globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zumo 550 vs 660
 
19.11.2009 v 11:17
Zdravím všechny, rozhoduji se mezi Zumo 550 a 660 a tak bych vás majitelé poprosil o vaše postřehy a zkušenosti. Zajímá mě jen srovnání těchto dvou GPS. Loni jsem měl neznačkovou auto GPS a odrovnal ji během 1000km nejspíš vibracema. Osobně se více přikláním k 550 neboť na mě působí více odolně.
Nějaké diskuze jsem si tu pročetl, i článek od TT, ale moc chytrej z toho nejsem. Nejlepší by bylo nějaký srovnání funkcí atd.
Používat ji budu převážně na silnici, občas nějaký OFF.
Díky.
Anketa: Vaše spokojenost. Mám:
550 a jsem spokojen
62%
23
660 a jsem spokojen
27%
10
550 ale šel bych do 660
8%
3
660 ale šel bych do 550
3%
1

1 reakcí na tento příspěvek Zumo 550 vs 660

30.11.2009 v 11:51 | Nahoru | #1
Já mám 550 od prvního okamžiku, kdy se objevila u nás a myslím že můžu docela dobře srovnávat a s tím názorem co píše Atol nesouhlasím. 550 má pár výhod ale také nevýhod. To zobrazení map s elevačními daty je pravda, stejně jako absence měřítka (musíš kliknout kdekoliv na mapu aby se měřítko ukázalo, což mi zase až tak nevadí). Naviguje naprosto normálně, byl jsem s ní několikrát v NL, v Itálii, mnohokrát v Rakousku a Německu a na Slovensku. Neměl jsem žádné problémy o kterých píšeš - tedy že by nezobrazovala kam pojedeš apod. Podle mě záleží na mapách a když nenapíšeš jakou jsi používal mapu, kdo a jak jí generoval a jakou jsi používal verzi firmware, tak je to informace dost nanic. Zumo 550 s verzí FW dejme tomu 3.x a 4.x to jsou úplně jiné přístroje. U 660 je to to samé až na to, že ty staré verze byly fakt plné chyb a dost se o tom psalo. První celkem spolehlivý firmware přišel někdy tak v srpnu. Pokud jsi jel s nějakým starším, tak je možné cokoliv.
V každém případě - u map, které jsou určené pro silniční navigaci není problém s kreslením těch "stínovaných" podkladů a výhody už podle mě převažují nad nevýhodami. Pro člověka, který několik let jezdil s 550 je ten přechod docela těžký, protože ty navigace nemají společného nic. Ale když si teď můžu vybrat, jestli pojedu třeba do Německa s 550 nebo 660, tak volím 660, právě kvůli těm výhodám. 550 by byla super, kdyby tam bylo zobrazení odboček, byla možnost nastavit si informace v rohových polích (a bylo jich víc jako u 660) a zobrazovala mapu beze změny barevnosti i když jedeš po trase. A2DP stereo není pro mě rozhodující. Jinak mi vyhovovala. Ale i když má 550 několik výhod, tyhle věci mi přijdou natolik praktické, že volím prakticky na všechny cesty už 660. A teď s verzí kdy automatickou změnu měřítka můžu vypnout, tak je mi to fuk, že se měřítko nezobrazuje, protože v celkovém zobrazení vidím, že jsem si nastavil měřítko že špička rukavice je 20m a nepotřebuju to zobrazovat na displeji během navigace, protože vím, že se mi to samo od sebe nezmění. To je beta software, který bude každou chvíli uvolněný.
P.S. U našeho úplně prvního prototypu nechávám reprák nezakrytý právě proto, abych zjistil co to udělá. Navigace byla ježděná ve všem možném - včetně písku, bahna atd - a teď jsme jí posílali výrobci aby jí rozebrali a zjistili vliv toho ročního používání na její stav. Podle mě nebylo kupodivu v oblasti repráku nic. Když byla opravdu špinavá, tak jsem jí normálně propral pod kohoutkem včetně té mřížky repráků a asi to funguje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zumo 550 vs 660

2.12.2009 v 20:56 | Nahoru | #2
TomasTT> Budu vycházet z toho, že jsi se upsal v číslu zuma - zaměnil 550 za 660, protože z tvého textu to vypadá, jako bys psal o 550, a mě zlobila ta 660.
Úplně přesně nerozumím, s čím co jsem napsal nesouhlasíš.
- 660 nezobrazuje měřítko - to je prostě fakt. Že jej získáš kliknutím je sice pravda, ale stejnou argumentaci bych mohl použít i já na zobrazení dat o kterých píšeš ty níže, a které na 550 také získáš po kliknutí. Ty chceš vidět permanentně na display něco, o co třeba já nestojím a ty zase nestojíš o moje měřítko (mimochodem jak jsem se začetl do některých tuzemských ale i zahraničních diskutací, tak tento fakt zneklidňuje mnohem více uživatelů přitom - taková kravina, co) Fixace měřítka kterou argumentuješ sice může za jakési poměřování posloužit ale nezlob se na mě, získávat vzdálenost poměřováním prstu - což jsi si před tím musel zase nějak poměřovat, je jak za krále Klacka a když to starší 550 umí, proč by i novější 660 nemohla/neměla. Btw. jsou situace, kdy se auto změna měřítka hodí, ale hlavně na to stále myslet.....
- 660 hůř zobrazuje vrstevnicový mapy - fakt. To že "stínovaný" podklad na silniční mapě zobrazuje lépe (nikoli obecně lépe než na 550 nýbrž ve srovnání s topo) je asi pravda, ale při jízdě po silnici je mi to tak nějak jedno jestli stínuje. Silnice jsou žlutě nebo jinak a trasa fialově nebo jak a tak je ten rozdíl vidět. U vrstevnicový mapy, je mizerně vidět co je cesta a co vrstevnice a když se do toho ještě přidaj nějaký turistický barevně odlišený značky, je to labůžo. Dávat si do 660 např. mapu Topo Czech 3 PRO jsou vyhozený peníze do této navigace stačí klasická Topo ačkoli je fakt, že ta mapa není jen o tom, jak je vidět ale o obsahu.
- 660 mně občas naviguje nesmyslně a občas mi nezobrazuje celou mapu ale pouze výseč - to je zase fakt, s kterým můžeš jen těžko nesouhlasit, protože u toho zkrátka nejsi. Jestli je to informace k ničemu bez informací o sw je myslím střelba do vzduchu ale budiž. Tato moje navigace která toto dělá (a já uvedl že to může být jen nějaký chybka, která se časem eliminuje) je na navigaci koupené - a instalované v TT. Její sw version je 3.30 a stalo se to jak na mapě Atlas Czech 8NT, tak na mapě CN Europe 2010 - a ta je lifetime, tož pochyby stranou. Trochu podřízlá větev, co. Ale jak jsem psal,věřím, že to bude/je jen ojedinělá chybka. Jestli by to třeba mohlo způsobovat to, že jako jazyk nepoužívám Česky -TT-CZ ale jen Česky neb mi víc vyhovuje..... nevím.
- 660 je hůř vidět na sluníčku - fakt. Má sice větší display, to jo, ale je to opravdu táááááková pecka, když na něj neuvidím v situacích, kdy na 550 ano? Ne.

Já si nemyslím že by 660 byla slepice blbá ale prostě je třeba vidět na ní i ty mouchy, aby kluci Garmiňácký příště udělali něco opravdu lepšího, má-li se jednat o důstojného nástupce. 550tka byla držák, 660 mě zatím nepřesvědčila.

A ještě jedna věc. Že nemají 660 a 550 nic společného? To byl spíš řečnický obrat, ne? Spíš by se hodilo - jsou věci, kde nemají něco společného. Když jsem jezdil s 550 a přešel na 660, tak jsem naprosto nemusel tápat jak ji mám ovládat a to bych o sobě neřekl, že jsem technický talent.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist