globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pozor na internetu na některé články - rady apod.
 
27.1.2010 v 00:00
Náhodou jsem si četl diskuzi na nejmenovaných stránkách (nejsou to motorkari.cz ale jiné) byly tam jakési "hlody" o nabíjení o akumulátorech a samozřejmě halda kydů o gelu apod........ a mimo jiné i tento odkaz www.suzukibandit.cz , že je to krásně popsáno a vysvětleno vše co se týká akumulátorů, inu tedy jsem jej otevřel a začal číst doufaje, že si třeba rozšířím vědomosti, a chyba lávky, po chvilce čtení se mi zvedl žaludek a bylo mě málem na blití ovšem co přišlo za půlkou článku mě tak dorazilo, že jsem nemohl už číst dál!!!

toto:
Sulfatace
Sulfatace olověných akumulátorů je hlavní příčina jejich "stárnutí" a omezené délky "života". Vlivem opakovaných chemických reakcí a mechanického namáhání vibracemi dochází k postupnému opadávání chemikálií z desek a ty se u akumulátorů s tekutým elektrolytem usazují na dně nádoby pod deskami ve formě kalů. Po určité době se sníží kapacita akumulátoru proto, že na deskách je méně chemikalií, které jsou schopny akumulovat a vydávat el.energii, resp.desky jsou pokryty již neaktivními chemikáliemi, ale, co je horší, vrstva vodivých kalů se dostane až k spodnímu okraji desek, způsobí mezi nimi zkrat, a skrze takový zkratovaný článek se akumulátor vybije sám do sebe a "zemře". To jsou ty situace, kdy ráno přijdete k autu nebo k motorce, která den před tím bezvadně startovala, zastrčíte klíček a nestane se nic - ani světélko na vás nemrkne. Je to krásná a tichá smrt, jako když člověk zemře ve spánku. Takové baterce již není pomoci, i když paradoxně, ji lze nabít - druhý den to bude stejné. Někdy se stane, že při manipulaci se kal usadí a přestane článek zkratovat, a protože akumulátor byl zcela vybit pouze pár hodin, nestačily se desky zcela rozpadnout. Je to však pouze "labutí píseň" - netrapte ji, vždyť koně se také střílejí. Zásadně, se starými baterkami zacházejte opatrně, netřeste jimi a nenaklánějte je, pokud to není nezbytně nutné.

autor článku už od začátku projevuje jistou neznalost daného tématu a plete si i elektrické veličiny, celý článek je vlastně takový souhrn lží a mýtů co se obecně šiří internetem jako mor Nejhorší na tom je, že autor se snaží vypadat že ví vo co gou a že tomu rozumí a celý článek vydává jako rady ostatním co o tom nic neví. A další špatná věc je že tomu bude hromada lidí věřit a navíc tyto "pravdivé" informace šířit internetem!

Tento článek doporučuji číst jen jako odstrašující příklad nevědomosti autora!! A toho, že každý kdo má do prdele díru, může na internetu nakydat hromadu lží a ještě to vydávat za velice odborné rady.

Naposledy editováno 27.01.2010 00:04:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 10:12 | Nahoru | #1

mikro>Spijker- v rychlosti, jedu do Brna nakupovat...
pokud máš multimetr nějakej obyč tak měřit můžeš, odpor autobaterie nezměříš. nebo můžeš ale změříš jen při malých proudech.
baterku v klidu od 12,4 - 12,6V cca. záleží ještě podle teploty.
Ten článek je takovej neutrál kde je něco hodně zjednodušeno, něco je trošičku jinak.. je to zobecněno.. nesedí mě ty chemikálie..představa něčeho tekutého-elektrolyt..

pak se rozepíšeu, musim už letět.

jinak určitě polovina příspěvků je od lidí, kteří se rádi poslouchají, dělá ji dobře že něco ví líp, nebo teda snaž se napsat že jsou chytřejší než kdokoliv tady... Dingo to možná napsal dost ostře.. ale je to navážkách. pro toho prokoho je článěk určen si asi tak nějak povědomí udělá... dalo by se to napsat asi lépe i pro laickou oblast pro kterou to určitě bylo napsáno..



pod tohle se ti klidne dvakrat podepisu...

me se ty chemikalie libej, protoze kdyz chces byt opravdu presnej, bude to vycet na pul stranky a stejne nebudu vedet co je to za slouceniny. Je to zjednoduseny a napsany pro blby jako ja - urcite to slo lip, ostatne tys to pospal hezky...

WIKIPEDIA: Posledne jsem cetl na wikipedii ze Audi Quattro bylo jedno z prvnich ctyrkolek, prvni ze prej byl nejakej Jensen v 70 letech... Takova blbost!!! To je konkretni lez.
Patrne prvni auto s pohonem vsech 4 kol byl Spyker z roku 1903

Nevim to jiste, tak pisu patrne...

SULFATACE - ja to vidim az ted - uz tu lez vidim stacilo napsat "JEDNA Z HLAVNICH PRICIN" aby to neznelo jako ze nic jinyho neni.. a bylo to krasne pravdivy...

Tak jo Dingo, uz vidim, co te tak certi... Ale stejne si myslim ze ten clanek (uryvek) jako celek je OK.

Naposledy editováno 27.01.2010 10:16:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 13:15 | Nahoru | #2

Spijker>pod tohle se ti klidne dvakrat podepisu...

me se ty chemikalie libej, protoze kdyz chces byt opravdu presnej, bude to vycet na pul stranky a stejne nebudu vedet co je to za slouceniny. Je to zjednoduseny a napsany pro blby jako ja - urcite to slo lip, ostatne tys to pospal hezky...

WIKIPEDIA: Posledne jsem cetl na wikipedii ze Audi Quattro bylo jedno z prvnich ctyrkolek, prvni ze prej byl nejakej Jensen v 70 letech... Takova blbost!!! To je konkretni lez.
Patrne prvni auto s pohonem vsech 4 kol byl Spyker z roku 1903

Nevim to jiste, tak pisu patrne...

SULFATACE - ja to vidim az ted - uz tu lez vidim stacilo napsat "JEDNA Z HLAVNICH PRICIN" aby to neznelo jako ze nic jinyho neni.. a bylo to krasne pravdivy...

Tak jo Dingo, uz vidim, co te tak certi... Ale stejne si myslim ze ten clanek (uryvek) jako celek je OK.



Omyl. Ten Spyker je z roku 1902.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist