globalmoto_kveten





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!

Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.2.2020 v 22:39 | Nahoru | #1
imoladu> To byl nejspíš spodek motoru z jawáckého šoupátkového dvouválce a na tom byly válce z Yamahy TZ, je tak?
Něco jsem našel na moto.cz

Několik motocyklů Jawa - Yamaha začátkem 70 let postavil a jezdil František Srna. Válce, ojnice, písty, hlava Yamaha, spodek - kartery, převodovka, spojka Jawa, povážské zapalování, podvozek Jawa. Tento motocykl původně vlastnil F. Tofel..
Zdroj: https://www.moto.cz...a-yamaha-250 [/quote]

Edit: pár úvah k tomu, co jsem napsal včera. František Srna se zabil na konci roku 1973. Jezdil na továrnou zapůjčené Jawě (typ 677 ?).


Yamaha začala prodávat soukromníkům vodou chlazenou TZ 250 od roku 1973, předtím byly jen vzduchem chlazené TD3. Nabízí se otázka - mohl Srna získat válce z TZ 250 a postavit vodníka na spodku Jawy? Nebo on sám to měl jenom vzduchem chlazené a vodník z toho vznikl až v dalších letech?

Naposledy editováno 10.02.2020 10:48:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

10.2.2020 v 20:49 | Nahoru | #2
Kohlstein> Na tovární šoupátkové JAWĚ 250-DVOUVÁLEC 1977 to měl až cca o 10 roku od vzniku této motorky postavené jen Honza Bartuněk-vodní válce YAMAHA 250,350 posazené na šoupátkový rozvod s tím,že byli zaslepeny sací kanály a sání bylo přes šoupátka na bocích motoru do klikové skříně.Ty SRNOVKY měli klikový prostor přišroubovaný k převodovce.Určitě to,co dělal pan SRNA byli vzduchové válce,ruzných ročníku TD,TR 250-350 KTERÉ kde byl jiný zdvih a vrtání.Jen na ty poslední-TR 3-350,250 se daly montovat vodní válce.tam byl také stejný zdvih 54 mm.Vrtání 64 mm 350,54 mm 250.Já měl zase válce YAMAHA TR 350 VZDUCHposazené na JAWĚ symetrák 250 který vznikl cca v roce 1972 vzduchovka pro SVAZARM,továrna měla pak vodu.Jezdil to Staša,později Baláž,Srna to asi jel vroce 1973,určitě jel 350 tovární.JAWA to tak dělala-když je někdo zlobil s vlastní konstrukcí tak ho vzala to týmu aby se zbavila konkurence.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist