Naposledy editováno 06.12.2009 07:38:01
Hodně záleží, co konkrétně chceš dokázat. 1 zub na pastorku tě nepostaví hned na 3ku na zadní, ale poznáš to. Pokud budeš měnit rozetu a bude se lišit třeba o 3 zuby, už to bude markantnější....ale o dost ti klesne rychlost.
Spočítat to asi určitě půjde, ale než to počítat, asi bych spíš zaexperimentoval, nakonec to stejně bude o pocitu, co ti konkrétní změna přinesla.
2 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu
Fanda.Šáňa>Záleží na tom, jak moc chceš převod měnit. 1 zub na "pastorku = cca 3 zuby na rozetě. Zvětšením rozety zvyšuješ hmotnost a to neodpruženou. Ale to Tě asi moc nemusí zajímat. Rychlost spočítáš zhruba trojčlenkou : 16/39 = 160? km/h 15/39 = x Tj.cca 150 km/h
Tak jsem se krásně sekl, rozeta nemá 39 ale 49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna sekundárního převodu
Fanda.Šáňa>Záleží na tom, jak moc chceš převod měnit. 1 zub na "pastorku = cca 3 zuby na rozetě. Zvětšením rozety zvyšuješ hmotnost a to neodpruženou. Ale to Tě asi moc nemusí zajímat. Rychlost spočítáš zhruba trojčlenkou : 16/39 = 160? km/h 15/39 = x Tj.cca 150 km/h
Takhle jednoduše to funguje jenom pokud na nejtežší kvalt vytočí motor až do omezovače, pokud na nejtěžší kvalt končí tím že motor už nemá sílu zrychlovat i když na nižší kvalty točí víc (u 125 je tedle případ celkem pravděpodobnej) tak mu může s lehčím převodem ta maximálka dokonce stoupnout protože motor se dokáže víc roztočit a díky tomu to jede rychleji.
Stráťa>Takhle jednoduše to funguje jenom pokud na nejtežší kvalt vytočí motor až do omezovače, pokud na nejtěžší kvalt končí tím že motor už nemá sílu zrychlovat i když na nižší kvalty točí víc (u 125 je tedle případ celkem pravděpodobnej) tak mu může s lehčím převodem ta maximálka dokonce stoupnout protože motor se dokáže víc roztočit a díky tomu to jede rychleji.
Přesně o tohle mi jde, šestku motorka bere tak tak, ještě k tomu jenom po rovině, navíc jezdím hodně ve dvou, zkusím tedy dát dopředu pastorek o 1z menší a snad se to zlepší.
1 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu
babajezi>Kontrolní otázka: Co přispěje k menší životnosti celé řetězové sady.Menší sekundární kolečko nebo větší rozeta? A není to zdaleka zanedbatelnej rozdíl ! Samozřejmě pokud je to na krosce kde měním pět řetězovek za sezonu tak je to jedno.
hlavně to jak se o ni staráš pokud změníš počet zubů určitě si životnost nezkrátíš nebo neprodloužíš - pokud teda nedáš nějakej EXTRÉM. zub, dva nepoznáš.. na 125 už tuplem ne
Naposledy editováno 07.12.2009 00:01:47
1 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu
1 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu
Kdyby tam měl 13zub,tak jasně,dolů už bych nešel a zvětšil bych rozetu. Ale takto?
to zvetseni rozety je lepsi co se tyka zivotnosti retezu, ale byva drazsi a kdyz pridas vic jak cca 2 zuby je uz potreba delsi retez...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna sekundárního převodu
prackarr>U 16 pastorku bych šel klidně dolů s pastorkem. Na 15,nebo 14. Měnit 49 zubů za větší,víte hoši radiči,jak to bude mít velký?
Kdyby tam měl 13zub,tak jasně,dolů už bych nešel a zvětšil bych rozetu. Ale takto?
zalezi jak na cem.. na endurech se bezne jezdi 13-14pastorky... ale na silnicni moto bych pod 15 asi nesel... preci jen 250kmh je uz zase jinde nez 130kolik mivaj naprevodovany endura na max...
a myslim ze 3zuby na 49 uz ten prumer tak vyrazne nezvednou... ostatne to muzem spocitat ne?
Naposledy editováno 07.12.2009 09:41:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna sekundárního převodu
assassin>zalezi jak na cem.. na endurech se bezne jezdi 13-14pastorky... ale na silnicni moto bych pod 15 asi nesel... preci jen 250kmh je uz zase jinde nez 130kolik mivaj naprevodovany endura na max...
a myslim ze 3zuby na 49 uz ten prumer tak vyrazne nezvednou... ostatne to muzem spocitat ne?
Ale on má osminku!
počítat netřeba. Mám na motorce 54zubů,chceš poslat foto? Je to jak z dopravníku na hnůj..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna sekundárního převodu
prackarr>Ale on má osminku!
počítat netřeba. Mám na motorce 54zubů,chceš poslat foto? Je to jak z dopravníku na hnůj..
jo ja nekoukal co ma za moto.. jo tam bych to neresil a sel o zub dolu vepredu..
3 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu
VanDam>Myslím si, že by to vyšlo i finančně lépe,,, -1z se zvedne i akcelerace? maximalka se zmenší o kolik? Jak již nekdo zminoval, problém bude s gumou, která je na kyvce,,,ale to není nejaká závratná položka
U jednoho zubu být problém s gumou/vodítkem kyvky nemusí.
VanDam>Myslím si, že by to vyšlo i finančně lépe,,, -1z se zvedne i akcelerace? maximalka se zmenší o kolik? Jak již nekdo zminoval, problém bude s gumou, která je na kyvce,,,ale to není nejaká závratná položka
co jineho by se melo zvednout? maximalka se zmensi o tolik o kolik se zmeni prevod... 17/38 ..vysledny prevod je 0,4473 ... 16/38 ... 0,4211 to je 94procent puvodniho.. tzn vse bude o 6 procent jinak.. (maximalka se zmensi o 6 procent, pokud puvodne motorka posledni rychlost vytocila do omezovace)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna sekundárního převodu
VanDam>Myslím si, že by to vyšlo i finančně lépe,,, -1z se zvedne i akcelerace? maximalka se zmenší o kolik? Jak již nekdo zminoval, problém bude s gumou, která je na kyvce,,,ale to není nejaká závratná položka
už tu padnul odkaz na gearingcommandera... nebuď líný a spočítej si to
guma na kyvce úplně zadara není, a někdy to je i docela vysoká částka
já mám teda -2z vpředu, a do kyvky se to nezakusuje, takže jsem vysmátej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna sekundárního převodu
FiZzeR>už tu padnul odkaz na gearingcommandera... nebuď líný a spočítej si to
guma na kyvce úplně zadara není, a někdy to je i docela vysoká částka
já mám teda -2z vpředu, a do kyvky se to nezakusuje, takže jsem vysmátej
me -1 vepredu zere tu gumu vic nez "seriovej prevod... -2 uz mi zere i svod:)
1 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu
chalka>Aaa by na pocitaci byl prihlasenej VanDam, tak jsem to napsal za něj,,,,tomu comanderu vůbec neorzumím, i kdyz tam napipsu vsechny hodnoty rychlosti a prevody, tak mi to nic nevyhodi,,,neumim s tim,,,,motorka na 6stku po rovine se az do omezovace neroztoci, takze si myslim ze by to -1 melo smysl,,,max do omezovace je 125km/h cili by ten lehci prevod mel jenom prispet
jo v tom pripade je dost mozny ze budes mit i stejnou max ...
1 reakcí na tento příspěvek Změna sekundárního převodu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Barva svíčky - je směs chudá nebo b... MZ 125 SM | Dave03 | 10 | 8.5.2023 v 11:52 Milad |
motorka obcas startuje obcas ne MZ 125 SM | _Shorty_ | 1 | 3.5.2023 v 06:45 SOUSEDRH9 |
Pomoc motorka nestartuje MZ 125 SM | _Shorty_ | 7 | 18.4.2023 v 20:52 _Shorty_ |
MZ SM 125 elektrika MZ 125 SM | LukePuke | 1 | 18.1.2023 v 22:45 combust |
MZ 125 SX problémy MZ 125 SM, MZ 125 SX | PavelVencovsky | 15 | 28.12.2022 v 18:23 Ariete |