globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pozor na internetu na některé články - rady apod.
 
27.1.2010 v 00:00
Náhodou jsem si četl diskuzi na nejmenovaných stránkách (nejsou to motorkari.cz ale jiné) byly tam jakési "hlody" o nabíjení o akumulátorech a samozřejmě halda kydů o gelu apod........ a mimo jiné i tento odkaz www.suzukibandit.cz , že je to krásně popsáno a vysvětleno vše co se týká akumulátorů, inu tedy jsem jej otevřel a začal číst doufaje, že si třeba rozšířím vědomosti, a chyba lávky, po chvilce čtení se mi zvedl žaludek a bylo mě málem na blití ovšem co přišlo za půlkou článku mě tak dorazilo, že jsem nemohl už číst dál!!!

toto:
Sulfatace
Sulfatace olověných akumulátorů je hlavní příčina jejich "stárnutí" a omezené délky "života". Vlivem opakovaných chemických reakcí a mechanického namáhání vibracemi dochází k postupnému opadávání chemikálií z desek a ty se u akumulátorů s tekutým elektrolytem usazují na dně nádoby pod deskami ve formě kalů. Po určité době se sníží kapacita akumulátoru proto, že na deskách je méně chemikalií, které jsou schopny akumulovat a vydávat el.energii, resp.desky jsou pokryty již neaktivními chemikáliemi, ale, co je horší, vrstva vodivých kalů se dostane až k spodnímu okraji desek, způsobí mezi nimi zkrat, a skrze takový zkratovaný článek se akumulátor vybije sám do sebe a "zemře". To jsou ty situace, kdy ráno přijdete k autu nebo k motorce, která den před tím bezvadně startovala, zastrčíte klíček a nestane se nic - ani světélko na vás nemrkne. Je to krásná a tichá smrt, jako když člověk zemře ve spánku. Takové baterce již není pomoci, i když paradoxně, ji lze nabít - druhý den to bude stejné. Někdy se stane, že při manipulaci se kal usadí a přestane článek zkratovat, a protože akumulátor byl zcela vybit pouze pár hodin, nestačily se desky zcela rozpadnout. Je to však pouze "labutí píseň" - netrapte ji, vždyť koně se také střílejí. Zásadně, se starými baterkami zacházejte opatrně, netřeste jimi a nenaklánějte je, pokud to není nezbytně nutné.

autor článku už od začátku projevuje jistou neznalost daného tématu a plete si i elektrické veličiny, celý článek je vlastně takový souhrn lží a mýtů co se obecně šiří internetem jako mor Nejhorší na tom je, že autor se snaží vypadat že ví vo co gou a že tomu rozumí a celý článek vydává jako rady ostatním co o tom nic neví. A další špatná věc je že tomu bude hromada lidí věřit a navíc tyto "pravdivé" informace šířit internetem!

Tento článek doporučuji číst jen jako odstrašující příklad nevědomosti autora!! A toho, že každý kdo má do prdele díru, může na internetu nakydat hromadu lží a ještě to vydávat za velice odborné rady.

Naposledy editováno 27.01.2010 00:04:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 13:15 | Nahoru | #1

Spijker>pod tohle se ti klidne dvakrat podepisu...

me se ty chemikalie libej, protoze kdyz chces byt opravdu presnej, bude to vycet na pul stranky a stejne nebudu vedet co je to za slouceniny. Je to zjednoduseny a napsany pro blby jako ja - urcite to slo lip, ostatne tys to pospal hezky...

WIKIPEDIA: Posledne jsem cetl na wikipedii ze Audi Quattro bylo jedno z prvnich ctyrkolek, prvni ze prej byl nejakej Jensen v 70 letech... Takova blbost!!! To je konkretni lez.
Patrne prvni auto s pohonem vsech 4 kol byl Spyker z roku 1903

Nevim to jiste, tak pisu patrne...

SULFATACE - ja to vidim az ted - uz tu lez vidim stacilo napsat "JEDNA Z HLAVNICH PRICIN" aby to neznelo jako ze nic jinyho neni.. a bylo to krasne pravdivy...

Tak jo Dingo, uz vidim, co te tak certi... Ale stejne si myslim ze ten clanek (uryvek) jako celek je OK.



Omyl. Ten Spyker je z roku 1902.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 13:59 | Nahoru | #2

Petrmoto>Omyl. Ten Spyker je z roku 1902.



vidis ja cetl 1903, a jsem si tim jistej protoze to je rok narozeni dedy, proto si to pamatuju. Ale nevim uz kde - samozrejme nekde na internetu. Takze.. jak overit zda 02 nebo 03...?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist