globalmoto_kveten





Téma: OT: Passat x Mondeo
 
27.10.2009 v 01:53
Sice sem plechovky nepatří, ale co byste vybrali z těchto dvou:

VW Passat B5, 1.9 TDi (nejlépe 96 kW)
Ford Mondeo, 2.0 TDDi nebo 2.0 TDCi (96 kW)

Verze kombi, do +- 150.000 kč. Vzhledově se mě líbí spíše Mondeo, ale co se týká spolehlivosti a "nesmrtelnosti" tak to hraje do karet spíše Prassátku

Popřípadě něco jiného v fkombíku a fdýzlu za ty peníze?

(reakce na) OT: Passat x Mondeo

12.1.2010 v 20:10 | Nahoru | #361
Lance> 1998-2001 Mk.I před FL
2001-2004 Mk.I po FL
2004-2008 Mk.II před FL
2008-?? Mk.II po FL

OT: Passat x Mondeo

12.1.2010 v 20:11 | Nahoru | #362
Zdravim, sel bych Forda, mel sem Escorta a ted mam Mondeo 98 a oba diesel, nikdy sem snima nemel zadny vazny zavady, jen bezna udrba. Kazdej je vysranej z VW ale sere se to jako kazdy jiny auto, kamos ma Golfa a co do mej nastrkal penez to sem nikdy do Forda nedal. O tomhle Mondeu taky premejslim, dobra volba

1 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo

12.1.2010 v 20:47 | Nahoru | #363
Byly tady dotazy na výkon Mondea z motorem 1,8 ccm benzin.
Mám Mk3, výroba prosinec 2000, tj. jedno z prvních.
Motory 1,8 byly dodávány ve dvou výkonech 85 kW a 92 kW. Mám naštěstí tu silnější verzi a výkon zcela dostačuje! Nejsem žádný závodník, ale ani nezdržuji silniční provoz. Myslím ale, že ta slabší verze už je na hraně, zvláště když se auto naloží!
Auto jsem koupil když mělo najeto 34 tisíc a spotřeba byla 8,4 až 8,2 L. Okolo 50-tisíc klesla na rovných 8 L a dolejc se nedostanu! Mám najeto pouze 75000. Poctivých!

OT: Passat x Mondeo

12.1.2010 v 20:56 | Nahoru | #364
Rozhodně Mondeo TDCi pokud bylo servisováno u Forda.

1 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo

12.1.2010 v 21:05 | Nahoru | #365
O servisu to není! Je to o kvalitě nafty v ČR !!!

(reakce na) OT: Passat x Mondeo

12.1.2010 v 21:18 | Nahoru | #366
storeman>
Chci říct, že se k němu majitel choval slušně a dopřál mu i večerní pohádky.

(reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 01:00 | Nahoru | #367

storeman>Byly tady dotazy na výkon Mondea z motorem 1,8 ccm benzin.
Mám Mk3, výroba prosinec 2000, tj. jedno z prvních.
Motory 1,8 byly dodávány ve dvou výkonech 85 kW a 92 kW. Mám naštěstí tu silnější verzi a výkon zcela dostačuje! Nejsem žádný závodník, ale ani nezdržuji silniční provoz. Myslím ale, že ta slabší verze už je na hraně, zvláště když se auto naloží!
Auto jsem koupil když mělo najeto 34 tisíc a spotřeba byla 8,4 až 8,2 L. Okolo 50-tisíc klesla na rovných 8 L a dolejc se nedostanu! Mám najeto pouze 75000. Poctivých!



Ja mam 1.8 98, tj to bude tech 85kW a sem spokojenej, z kopce sem vytahnul 210 gps (na tacho 238, ale tacho mi premeruje o 15 uz pri 0). Nalozeny to moc nejede, ale ten motor je docela tocivej a kdyz se to drzi v otackach, tak to tahne dobre, vzdycky kolem 4,5-5tis se tam jakoby neco sepne a dost vyrazne to zatahne, nevite nekdo co to je? Za sucha litam po dalnici porad 180+ a spotreba je kolem 9-9.5 prumer na celou nadrz (hodne jinak courani po Praze). Kdyz jedu podle limitu, tak sem se dostal i pod 8, tj okamzita muze byt i 7 pri 120, myslim si tak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 08:41 | Nahoru | #368

Macek NX>
A standartní je i to, že u VW nebo Škody je známo že i litr tohoto oleje na 1000km je normální


Sry, ale tohle je proste pohadka. Ja celej rok do klasicky vymeny nedolejvam ani kapku, bratr ma starsiho Superba, strejc novyho Pasika a kamos z vesjky si poridil CCcko. Na motor nedaj dopustit. Obecne tehle aut jezdi hafo a nikdy jsem neslysel, ze by si nekdo ztezoval na motor. Naopak z vlastnich zkusenosti jsou problematicky Common Raily, ale to je bohuzel taky otazka cistoty nafty a da se tomu predejit pridavanim aditiva. U VW me ale na druhou stranu pozlobila elektrika, naposled to bylo vadny cidlo u airbagu, ale jak uz tu bylo napsano, to je holt problem preplacanosti. Kdyz mam v aute 6 airbagu, je vetsi pravdepodobnost poruchy nez kdyz jsou jenom 2.

Naposledy editováno 13.01.2010 09:23:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 11:27 | Nahoru | #369
steve4ever> Tak to sorry, ale o tématu jsi málo informovanej, nebo nejsi z oboru. Znáš málo lidí z majitelů či servisů, nebo měli štestí
Dej si do vyhledávače O2 žere olej, vyskáčí ti desítky odkazů, tohle je hned první:

Jinak kolega,služební O2 1.9 TDI-PD 8V 77kw najeto 150tis,spotřeba oleje 1litr na 2-3tisíce km.V servisu mu řekli,že se holt nedá nic moc dělat



druhý odkaz, taktéž litr na 2 tis.

Motor bere dost oleje, což jsem na Fabii vůbec nezaznamenal.
Do koupi OCTAVIE bych už nešel. Líbí se mi Kia CEED.



Třetí (přesně kámošův problém)

jedna zásadní neřesta to je právě spotřeba oleje...připravte se na to že se dolévat bude!!!Divím se že jste s tímto nebyl seznámen(na to připraven) při předávání auta ale...Jenom šťastné kilometry!!! Martin



Edit: ještě přímo z testu O2 tdi na Auto.cz:

Z tohoto důvodu všem majitelům tohoto motoru doporučuju: vozte s sebou flašku s náhradním olejem, protože nikdy nevíte, kdy se otravná kontrolka rozsvítí a v případě nedostatečného množství oleje Vám tak nepříjemně zkomplikuje další jízdu



Závady tohoto motoru jsou natolik známé, že o nich již nikdo nepíše – pro jistotou tedy zopakuji měřiče množství nasávaného vzduchu, turbodmychadla, vyšší spotřeba oleje a zde i dvouhmotový setrvačník



Dále máš odkaz přímosem , takže bacha na pohádky, jsou dost reálné...

A ani nemá cenu dál hledat, každé auto má něco a O2 některé typy či série prostě žerou olej jak zjednané, tak se s tím holt smiř...

Naposledy editováno 13.01.2010 11:45:12

2 reakcí na tento příspěvek OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 11:45 | Nahoru | #370
macek: ten frajer co dolejva olej az se na nej rozsviti otravna kontrolka je zabijak:) po tom bych chtel auto.. kdovi co s nim dela....

PDcka maj svoje mouchy no, tusim ze ten spesl "vstrik" s integrovanym cerpadlem.. je ovladanej olejem a haklivej na ten olej, vymeny a kde co... zlata stara 81kW/66kW rotacka....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 11:50 | Nahoru | #371
assassin> Jasně, každé auto má něco, ale teď jdi a kup si za hromadu peněz O2 Líbí se mi vzhledově, ale takový náklady? Dej mi pokoj, leda že by si na 100% věděl jaký kus zrovna kupuješ, protože tyhle problémy nemá každý, nebo aspoň né tak velké.
Jediný lék: prodat. Nic jiného bohužel nezabírá

To zlaté mondeo, tam to ještě neřešil nikdo koho znám. (má zas jiné mouchy, ale né nodstranitelné a tak nákadné na denní provoz)

Edit: to se ale bavíš o starém znám mechanickém 'nesmrtelném' motoru bez natáčecích lopatek

Naposledy editováno 13.01.2010 11:52:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 11:51 | Nahoru | #372
Macek NX>ale jeden litr na 1000km, to asi ne vid...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 11:56 | Nahoru | #373

steve4ever>Sry, ale tohle je proste pohadka. Ja celej rok do klasicky vymeny nedolejvam ani kapku, bratr ma starsiho Superba, strejc novyho Pasika a kamos z vesjky si poridil CCcko. Na motor nedaj dopustit. Obecne tehle aut jezdi hafo a nikdy jsem neslysel, ze by si nekdo ztezoval na motor. Naopak z vlastnich zkusenosti jsou problematicky Common Raily, ale to je bohuzel taky otazka cistoty nafty a da se tomu predejit pridavanim aditiva. U VW me ale na druhou stranu pozlobila elektrika, naposled to bylo vadny cidlo u airbagu, ale jak uz tu bylo napsano, to je holt problem preplacanosti. Kdyz mam v aute 6 airbagu, je vetsi pravdepodobnost poruchy nez kdyz jsou jenom 2.



sorry ale já mám passata 2,0tdi a co 5000tis km tak min půl litru oleje...takže tohle pohádka fakt neni...bohužel!!

Olej to papá pěkně:(

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 11:56 | Nahoru | #374

assassin>

PDcka maj svoje mouchy no, tusim ze ten spesl "vstrik" s integrovanym cerpadlem.. je ovladanej olejem a haklivej na ten olej, vymeny a kde co... zlata stara 81kW/66kW rotacka....


Nikoliv. Do PD vstřikovače vůbec motorovej olej nevstupuje. Dodávka je řízená elektromagnetickým ventilem otvírajícím přepad paliva do nádrže. Celej prostor je vyplněň naftou, olej je pouze okolo vačkové hřídele. Obrázek, ale akrobat mi ho nechtěl vyříznout celej

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 11:56 | Nahoru | #375
steve4ever> já tě nebudu přesvědčovat, proto ji prodal. Protože s tím v servisu neudělali vůbec nic. A co pak s takovým autem. Pořád ho utvrzovali v tom, že si to sedne, ale změna k lepšímu né a né příjít.. (jediný co bych mohl vytknout je to, že tomu dával ohromný nelidský kouř, ale přes to by to mělo něco vydržet v rozumných mezích)

Ale o tento konkrétní případ ani nejde, jde o to, že to je u koncernu normální

OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 11:58 | Nahoru | #376
přispěju svoji trochou, třeba to někoho bude zajímat
Mám octávku rok 2001, Tdi (66kW), jsem první majitel a má najeto poctivých 185.000km. Dokud jsem jezdil převážně štreky tak mi olej nebrala, poslední 2 roky s ní jezdím převážně jen po městě a cukačky a teď mi bere cca 1l na 15.000km.
Poruchy: prasklá pružina v přední nápravě - včetně tlumičů a nevím čeho cca 17.000kč
přestal fungovat centrál v jednich dveřích - cca 6.000kč
a pak mi blbla řídicí jednotka - výměna za novou 10.000kč
jinak jen běžný servis
spotřeba: dovolená v létě do chorvatska 4.5l/100km (dodržuji rycholsti +10%) + klima
cukání po městě včetně klimy 6,5-7,5l/100km, samozřejmě záleží na zácpách
průměrně s ní jezdím kolem 5.6l/100km
bohužel je ale 66kw docela málo, na druhou stranu od kamaráda mechanika vím, že je skoro nezničitelná.
Ve firmě jsmě měli dodávku s podobným motorem a měla najeto pře 600.000km startovala na brnk a nikdy nezůstala nikde stát, jen ke konci už žrala jak divá (naftu i olej) a to si asi dovedete představit jak se chovají zaměstnanci ke služebním autům

otec má O2, 1.9tdi (77kw) a olej mu bere víc jak mě, ale furt to není nic oproti tomu co brala známému Zafira, žrala 1l oleje na 1000km a to mu řekli v servisu že je v normě

nicméně možná budu v brzké době shánět něco jiného (většího), takže taky pokukuji po Mondeu, pašíkovi, A6, A4, BMW 5, Mazda 6, Accord, opět převážně nafta

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 11:59 | Nahoru | #377

Poggy>Nikoliv. Do PD vstřikovače vůbec motorovej olej nevstupuje. Dodávka je řízená elektromagnetickým ventilem otvírajícím přepad paliva do nádrže. Celej prostor je vyplněň naftou, olej je pouze okolo vačkové hřídele.


Ano, je to celé natlakováné a vstřiky řídí to elektronika přes kuličku a pérko, přesně napsáno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 12:02 | Nahoru | #378

Macek NX>Ano, je to celé natlakováné a vstřiky řídí to elektronika přes kuličku a pérko, přesně napsáno


Automechanik, tak vím.

(reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 12:06 | Nahoru | #379
Poggy> a mě bylo divný, že není co dodat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 12:07 | Nahoru | #380
Macek NX> Jak jsem napsal, ja i jini mame s tim motorem mam jen ty nejlepsi zkusenosti. Tvyho kamose je mi lito, a pokud myslis, ze u fauve chrochtaku se dolejva standardne litr oleje na 1000km, pak sis svuj klacek nasel.

Naposledy editováno 13.01.2010 12:07:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 12:11 | Nahoru | #381
steve4ever> ty to pořád nechápeš, nejde o to, že měl smůlu a problémy. Ale o to, že s ním odmítli naprosto komunikovat, je to normální, to si sedne a šmitec. To taky není jednání na úrovni na domácího producenta který by chtěl zvýšit podíl na (pro škodu) skomírajícím trhu. Tak to vidím já. Koupíš si nové auto a tohle je odměna? NO nevím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 12:18 | Nahoru | #382
Macek NX> Bohuzel to je vec pristupu k zakaznikovi. Mne cca po pul roce zacalo rachtat v palubovce, frajeri v Praze, kde jsem to kupoval auto projeli, rekli, ze je to normalni a jeste se na me divali co bych nechtel. Tak jsem si to vyndal nejdriv mrizky ventilatoru, pak radio a nasel tam uvolnenej plast...na druhou stranu Enge je prej solidni a dneska si to muzes nechat vyreklamovat kde chces v ramci koncernovych dealeru. Tak at zkusi stesti jinde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 12:23 | Nahoru | #383
steve4ever> už nezkusí. Než se nervovat se žroutem oleje, tak ho radši střelil.

Z toho plyne: koupě nového auta, není naprosto zárukou ničeho natož ojetého.

Ale teď přemýšlím, co si vlastně koupil. Nevím, nevím, ale O2 už nebyla, nechápu proč.

Edit: když na to tak koukám, tak tady někdo zmiňoval opla -> litr na 1000km a taky ho vyfakovali, že je to normální.
Oni ty automobilky to budou mít asi hodně podobný praktiky všechny.

Asi jde o to, že při výběru auta musíš dopředu max. eliminovat výběr podle vyhlášených poruch. A i tak být připraven, že si koupil kasičku a budeš muset investovat.
Jestli mě čeká jeden nebo dva vstřiky v horizontu 300 000 km tak to bude ještě sranda

Naposledy editováno 13.01.2010 12:31:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 12:26 | Nahoru | #384
[quote]Poggy>Nikoliv. Do PD vstřikovače vůbec motorovej olej nevstupuje. Dodávka je řízená elektromagnetickým ventilem otvírajícím přepad paliva do nádrže. Celej prostor je vyplněň naftou, olej je pouze okolo vačkové hřídele. Obrázek, ale akrobat mi ho nechtěl vyříznout celej

[img] rozkreslenej "princip" myslim ze je mozny ze je vic konstrukcnich verzi a mam dojem ze stryc kterej ty motory dela neco ohledne olej s timhle rikal.. ale dost mozna sem to pomotal, zkusim se to zjistit

(reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 12:31 | Nahoru | #385

assassin>jasny rozkreslenej "princip" myslim ze je mozny ze je vic konstrukcnich verzi a mam dojem ze stryc kterej ty motory dela neco ohledne olej s timhle rikal.. ale dost mozna sem to pomotal, zkusim se to zjistit


Tohle je systém vW, ale třeba Peuget (nebo Scania, teď nevím) používá jinou obdobu tohohle vstřikování navíc v kombinaci s comonn-railem. Označuje to HPI. Princip jsem úplně nepochopil, respektive jsem nedával moc pozor, ale naftu ve vstřikovači drží komresní tlak ve válci. Jestrli chceš, tak mi pošli PMkou meil a já ti to pošlu celý. Někam veřejně se mi to nahrávat nechce. Jak systém PD, tak i to HPI bych snad někde našel.

Naposledy editováno 13.01.2010 12:34:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 12:35 | Nahoru | #386

Macek NX>assassin> Jasně, každé auto má něco, ale teď jdi a kup si za hromadu peněz O2 Líbí se mi vzhledově, ale takový náklady? Dej mi pokoj, leda že by si na 100% věděl jaký kus zrovna kupuješ, protože tyhle problémy nemá každý, nebo aspoň né tak velké.
Jediný lék: prodat. Nic jiného bohužel nezabírá

To zlaté mondeo, tam to ještě neřešil nikdo koho znám. (má zas jiné mouchy, ale né nodstranitelné a tak nákadné na denní provoz)

Edit: to se ale bavíš o starém znám mechanickém 'nesmrtelném' motoru bez natáčecích lopatek



jj ten starej motor myslim, mame na nem 300tis od noveho auta.. na motoru vse OK... ta 81kW ma i nataceci lopatky, nam to ale nezlobi.. nebo zlobi ale neni to poznat:) jezdi se s tim v klidu

cece na ford diesely by se naslo povidacek jakej je to krap spousta...

myslim ze u novyho je to o stesti jak se kterej kus povedl.. u ojeteho je to navic jeste o tom jak se k tomu kdo choval...

oktavka/golf je nejnizsi trida, tomu odpovida navrhovana zivotnost vozu, materialy, provedeni... mondeo je o stupen vyse.. konkurent tomu passatu... a myslim ze tam to bude plus minus podobne.. zalezi na sympatiich k tomu ci druhemu + naky specifika.. passat bude drazsi diky obecne lepsi povesti (ford spouste lidi nesmi pres prah, stejne jako francouz:) ) zas se krade apod...

zalezi co clovek od auta chce.. novotu-zaruku, zabavu, spolehlivost, luxus...

na spolehlivost bych vzal asi nakyho japoncika... avensis treba bude dobra kara - na me ale nudna...

ja bych si asi priplatil za sportovni charakter vozu...ikdyz to neco stoji (u starsih hlavne servis)

jako spotrebak bych klido vzal tu jednickovou oktu jak ji delaj jeste stale... zavodak ani luxusni auto to neni.. ale na dopravu z bodu A do B je to uplne v poho... a treba pred zimou mi v praze vykradli auto - rozbite okno... cestou zpet sem na vrakaci koupil to okno za 300 a behem pul hodiny vymenil... coz je na jednu stranu super - kupa levnejch dilu vsude.. ale na druhou stranu se ze stejneho duvodu asi kradou...

(reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 12:43 | Nahoru | #387

assassin>
cece na ford diesely by se naslo povidacek jakej je to krap spousta...



Měl jsi ve všem pravdu, tak to vidím i já. A staršího Forda než mám já bych si taky nevzal. Do roku 04 by mě taky nesměl přes práh
Měli špatnou pověst, ale ta se radikálně změnila s novými modely a typy. Hlavně konečně trochu pokročili.
Ale jak píšeš, je to o sympatiích k tomu či onomu a co si ochoten tolerovat.
Já se ti přiznám, nemám rád, když bych něco musel opakovaně, nebo dokola řešit. To bych radši změnil v případě potřeby značku nebo ročník.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 12:45 | Nahoru | #388
Macek NX> Tak to mas vydrz 300 tisic km, tak dlouho s jednim autem by me sakra omrzelo

(reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 12:51 | Nahoru | #389
steve4ever> Já to beru jako fukční majitel. Když není problémové, tak není není důvod pro změnu. Mám v něm vše co potřebuji a to mi stačí. Že se mnoha lidem nelíbí, že nemá elektrony, to mi vůbec nevadí, naopak Až se začna sypat, tak taky půjde.
Min. auto jsem měl Renaulta. Sámo nafta -> 360 000 km (všechny nebyli moje) bez větších problémů (1x startér, 1x altik, 1x vstřikovače, 2x žhavičky, řemeny klíňáky, oleje dle km) a pohoda Přesto bych do nového Rencka už nešel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Passat x Mondeo

13.1.2010 v 13:06 | Nahoru | #390

steve4ever>Macek NX> Tak to mas vydrz 300 tisic km, tak dlouho s jednim autem by me sakra omrzelo



ja s mym obchodnim talentem bych pri castejsi vymene vozu prodelal gate... na vsem bych strasne prodelal.. umim draho koupit, levne prodat a jeste nejak pruserove... :) takze ja musim kupovat levna auta a dojezdit je do smrti.. to prodelam nejmin:)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist