheel drive with centre differential,
clutch: leather faced cone
suspension: live-leaf/live-leaf with radius arms
brakes: on rear wheels and also on front propeller shaft

Jinak v roce 1898 byla vyrobena snad Tatra ( ne, to je vznik ) a francozský Latil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

29.1.2010 v 18:56 | Nahoru | #3

Spijker>v tom textu co jsem cetl bylo 1903 Versuchsrennwagen, tedy zkusebni zavodak. Kazdopadne ten spyker pak vyhral Peking - Paris race... ALe frantici ho nejak vojebali a oficialne dekorovali nejakou francou zkou blitku..



OT - Teď jsi zas trochu mimo Ty. Peking - Paříž se jel v roce 1907. Vyhrál italský kníže Borghese na voze Itala. V cíli byli, tuším, o 20 dní dříve než zbývající tři posádky (původně jich startovalo pět, tříkolka Contal odpadla krátce po startu.). Jejich vítězství je nezpochybnitelné. To, na co Ty narážíš, jsou obstrukce v Berlíně, takřka na konci cesty, kdy z "politických" důvodů byl na jezdce na Spykeru vydán falešný zatykač. Bylo to proto, že celý závod vypsaly fracouzské noviny Matin na podporu francouzského automobilového průmyslu. Jelikož Spyker byl papírově silnější než vozy De Dion-Bouton (mimochodem, nebyly to žádný "blitky", jedná se o kvalitní značku, která má významné místo v historii) a bylo reálné nebezpečí, že na slušných evropských silnicím de dionům ujede, zorganizovali "jistí" lidé tenhle podraz. Jak vidět, sviňárny se děly vždycky, není to výdobytek posledních let. Jo, a Spyker, který jel Peking - Paříž byl normální konvenční koncepce, nikoliv 4x4.
Konec OT, pokračujte v baterkových hádkách.

Naposledy editováno 29.01.2010 21:44:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist