globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kdy používat zadní brzdu
 
26.10.2009 v 17:37
zdravím chtěl bych se zeptat v jakych situacích pouzívat zadní brzdu......... za každou radu budu rád třeba se už nevysekám

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 12:25 | Nahoru | #1

Dawe02>lubos69> nic ve zlem, ale kdyz matematika, pak take fyzika

Nemuzes mit na zadnim kole 145Nm, protoze to by znamenalo nejakych 60Nm na motoru
Ale chapu ze jsi asi myslel ze bylo meren moment na zadnim kole (jak taky jinak) a dopocitany hodnoty motoru

Prvni vec je, ze na vyjezdu jednoduse nepoustis na silnici pochopitelne vsechno z toho stada Nm, ale jen to co v danou chvili muzes.
No a muzes jen tolik, aby adheze udrzela setrvacne a tecne akceleracni sily. No a prave proto budes pomalejsi na vyjezdu, protoze GSXS-R 1000 K5 ma sucha 166kg vs. 215kg u ZZR 1400, cili pomalu o tretinu vyssi hmotnost motorky, cili i setrvacne ucinky velmi znatelne vyssi.

Proto te predjedu klidne na rovince, protoze:
a) prave diky vyjezdu bude moje pocatecni rychlost vyssi
b) budu podobnym momentem tlacit mene hmoty

Kdyz jsem porovnaval k litru, tak k memu. Ten ma s aktualnim prevodem maximalni kroutici moment na kole cca (114Nm na motoru, 15% ztraty) 270Nm a tvoje ZZR se seriovym prevodem cca 295Nm (pricemz ber opet v uvahu velky rozdil v setrvacnosti).

I pri porovnani obligatniho max.power-to-weight je jasne ze litr bude v akceleraci lepsi i na rovine - litrik: 1.07 koniku/kg a ZZR 0.897 koniku/kg. Jen maximalni rychlost bude urcovat maximalni vykon a naprevodovani, takze v tom jedinem bude ZZR lepsi, nicmene na okruhu uplne irelevantni faktor. Proto ZZR neni supersport
Je to vyborna motorka, o tom neni sporu, ale jestli jsi na okruhu ujizdel novym litrum, pak je chyba v pilotech, kteri nedokazali vyuzit objektivnich vyhod supersportovniho litru. Nebo jsi zkratka mnohem lepsi pilot nez oni



Mám v tom teďka bordel, mám na motoru krouťák 166,8Nm(jakési přepočítané hodnoty ) a na zadním kole 145Nm (minus setrvačné hmoty atd...), hodnota na motoru by měla být +15 % nebo ne? (pro info - origo má psaný krouťák 152Nm na motoru). Váha mojí motorky je o 23kg menší než originál (titan svody a titan koncovky Akrapovič) a BMC fitr, naladěno na brzdě ( nějaké úpravy na sání, jiné vstřikovače, úpravy map pro každou zařazenou rychlost, speedo healer, atd) . Má PC a HUB na přepínání map on-line.

Ten přepočítaný výkon co máš v ponících je tedy takhle ??
216 PS ( 188 x 1,15=216PS) : 192 (váha)= 1,125 ???

Nebo mám zase něco špatně??

Jinak na grafu z brzdy mám napsané ty hodnoty (jak jsem psal s upozorněním, měřeno na zadním kole !!) Bylo mi opakovaně vysvětleno, že jediný správný údaj je měření výkonu a krouťáku na kole. To je to co přenášíš na silnici a teoretický výkon motoru je spekulace cca +15% !! Je to tedy pravda ??
Ať v tom mám trochu jasno

I v mých letech se mám co učit

Naposledy editováno 30.10.2009 12:34:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 12:35 | Nahoru | #2

lubos69>Mám v tom teďka bordel, mám na motoru krouťák 166,8Nm(jakési přepočítané hodnoty ) a na zadním kole 145Nm (setrvačné hmoty atd...), hodnota na motoru by měla být +15 % nebo ne? (pro info - origo má psaný krouťák 152Nm na motoru). Váha mojí motorky je o 23kg menší než originál (titan svody a titan koncovky Akrapovič) a BMC fitr, naladěno na brzdě ( nějaké úpravy na sání, jiné vstřikovače, úpravy map pro každou zařazenou rychlost, speedo healer, atd) . Má PC a HUB na přepínání map on-line.

Ten přepočítaný výkon co máš v ponících je tedy takhle ??
216 PS ( 188 x 1,15=216PS) : 192 (váha)= 1,125 ???

Nebo mám zase něco špatně??
Jinak na grafu z brzdy mám napsané ty hodnoty (jak jsem psal s upozorněním, měřeno na zadním kole !!) Bylo mi opakovaně vysvětleno, že jediný správný údaj je měření výkonu a krouťáku na kole. To je to co přenášíš na silnici a teoretický výkon motoru je spekulace cca +-15% !! Je to tedy pravda ??
Ať v tom mám trochu jasno

I v mých letech se mám co učit



na zadnim kole se nameri podstatne vetsi kroutak... vydeli se to prevodovym pomerem, odectou se ztraty a mas kroutak prepoctenej na motoru...

ty muzes mit na motoru vetsi kroutak nez dave, ale na silnici dokazes poslat jen jeho cast, kterou tam dawa dokaze poslat taky, sice bude treba mit o kvalt podrazeno a o par tisic otacek vejs ale bude to tam... mas nakej kroutici moment na motoru.. pridas k tomu prevod 1:10 a mas razem 10x takovej kroutak.. ale desetinovy otacky.. vykon = kroutak x otacky(uhlova rychlost) = zustava stejnej - zakon zachovani....

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 12:50 | Nahoru | #3
lubos69> je toho vice, takze budu postupovat po bodech:

  • Akrapovic usetri asi 10kg, rozhodne ne 23. viz link dole.
  • 2 To, ze jediny meritelny udaj je moment (resp. vykon) na zadnim kole je spravny. Pokud meris na dynamometru motorku, zmeris uhlove zrychleni hmotnych valcu, ktere roztacis prave zadnim kolem. Jediny hmotnostni parametr, ktery znas presne je moment setrvacnosti valcu coby soucast dynamometru (To ti staci k urceni momentu moto jako celku). Dalsi hmoty redukovane na kolo muzes jen odhadovat, stejne jako miru coulombova a viskozniho treni v ramci sekundarniho prevodu motocyklu. Cili proto, pokud nemas stolici kde meris motor primo, se hodnota momentu (resp. vykonu) na motoru odhaduje. V principu se da hovorit o dvou metodach jak odhadnout zastupny parametr skryvajici pod sebou jak hmotnostni tak treci koeficienty, ale to by bylo na dlouho. V praxi se vezme k dane motorce dany prepocet. Da se velmi obecne rict ze "ztraty" cini az 15% (zjednodusene: o tolik muze mit motor vetsi vykon). Takto jednoduse se da prepocitat jen vykon. Pri kalkulaci momentu musis vzit do uvaho momentove/rychlostni sekundarni prevod (u tebe tusim 17/41).
  • 3 V grafu z dyna ti napsali tedy hodnoty nejspise pro motor s dulezitou poznamkou ze jsou dopocitane. Hodila by se i dalsi data, cili hodnoty primo namereneho momentu na kole. Takhle musime jen odhadem opet prepociat zpet 188/1.15 = 163.4 koniku na zadnim kole. Nicmene max.power-to-weight se bere z vykonu motoru a hmotnosti sucheho stroje. Takze u tebe to buee s prihlednutim k bodu 1 rekneme 188/205=0.917. Pricemz seriove GSX-R vyjde stejnou metodikou 1.07
  • 4 zkus si vzit vahu, kterou se vazite doma a podloz si predni a pak zadni kolo. Idealne kdyz tim druhym kolem pri vazeni najedes na priblizne stejne vysoke prkno apod. To je slusny odhad hmotnosti.

link



Naposledy editováno 30.10.2009 12:54:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist