globalmoto_kveten





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

29.3.2014 v 17:40 | Nahoru | #13801
Závod P ČSR 350 v Chomutově v roce 1984 na předchozí straně - v té době jsem k tomu napsal krátký záznam do Modrého sešitu Milana Vláčila. Přetiskuju původní text, koho by zajímal zbytek, tak je na webu u Kawase http://www.moto-sve...odry-sesit-rok-1984:

Nejlepší závod byl podle očekávání přebor ČSR do 350 ccm. Už v tréninku si ustlal Berger, ale do závodu nastoupil. Doma se chtěli vytáhnout bratři Junkové, o postup do federálu šlo Zdeňkovi Sedláčkovi i Pavlovi Hůlovi, byl zde vítěz z Mostu i Jindřichova Hradce Vladimír Novák i nebezpečný Vladislav Kunc. A abych nezapomněl na býv. čs. reprezentanta Josefa Pavlíčka z Ostravy-Poruby. Ten měl také nejlepší tréninkový čas 1:36,50. Za ním byl Novák a třetím časem všechny šokoval Vratislav Hromádko na Jawě OHC z motoristického středověku. Po startu šel do čela Pavlíček sledován Kuncem, Novákem a oběma Junky. S menším odstupem „po sobě šli“ Sedláček s Hůlou. Na startu se zdržel Hromádko, který má potíže se startováním svého čtyřtaktu a do pořadí na špici nezasáhl. Handicapovaný Berger se dotahoval na našeho dalšího známého – Milana Vašíka. Mezitím se bratři Junkové, mohutně povzbuzovaní diváky i Karlem Březinou, dostali na první dvě místa. Rozumný Pavlíček viděl, že proti těm bláznům nemá šanci a spokojil se s 5. místem. Za to si do boje přisolil Novák, v živé paměti je jeho extra kousek v Jindřichově Hradci, kde jednomu divákovi málem rozpáral stupačkou břicho. Byl to nádherný závod, jaký je k vidění jednou-dvakrát do roka. Nakonec měl smůlu Sláva Junek, který zadřel. Zvítězil jeho bratr Láďa před Novákem, Kuncem a Pavlíčkem. Za nimi dojeli Hůla a Sedláček.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

29.3.2014 v 17:54 | Nahoru | #13802
JirkaR2> super :) proc byl Kunc nebezpecny? Odkud byl nebo je Hula a kde se tam ta Jawa OHC vzala? Fakt to tak jelo nebo chyba casomiry? :)

Zpátky do minulosti!!!

29.3.2014 v 18:12 | Nahoru | #13803
Já si to už přesně nepamatuji, už to je skoro 30 let!
Vráťa Hromádko jezdil v té době ukrutně rychle, vyhrával všechny závody klasiků a tak se přihlásil i do normálního závodu moderních motorek. Jestli ten tréninkový čas zvrzali časoměřiči nedokážu posoudit, možná někdo povolanější. Faktem je, při startu s motorem v klidu byl proti dvojtaktům hendikepován, odstartoval se ztrátou a pak je už nedohonil.

Zpátky do minulosti!!!

29.3.2014 v 19:31 | Nahoru | #13804




(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

29.3.2014 v 19:49 | Nahoru | #13805
JirkaR2> a odkud startoval L.Junek? já ho na startu nikde nevidím. a Berger má č.9 ?
tady je L.Junek po závodě






Naposledy editováno 29.03.2014 19:50:19

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.3.2014 v 22:04 | Nahoru | #13806
rejmondo> Vl.Novák je který číslo prosím?

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

30.3.2014 v 22:44 | Nahoru | #13807
č.1

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

31.3.2014 v 01:51 | Nahoru | #13808
Retro> díky, já ho hledal na Jawě

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

31.3.2014 v 17:30 | Nahoru | #13809
IvanDvoutakťák> ...no s tím britským jezdcem (Joey) by´s na ostrovech a zejména v Irsku moc nepochodil. Hrdost Britů, Irů, Severo-Irů a Skotů nezná mezí.

Naposledy editováno 31.03.2014 17:36:07

Zpátky do minulosti!!!

31.3.2014 v 17:43 | Nahoru | #13810
A nežil Joey Dunlop v Ballymoney v Severním Irsku ?

Zpátky do minulosti!!!

31.3.2014 v 17:58 | Nahoru | #13811
Jo, žil, tak jako i všichni Dunlopové a další... Chtěl jsem tím jen zdůraznit, že jsou britové velmi hákliví na příslušnost.

Zpátky do minulosti!!!

31.3.2014 v 18:03 | Nahoru | #13812
Pro "postižené" stejnou infekcíjako já,
přidávám pár taktů čtyřválcové dvoutaktní hudby

https://www.facebook...?v=10201999193884586

Zpátky do minulosti!!!

31.3.2014 v 18:30 | Nahoru | #13813

Zpátky do minulosti!!!

31.3.2014 v 18:59 | Nahoru | #13814
To je ale krásný překvapení od Kawasaki HEAVY Industries Co. osmdesátých let
Čtyři "komíny" 125 ccm v akci ...

Zpátky do minulosti!!!

31.3.2014 v 22:41 | Nahoru | #13815
Pěkné!

Zpátky do minulosti!!!

1.4.2014 v 08:49 | Nahoru | #13816
jen taková otázka závodilo se tehdá 70-80 léta i na silnici s metylalkoholem nebo na to jezdily jen plochdrážni mašiny

přu se s kamarádem a ja tvrdim že ano ???
on tvrdí že by musely být šileně velký nadrže že prý to ten metyl žere neskutečně
???

Zpátky do minulosti!!!

1.4.2014 v 09:00 | Nahoru | #13817
Můj názor(či jen domněnka?) : sedmdesátými léty počínaje jezdili silničáři výhradně benzin.

Zpátky do minulosti!!!

1.4.2014 v 11:12 | Nahoru | #13818
Ivane, na benzín se jezdilo daleko dříve, myslím, že už od začátku padesátých let, protože ve starých programech je napsáno, že palivem je obchodní 80 /!/ oktanový benzín..... Na metylalkohol se jezdilo před válkou a těsně po válce.

Naposledy editováno 01.04.2014 11:13:43

Zpátky do minulosti!!!

2.4.2014 v 21:45 | Nahoru | #13819
Túto fotku mi poslal VRT-NM, ktorý na cintoríne v Novom Meste nad Váhom náhodou natrafil na tento pomník. Pripomínam, že Štefan Uhlík zahynul na Cene Slovenska v Piešťanoch v roku 1958.




Zpátky do minulosti!!!

3.4.2014 v 15:55 | Nahoru | #13820
Že ale ti "báječní muži" jezdili na těch pekelnejch čtyřválcovejch DVOUTAKTECH 500 ccm
už na začátku 90.let PĚKNÝ UCHA, docela srovnatelný s tím, co se jezdí dnes !!!?





Zpátky do minulosti!!!

3.4.2014 v 21:04 | Nahoru | #13821
Taky Scott Russel byl "pěknej brousek" na jeho WSBK Kawě ...
Však taky častěji chybujícího Carla Fogartyho na Ducati připravil o titul











1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

4.4.2014 v 12:30 | Nahoru | #13822
Něco z doby, kdy při GP jelo třicet a více DVOUTAKTNÍCH půllitrů ...




Zpátky do minulosti!!!

4.4.2014 v 12:32 | Nahoru | #13823
















(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

4.4.2014 v 12:40 | Nahoru | #13824

IvanDvoutakťák píše: Něco z doby, kdy při GP jelo třicet a více DVOUTAKTNÍCH půllitrů ...




Zapomněls ovšem dodat, že cca 90% startovního pole tam bylo jen víceméně do počtu, díky netovární technice. A to tenkrát ještě Ezpeleta za to opravdu nemohl.

Zpátky do minulosti!!!

4.4.2014 v 12:54 | Nahoru | #13825
Máš v tom "divný počty", mambo - 90% by znamenalo, že na "fabrikách" a "satelitech"
jezdilo jen DESET % = TŘI jezdci ... Asi to tenkrát bylo "tak nějak napůl",
jako dneska ...

Naposledy editováno 04.04.2014 12:56:40

Zpátky do minulosti!!!

4.4.2014 v 12:59 | Nahoru | #13826
A hlavně mně, prosím Tě, nepřipomínej, že "tam" nebyly všechny stroje
čtyřválce + tříválce a plnohodnotný půllitry, ale taky nějaký
dvouválcový "vrtaný" Yamahy 350

Naposledy editováno 04.04.2014 13:01:04

Zpátky do minulosti!!!

4.4.2014 v 16:26 | Nahoru | #13827
No já napsal cca. Ale ono jich ve skutečnosti o moc víc jak 5 nebylo. Zbytek ti připomínat nemusím, ten jak vidím, si pamatuješ dobře.Jen bych si dovolil poznamenat, že kdyby ten tehdejší "kočkopes" přetrval do dneška, to bys SPZkovy už na jméno nepřišel vůbec. Nesmíš si zase úplně všechno tak nostalgicky idealizovat. ( Ačkoliv i já, už vzhledem k věku to taky občas dělám, to přiznávám.) To početné pole bylo na pohled pěkné, ale to byl asi jediný klad. Co se týče vyrovnanosti, tak to bylo mnohdy horší, než je to dnes. Stačí kouknout do historických výsledků nejen na časové rozdíly ale i počty ujetých kol, oproti vítězům.

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

4.4.2014 v 18:16 | Nahoru | #13828
Máš pravdu, mambo - jsou to až příliš krásné vzpomínky na tu DVOUTAKTNÍ éru
Za HRC jezdili 2-3 jezdci, Yamahu Marlboro taky 3, Yamahu LuckyStrike 2, Cagivu 2,
Suzuki HERON 1-2, Hondu HB 2 a satelity Honda Gauloise + Rothmans po jednom,
takže "suma sumárum" CCA 14-15 jezdců s plnou, či částečnou fabrickou podporou .
To opravdu není CCA 10%, ale CCA 50%

Naposledy editováno 04.04.2014 18:17:48

Zpátky do minulosti!!!

4.4.2014 v 19:57 | Nahoru | #13829
já myslím, že to bylo pro nás jedno, jestli jich jelo 20 nebo 50 a jaký byly rozdíly. nevím jak vy, ale já v televizi v letech 1983-1986 MS neviděl a na žádnou GP se nedostal. takže když jsem četl, cca po měsíci, ve Světě motorů reportáž, kde se psalo max. o 10ti nejlepších, bylo mi to už úplně šumafuk. ale jako statistik beru těch 50 ks .

Zpátky do minulosti!!!

4.4.2014 v 20:09 | Nahoru | #13830
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist