bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pár otázek před "zimou"
 
13.10.2009 v 21:10
Zdravim, už se pomalu blíží zima, je pod 10°C, stále jezdim, ale vymyslel jsem si pár otázek. Takže, za prvý bych se chtěl zeptat, jestli vadí, nebo má negativní vlivy, že mám Varana furt venku za barákem pod plachtou (až bude sníh a "nepůjde jezdit, tak jde do baráku ). Dále pak, jezdím do školy tak 2km, jak dlouho v takovejhlech teplotách zahříváte a jak se sytičem, jestli jakmile sednu a začnu se rozjíždět vypnout, a nebo ho chvíli nechat. Dočetl jsem se, že "zázračná paliva" typu Verva, V-Power, Carrera rychleji zahřívají motor, má to cenu na zimu? To je asi tak všechno, kdybych si vzpomněl, tak připíšu. Díky a hodně št'astnejch kiláků

PS: jezdim v textilu
Předchozí
1 2
Následující

Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:14 | Nahoru | #1
pokud máš ok baterku, nech to klidně venku, jinak kua ten 4takt musí chytnout a jet i v mínus bla bla...nechám běžet, oblíknu si helmu, rukavice, pomodlím se a pomalu jedu

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:16 | Nahoru | #2
Baterka by měla bejt v pohodě, já to nechávám 2-3min, ale stejně to pak moc nechce ject, moc to nechce dootáček a rozjíždět A řadim při 6-7 tis, červený mám od 12tis.

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:20 | Nahoru | #3
jestli neva tak sem taky hodím nějaký ten dotaz na zimu.. když je moto v garáži.. co všechno by se "mělo" udělat? abych jí.. po zimě zase v pohodě zprovoznil? .. hodně lidí hodně názorů, někdo říká že jen vyndá baterku .. dvakrát za zimu jí nabije a pak až je pěkně jí zase odí do motorky a nebo že třeba jednou dvakrát do tejdne motorku na chvilku nastartuje .. nevím - rady SEM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:21 | Nahoru | #4
Mr.FiFI> šmarja já zezačátku když vyjedu z garaže řadím třeba 4-5000

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:22 | Nahoru | #5
Ve tvém případě bych spíše řešil to aby to za barákem nikdo neukrad.
Když je baterka v pořádku, tak zima nevadí.
Co se týká těch lepších paliv, myslím si, že vliv to má, ale neumím posoudit které je o kolik lepší, neboť to zkoumám teprve od loňska.

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:23 | Nahoru | #6
že ti to stojí za to ty 2 km nastartovat zahřívat navlíkat se atd....není lepší už jed na nějakým tom fikovo co máš v profilu nebo MHd nebo pěšky?:D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:30 | Nahoru | #7
MladyMotorkar> natankovat nádrž po okraj, pokud možno dát na stojany kvůli gumám, nějákym hadrem zacpat lauf kvůli prachu, vykuchnout baterku a tu nechat přes zimu v teple + jí nabít a modlit se, aby se ti tam něco nevysralo Dobrý je přes mašinu hodit nějakej hadr, za prvé kvůli prachu a za druhý přece jen trochu izoluje

Naposledy editováno 13.10.2009 21:31:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:32 | Nahoru | #8
sharkis> dík moc

(reakce na) Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:34 | Nahoru | #9
MladyMotorkar> nz

(reakce na) Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:38 | Nahoru | #10

zabijakmedvedu>Mr.FiFI> šmarja já zezačátku když vyjedu z garaže řadím třeba 4-5000

... souhlas

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:41 | Nahoru | #11
To mě vždycky dostane-"já to moc netočim jen 6-7tis" ty vole výš co je to za obrovskou rychlost? Já točim prvních pár minut max. 3tis a po chvilce si dovolim i 4tis.Ale víc rozhodně ne dřív než po 3-4km.

Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:43 | Nahoru | #12
Jinak k tomu zimnímu provozu by to chtělo možná nějakej řidší olej-záleží jakej tam máš normálně.

Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:46 | Nahoru | #13

Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:47 | Nahoru | #14
Já bych to na 2 km nestartoval ani v létě.

(reakce na) Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:47 | Nahoru | #15

zabijakmedvedu>že ti to stojí za to ty 2 km nastartovat zahřívat navlíkat se atd....není lepší už jed na nějakým tom fikovo co máš v profilu nebo MHd nebo pěšky?:D



Asi tak, byl by si tam desetkrát rychleji na kole

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:56 | Nahoru | #16
jdi pěšky nebo na kole nebo machruj a jezdi se studenou motorkou, nech jí tam celej den mrznout a tahej sebou do školy helmu, rukavice a hadry na moto

Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 21:59 | Nahoru | #17
JJo, 2 km je "skoro" zbytečný jezdit, chápu tě, zlenivěl jsi. Ale rozhodně bych neřadil na 6 000 ot., když na to sednu po 3 minutách na volnoběhu. Na Varanovi se dá řadit i na 4 000, sice je to hodně líný, ale taky dojedeš. Sytič vypínám hned co to udrží na volnoběhu (tedy hned po nastartování), nejedu s ním.

Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 22:05 | Nahoru | #18
jsem schopnej kuli kilometru do hospy vyndat moto z garáže a jet,

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 22:15 | Nahoru | #19

Cíba. > jsem schopnej kuli kilometru do hospy vyndat moto z garáže a jet


Předpokládám, že na kofolu :)

(reakce na) Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 22:37 | Nahoru | #20
Kalashnikow> většinou,páč pak ještě někam razim

Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 22:42 | Nahoru | #21
Spíš jde o to, že bych musel vstávat o 20 min dřív Já vim, jsem línej, jinak kdybych řadil na 3 tis, tak to by prakticky nejelo na pětku 30.. takže bych viděl těch 5 tis jako optimum.. Jinak, jak dlouho zahřívat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 22:43 | Nahoru | #22

Paži>jdi pěšky nebo na kole nebo machruj a jezdi se studenou motorkou, nech jí tam celej den mrznout a tahej sebou do školy helmu, rukavice a hadry na moto



Kvůli tomu tam fakt nejezdim, spíš jen, že se po škole na tu motorku těšim a ušetřim čas.

(reakce na) Pár otázek před "zimou"

13.10.2009 v 22:47 | Nahoru | #23

skin>Ve tvém případě bych spíše řešil to aby to za barákem nikdo neukrad.
Když je baterka v pořádku, tak zima nevadí.
Co se týká těch lepších paliv, myslím si, že vliv to má, ale neumím posoudit které je o kolik lepší, neboť to zkoumám teprve od loňska.



Co radíš? Mám zamklý řidítka, zámek na kotouči a zahrade ja zamčená

Pár otázek před "zimou"

14.10.2009 v 00:47 | Nahoru | #24
v týhle teplotě to na 2km nemáš šanci ohřát, na místě je to taky ztráta času. navíc ty dva km nedělaj motoru asi moc dobře - někde je článek o funkci oleje a o agresivních úsadách, který v motoru vznikaj, když nemá potřebnou provozní teplotu.
navíc velkej díl opotřebení motoru padá právě na vrub studenejm startům - tzn. motoru nevadí až tak provoz, vaděj mu právě ty okamžiky, kdy je studenej a ty nastartuješ.

na tuhle vzdálenost to kolo nebo nějaká babeta :)
když máš studený stání venku, tak Ti při teplotách lehce nad nulou v zimě kondenzuje voda na celý motorce - co zreznout může, tak zrezne :) celkově myslím motorka dostane zabrat víc, než v případě suchýho stání někde v uzavřený garáži.

a není plachta jako plachta - když je neprodyšná, tak se Ti vlhkost z motorky nemá kam odpařit.

2 reakcí na tento příspěvek Pár otázek před "zimou"

14.10.2009 v 03:23 | Nahoru | #25
s tim palivem je to tak,ze kdyz natankujes nejaky v power 98 tak to 98 je oktanove cislo...to bys asi mel vedet....no a co to znamena?ze potrebuje vyssi teplotu k zazehnuti smesi,tudiz pri expanzi vznika vetsi teplota,tudiz ti to mozna ohreje motor o pul minuty rychleji....nevim jak ty ale ja nez abych platil o 2 koruny na litru vic tak radeji pockam o minutu dele pri zahrivani....aspon v chemii davej pozor kdyz uz si tam vozis prdel na te motorce!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek před "zimou"

14.10.2009 v 08:34 | Nahoru | #26

Mr.FiFI>Kvůli tomu tam fakt nejezdim, spíš jen, že se po škole na tu motorku těšim a ušetřim čas.



jestli se na ní tak těšíš a máš jí rád, tak jí netrap... v zimě se stejně moc projídět nebudeš

(reakce na) Pár otázek před "zimou"

14.10.2009 v 09:15 | Nahoru | #27
Paži> Asi začnu chodit pravá, levá..

(reakce na) Pár otázek před "zimou"

14.10.2009 v 09:17 | Nahoru | #28

sherm14>s tim palivem je to tak,ze kdyz natankujes nejaky v power 98 tak to 98 je oktanove cislo...to bys asi mel vedet....no a co to znamena?ze potrebuje vyssi teplotu k zazehnuti smesi,tudiz pri expanzi vznika vetsi teplota,tudiz ti to mozna ohreje motor o pul minuty rychleji....nevim jak ty ale ja nez abych platil o 2 koruny na litru vic tak radeji pockam o minutu dele pri zahrivani....aspon v chemii davej pozor kdyz uz si tam vozis prdel na te motorce!



Tak tohle nás fakt neučili a chemie neni moje, já jsem na humanitní předměty a jazyky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek před "zimou"

14.10.2009 v 10:10 | Nahoru | #29

sherm14>s tim palivem je to tak,ze kdyz natankujes nejaky v power 98 tak to 98 je oktanove cislo...to bys asi mel vedet....no a co to znamena?ze potrebuje vyssi teplotu k zazehnuti smesi,tudiz pri expanzi vznika vetsi teplota,tudiz ti to mozna ohreje motor o pul minuty rychleji....



Tak tohle zrovna pravda není, oktanové číslo udává odolnost benzínu proti samovznícení = čím vyšší oktanové číslo, tím vyšší teplotu snese než se vznítí sám o sobě.Na zahřívání motoru to vliv asi nebude mít žádný..

vůbec co se ohřívání na místě týká - než to nechat 10 minut bublat na volnoběh a pak na tom 5 minut jet, to už je lepší nastartovat a jet rovnou. olej se neprohřeje ani tak ani tak, takže je to vpodstatě jedno..

že studené starty motoru neprospívají je asi jasný, že by mu nějak extra ubíraly na životnosti si taky nemyslím, ale osobně bych
a) motorku po tobě nechtěl
b) zvolil jiný způsob dopravy

edit:
uplně přesně je to s oktanovým číslem takhle: Oktanové číslo paliva vyjadřuje procentuální obsah izo-oktanu ve směsi izo-oktanu (přesněji 2,2,4-trimethylpentanu) s n-heptanem, která je proti samozápalu stejně odolná jako zkoumané palivo (čistý n-heptan má definicí určeno oktanové číslo 0, čistý izo-oktan má určeno oktanové číslo 100). Oktanové číslo však může mít i hodnotu vyšší než 100, což vyjadřuje fakt, že dané palivo je ještě odolnější proti samozápalu než čistý izo-oktan.

Například oktanové číslo 95 znamená, že palivo je stejně odolné proti samozápalu jako směs, skládající se z 95 % oktanu a 5 % heptanu.



Naposledy editováno 14.10.2009 10:50:09

(reakce na) Pár otázek před "zimou"

14.10.2009 v 12:12 | Nahoru | #30
dva_hrnce> sem četl nějaký test jaw, jedna jezdila v kuse, druhá stylem studenej start a pár km. akorát to byl starší článek, kvalita olejů v tý době taky na jiný úrovni, tak těžko říct, jak moc to jde srovnávat v současnosti. ale srovnání dvou motorů jeden na couračky po pár km a pořád studený starty, druhej to samý množství km na delších trasách, by bylo zajímavý.

jinak k tomu opotřebení jsem našel toto -
Čech- Oleje:

Provoz se studeným motorem (platí pro všechny typy a druhy olejů, včetně syntetických):

Motorový olej má svoje nejlepší mazací a další vlastnosti při teplotě blízké 100° C. Za provozu teplota oleje silně kolísá od cca 40° C do 120 – 130° C, zaleží na zatížení motoru (olejový okruh nemůže mít již z principu žádný termostat). Po nastartování studeného motoru dochází vlivem vzdušné vlhkosti, vody v oleji, spalin a teploty k vytváření různých kyselin na těch částech motorů, kde jsou pro to podmínky nejpříznivější, a to je spodní část válce. Začnou se vytvářet různé kyseliny, nejvíce kyselina sírová (obsah síry v oleji a palivu je vždy nějaký), pohybem pístu tam a zpět se tyto kyseliny roztírají po povrchu válce, kyseliny znehodnocují olejový film, který se začne trhat a kromě přímého působení kyselin na povrch kovů dochází také k nadměrnému opotřebení z nedostatečného mazání. Tento stav je nejvýraznější do teploty stěny válce 60° C (ve spodní části válce teplota většinou odpovídá teplotě chladící kapaliny, vzduchem chlazené motory jsou na tom z důvodu vyšší teploty válců a rychlejšího prohřátí motoru o něco lépe). Pokud se motor prohřívá pomalu, nepříznivý stav trvá o to déle a motor se opotřebuje více, než odpovídá najetým kilometrům. Kyseliny znehodnocují celou olejovou náplň, která se musí také dříve vyměnit. Další z důvodů, proč je nutné v městském provozu měnit olej dříve. Podle výše uvedeného si již můžeme odvodit, proč se udává až 8x vyšší opotřebení při provozu se studeným motorem.
Čech - Motor - teorie 3/4
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist