bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: řetězová sada
31.10.2009 v 08:20
Zdravím borci,chtěl jsem se zeptat,jestli má někdo zkušenosti na tls dát menší kolečko a větší rozetu,jestli to má nějaký větší vliv na na jízdu(akceleraci,řazení atd.)
Dík za fundované odpovědi

2 reakcí na tento příspěvek řetězová sada

31.10.2009 v 08:31 | Nahoru | #1
zvedne se ti kroutící moment, a bude ti proměřovat tachometr. Síží se ti maximálka.
Na cestování asi dobrý, na stuntriding výborný .

(reakce na) řetězová sada

31.10.2009 v 08:43 | Nahoru | #2
šmudla> A co ostřejší jízda po okreskách,třeba ecák a tak něco podobnýho

1 reakcí na tento příspěvek řetězová sada

31.10.2009 v 08:44 | Nahoru | #3
di do toho,jede to pak jak hovado a nikdo tě nedohoní,budeš hned po gepardovi nejrychlejší savec planety

Naposledy editováno 31.10.2009 08:45:11

(reakce na) řetězová sada

31.10.2009 v 08:55 | Nahoru | #4
VlaHa je zpátky a v plné síle :D

řetězová sada

31.10.2009 v 09:15 | Nahoru | #5
Rád bych radu a skušenosti a ne stupidní komentáře

1 reakcí na tento příspěvek řetězová sada

31.10.2009 v 10:32 | Nahoru | #6
TLS neznám ale v podstatě by mělo obecně platit:
1) Se sériovým převodem vytočíš nejvyšší kvalt do omezovače, s trošku lehčím převodem bude lepší akcelerace ale klesne ti maximálka.
2) Se sériovým převodem se do omezovače nedostaneš, s trošku lehčím převodem ti stoupne maximálka a zlepší se akcelerace.

Pokud to přeženeš a dáš moc lehkej tak klesne maximálka v obou případech ale o to víc se zlepší akcelerace.

(reakce na) řetězová sada

31.10.2009 v 10:54 | Nahoru | #7

šmudla>zvedne se ti kroutící moment, a bude ti proměřovat tachometr.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetězová sada

31.10.2009 v 11:29 | Nahoru | #8
[quote]Stráťa>TLS neznám ale v podstatě by mělo obecně platit:
1) Se sériovým převodem vytočíš nejvyšší kvalt do omezovače, s trošku lehčím převodem bude lepší akcelerace ale klesne ti maximálka.
2) Se sériovým převodem se do omezovače nedostaneš, s trošku lehčím převodem ti stoupne maximálka a zlepší se akcelerace.

Pokud to přeženeš a dáš moc lehkej tak klesne maximálka v obou případech ale o to víc se zlepší akcelerace.[/quote

??? To jsem nějak nepobral... no než začnu chtračit o převodech, nechám si to vysvětlit jak to myslíš

řetězová sada

31.10.2009 v 12:36 | Nahoru | #9
mno já u sebe dal dopředu o jeden zub méně a je to lehce poznat a trošku víc zkresluje tachometr, líp to tahá, takže za mne říkám ano, protože kdy využiješ maximálku, že...

(reakce na) řetězová sada

31.10.2009 v 15:08 | Nahoru | #10
Raisidlo77> No pokud má motorka dost síly aby se současným převodem vytočil motor až do omezovače na nejvyšší př.st. tak s lehčím převodem ten omezovač zasáhne dřív (takže nižší max rychlost ale lepší akcelerace). Pokud tu sílu nemá a na nejtežší př.st. se do omezovače nedostane tak vhodně zvolenej lehčí sekundární převod mu může zvýšit max. rychlost (motor se víc vytočí) a současně akceleraci, ale pokud dá zase moc lehkej tak už ta rychlost zase klesne protože mu bude zasahovat omezovač dřív.

1 reakcí na tento příspěvek řetězová sada

31.10.2009 v 18:19 | Nahoru | #11
Ještě se zeptám ,jestli je lepší dát o zub mín na předním kolečku a zub víc na rozetě nebo na rozetu o dva zuby víc nebo na kolečko o dva zuby mín.Na maximálku seru chtěl bych lepší akceleraci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetězová sada

31.10.2009 v 19:16 | Nahoru | #12
judy46> hele je to jednoduchý jako facka... nevím jaký poměr má TL 1000 ale dejme tomu 120Nm na zadním kole při převodu 3,5 ku 1 otáčce na zadním kole... v tom případě výkon je pevně daný krouták násobíš otáčkami. uvažujme 20 zubu na přední rozecte a 70 zubu na zadni rozetě.

1) ubereš 1 zub na přední rozetce --- stane se toto.. Maximálka se opravdu sníží, lehce bude proměřovat tacho( u ktere seriove neproměřuje) ale převodovy poměr se změní na 3,68 : 1 z toho vyplývá pokud si dáš převodový poměr před změnou a po změne do poměru a to tak že puvodní maš nahoře a změněnym poměrem to vydělíš tak dotaneš číslo menší než 1 ... v tomto případě 3,5 \ 3,68 výsledek je 0,95 a s kroutákem se stane toto: puvodni kroutak dělíš timto číslem a máš výsledek stale v newtonmetrech a to 120 \ 0,95 je to 126,3 Nm

jednoduše si dopočítej svuj motocykl... a protože to same co se děje s kroutakem tak se musí opačně dít s maximální rychlostí...

Chápeš to?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetězová sada

31.10.2009 v 19:28 | Nahoru | #13
VITEK_M> celkem to chápu a je to stejné i v případě větší rozety?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetězová sada

31.10.2009 v 19:49 | Nahoru | #14
judy46> pokud použiješ větší počet zubů na zadní rozetě co se stane... převodový poměr se zvýší .... stejně jako se stalo u male rozety.. ale probereme si to polopaticky... převodový poměr ukazuje kolikrát se musí otočit mala rozetka na to aby se otočila jednou otáčkou velká rozeta na zadním kole... když bys vzal jeden zub na rozetce tak odpovídá 3,5 zubu na velke rozetě. co z toho vyplývá - zvednutim jednoho zubu na velke rozetě ničeho nedostaneš protože převodový poměr se zvedne na 71 ku 20 což je 3,55 ku 1 v případě že bys změnil zub u male rozety jsi na 70 ku 19 je 3,68 a celkem se v případě 71 zubove rozety zvýší o 0,05 a to má za náslek 5 ti procentní nárůst kroutáku.... u 19 zubove je o o 0,19 a to máš nárust hned 18 procent...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetězová sada

31.10.2009 v 20:15 | Nahoru | #15
VITEK_M> ok takže ted jsem to spočítal a vyšlo mi to tak,že přední kolečko o zub mín + o dva zuby víc na rozetě a mělo by to být dostačující dík za to polopatické vysvětlení,bo jsem si to nedokázal nějak úplně představit.

(reakce na) řetězová sada

11.5.2012 v 21:26 | Nahoru | #16
Dneska jsem poprvé vyjel po výměně řetězové sady. Původně byl převod 17/38 zubů, dal jsem 16/39. Zlepšila se jízda po městě, pojíždění na semaforech a na 50 km/h můžu dát 3st. Mimo město mě lépe seděl původní převod. Tam kde jsem jel zhruba na stejné otáčky 120 teď jedu 100 km/h. Je potřeba si asi zvyknout. Myslím si že stačí ubrat malé kolečko na 16 zubů a rozetu nechat na 38 zubů. Tachometr proměřuje při 50 km/h asi 5 km a při 180 už skoro 30 km/h.

Naposledy editováno 11.05.2012 21:35:42

řetězová sada

11.5.2012 v 21:42 | Nahoru | #17
Já mám na TLR serii a pohoda jazz 17:39 a do červenýho se taky dostanu

řetězová sada

12.5.2012 v 10:25 | Nahoru | #18
Já má na TLS rozetu +2 zuby. Už to tak bylo se serií nemám zkušenost. Ale prej se při seriovým převodu na šestku do omezovače nedá dostat. Jede to teďka podle mě tak akorát, jednička je dost ostrá. Při kolečku 16 se prej dost odírá to plastový vodítko na kyvce. Doporučuju to udělat jak to mám já, tzn + 2 zuby. Počkej až přijde TL guru Assasin, co ti k tomu řekne.

(reakce na) řetězová sada

12.5.2012 v 10:32 | Nahoru | #19

judy46 píše: VITEK_M> ok takže ted jsem to spočítal a vyšlo mi to tak,že přední kolečko o zub mín + o dva zuby víc na rozetě a mělo by to být dostačující dík za to polopatické vysvětlení,bo jsem si to nedokázal nějak úplně představit.



To už bude mít kvalty jak kroska, nechal byt to kolečko být.

www.gearingcommander.com/

řetězová sada

13.5.2012 v 17:42 | Nahoru | #20
Taky mám větší rozetu, po dálnici běžně švihám 160, protože to proměřuje o 25km/h Bude ti pěkně vycházet spotřeba, najezdíš furt stejně, ale na tacháči budeš mít o 10% víc, to jsem si mlaskal, jak to mám seřízený, než jsem na to přišel. Já jezdim hodně po okreskách a městě, tak tam se to vyplatí, tolik se necuká.

řetězová sada

15.5.2012 v 13:54 | Nahoru | #21
Já Mrůču koupil s 16ti zubama a jedinou výhodu to mělo,že na 400m jsi stihl ještě jednou přeřadit a rychlost dotočit.Jinak na hovno,pořád řadit jak ichtyl na 4v a na dálnici ti ujížděj.Zlatej origo převod.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S pavevyskocil 14 22.7.2023 v 12:01 Martin74
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S Martin74 14 1.5.2023 v 15:58 assassin
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R dewwil 39 15.4.2023 v 19:21 dewwil


TOPlist