globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém se startováním, zaseklý startér
16.1.2010 v 08:25
Zdravím všechny. Prosím o radu při řešení problému. Po dvou měsících odstavení jsem se rozhodl svou YAMAHU XTZ 660, r. v. 1992 nastartovat - ohřát a máznout. Namontoval jsem dobitou baterku a zkoušel startovat s vědomím, že po delší odstávce hůře chytá. Zapnutý sytič, bez plynu, puštěný benzín a nic. Zkoušel jsem to dál, vždy jsem nechal baterku a startér odpočinout a stále nic. Poté došlo k tomu, že přestože jsem přestal startovat, tak se startér nadále točil /zasekl ??/ a startoval, přestože jsem i následně vypnul "chcípák" a klíček v zapalování. Nezbylo mi než rychle odpojit baterku, která mezitím byla KO. Baterku jsem tedy opět vyndal a nabil, ale když jsem ji opět připojoval,tak to znovu samovolně začalo startovat. Usuzuji tedy, že se zasekl startér, nebo nějaké relátko, nevím. Elektřině moc nehovím. Startér sice poznám, ale např. to relátko nevím. Můj dotaz má tedy dvě roviny :

1. co s tím startérem ?
2. proč nechce chytit ?

Za radu předem děkuji.

Problém se startováním vyřešen, relátko startéru se poklepem odlepilo, dobití baterie, nová svíčka, nastartováno přes kabely z autobaterie. Už snad bude chodit.

Naposledy editováno 28.02.2010 21:08:15

Problém se startováním, zaseklý startér

16.1.2010 v 09:15 | Nahoru | #1
vypadá to na spečený kontakty startovacího relé, poznáš ho tak že půjdeš po tom "tlustým" + vodiči kterej vede z baterky, měl by jsi narazit na velký relé do kterýho vede tenhle "tlustej" vodič a zase je z něj vyvedenej, ještě do něj povede jeden nebo dva slabí kabílky ny spínání toho relé. výměna relé tě asi nemine

Problém se startováním, zaseklý startér

16.1.2010 v 10:45 | Nahoru | #2
Neco takovyho



Odkaz

Naposledy editováno 16.01.2010 10:49:07

Problém se startováním, zaseklý startér

16.1.2010 v 11:52 | Nahoru | #3
Ja to mel taky, presne stejny. V pravo od baterky je pridelany startovaci rele, jsou na nem dva kabely, odpoj ho, omrkni, nech vychladnout a pak to zase pripoj a natoc.

1 reakcí na tento příspěvek Problém se startováním, zaseklý startér

16.1.2010 v 11:58 | Nahoru | #4
Ja teda nemel nic specenyho, spis se mezi ty dva vyvody dostal nejakej bordel a hodilo to proste zavrenej okruh. Mel jsem odpojenej i chcipak, baterku, koukal jsem na pojistky a az to odpojeni toho rele, vycisteni a namontovani zpatky to vyresilo. Stalo se jednou, vickrat uz ne, holt proste starsi kousek, obcas se neco stat muze, pokud to je jednorazovy, tak to nema moc cenu resit, jinak by ses z toho posral. Startovaci rele jde sehnat za 1300 stovek na ebay, kdybys to nerozchodil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním, zaseklý startér

16.1.2010 v 13:24 | Nahoru | #5
Wiblyz> Děkuji za radu, mrknu na to a uvidí se. Mi přišlo "trochu zvláštní" že bylo všechno vypnutý a točilo to dál. Snad to spraví to vyčištění a bude to chodit. Hlavně že se to dá vyřešit a nepostihlo to jenom mně a má mi kdo poradit. Při tom věku a dosavadní spolehlivosti na to má holka nárok. Jsem rád že je zima a mám čas to v klidu řešit -).

(reakce na) Problém se startováním, zaseklý startér

16.1.2010 v 13:40 | Nahoru | #6
zajdaxtz> Ještě dotaz jak s tím startováním po delší době, máš s tím taky problém ? Většinou jezdím každý den nebo obden a to je v pohodě, ale když stojí týden a dýl, tak chytá až tak na potřetí. Vždy startuju s plným sytičem a bez plynu. Nechám chvíli ohřát při 2000 a pak jedu. Čím to je že jí to dýl trvá. Řeší něco vypnutí benzínu dřív před chcípnutím a odstavením ? Dík.

1 reakcí na tento příspěvek Problém se startováním, zaseklý startér

16.1.2010 v 14:06 | Nahoru | #7
startér
1. pokud se startér dále točí, i když už nestartuješ, znamená to, že vystavení pastorku se zasekává. Překontroluj a promaž pastorek, aby mohl vystavit a zase zasunout
2. další věcí může být také to, že je utržená kotva, držící pastorek
3. výše popsané kontakty.
4. vynutí, které se dá opravit, ale ne svépomocí, na netu ale najdeš různé opravny a dáš za to cca 500. Tudíš nemusíš platit nový originál startér

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním, zaseklý startér

16.1.2010 v 15:13 | Nahoru | #8

PijanST>startér
1. pokud se startér dále točí, i když už nestartuješ, znamená to, že vystavení pastorku se zasekává. Překontroluj a promaž pastorek, aby mohl vystavit a zase zasunout
2. další věcí může být také to, že je utržená kotva, držící pastorek
3. výše popsané kontakty.
4. vynutí, které se dá opravit, ale ne svépomocí, na netu ale najdeš různé opravny a dáš za to cca 500. Tudíš nemusíš platit nový originál startér



Pochybuju, že se tam pastotek vysouvá. Myslím, že je tam volnoběžka, to není jako u auta
DR vysouvací pastorek nemá

Problém se startováním, zaseklý startér

16.1.2010 v 16:17 | Nahoru | #9
Zacni kazdopadne s tema kontaktama u rele, nez se zacnes hrabat zbytecne ve starteru. Co se toho startovani u studenyho Tenere tejka, tak startuju stejne jako ty. Sytic v tu chvili zabira bud jen plne otevrenej nebo vubec. Studeny to vetsinou tak 2x chyti a hned chcipne a az tak na potreti se chyti volnobeh. S vypnutym benzinem to u mne moc rozdilny neni. Na druhou stranu to mam ted rozebrany a vyndal jsem uplne cernou svicku , ta tomu rozhodne k lepsimu nepomahala. Svicka byla DPR7EA-9, ma tam bejt osmicka nebo devitka, pokud mas NGK, dobry svicky dela Splitfire, jsou tak za 180 KC, klukum to u SuperTener lip startuje. Taky treba zkus kouknout na karbec, jestli neni zanesenej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním, zaseklý startér

16.1.2010 v 16:18 | Nahoru | #10
Fanda29> to vis, ze se nic nevysouva

(reakce na) Problém se startováním, zaseklý startér

16.1.2010 v 16:20 | Nahoru | #11

Wiblyz>Fanda29> to vis, ze se nic nevysouva



Tak jsem myslel dobře

Problém se startováním, zaseklý startér

16.1.2010 v 22:22 | Nahoru | #12
Jsem to startovaci rele mel taky jednou zasekle. Je to tim ze ty spinaci kontakty jsou uz ojiskrene a nesedi na sobe uz celou plochou jak puvodne. Proto jak pres tu mensi plochu tece porad stejnej proud do toho starteru tak se to vice zahriva (vzlast jak startujes dlouho nebo kdyz ma motor vetsi odpor treba v zime) a pak se ty kontakty specou dohromady. Vetsinou by to melo jit spravit. Jen nekdy byva trochu problem to rele rozdelat kolikrat je to slisovane dohromady. Ale pokud se ti to podari rozdelat tak pak uz jen staci opilovat ty kontakty do hladka a tak aby na sobe sedeli co nejvetsi plochou. Davat si pozor aby ty plosky tech kontaktu byli spilovane rovne a ne do hrbu.

Problém se startováním, zaseklý startér

17.1.2010 v 16:54 | Nahoru | #13
ted jsem mel starter venku, taky me to nejak pozlobivá. Zadnej vyjizdeci pastorek jako v aute tam neni na 100%, je to jen elektromotor, v bloku je pak volnobezka. Kontakty rele starteru bych nezabrusoval, protoze je na nich nanesena vrstva wolframu, ktera kdyz se opali ty to obrosis do spravneho tvaru, tak se zbavis posledniho wolframu. Ten wofram je tam aby se ty kontakty neopalovaly pruchodem el produ, kdyz tam nebude nic to nevydrzi. Skoda prace. Jeli spatne rele, pomuze jen vymena za nove.

Problém se startováním, zaseklý startér

17.1.2010 v 21:53 | Nahoru | #14
Tak nevim jestli na kazdem tom rele jsou kontakty s wolframem ale me to tenkrat pomohlo a fungovalo to zase normalne po tom obrouseni.

Problém se startováním, zaseklý startér

19.1.2010 v 19:26 | Nahoru | #15
no ono to pomuze a nejaky cas to bude fungovat jako nove. Jen proti tomu novemu rele to bude fungovat jen po zlomek casu. Samozrejme zalezi na spouste dalsich veci, treba jak dobre to chyta, dalsi valive odpory motoru ktere zvysuji naroky na spousteci soustavy. Tim je zejmena zvysovan proud ktery pres ty opilovane kontakty proteka. No a pokud ten proud upalil woframove kontakty, jejich zbytky jsi opiloval a tak ti tam nyni zbylo "pouhe" zelezo. Nicmene, preji at to vydrzi co nejdele. Nekde na ceste to treba pomuze zachranit dovolenou, tekze bych i toto reseni nezavrhoval.

Naposledy editováno 19.01.2010 19:28:05

Problém se startováním, zaseklý startér

22.6.2010 v 12:23 | Nahoru | #16
Ahoj lidi!
Problém se startováním po dlouhém odstavení řešil jeden kámoš tak, že z plovákové komory vypustil benzín. Pak na jaře zase zpátky přes vypouštěcí hadičku injekční stříkačkou napumpoval cca stejné množství zpátky. Chytlo po dvou otočeních! Jenom ten šroubek dostal značný výprask!

Problém se startováním, zaseklý startér

30.7.2010 v 21:37 | Nahoru | #17
Já mám se startováním takovéto zkušenosti: víte-li, že motorku budude hned druhý den startovat nechte normálně benzín zapnutý, bude-li však motorka odstavena délé než 14 dní tak rozhodně před vypnutím motoru zavřete přívod benzínu a nechte ten zbytek spálit. První sezónu jsem ho nechal přes zimu zapnutej a na jaře sem nenastartoval...musel jsem vypustit karburátor a potom chytla bez problémů. Takle to praktikuju už 4 roky a se startováním žádný problémy nemám

Problém se startováním, zaseklý startér

24.8.2010 v 14:47 | Nahoru | #18
Je to vsechno o nastaveni, ja nechavam pustenej benzin porad. Po zime nastartuju tak na dve tri protoceni.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MT-03 chcípá [1, 2, 3] Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... posoldikml 83 27.7.2021 v 23:29 Parkinsonn
Plastová nádoba nad startérem u Ten... Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 Z Tenere Dugajs 2 23.6.2021 v 20:48 Dugajs
svetlá Yamaha XTZ 660 Tenere fuchsotik 29 25.3.2021 v 18:02 fuchsotik
Yamaha tenere 660 vaří [1, 2, 3] Yamaha XTZ 660 Tenere PavelFru 61 9.1.2021 v 16:14 PavelFru
Boční stojánek Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... posoldikml 8 17.3.2020 v 23:33 Čurdajurda


TOPlist