globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pár otázek před "zimou"
 
13.10.2009 v 21:10
Zdravim, už se pomalu blíží zima, je pod 10°C, stále jezdim, ale vymyslel jsem si pár otázek. Takže, za prvý bych se chtěl zeptat, jestli vadí, nebo má negativní vlivy, že mám Varana furt venku za barákem pod plachtou (až bude sníh a "nepůjde jezdit, tak jde do baráku ). Dále pak, jezdím do školy tak 2km, jak dlouho v takovejhlech teplotách zahříváte a jak se sytičem, jestli jakmile sednu a začnu se rozjíždět vypnout, a nebo ho chvíli nechat. Dočetl jsem se, že "zázračná paliva" typu Verva, V-Power, Carrera rychleji zahřívají motor, má to cenu na zimu? To je asi tak všechno, kdybych si vzpomněl, tak připíšu. Díky a hodně št'astnejch kiláků

PS: jezdim v textilu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek před "zimou"

14.10.2009 v 10:10 | Nahoru | #1

sherm14>s tim palivem je to tak,ze kdyz natankujes nejaky v power 98 tak to 98 je oktanove cislo...to bys asi mel vedet....no a co to znamena?ze potrebuje vyssi teplotu k zazehnuti smesi,tudiz pri expanzi vznika vetsi teplota,tudiz ti to mozna ohreje motor o pul minuty rychleji....



Tak tohle zrovna pravda není, oktanové číslo udává odolnost benzínu proti samovznícení = čím vyšší oktanové číslo, tím vyšší teplotu snese než se vznítí sám o sobě.Na zahřívání motoru to vliv asi nebude mít žádný..

vůbec co se ohřívání na místě týká - než to nechat 10 minut bublat na volnoběh a pak na tom 5 minut jet, to už je lepší nastartovat a jet rovnou. olej se neprohřeje ani tak ani tak, takže je to vpodstatě jedno..

že studené starty motoru neprospívají je asi jasný, že by mu nějak extra ubíraly na životnosti si taky nemyslím, ale osobně bych
a) motorku po tobě nechtěl
b) zvolil jiný způsob dopravy

edit:
uplně přesně je to s oktanovým číslem takhle: Oktanové číslo paliva vyjadřuje procentuální obsah izo-oktanu ve směsi izo-oktanu (přesněji 2,2,4-trimethylpentanu) s n-heptanem, která je proti samozápalu stejně odolná jako zkoumané palivo (čistý n-heptan má definicí určeno oktanové číslo 0, čistý izo-oktan má určeno oktanové číslo 100). Oktanové číslo však může mít i hodnotu vyšší než 100, což vyjadřuje fakt, že dané palivo je ještě odolnější proti samozápalu než čistý izo-oktan.

Například oktanové číslo 95 znamená, že palivo je stejně odolné proti samozápalu jako směs, skládající se z 95 % oktanu a 5 % heptanu.



Naposledy editováno 14.10.2009 10:50:09

(reakce na) Pár otázek před "zimou"

14.10.2009 v 12:12 | Nahoru | #2
dva_hrnce> sem četl nějaký test jaw, jedna jezdila v kuse, druhá stylem studenej start a pár km. akorát to byl starší článek, kvalita olejů v tý době taky na jiný úrovni, tak těžko říct, jak moc to jde srovnávat v současnosti. ale srovnání dvou motorů jeden na couračky po pár km a pořád studený starty, druhej to samý množství km na delších trasách, by bylo zajímavý.

jinak k tomu opotřebení jsem našel toto -
Čech- Oleje:

Provoz se studeným motorem (platí pro všechny typy a druhy olejů, včetně syntetických):

Motorový olej má svoje nejlepší mazací a další vlastnosti při teplotě blízké 100° C. Za provozu teplota oleje silně kolísá od cca 40° C do 120 – 130° C, zaleží na zatížení motoru (olejový okruh nemůže mít již z principu žádný termostat). Po nastartování studeného motoru dochází vlivem vzdušné vlhkosti, vody v oleji, spalin a teploty k vytváření různých kyselin na těch částech motorů, kde jsou pro to podmínky nejpříznivější, a to je spodní část válce. Začnou se vytvářet různé kyseliny, nejvíce kyselina sírová (obsah síry v oleji a palivu je vždy nějaký), pohybem pístu tam a zpět se tyto kyseliny roztírají po povrchu válce, kyseliny znehodnocují olejový film, který se začne trhat a kromě přímého působení kyselin na povrch kovů dochází také k nadměrnému opotřebení z nedostatečného mazání. Tento stav je nejvýraznější do teploty stěny válce 60° C (ve spodní části válce teplota většinou odpovídá teplotě chladící kapaliny, vzduchem chlazené motory jsou na tom z důvodu vyšší teploty válců a rychlejšího prohřátí motoru o něco lépe). Pokud se motor prohřívá pomalu, nepříznivý stav trvá o to déle a motor se opotřebuje více, než odpovídá najetým kilometrům. Kyseliny znehodnocují celou olejovou náplň, která se musí také dříve vyměnit. Další z důvodů, proč je nutné v městském provozu měnit olej dříve. Podle výše uvedeného si již můžeme odvodit, proč se udává až 8x vyšší opotřebení při provozu se studeným motorem.
Čech - Motor - teorie 3/4
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist