globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Změna sekundárního převodu
5.12.2009 v 20:34
Ahoj, chtěl bych změnit sekundární převod více do síly, je lepší měnit pastorek(malou rozetku), nebo zadní rozetu? Dá se nějak spočítat: např. kdybych vymenil přední pastorek o 1zub menší, jak by se hnula max. rychlost a zvedla síla? orig prevod je 16-49 Díky za odpovedi

Naposledy editováno 06.12.2009 07:38:01
Předchozí
1 2
Následující

Změna sekundárního převodu

5.12.2009 v 22:33 | Nahoru | #1
S ohledem na opotřebení je výhodnější pro "lehčí" převod vyměnit rozetu

Změna sekundárního převodu

5.12.2009 v 22:40 | Nahoru | #2
levnější vyjde pastorek ani jsem nikdy rozetu neměnil vždycky jenom ten pastorek

Změna sekundárního převodu

5.12.2009 v 22:53 | Nahoru | #3
Taky jsem měnil na 800GS jen pastorek, kolega s KTM 990 Adv to samé. U obojího je to o 1 zub a na obojím je to rozhodně znát....ne že by to bylo o 100% jinak, ale znatelně se zlepší zátah. Konkrétně u GS mi to sebralo možná i 20Km/h z maximálky (na enduro gumách neotestuji, odhaduji), ale nádherně zkrátilo 1čku.

Hodně záleží, co konkrétně chceš dokázat. 1 zub na pastorku tě nepostaví hned na 3ku na zadní, ale poznáš to. Pokud budeš měnit rozetu a bude se lišit třeba o 3 zuby, už to bude markantnější....ale o dost ti klesne rychlost.
Spočítat to asi určitě půjde, ale než to počítat, asi bych spíš zaexperimentoval, nakonec to stejně bude o pocitu, co ti konkrétní změna přinesla.

Změna sekundárního převodu

5.12.2009 v 22:55 | Nahoru | #4
http://www.gearingcommander.com/

tady si to vypočítej

Naposledy editováno 05.12.2009 22:55:36

2 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu

5.12.2009 v 22:58 | Nahoru | #5
Záleží na tom, jak moc chceš převod měnit. 1 zub na "pastorku = cca 3 zuby na rozetě. Zvětšením rozety zvyšuješ hmotnost a to neodpruženou. Ale to Tě asi moc nemusí zajímat. Rychlost spočítáš zhruba trojčlenkou : 16/39 = 160? km/h 15/39 = x Tj.cca 150 km/h

(reakce na) Změna sekundárního převodu

6.12.2009 v 07:37 | Nahoru | #6

Fanda.Šáňa>Záleží na tom, jak moc chceš převod měnit. 1 zub na "pastorku = cca 3 zuby na rozetě. Zvětšením rozety zvyšuješ hmotnost a to neodpruženou. Ale to Tě asi moc nemusí zajímat. Rychlost spočítáš zhruba trojčlenkou : 16/39 = 160? km/h 15/39 = x Tj.cca 150 km/h



Tak jsem se krásně sekl, rozeta nemá 39 ale 49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna sekundárního převodu

6.12.2009 v 11:01 | Nahoru | #7

Fanda.Šáňa>Záleží na tom, jak moc chceš převod měnit. 1 zub na "pastorku = cca 3 zuby na rozetě. Zvětšením rozety zvyšuješ hmotnost a to neodpruženou. Ale to Tě asi moc nemusí zajímat. Rychlost spočítáš zhruba trojčlenkou : 16/39 = 160? km/h 15/39 = x Tj.cca 150 km/h


Takhle jednoduše to funguje jenom pokud na nejtežší kvalt vytočí motor až do omezovače, pokud na nejtěžší kvalt končí tím že motor už nemá sílu zrychlovat i když na nižší kvalty točí víc (u 125 je tedle případ celkem pravděpodobnej) tak mu může s lehčím převodem ta maximálka dokonce stoupnout protože motor se dokáže víc roztočit a díky tomu to jede rychleji.

(reakce na) Změna sekundárního převodu

6.12.2009 v 11:40 | Nahoru | #8

Stráťa>Takhle jednoduše to funguje jenom pokud na nejtežší kvalt vytočí motor až do omezovače, pokud na nejtěžší kvalt končí tím že motor už nemá sílu zrychlovat i když na nižší kvalty točí víc (u 125 je tedle případ celkem pravděpodobnej) tak mu může s lehčím převodem ta maximálka dokonce stoupnout protože motor se dokáže víc roztočit a díky tomu to jede rychleji.



Přesně o tohle mi jde, šestku motorka bere tak tak, ještě k tomu jenom po rovině, navíc jezdím hodně ve dvou, zkusím tedy dát dopředu pastorek o 1z menší a snad se to zlepší.

Změna sekundárního převodu

6.12.2009 v 15:41 | Nahoru | #9
jestli jezdíš ve 2 a řikáš že 6ka je líná tak -1 ve předu bude dobrá a levnější volba

1 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu

6.12.2009 v 16:26 | Nahoru | #10
Kontrolní otázka: Co přispěje k menší životnosti celé řetězové sady.Menší sekundární kolečko nebo větší rozeta? A není to zdaleka zanedbatelnej rozdíl ! Samozřejmě pokud je to na krosce kde měním pět řetězovek za sezonu tak je to jedno.

(reakce na) Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 00:01 | Nahoru | #11

babajezi>Kontrolní otázka: Co přispěje k menší životnosti celé řetězové sady.Menší sekundární kolečko nebo větší rozeta? A není to zdaleka zanedbatelnej rozdíl ! Samozřejmě pokud je to na krosce kde měním pět řetězovek za sezonu tak je to jedno.



hlavně to jak se o ni staráš pokud změníš počet zubů určitě si životnost nezkrátíš nebo neprodloužíš - pokud teda nedáš nějakej EXTRÉM. zub, dva nepoznáš.. na 125 už tuplem ne

Naposledy editováno 07.12.2009 00:01:47

1 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 00:41 | Nahoru | #12
Raději bych vyměnil rozetu , na Monsteru jsem dával ze 36 na 43 zubů a pastorek jsem nechal 15 zoubků...

(reakce na) Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 09:32 | Nahoru | #13
DMC.motobiker> tak v tvym případě to chápu, páč dát o 2 zuby míň dopředutak už se tam ten řetěz pomalu neohne

jemu na 125 zub vpředu stačí - a hlavně je to levnějíší

1 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 09:35 | Nahoru | #14
U 16 pastorku bych šel klidně dolů s pastorkem. Na 15,nebo 14. Měnit 49 zubů za větší,víte hoši radiči,jak to bude mít velký?
Kdyby tam měl 13zub,tak jasně,dolů už bych nešel a zvětšil bych rozetu. Ale takto?

Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 09:38 | Nahoru | #15
mensi kolecko namaha vic retez.. ale asi to nebude zas tak hrozny... spis hrozi vic to ze pak retez vic pozira ty gumovy kluzaky na kyvce, me to s o zub mensim pastorkem prozralo ten kluzak durch za 30tis km. samo je jednodussi menit ten pastorek.. jeden zub vepredu odpovida zhruba trem vzadu.. a ten jeden vepredu uz je celkem znat (zmeni vyslednej prevod o cca 5procent.. tzn tam kde jela motorka kilo tak ve stejnejch otackach pojede 95)

to zvetseni rozety je lepsi co se tyka zivotnosti retezu, ale byva drazsi a kdyz pridas vic jak cca 2 zuby je uz potreba delsi retez...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 09:40 | Nahoru | #16

prackarr>U 16 pastorku bych šel klidně dolů s pastorkem. Na 15,nebo 14. Měnit 49 zubů za větší,víte hoši radiči,jak to bude mít velký?
Kdyby tam měl 13zub,tak jasně,dolů už bych nešel a zvětšil bych rozetu. Ale takto?



zalezi jak na cem.. na endurech se bezne jezdi 13-14pastorky... ale na silnicni moto bych pod 15 asi nesel... preci jen 250kmh je uz zase jinde nez 130kolik mivaj naprevodovany endura na max...

a myslim ze 3zuby na 49 uz ten prumer tak vyrazne nezvednou... ostatne to muzem spocitat ne?

Naposledy editováno 07.12.2009 09:41:29

Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 09:47 | Nahoru | #17
Na té 125ccm tam bude mít 428 řetěz. A 43 zubová rozeta na 520 řetěz má větší průměr než 49 na 428

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 09:52 | Nahoru | #18

assassin>zalezi jak na cem.. na endurech se bezne jezdi 13-14pastorky... ale na silnicni moto bych pod 15 asi nesel... preci jen 250kmh je uz zase jinde nez 130kolik mivaj naprevodovany endura na max...

a myslim ze 3zuby na 49 uz ten prumer tak vyrazne nezvednou... ostatne to muzem spocitat ne?


Ale on má osminku!
počítat netřeba. Mám na motorce 54zubů,chceš poslat foto? Je to jak z dopravníku na hnůj..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 09:54 | Nahoru | #19

prackarr>Ale on má osminku!
počítat netřeba. Mám na motorce 54zubů,chceš poslat foto? Je to jak z dopravníku na hnůj..


jo ja nekoukal co ma za moto.. jo tam bych to neresil a sel o zub dolu vepredu..

(reakce na) Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 09:56 | Nahoru | #20

assassin>jo ja nekoukal co ma za moto.. jo tam bych to neresil a sel o zub dolu vepredu..


A o tom přesně píšu....

Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 10:29 | Nahoru | #21
moje řeč

3 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 10:30 | Nahoru | #22
Myslím si, že by to vyšlo i finančně lépe,,, -1z se zvedne i akcelerace? maximalka se zmenší o kolik? Jak již nekdo zminoval, problém bude s gumou, která je na kyvce,,,ale to není nejaká závratná položka

(reakce na) Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 10:35 | Nahoru | #23

VanDam>Myslím si, že by to vyšlo i finančně lépe,,, -1z se zvedne i akcelerace? maximalka se zmenší o kolik? Jak již nekdo zminoval, problém bude s gumou, která je na kyvce,,,ale to není nejaká závratná položka


U jednoho zubu být problém s gumou/vodítkem kyvky nemusí.

(reakce na) Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 10:38 | Nahoru | #24

VanDam>Myslím si, že by to vyšlo i finančně lépe,,, -1z se zvedne i akcelerace? maximalka se zmenší o kolik? Jak již nekdo zminoval, problém bude s gumou, která je na kyvce,,,ale to není nejaká závratná položka



co jineho by se melo zvednout? maximalka se zmensi o tolik o kolik se zmeni prevod... 17/38 ..vysledny prevod je 0,4473 ... 16/38 ... 0,4211 to je 94procent puvodniho.. tzn vse bude o 6 procent jinak.. (maximalka se zmensi o 6 procent, pokud puvodne motorka posledni rychlost vytocila do omezovace)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 10:38 | Nahoru | #25

VanDam>Myslím si, že by to vyšlo i finančně lépe,,, -1z se zvedne i akcelerace? maximalka se zmenší o kolik? Jak již nekdo zminoval, problém bude s gumou, která je na kyvce,,,ale to není nejaká závratná položka



už tu padnul odkaz na gearingcommandera... nebuď líný a spočítej si to

guma na kyvce úplně zadara není, a někdy to je i docela vysoká částka
já mám teda -2z vpředu, a do kyvky se to nezakusuje, takže jsem vysmátej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 10:41 | Nahoru | #26

FiZzeR>už tu padnul odkaz na gearingcommandera... nebuď líný a spočítej si to

guma na kyvce úplně zadara není, a někdy to je i docela vysoká částka
já mám teda -2z vpředu, a do kyvky se to nezakusuje, takže jsem vysmátej



me -1 vepredu zere tu gumu vic nez "seriovej prevod... -2 uz mi zere i svod:)

(reakce na) Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 10:43 | Nahoru | #27

assassin>me -1 vepredu zere tu gumu vic nez "seriovej prevod... -2 uz mi zere i svod:)



Nojo, taky "made in japan"

1 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 11:00 | Nahoru | #28
Aaa by na pocitaci byl prihlasenej VanDam, tak jsem to napsal za něj,,,,tomu comanderu vůbec neorzumím, i kdyz tam napipsu vsechny hodnoty rychlosti a prevody, tak mi to nic nevyhodi,,,neumim s tim,,,,motorka na 6stku po rovine se az do omezovace neroztoci, takze si myslim ze by to -1 melo smysl,,,max do omezovace je 125km/h cili by ten lehci prevod mel jenom prispet

(reakce na) Změna sekundárního převodu

7.12.2009 v 11:07 | Nahoru | #29

chalka>Aaa by na pocitaci byl prihlasenej VanDam, tak jsem to napsal za něj,,,,tomu comanderu vůbec neorzumím, i kdyz tam napipsu vsechny hodnoty rychlosti a prevody, tak mi to nic nevyhodi,,,neumim s tim,,,,motorka na 6stku po rovine se az do omezovace neroztoci, takze si myslim ze by to -1 melo smysl,,,max do omezovace je 125km/h cili by ten lehci prevod mel jenom prispet



jo v tom pripade je dost mozny ze budes mit i stejnou max ...

1 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu

19.1.2010 v 11:26 | Nahoru | #30
měl sem stejnej motor MZ ale RT dal sem o zoubek min a bylo to lepší
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíčky - je směs chudá nebo b... MZ 125 SM Dave03 10 8.5.2023 v 11:52 Milad
motorka obcas startuje obcas ne MZ 125 SM _Shorty_ 1 3.5.2023 v 06:45 SOUSEDRH9
Pomoc motorka nestartuje MZ 125 SM _Shorty_ 7 18.4.2023 v 20:52 _Shorty_
MZ SM 125 elektrika MZ 125 SM LukePuke 1 18.1.2023 v 22:45 combust
MZ 125 SX problémy MZ 125 SM, MZ 125 SX PavelVencovsky 15 28.12.2022 v 18:23 Ariete


TOPlist