globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kdy používat zadní brzdu
 
26.10.2009 v 17:37
zdravím chtěl bych se zeptat v jakych situacích pouzívat zadní brzdu......... za každou radu budu rád třeba se už nevysekám

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 12:50 | Nahoru | #1
lubos69> je toho vice, takze budu postupovat po bodech:

  • Akrapovic usetri asi 10kg, rozhodne ne 23. viz link dole.
  • 2 To, ze jediny meritelny udaj je moment (resp. vykon) na zadnim kole je spravny. Pokud meris na dynamometru motorku, zmeris uhlove zrychleni hmotnych valcu, ktere roztacis prave zadnim kolem. Jediny hmotnostni parametr, ktery znas presne je moment setrvacnosti valcu coby soucast dynamometru (To ti staci k urceni momentu moto jako celku). Dalsi hmoty redukovane na kolo muzes jen odhadovat, stejne jako miru coulombova a viskozniho treni v ramci sekundarniho prevodu motocyklu. Cili proto, pokud nemas stolici kde meris motor primo, se hodnota momentu (resp. vykonu) na motoru odhaduje. V principu se da hovorit o dvou metodach jak odhadnout zastupny parametr skryvajici pod sebou jak hmotnostni tak treci koeficienty, ale to by bylo na dlouho. V praxi se vezme k dane motorce dany prepocet. Da se velmi obecne rict ze "ztraty" cini az 15% (zjednodusene: o tolik muze mit motor vetsi vykon). Takto jednoduse se da prepocitat jen vykon. Pri kalkulaci momentu musis vzit do uvaho momentove/rychlostni sekundarni prevod (u tebe tusim 17/41).
  • 3 V grafu z dyna ti napsali tedy hodnoty nejspise pro motor s dulezitou poznamkou ze jsou dopocitane. Hodila by se i dalsi data, cili hodnoty primo namereneho momentu na kole. Takhle musime jen odhadem opet prepociat zpet 188/1.15 = 163.4 koniku na zadnim kole. Nicmene max.power-to-weight se bere z vykonu motoru a hmotnosti sucheho stroje. Takze u tebe to buee s prihlednutim k bodu 1 rekneme 188/205=0.917. Pricemz seriove GSX-R vyjde stejnou metodikou 1.07
  • 4 zkus si vzit vahu, kterou se vazite doma a podloz si predni a pak zadni kolo. Idealne kdyz tim druhym kolem pri vazeni najedes na priblizne stejne vysoke prkno apod. To je slusny odhad hmotnosti.

link



Naposledy editováno 30.10.2009 12:54:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 12:57 | Nahoru | #2

Dawe02>lubos69> je toho vice, takze budu postupovat po bodech:

.... Dalsi hmoty redukovane na kolo muzes jen odhadovat, stejne jako miru coulombova a viskozniho treni v ramci sekundarniho prevodu motocyklu. Cili proto, pokud nemas stolici kde meris motor primo, s
....



+pripadne mereni primo momentu pri statickem mereni....

Naposledy editováno 30.10.2009 13:00:12

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 12:59 | Nahoru | #3

Dawe02>lubos69> je toho vice, takze budu postupovat po bodech:

....Hodila by se i dalsi data, cili hodnoty primo namereneho momentu na kole. Takhle musime jen odhadem opet prepociat zpet 188/1.15 = 163.4 koniku na zadnim kole. Nicmene max.power-to-weight se bere z vykonu motoru a hmotnosti sucheho stroje. Takze u tebe to buee s prihlednutim k bodu 1 rekneme 188/205=0.917. Pricemz seriove GSX-R vyjde stejnou metodikou 1.07
4 zkus si vzit vahu, kterou se vazite doma a podloz si predni a pak zadni kolo. Idealne kdyz tim druhym kolem pri vazeni najedes na priblizne stejne vysoke prkno apod. To je slusny odhad hmotnosti.
.....



213kg ready to race.... na vaze ktera o cca 2kg keca(na mejch 94kg), takze realne je mozny ze 209kg - to neni na 12let stary V2 spatny ne?

Naposledy editováno 30.10.2009 13:00:36

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 13:02 | Nahoru | #4

Dawe02>lubos69> je toho vice, takze budu postupovat po bodech:

  • Akrapovic usetri asi 10kg, rozhodne ne 23. viz link dole.
  • 2 To, ze jediny meritelny udaj je moment (resp. vykon) na zadnim kole je spravny. Pokud meris na dynamometru motorku, zmeris uhlove zrychleni hmotnych valcu, ktere roztacis prave zadnim kolem. Jediny hmotnostni parametr, ktery znas presne je moment setrvacnosti valcu coby soucast dynamometru (To ti staci k urceni momentu moto jako celku). Dalsi hmoty redukovane na kolo muzes jen odhadovat, stejne jako miru coulombova a viskozniho treni v ramci sekundarniho prevodu motocyklu. Cili proto, pokud nemas stolici kde meris motor primo, se hodnota momentu (resp. vykonu) na motoru odhaduje. V principu se da hovorit o dvou metodach jak odhadnout zastupny parametr skryvajici pod sebou jak hmotnostni tak treci koeficienty, ale to by bylo na dlouho. V praxi se vezme k dane motorce dany prepocet. Da se velmi obecne rict ze "ztraty" cini az 15% (zjednodusene: o tolik muze mit motor vetsi vykon). Takto jednoduse se da prepocitat jen vykon. Pri kalkulaci momentu musis vzit do uvaho momentove/rychlostni sekundarni prevod (u tebe tusim 17/41).
  • 3 V grafu z dyna ti napsali tedy hodnoty nejspise pro motor s dulezitou poznamkou ze jsou dopocitane. Hodila by se i dalsi data, cili hodnoty primo namereneho momentu na kole. Takhle musime jen odhadem opet prepociat zpet 188/1.15 = 163.4 koniku na zadnim kole. Nicmene max.power-to-weight se bere z vykonu motoru a hmotnosti sucheho stroje. Takze u tebe to buee s prihlednutim k bodu 1 rekneme 188/205=0.917. Pricemz seriove GSX-R vyjde stejnou metodikou 1.07
  • 4 zkus si vzit vahu, kterou se vazite doma a podloz si predni a pak zadni kolo. Idealne kdyz tim druhym kolem pri vazeni najedes na priblizne stejne vysoke prkno apod. To je slusny odhad hmotnosti.

link



No já bral rozdíl váhy svodů a koncovek, minus váhu toho co jsem tam dal a rozdíl jsem uvedl....
To mi připadalo jako nejlepší řešení...mimochodem svody jsou titanový taky.

Budu muset probrat ty grafy a dát si to do kupy ...

Jinak dík za objasnění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 13:06 | Nahoru | #5

Dawe02>lubos69> 3 V grafu z dyna ti napsali tedy hodnoty nejspise pro motor s dulezitou poznamkou ze jsou dopocitane. Hodila by se i dalsi data, cili hodnoty primo namereneho momentu na kole. Takhle musime jen odhadem opet prepociat zpet 188/1.15 = 163.4 koniku na zadnim kole. Nicmene max.power-to-weight se bere z vykonu motoru a hmotnosti sucheho stroje. Takze u tebe to buee s prihlednutim k bodu 1 rekneme 188/205=0.917. Pricemz seriove GSX-R vyjde stejnou metodikou 1.07



no já nevím, když zzr 1400 má psanejch 193 koní na motoru v sérii, a on píše že tam má full system + další úpravy, tak bych věřil že těch 188 je naměřeno na zadním kole.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist