globalmoto_duben_nolan





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

Zpátky do minulosti!!!

29.1.2020 v 02:41 | Nahoru | #17221
To kovové zábradlí asi v Kohoutovicích, je hodně drsné, a ta dlažba taky!

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

29.1.2020 v 04:04 | Nahoru | #17222
Tu fotku už jsem sem možná kdysi dával, nájezd do Farinky a misto Baltisbergrovy nehody rok poté i s tím uraženým sloupem, který trefil jeho NSU Sportmax. Vyšlo v SM před Velkou cenou 1957. Komentář myslím netřeba

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.1.2020 v 01:15 | Nahoru | #17223
Adrien> Ta Brněnská trať měla hrozný povrch! Mizerný asfalt, beton, dlažba, stromy, sloupy. patníky, železné zábradlí, nezpevněné krajnice - no děs! Velký obdiv všem kdo na ní závodili

Zpátky do minulosti!!!

31.1.2020 v 22:54 | Nahoru | #17224
No, na Sachsenringu na tom nebyli o moc lépe. HB jede vzadu.
Já tohle pamatuji z Rosic. Tatínek vždycky dumal, kam si sednout, aby nás někdo netrefil, kdyby mu to nevyšlo. Ale když jely 350ky, chtělo to vatu do uší, bubínky bolely.

Zpátky do minulosti!!!

1.2.2020 v 00:18 | Nahoru | #17225
A vůbec, už jsem toho nažvanil dost a přestat se má v nejlepším. Tak na závěr jeden technický skvost, který byl současně vrcholem i koncem jedné éry.

Zpátky do minulosti!!!

1.2.2020 v 16:09 | Nahoru | #17226
Člověk viděl jen několik těch NSU Sportmax (či Rennmax?) při brněnské Velké ceně,
ale jak koukám na tu fotku #17224 , tak třeba na Sachsenringu to asi byly velký
NSU-bitvy ...

Na druhé fotce to asi je Gilera, Adriene, ale nic dalšího si netroufám "specifikovat" ...

A k závodům na rosickém okruhu "O hornickou rubačku" jen tolik, že to byla taky
každoroční akce mýho tatínka a moje, když na nějaký dlouhý cestování, či dokonce
pobyt nebylo . Obvykle jsme dojeli vlakem z Brna do Tetčic a seděli uvnitř levé
"vlásenky" na konci rychlé spodní části trati před strmým stoupáním, kde na jedničku
přes spojku řadě motocyklů "hořela" spojka... A bylo to i cítit ve vzduchu (-:
Na konci toho stoupání byl na asfaltovém povrchu jakýsi zlom, na kterém ti nejrychlejší
jezdci vyšších kubatur skákali (v lese!) i několik metrů do dálky

Naposledy editováno 02.02.2020 14:33:01

Zpátky do minulosti!!!

4.2.2020 v 12:21 | Nahoru | #17227
V bazaru se objevily nějaké motorky a mezi nima je i jedna 250 , kterou jezdil a snad i stavěl Pavel Ševčík. Znáte někdo víc detailů o tomto stroji? Mě to připadne, jako kartery z ČZ 125 / 984 s naroubovaným druhým válcem. Že by nějaké řešení pro nedávno zmiňovanou carskou formuli?


Zpátky do minulosti!!!

4.2.2020 v 12:58 | Nahoru | #17228
carska formule musel byt jednovalec ,toto vzniklo davno pred vznikem teto tridy

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

4.2.2020 v 17:48 | Nahoru | #17229

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

4.2.2020 v 19:44 | Nahoru | #17230
Retro> A co dalšího o tom víš?

Zpátky do minulosti!!!

4.2.2020 v 21:18 | Nahoru | #17231
Pavel Ševčík (žil v Brně a Strakonicích) , mistr republiky tř.250
(rok laskavě doplní "encyklopedisti" z tabulek v knize Jirky Franeka ... ) ,
byl precizista a tento stroj (ROALEX) nazval podle zkratek křest. jmen jeho dětí ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

5.2.2020 v 20:30 | Nahoru | #17232
Retro>

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

5.2.2020 v 21:27 | Nahoru | #17233
L&B> Něco takového měl R.DUBA ve 350-startoval na tom ve V.C.ČSSR 1974 ,spodek upravená ČZ na dvouválec,válce YAMAHA TR 350 vzduch...Další měl Petec Hlavatka-postoupil na ni z Přeboru ČSR-B do Mistráku.Pak to měl R,Rafaja ze Zlína-nevím o kterou šlo,jestli je to pořád ta stejná. S tou motorkou měli všichni jen problémy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

5.2.2020 v 22:02 | Nahoru | #17234
L&B> Něco takového měl R.DUBA ve 350-startoval na tom ve V.C.ČSSR 1974 ,spodek upravená ČZ na dvouválec,válce YAMAHA TR 350 vzduch...Další měl Petec Hlavatka-postoupil na ni z Přeboru ČSR-B do Mistráku.Pak to měl R,Rafaja ze Zlína-nevím o kterou šlo,jestli je to pořád ta stejná. S tou motorkou měli všichni jen problémy.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

6.2.2020 v 18:05 | Nahoru | #17235
imoladu> A Ivan Lavička jezdil taky něco podobného. Spodek JAWA, válce Yamaha.

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

6.2.2020 v 20:51 | Nahoru | #17236
Lavička -JZD Slušovice to koupil od Mrkvičky,podle mne to byla SRNA JAWA-YAMAHA.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

9.2.2020 v 22:39 | Nahoru | #17237
imoladu> To byl nejspíš spodek motoru z jawáckého šoupátkového dvouválce a na tom byly válce z Yamahy TZ, je tak?
Něco jsem našel na moto.cz

Několik motocyklů Jawa - Yamaha začátkem 70 let postavil a jezdil František Srna. Válce, ojnice, písty, hlava Yamaha, spodek - kartery, převodovka, spojka Jawa, povážské zapalování, podvozek Jawa. Tento motocykl původně vlastnil F. Tofel..
Zdroj: https://www.moto.cz...a-yamaha-250 [/quote]

Edit: pár úvah k tomu, co jsem napsal včera. František Srna se zabil na konci roku 1973. Jezdil na továrnou zapůjčené Jawě (typ 677 ?).


Yamaha začala prodávat soukromníkům vodou chlazenou TZ 250 od roku 1973, předtím byly jen vzduchem chlazené TD3. Nabízí se otázka - mohl Srna získat válce z TZ 250 a postavit vodníka na spodku Jawy? Nebo on sám to měl jenom vzduchem chlazené a vodník z toho vznikl až v dalších letech?

Naposledy editováno 10.02.2020 10:48:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

10.2.2020 v 20:49 | Nahoru | #17238
Kohlstein> Na tovární šoupátkové JAWĚ 250-DVOUVÁLEC 1977 to měl až cca o 10 roku od vzniku této motorky postavené jen Honza Bartuněk-vodní válce YAMAHA 250,350 posazené na šoupátkový rozvod s tím,že byli zaslepeny sací kanály a sání bylo přes šoupátka na bocích motoru do klikové skříně.Ty SRNOVKY měli klikový prostor přišroubovaný k převodovce.Určitě to,co dělal pan SRNA byli vzduchové válce,ruzných ročníku TD,TR 250-350 KTERÉ kde byl jiný zdvih a vrtání.Jen na ty poslední-TR 3-350,250 se daly montovat vodní válce.tam byl také stejný zdvih 54 mm.Vrtání 64 mm 350,54 mm 250.Já měl zase válce YAMAHA TR 350 VZDUCHposazené na JAWĚ symetrák 250 který vznikl cca v roce 1972 vzduchovka pro SVAZARM,továrna měla pak vodu.Jezdil to Staša,později Baláž,Srna to asi jel vroce 1973,určitě jel 350 tovární.JAWA to tak dělala-když je někdo zlobil s vlastní konstrukcí tak ho vzala to týmu aby se zbavila konkurence.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

10.2.2020 v 21:52 | Nahoru | #17239
imoladu> Super. S těma šoupátkama jsem to trochu přehnal. Jsem ještě mladé ucho a když jsem se naučil číst malá písmenka ve Světě motorů, to byl zrovna rok 1977 a ty šoupátkové vodníky s rozšířenýma kapotama pro karburátory jsou první věc, co takhle pamatuju. A taky to, že to nasadili v Brně proti Waltrovi Villovi na HD a on si ničeho nevšimnul ...

Zpátky do minulosti!!!

11.2.2020 v 18:14 | Nahoru | #17240
Pridávam obsah tohoto vydania. Nech sa páči. Tie texty sa čítajú horšie,doporučujem si ich stiahnuť do PC. Ak by mal niekto záujem,môžem mu ich poslať mailom. Je to uložené aj v mojich wallpaperoch.





Naposledy editováno 12.02.2020 08:39:37

Zpátky do minulosti!!!

11.2.2020 v 18:36 | Nahoru | #17241

Zpátky do minulosti!!!

11.2.2020 v 18:38 | Nahoru | #17242


Uf

Zpátky do minulosti!!!

11.2.2020 v 19:37 | Nahoru | #17243
Uf Uf! Pěkně, Rosho. Pro to stažení, zkus to prosím uložit k sobě na profil do Wallpapers, stačí dočasně. Tam se fotky nezmenšují a nekomprimují.
Edit: Staženo, díky!

Naposledy editováno 13.02.2020 17:16:30

Zpátky do minulosti!!!

13.2.2020 v 15:59 | Nahoru | #17244


Takto vypadá jedna "SRNOVKA" dnes.

Zpátky do minulosti!!!

13.2.2020 v 17:12 | Nahoru | #17245
Krásná

Zpátky do minulosti!!!

13.2.2020 v 17:53 | Nahoru | #17246

Zpátky do minulosti!!!

13.2.2020 v 17:54 | Nahoru | #17247

Zpátky do minulosti!!!

13.2.2020 v 18:07 | Nahoru | #17248
Roalex 250 Pavla Ševčíka. Výroba 1978. Poprvé s ním jel v treninku na národní závod při VC v Brně 1978. V letech 1979 a 1980 se s ním Ševčík účastňoval MR 250. Motor vrtání:55, zdvih:52, karburátory Jikov 36 později Mikuni, zapal. Femza. Klikový hřídel, spojka, vodní čerpadlo vlastní konstrukce. Převodovka původně 5ti rychlostní, později 6ti rychlostní, motorová skříň byla použita z prototypového dvouválcového motoru ČZ. Válce byly vyrobeny ve spolupráci s techniky a ladiči vývoje ČZ. Tyto válce byly později převzaty firmou Metalex pro vodou chlazené 125ky MTX. Rám vycházel koncepčně z rámu ČZ Junior. Kapotáže vlastní výroby měly původní barvu matně bílou. Výkon motoru byl 30PS. Ševčík jel s Roalexem naposledy v Opavě 1981, třídu 350 vyhrál. Poté byl motocykl prodán P. Javůrkovi (MR 250), od něj jej koupil M Zima z Mnichovic.Později vyrobil P. Ševčík i druhý motocykl na zakázku pro bratry Šperlovi z Klatov pro nižší soutěže...

Zpátky do minulosti!!!

13.2.2020 v 18:08 | Nahoru | #17249

Zpátky do minulosti!!!

13.2.2020 v 18:31 | Nahoru | #17250
Zdarec, Kawas
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist